Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 15:32

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Herboren worden
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2018 16:34 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Mensen zeggen mij dat ik maar hoef te bekennen een zondaar te zijn, te erkennen dat Jezus voor ons aan het kruis stierf en uit de dood opstond.

Is het werkelijk dat simpel? Ik voel dat niet in mijn hart. Neen, mijn wedergeboorte en plechtige vorming moet oprecht zijn. Ergens in een gemeenschap waar Christus centraal staat en waar ik me “thuis” kan voelen. Helaas is dat zo nergens binnen handbereik.

Ik begrijp niet hoe mensen mij dit als gemakkelijk verkopen terwijl die tocht echt niet makkelijk is voor me en echt oprecht dient te zijn. Er is niemand gelovig rondom mij en erover praten is meer dan taboe in mijn omgeving.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2018 05:23 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Daar U het niet makkelijk van mensen kunt aannemen dat het gewoon een stap is die we mogen doen, gelooft U misschien de bijbel.

Fillipenzen 2, vers 13: 13 want het is God, Die in u werkt zowel het willen als het werken, naar Zijn welbehagen
en als dat misschien nog niet helemaal genoeg is; 2 Kor. 3:5 Niet omdat wij van onszelf bekwaam zijn iets te denken, als was het uit onszelf, maar onze bekwaamheid is uit God.

Dus....... U moet het niet uit Uzelf doen. God zelf geeft het willen en het volbrengen, uit ZIJN bekwaamheid. Onze opgave is te geloven dat we uit genade gered zijn.
We kunnen niet alleen niets zelf eraan toe doen, we hoeven het ook niet. Want alles komt uit God.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2018 08:14 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Wel, dankzij het geloof in God als Vader is er wel een enorm keerpunt in mijn leven gekomen. Ik ben enigszins gered, maar het hangt aan een zijden draadje.

Voor mij is dat werkelijk niet zo gemakkelijk en leef ik constant in innerlijke strijd. Zoals ik hier al eerder meermaals aangaf, ik ben geestelijk compleet anders ontwikkeld. Ik ben iets wat bi polair wat mijn perceptie van het ene uiterste in het andere kan duwen. De lokroep naar alcohol is ook sterk en dat zet de poort naar de onderwereld wagenwijd open.

Voorbeeld:
Ik had honger en ik bestel eten aan een stand op straat. Een man wenst me smakelijk en ik bied hem aan wat te nemen. We geraken aan de praat, deze man bleek een vluchteling te zijn. Hij stond te huilen bij ons toen hij zijn verhaal deed, hoeveel hij met de dood geconfronteerd is. Deze man kon al zijn bezittingen in zijn broekzak meedragen. Ik klapte toe en wist niet wat zeggen. Achteraf kom ik tot mijn zinnen, ik heb deze man nog gezocht om meer hulp te bieden, maar niet meer gevonden.
Later confronteert mijn vriendin me met citaten van mij over vluchtelingen uit het verleden en ik beland weer in die tweestrijd.
Ik heb zelf niet veel geld, wil deze man toch helpen en ben tegelijk van mening dat hij beter geholpen wordt in land van herkomst.
De hele wereldsituatie is zo complex ontwikkeld en ik ben daarin zo wild tekeer gegaan dat ik nu en beeetje bang voor eeuwig verdoemd te zijn.

Want een christen twijfelt niet in zo een situatie en loopt 2km met iemand mee als deze vraagt 1km mee te lopen.
Ergo, ik had meer moeten doen dan eten aanbieden en luisteren. En dit is maar iets ludiek, want mijn zondes zijn veel groter. Ik ben niet getrouwd, ik deed vroeger aan overspel, drugs, vloeken, vechten, ...
Het is door de confrontatie met de realiteit dat ik faal in mijn theorie.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: za 27 okt 2018 14:25 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Wat betreft de wedergeboorte; Nicodemus kreeg te horen - tenzij een mens opnieuw van bovenaf geboren wordt kan hij het Koninkrijk niet zien. Ik zie wedergeboorte als een genade van Godswege, als een openbaring dat Jezus de WAARACHTIGE is. Een wonderbare genezing van iemand in directe omgeving, deed mij de kracht van het Koninkrijk inzien. Dat ging gepaard met een diepe blijdschap dat God ieder wil verlossen door het bloed van het Lam, Allen die zijn Naam aanvaard hebben vervuld Hij met hoop. Die hoop mist de wereld. Er is geen andere Naam in hemel en op aarde dan Jezus Immanuel die mensen redding brengt.
Shalom, Theo Bert

zie ook https://bijbel.startkabel.nl/forum/?id=3457

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: zo 02 dec 2018 14:16 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Broeders, zusters,

Het heeft geschied en God zag dat het goed was. Mijn gebeden zijn gehoord en beantwoord.
Ik ga ongeveer 2 tot 3 maal per week naar de kerk, bij de protestanten. Ik heb “gebiecht” bij de dominee en word nu gevormd via bijbelstudie.

Ik drink geen alcohol meer, geen roesmiddelen. Zuiver op de kracht van de Heilige Geest en ik heb me nooit zo sterk en zeker als nu gevoeld.

Ik voel Hem naderen.
Zalige eerste advent dag voor U allen en Gods zegen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2018 11:52 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Fundamenteel schreef:
Broeders, zusters,

Het heeft geschied en God zag dat het goed was. Mijn gebeden zijn gehoord en beantwoord.
Ik ga ongeveer 2 tot 3 maal per week naar de kerk, bij de protestanten. Ik heb “gebiecht” bij de dominee en word nu gevormd via bijbelstudie.

Ik drink geen alcohol meer, geen roesmiddelen. Zuiver op de kracht van de Heilige Geest en ik heb me nooit zo sterk en zeker als nu gevoeld.

Ik voel Hem naderen.
Zalige eerste advent dag voor U allen en Gods zegen!


Prijs de Heer !!! Broeder.

Hier een bemoedigend voorbeeld hoe een vrouw die buiten stond de lichtkring van Jezus Emanuel binnen treedt. https://www.youtube.com/watch?v=LrX_2t6CCYI

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2018 16:58 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Loof de Heer broeder,

Wat een prachtige getuigenis. Zo ver ben ik echter nog niet. Ik ben na de biecht en diensten zeer opgewekt geweest, maar de aanvallen van de duivel lijken me veelal te overwinnen.

Wat Nabila getuigt kan ik ook tot een zeker punt getuigen.
Toen ik ten einde raad God om hulp vroeg voelde ik Jezus’ hand op mijn schouder. De overtuiging overnam me: “Laat het los, leg het bij Mij.”
Maar dat vertrouwen hebben is nu zo moeilijk, de politiek gaat te ver en ik mis zondag mijn eerste dienst om te betogen in Brussel tegen het Marrakeshpact.

Door mijn langdurige flirt in het occulte is het occulte loslaten net zo moeilijk.
Het is echt moeilijk.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2018 12:55 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Fundamenteel schreef:
Mensen zeggen mij dat ik maar hoef te bekennen een zondaar te zijn, te erkennen dat Jezus voor ons aan het kruis stierf en uit de dood opstond.

Is het werkelijk dat simpel? Ik voel dat niet in mijn hart.


Wedergeboorte is een keuze, geen gevoel! Het gevoel hobbelt er achter aan, zullen we maar zeggen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2018 19:54 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Het is meer dan een keuze. Het vereist ook een doopsel en vormsel.

Ik hoor vele zeggen dat Jezus aanvaarden voldoende is, maar zo werkt het volgens mij niet.
Het zou gemakkelijk zijn te zeggen: “Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is en ik geloof in de wederopstanding.”
Zo simpel is het echter niet, dat kan ik door ervaring wel levendig getuigen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2018 04:08 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Broeders en zusters,
Bid voor me. Ik word enorm aangevallen. Ik heb mijn vriendin van de duivel kunnen overtuigen.
Dit ben ik niet. Maar christen worden vraagt enorm veel van me.

Het ging zo goed, ik vond een kerk en een dominee die echt een man van God is. Maar ik word constant aangevallen, constant.

Ik wil mijn relatie zelfs beëindigen omdat ik weet dat ze beter verdient. Ik heb zo mijn best gedaan, maar mijn flirt met het occulte was teveel. Ik kan dit niet overwinnen.

Maar God, weet dat ik probeerde, minder dan Jezus, maar wel meer dan de meeste rond me heen.

Aub zusters en broeders, bid voor me.
Dank u.

En ergens weet ik dat die gratie mij niet toekomt vergeleken met andere mensen. Maar ik wou echt christen worden, ik faalde
Sorry


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2018 04:29 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Misschien moet ik gewoon mijn relatie opgeven in plaats van haar mee onder te trekken?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2018 17:24 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Sorry ik ben zwaar gevallen, maar de Heer heeft me opgevangen en ik ga Hem niet meer teleurstellen.
10 op 10 halen op de geboden is mijn missie.

Ik verdien mijn lief niet, doch blijft ze nabij na een lang gesprek. Ik weet niet wat er mis was, maar simpel samengevat: alcohol

Het spijt me zo hard.
Rechtstaan en opnieuw beginnen zeker? What else....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2018 17:54 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
wie ben ik vergeleken hiermee?
https://m.youtube.com/watch?v=qK0Gw2wtkQI

Tot nu toe kan ik Gods zegeningen prijzen en Zijn genade erkennen.
Loof de Heer.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2018 12:53 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Fundamenteel schreef:
Loof de Heer broeder,
-
-
-'
Door mijn langdurige flirt in het occulte is het occulte loslaten net zo moeilijk.
Het is echt moeilijk.


Mensen die niet in Jezus Christus geloven, vallen onder de heerschappij van Satan. Wie in hem gaat geloven, gaat over van het rijk van de duisternis naar het rijk van het licht. Maar Satan blijft de verleider, en wie zijn geloof verliest, valt in Satans handen terug (1 Johannes 2:18-19
Ik geloof dat niemand vrij is van aanvallen vanuit de duisternis. Die aanvallen zijn vaak heel bedekt. Ik bid om onderscheidingsvermogen. De machten van de duisternis, van Satan, is enorm. Ik besef niet te kunnen standhouden zonder de hulp van de Heer.
Vertrouw op Jezus Emanuel. Hij is overwinnaar.
Psalmen 32:7
7 Bij u ben ik veilig, u behoedt mij in de nood
en omringt mij met gejuich van bevrijding.

Shalom, Theo Bert

p.s. Derek Prince is een groot leraar.
www.youtube.com/results?search_query=de ... liverance+

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herboren worden
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2018 14:47 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Ik geloof zeer sterk dat Jezus de Messias is die voorspeld werd door alle profeten. Maar ik heb met kennis geflirt die heel veel van me vroeg. Vannacht had ik het heel moeilijk, dit was een gevecht met de donkere zijde en ze laten niet gemakkelijk los. Zonder God had ik dit nooit overwonnen, ik smeekte,God om vergiffenis en het kwam door “dit ik vergeven werd.” Ook heb ik heel veel aan de dominee, hij beantwoordt mij altijd. Het voel als uitzieken, afkicken en verloren lopen. Maar ik keer terug tot God en ben zijn schaap waar Hij mijn herder is. God is het antwoord en God is de liefde die alles overwint. Ik wil Hem nooit meer loslaten en ik hoop in Zijn genade te mogen leven.
Het christendom is zo’n mooi geloof dat het mij ontroerd en ik een week lammetje wordt.
Ik ga er voor en weersta de duisternis.

Efeziërs 6:10-20

Dank je Theo Bert.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.