Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 13:28

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2015 09:29 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Kunstmatige intelligentie, wat zal deze ontwikkeling de gelovige brengen? Het zal lastige vragen oproepen die we niet kunnen ontlopen.

Enige inleidende info:
tak van de informatica die gericht is op het laten uitvoeren van intellectuele functies met behulp van een computer, zoals het begrijpen van natuurlijke taal, leren, redeneren, het oplossen van problemen, en robotica citaat: woorden-boek.nl/woord/kunstmatige intelligentie

Psychologen vinden van niet. Zij denken dat iets of iemand pas intelligent is als het zelfbewustzijn kent. Een voorbeeld van zelfbewustzijn is dat je in de spiegel kijkt en jezelf herkent. De meeste dieren en alle computers kunnen dit niet en zijn dus volgens de psychologen niet intelligent.
citaat:scholieren.com/werkstuk/5574
Er schijnen ook verwachtingen te zijn dat wanneer het geheugen van een computer maar groot genoeg is dat zich een zelfbewustzijn zal ontwikkelen. De vraag die daar uit voortvloeit zou kunnen zijn. Moet deze machine dan de rechten van de mens worden toegekend?


Elon Musk, Steve Wozniak en Stephen Hawking en duizend hoog aangeschreven robotonderzoekers dringen in een brandbrief aan op een verbod op offensieve autonome wapens.
In de open brief, gepubliceerd door het Future of Life-instituut, waarschuwen de experts voor de gevaren van een wapenwedloop op het gebied van kunstmatige intelligentie.citaat(Nu.nl)
Een rampscenario aangaande het vertrouwen op superintelligentie werd ( al in de jaren '70?) beschreven in het boek - Het uur van Colossus-

Microsoft laat weten dat het hoopt in de toekomst een volgende stap te maken waardoor computersystemen zelf grapjes kunnen bedenken. Daarnaast kan het systeem volgens Bloomberg van pas komen bij bijvoorbeeld Skype Translator waarmee twee mensen in verschillende talen live met elkaar kunnen videobellen. Door: NU.nl

Facebook gebruikt kunstmatige intelligentie (AI, of artificial intelligence) om de betekenis van wat mensen delen te begrijpen. Facebook wil met kunstmatige intelligentie 'begrijpen wat mensen delen'
Het sociale netwerk investeert laatste tijd steeds meer in het verbeteren van kunstmatige intelligentie om het gedrag van zijn gebruikers en de inhoud van berichten te analyseren.
"Ik ben het meest geïnteresseerd in vragen over mensen", zegt Zuckerberg daarover. "Hoe kunnen we eeuwig leven? Hoe kunnen we alle ziektes genezen? Hoe werkt het brein? Hoe werkt leren en hoe kunnen we ervoor zorgen dat mensen een miljoen keer meer kunnen leren?" Nu.nl

Google heeft een kunstmatige intelligentie ontwikkeld, die zelfstandig nieuwe antwoorden op nieuwe vragen kan geven. De robot werd naar het doel van het leven gevraagd.Google stelde de kunstmatige intelligentie wat vragen, waar het systeem zelf antwoorden op bedacht die niet eerst door het bedrijf zijn ingevoerd.
De kunstmatige intelligentie kreeg onder meer de vraag wat het doel van het leven is. "Om het grotere goed te dienen", is het antwoord van de robot. Op de vraag 'Wat is het doel van leven?' antwoordde de robot: "Om voor altijd te leven". (Nu.nl)

Al met al roept dat veel vragen op die het geloofsleven raken.

Als gelovige in Gods almacht moet ik denken aan Blaise Pascal: Het hart heeft zijn redenen die het verstand niet kent.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2015 07:42 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:30
Berichten: 7
Er bestaat op dit moment nog geen enkele kunstmatige intelligentie. Er bestaat alleen voorgeprogrammeerde intelligentie. Ik denk dat het nog heel erg lang gaat duren voordat er echte kunstmatige intelligentie zal zijn.

De eerste stap om een computer als intelligent te kunnen zien zou volgens mij de turing test zijn. Bij deze test praat je als mens met een computer (die je niet ziet) waarbij de mens niet doorheeft dat hij met een computer praat. De mens zou dus vragen kunnen stellen of een discussie kunnen voeren met de computer en de computer zou zo natuurlijk moeten kunnen antwoorden dat de mens denkt met een ander mens te spreken. Ik weet dat er op internet verhalen te vinden zijn die zeggen dat er al super-computers zijn die de turing test hebben doorstaan, maar daar geloof ik niet zoveel van. Meestal gaat het slechts om een beperkte test zoals het spelen van een spelletje waarbij niet heel veel intelligentie bij komt kijken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2015 07:36 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Kunstmatige intelligentie , oei dat ligt nog ver in de toekomst hoop ik .Wel erg voor de gelovigen die daar mee te maken krijgen .(als er dan nog zijn ? )
Maar tegenwoordig stel ik mij veel vragen bij de smart interaction intellegentie enz... !
---
Verleden week lieten ze het volgende op het nieuws zien :
Onderzoek van hersenactiviteit van kinderen aan de universiteit van Louvain-la Neuve .
Babytjes tussen 4en 6 maanden kregen een mutsje op hun hoofd met electronen die hun hersenactiviteit meten .
De kleintjes waren mentaal en fysiek gezond .
Het onderzoek hield in hoe snel ze gezichten konden herkennen .Ze kregen 6 beelden te zien per seconde !
-----------
Welk doel hebben de onderzoekers hier mee ?
Wat maakt het uit hoe snel een baby iets kan herkennen .
Het verschil tussen materiaal en aangezichten ?
____________________
Ook het toenemen van elektronische componenten zoals stem- , gezicht- en handcontrole .bv. Smart tv en nog het
een en ander .
-----------------------------------
Dan denk ik : gaan we richtlijn robottenland ? Waar het digitale de overhand krijgt .

Waar God de Vader Zijn intelligentie volledig van de kaart word geveegd .


De nieuwe technologie waar :
-oudjes via smart te horen krijgen wanneer ze hun pilletjes moeten nemen
- babytjes als proefkonijntjes dienen ( hiermee overdrijf ik wel hoor )

Ik ben niet zo thuis in die smart en digitale wereld enz.... Dat is meer iets voor de wetenschappers en gestudeerden .
------------------
Daarom ben ik blij en gelukkig dat ik wel een beetje kennis heb van Gods Liefde en Wijsheid .
En het Evangelie van Zijn Koninkrijk kan weten .
Waar Jezus-Christus mij de Weg wijst , de Waarheid onderwijst opdat ik Leven mag .
En ik zo naar de Vader mag gaan die in de hemelen is .
----
Hallelujah ! Prijs de Heer : XXX Jezus-Christus XXX


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2015 17:54 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Theo Bert schreef:
Al met al roept dat veel vragen op die het geloofsleven raken.


En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams. Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig. (uit Openbaring 13)

Ik denk dat de extreme technologische ontwikkeling, en evt. kunstmatige intelligentie (wat we er ook onder verstaan) noodzakelijk ingredienten zijn voor de (komende) eindtijd. Hou ook de biometrische ontwikkeling goed in de gaten.

Diverse landen, waaronder Turkije werken aan projecten om biometrische identificatie systemen te installeren in bijvoorbeeld ziekenhuizen en apotheken.

Een biometrisch identificatiesysteem is een manier om de identiteit te bevestigen met vingerafdrukken een ader in een vinger of een ander deel van het menselijke lichaam. Het systeem heeft een hogere veiligheid drempel dan wachtwoord authenticatie, want het maakt het moeilijker voor mensen om te doen alsof ze iemand anders zijn. Door de invoering van het systeem streeft de Turkse regering er naar om de identificatie van een patiënt te bevestigen.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017 06:18 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Wetenschappers maken zich momenteel grote zorgen over de Killer robots .
De EU heeft het over Kill Switch in robots .
De EU heeft een naam omtrent robots : RoboLaw .
__
Kismet robot = een robot bijna identiek aan de mens .
__
Nano technologie : stamcel

-Xena-transplantatie = van orgaan naar cel-transplantatie =de transplantatie op levende wezens ,
De wetenschap medi . : gebruiken dieren als kweekvat voor menselijke organen .
Ze hebben toch enkele bezwaren ,en onderzoeken nog verder , want ze weten nog niet wat effect het
heeft als men diercellen vermengt met menselijke cellen .
Ze weten nog niet of de hersenen van de mens op lange termijn negatief beinvloed word .
_________________________
De wetenschap en dergelijke verdoezelen ook vaak het feit dat aan hun onderzoekingswerk veel dierenleed
en zelfs mensenleed gepaard gaat .
Ze krijgen vaak ook titels en nobelprijzen toe gerijkt : onterecht !
En als er dan wetenschappelijke klokkenluiders het inzien , en het melden is het vaak te laat .
De mens wil als God zijn op alle vlak :
ze maken drones , geinspireerd op een libelle
ze maken robots , geinspireerd op de mens
ze klonen ,
ze meten , zuiveren , knippen en voegen toe aan de stamcel

Alles onderzoeken ze tot in de puntjes , ze apen God na ,
ze toveren via smartfhones , afstandbediening tv. vrachtwagens die rijden zonder mens achter het stuur
enz.... enz....
De wetenschap doet veel goeds , maar ze kennen hun eigen grenzen niet .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017 11:13 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
The Sun meldde gisteren dat voormalig Uber-engineer en ex-werknemer van Google, Anthony Levandowski, bezig is om de eerste kerk op te zetten op basis van kunstmatige intelligentie. Hij noemt het de 'The Way of the future'.

Levandowski gelooft oprecht dat "wat er zal worden gemaakt, echt een god zal zijn. Geen god in die zin van dat het bliksem of orkanen veroorzaakt. Maar als er iets is wat een miljard keer slimmer is dan de mens, hoe ga je het dan noemen?”

Een materialistisch mensbeeld roept een godbeeld op als een systeem. .Dan kom je uit bij een god als een super brein, een super systeemgod. De bijbel beschrijft de mens als lichaam, ziel en geest.
De mens is duidelijk een geestelijke mediamieke begaafdheid. God is Geest en wie Hem wil aanbidden moet dat doen in geest en waarheid.
14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is.1 Korintiërs 2:14

voor meer: https://hellochristian.com/10834-what-d ... telligence

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2018 00:57 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: do 24 nov 2011 23:23
Berichten: 67
Theo Bert schreef:
Kunstmatige intelligentie, wat zal deze ontwikkeling de gelovige brengen? Het zal lastige vragen oproepen die we niet kunnen ontlopen.

Enige inleidende info:
tak van de informatica die gericht is op het laten uitvoeren van intellectuele functies met behulp van een computer, zoals het begrijpen van natuurlijke taal, leren, redeneren, het oplossen van problemen, en robotica citaat: woorden-boek.nl/woord/kunstmatige intelligentie

Psychologen vinden van niet. Zij denken dat iets of iemand pas intelligent is als het zelfbewustzijn kent. Een voorbeeld van zelfbewustzijn is dat je in de spiegel kijkt en jezelf herkent. De meeste dieren en alle computers kunnen dit niet en zijn dus volgens de psychologen niet intelligent.
citaat:scholieren.com/werkstuk/5574
Er schijnen ook verwachtingen te zijn dat wanneer het geheugen van een computer maar groot genoeg is dat zich een zelfbewustzijn zal ontwikkelen. De vraag die daar uit voortvloeit zou kunnen zijn. Moet deze machine dan de rechten van de mens worden toegekend?


Elon Musk, Steve Wozniak en Stephen Hawking en duizend hoog aangeschreven robotonderzoekers dringen in een brandbrief aan op een verbod op offensieve autonome wapens.
In de open brief, gepubliceerd door het Future of Life-instituut, waarschuwen de experts voor de gevaren van een wapenwedloop op het gebied van kunstmatige intelligentie.citaat(Nu.nl)
Een rampscenario aangaande het vertrouwen op superintelligentie werd ( al in de jaren '70?) beschreven in het boek - Het uur van Colossus-

Microsoft laat weten dat het hoopt in de toekomst een volgende stap te maken waardoor computersystemen zelf grapjes kunnen bedenken. Daarnaast kan het systeem volgens Bloomberg van pas komen bij bijvoorbeeld Skype Translator waarmee twee mensen in verschillende talen live met elkaar kunnen videobellen. Door: NU.nl

Facebook gebruikt kunstmatige intelligentie (AI, of artificial intelligence) om de betekenis van wat mensen delen te begrijpen. Facebook wil met kunstmatige intelligentie 'begrijpen wat mensen delen'
Het sociale netwerk investeert laatste tijd steeds meer in het verbeteren van kunstmatige intelligentie om het gedrag van zijn gebruikers en de inhoud van berichten te analyseren.
"Ik ben het meest geïnteresseerd in vragen over mensen", zegt Zuckerberg daarover. "Hoe kunnen we eeuwig leven? Hoe kunnen we alle ziektes genezen? Hoe werkt het brein? Hoe werkt leren en hoe kunnen we ervoor zorgen dat mensen een miljoen keer meer kunnen leren?" Nu.nl

Google heeft een kunstmatige intelligentie ontwikkeld, die zelfstandig nieuwe antwoorden op nieuwe vragen kan geven. De robot werd naar het doel van het leven gevraagd.Google stelde de kunstmatige intelligentie wat vragen, waar het systeem zelf antwoorden op bedacht die niet eerst door het bedrijf zijn ingevoerd.
De kunstmatige intelligentie kreeg onder meer de vraag wat het doel van het leven is. "Om het grotere goed te dienen", is het antwoord van de robot. Op de vraag 'Wat is het doel van leven?' antwoordde de robot: "Om voor altijd te leven". (Nu.nl)

Al met al roept dat veel vragen op die het geloofsleven raken.

Als gelovige in Gods almacht moet ik denken aan Blaise Pascal: Het hart heeft zijn redenen die het verstand niet kent.


Kunstmatige intelligentie zal..... als Gd niet ingrijpt..... uiteindelijk de ondergang van de mensheid betekenen.

Mvg, amadeus

_________________
Gds geest is als de wind.
Je kunt het niet zien, maar je voelt het in heel je lichaam.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2018 22:31 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
De ontwikkelingen gaan zo verbazend snel, dat het mijn verwachtingen overtreft.
Tot voorkort was het puur cien fiction dat twee robots met elkaar van gedachten zouden wisselen.

Two robots debate the future of humanity
https://www.youtube.com/watch?v=w1NxcRNW_Qk

Informatie uitwisseling hoeft niet perse via directe verbinding, maar kan gedeeld worden met wifi via de z.g. cloud.(massageheugen) Op die wijze zal de mens de controle over de ontwikkelingen wel bijna zeker verliezen.
Welke vreemde machten en krachten dit zal oproepen/scheppen kunnen we niet overzien.
Hoe die toekomst er ook uit zal zien, we mogen vertrouwen op hetgeen Paulus ons zegt in Romeinen 8 38Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch ​engelen​ noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, 39noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de ​liefde​ Gods, welke is in ​Christus​ ​Jezus, onze Here.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2018 08:06 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Welke vreemde machten en krachten dit zal oproepen/scheppen kunnen we niet overzien.
Citeer:
Inderdaad

Hoe die toekomst er ook uit zal zien, we mogen vertrouwen op hetgeen Paulus ons zegt in Romeinen 8 38Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch ​engelen​ noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, 39noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de ​liefde​ Gods, welke is in ​Christus​ ​Jezus, onze Here.[/quote]
Citeer:
Amen !!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2018 10:30 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Hoe die toekomst er ook uit zal zien, we mogen vertrouwen op hetgeen Paulus ons zegt in Romeinen 8 38Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch ​engelen​ noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, 39noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de ​liefde​ Gods, welke is in ​Christus​ ​Jezus, onze Here.


Ook van mij een AMEN hierop.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2018 09:19 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: zo 04 jun 2006 20:21
Berichten: 26
Theo Bert schreef:
De ontwikkelingen gaan zo verbazend snel, dat het mijn verwachtingen overtreft.
Tot voorkort was het puur cien fiction dat twee robots met elkaar van gedachten zouden wisselen.


Dat is het nog steeds. Denk je niet dat de mens steeds nieuwe afgoden nodig heeft, of beter gezegd denkt nodig te hebben? Denk bijvoorbeeld eens aan Baäl. Uiteindelijk zal iedere knie buigen voor Jezus Christus. Voor velen is het dan helaas te laat. Een reden te meer om onze opdracht uit te voeren:

Ga heen in heel de wereld, predik het Evangelie aan alle schepselen. (Markus 16)

‘Wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat.’
Johannes 14:12

We zullen meer doen dan Jezus. Grotere dingen zelfs. Dat zegt Jezus in zijn laatste instructies. Omdat Jezus op aarde sprak namens de Vader, deed die Zijn werk (Joh. 14:10-11). Hetzelfde mogen wij in ons aardse bestaan verwachten.

Want hoewel wij nog in deze wereld zijn, zijn we als Jezus (1 Joh. 4:17).

Waarom? ‘Ik ga immers naar de Vader’, zegt Jezus (Joh. 14:12). Omdat Hij naar de Vader is gegaan en daar alles voor ons heeft klaargemaakt om hier op aarde te kunnen zijn zoals Hij, zullen we doen wat Hij deed en meer nog. We zullen dat doen omdat we Zijn kinderen zijn, Zijn vertegenwoordigers op aarde. We zijn immers vol van zijn Geest.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2018 19:16 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
AI wordt nu als afkorting gebruikt voor Artificial Intelligents. Kunstmatige intelligentie wordt toegepast op modern wapentuig. Wapens die volledig autonoom kunnen handelen, dat is geen scienfiction meer. Die ontwikkeling lijkt niet meet te keren.

You tube: 2018 .... The Bible Says This is Exatly How it Would Look

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2018 07:40 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
moet je eens zien hoe China de AI gebruikt. Met gezichtsherkenning wordt iedere burger herkend en via een puntensysteem worden ze gestraft of beloond. Waanzin.

AI wordt al lang gebruikt, maar onze overheden zijn uit op controle. Government is een afgeleidde van 2 woorden, govern en ment(al). Letterlijk vertaald is dat mindcontrol. In slechte handen wordt AI uiteraard slecht. Een machine heeft ook geen empathie en is geprogrammeerd te doen waarvoor het ontworpen is. Weldra is er in de transport en logistiek geen werk voor mensen meer, maar bereiden we ons voor op die golf werkloosheid dat AI met zich meebrengt?
Ook zal cash geld verdwijnen en zal je betalen via implantaten of je gsm. Je komt de winkel binnen en je wordt meteen herkend, ook wat je uit de rekken neemt. Amazon heeft al zulke winkels.
Menselijke arbeid wordt overbodig.

Met AI een eigen wil te geven roepen we de duivel op.
God schept de mens, mens keert zich tegen God.
Mens schept AI, AI keert zich tegen de mens. Als we niet vermoord worden, worden we er gewoon uit geconcurreerd.

Ik vraag me soms af of dit event verfilmd is in The Matrix.
Maar iets in mij zegt dat ze alles in beeld brengen om aan een selectie te doen. Geen natuurlijke maar federale selectie welteverstaan. Welkom in de eindtijd, de grote misleiding is al jaren bezig en het beest krijgt nu vorm in diens gelijkenis. Wijsheid neemt toe zoals profeet Daniël ons voorspelde.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2018 21:46 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Vuval Harari in de Volkskrant:
van het stenen tijdperk tot kunstmatige intelligentie. In de bijna even succesvolle opvolger Homo Deus, ‘een kleine geschiedenis van de toekomst’, schaft homo sapiens zichzelf weer langzaam af. De menselijke geest wordt overvleugeld door de kunstmatige intelligentie van de supercomputer, het ­gebrekkige menselijk ­lichaam verbeterd door biotechnologische ingrepen. Misschien zal de mens in de toekomst zelfs de dood verslaan.
https://www.volkskrant.nl/mensen/digita ... ~b6523012/

Het scheppingsverhaal is hoogst actueel. De appel, vrucht van kennis van goed en kwaad brengt de mens naar de begeerte zijn eigen god te zijn. Het is het onheil van de zondeval. De mens verkiest om naar de leugenachtige slang te luisteren. De gevallen mens is daarmee in zonde gevangen waaruit hij niet kan ontsnappen. Er is dan geen hoop dan alleen het rijk van de duisternis, van Satan. Om die hopeloosheid te vermijden ontkent de gevallen mens de boze. Zo veroordeelt de mens zichzelf tot het rijk van satan.
Pas wanneer de mens zijn eigen onvermogen inziet, wanneer hij tot erkenning komt dat satan hem in zijn macht heeft, mag hij tot inkeer komen. Dan zal hij zeggen: Vader ik heb gezondigd tegen de hemel en tegen U. Jezus houdt ons de gelijkenis voor van de verloren zoon.
Jezus, Gods Zoon brengt verlossing door zichzelf ten offer aan te bieden. Daarmee is de macht van de aanklager, van satan gebroken. Er is slechts een Naam gegeven tot behoud: Jezus de Christus.

https://www.youtube.com/watch?v=_lgaQeIPOmA

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2018 23:03 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
We gebruiken steeds meer elektronisch geld. Er wordt steeds minder met contanten betaald. Het pasje dat je gebruikt voor betalen wordt gebruikt om klantengegevens in kaart te brengen.
Voorbeeld: Ik had wat gekocht bij Aldi. Even later een berichtje van Aldi wat ik van hun nieuwe winkel vond. Ik mag concluderen dat Aldi meteen weet wat ik precies gekocht heb. Op grond van al die klanten gegevens kan men beleid uitstippelen. De computersystemen van grote winkelbedrijven en webshops, werken volgens algoritmen. Voor het bedrijfsbeleid van grote ondernemingen kan de supercomputer de taak overnemen door met algoritmen de meest profijtelijke te laten verkennen en uit te voeren.
Je wordt geïdentificeerd en de data worden door verkocht. Wie je bent wordt duidelijk door bestedingspatroon en je leefstijl. Van iedere betaling worden gegevens nader uitgewerkt. Verondersteld wordt dat binnenkort de computersystemen zover ontwikkeld zullen zijn, dat ze mij als consument doelbewust zullen benaderen met gerichte reclame waarvan redelijker wijs is aan te nemen dat deze mijn belangstelling zal hebben.
Voorspellers denken dat AI maakt dat de computer superieur zal worden aan de mens.
Met beveiligingscamera op iedere hoek en mobieltjes die af te luisteren zijn, lijkt de maatschappij het Orwelliaanse schrikbeeld verfijnd uit te voeren.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.