Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 08:09

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: de Tien Geboden
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2018 11:44 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
https://hellochristian.com/11709-alabam ... us-liberty
NIEUWS 09 Nov. 2018 door Alyssa Duvall
Alabama Kiezers keuren Wijziging goed om Publieke Tien Geboden weer te geven
Op dinsdag stemden Alabamanen overweldigend in het voordeel van een amendement dat de publieke vertoning van de Tien Geboden mogelijk maakt volgens bepaalde "constitutionele" normen. Terwijl de sponsors en voorstanders van het wetsvoorstel het als een stap voorwaarts beschouwen voor religieuze vrijheid, heeft het ongetwijfeld zijn tegenstanders.

Het amendement, begunstigd door meer dan 71 procent kiezers, luidt: "Voorstel voor een amendement op de grondwet van Alabama van 1901, dat voorziet in bepaalde religieuze rechten en vrijheden; het toestaan ​​van het weergeven van de Tien Geboden op staatseigendommen en eigendommen die eigendom zijn van of worden beheerd door een openbare school of openbaar lichaam; en het verbieden van de besteding van publieke middelen ter verdediging van de grondwettelijkheid van dit amendement. "

De vooraanstaande pleitbezorger van het amendement, Dean Young, zei van zijn goedkeuring: "De mensen van wie we hoorden zijn super enthousiast om deze kans te krijgen om de geschiedenis in te gaan als de eerste staat om te erkennen dat we God, dat wil zeggen de christelijke God, willen in hun grondwet. Dit is de eerste keer in de geschiedenis van het land dat een staat zo'n standpunt heeft ingenomen door de God van het Oude en het Nieuwe Testament te erkennen. '

Dit zou medicijn zijn voor Nederland. Er staan veel te veel verkeersborden in Nederland. De vrijgekomen palen daar zouden de tien geboden prima aan zijn te bevestigen. a102.gif

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: de Tien Geboden
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2018 12:53 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Theo Bert schreef:
Dit zou medicijn zijn voor Nederland. Er staan veel te veel verkeersborden in Nederland. De vrijgekomen palen daar zouden de tien geboden prima aan zijn te bevestigen.


Gods woord is medicijn (Spreuken 4). Echter, we leven niet onder de wet, we leven onder de genade. Gods Genade is medicijn en redt. Genade heeft een Naam: Jezus Christus!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: de Tien Geboden
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2018 19:57 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
De tien gebdoden zijn echter simpel te onthouden. Ze eigen maken houdt mijn op het rechte pad, waarom daar dan iets aan toevoegen of het relativeren?
De tien geboden zijn wet, daarvan afwijken is zonde.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: de Tien Geboden
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2019 22:26 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Die Tien Geboden zijn in mijn visie als grenspalen. Overschrijd ik de grens dan ben ik al snel op gebied van grenzeloosheid; dan tast ik in het duister, Dan ben ik al heel snel doelwit van de machten van de duisternis. Vandaar zegt Jezus dat er geen tittel of jota van de wet zal worden afgedaan.

Niet alleen de Tien Geboden, maar de Pentateuch, dat zijn de 5 boeken van Mozes, maar ook de gehele Tenach, dat is het Oude Testament, wordt door Joodse traditie aangeduid als de Wet. Vandaar staat er:
Psalmen 119:105
Uw woord is een lamp voor mijn voet
en een licht op mijn pad.


Psalm 1
Welzalig de man die niet wandelt

in de raad der goddelozen,

die niet staat op de weg der zondaars,

noch zit in de kring der spotters;

maar aan des Heren wet zijn welgevallen heeft,

en diens wet overpeinst bij dag en bij nacht.

Het is de bedoeling dat wij in veiligheid leven. De Heer zei toen Hij de wet gaf:
Leviticus 18:5
5 Mijn bepalingen en regels schenken leven aan wie ze volgt, houd ze dus in ere. Ik ben de HEER.

Matteüs 5:17
Jezus en de wet
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen.

In deze tijd wil de mens naar eigen wetten leven . Die wetten worden democratisch geredigeerd. Het Nederlandse wetboek kent het gebod niet dat zegt: U zult uw naaste liefhebben als uzelf.
We zien zoveel mensen die Gods wet niet als grens beschouwen, en belanden in een gebied van grenzeloosheid. Daarom probeer ik positief te kijken naar de wet, als het woord van God, omdat deze veiligheid biedt. De wet wil behoeden om niet tot zonde te vervallen.

Spreuken 28:4
4 Wie de wet niet naleeft, prijst de goddeloze,

wie de wet in acht neemt, vecht tegen de wetteloze.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: de Tien Geboden
BerichtGeplaatst: za 19 jan 2019 15:07 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
De wet is inderdaad vervuld, maar niet afgeschaft. Wat betekent dit? Aan de ene kant leven en vallen we niet meer onder de wet, aan de andere kant heeft de wet dus nog wel een betekenis, maar wat en voor wie?

Beschouw Abraham eens. Hij was rechtvaardig. De wet was nog niet gegeven.

De Bijbel leert ons toch dat we een nieuwe schepping zijn? Derek Prince legt het zeer goed uit aan de hand van de brief aan de Galaten. Wie heeft ze betoverd? Ze zijn van de genade teruggevallen op de wet. Zij die onder de genade leven, leven niet onder de wet. Zij die niet onder de genade leven, vallen onder de wet, om er vroeg of laat - hopelijk niet te laat - achter te komen dat niemand de wet kan houden. De wet brengt ons tot God, tot onze Verlosser Jezus Christus, tot de wedergeboorte, het begin van het nieuwe denken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: de Tien Geboden
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2019 22:17 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Ook dat is waar.

Over de wet. Wij waren eenmaal in de joods messiaanse gemeente tr Amsterdam.
Zij kennen het Simchat TORA. Het feest van de vreugde der Wet.
Vreugdevol wet de Wet de synagoge binnen gedragen.

Overigens deel ik je inzicht.
Shalom

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: de Tien Geboden
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2019 13:44 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Theo Bert schreef:
Ook dat is waar.

Over de wet. Wij waren eenmaal in de joods messiaanse gemeente tr Amsterdam.
Zij kennen het Simchat TORA. Het feest van de vreugde der Wet.
Vreugdevol wet de Wet de synagoge binnen gedragen.

Overigens deel ik je inzicht.
Shalom


In feite is Jezus gestorven voor alle zonden, van alle mensen, dus ook de zonden die jij en ik volgend jaar gaan maken. Jezus is ook gestorven voor de zonden van alle mensen die zich helaas in de hel bevinden, en, voor die mensen is dit des te triester. Er is slechts één zonden die nl. niet vergeven wordt: Jezus als God en Verlosser afwijzen. Gerechtigheid is een geschenk. Derek Prince (en vele anderen) onderwijzen dit. We moeten niet meer terug willen naar de wet, ook niet als morele richtlijnen. Wanneer iemand denkt 'goed' te zijn, houdt Jezus hem of haar een spiegel voor. Ongeloof, twijfel, hangen aan geld, andere materie of zelfs aan mensen is al zonde in Gods ogen. Gelukkig worden we daar niet meer naar gerekend. God werkt in ons. En, willen we onze eigen ellende toch in ogenschouw nemen? Kijk dan naar het kruis! Daar hing onze ellende. Nu mogen we eeuwig leven, waarbij alle eer uitsluitend onze Verlosser Jezus Christus toekomt!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.