Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 16 apr 2024 18:19

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 mar 2018 20:21 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Nu heeft Iran plannen bekend gemaakt om binnenkort een nieuw, groots festival te organiseren, het ‘International Hourglass Festival’, waar de aanstaande vernietiging van de staat Israël zal worden gevierd, meldt Israël Today.

De profetie:
Elam in de Bijbel is vandaag Perzië of Iran. De Perzen waren altijd vrienden van Israël, vooral als je kijkt naar Esther en hoe ze Israël verdedigde en haar leven riskeerde voor het welzijn van haar volk dat de gunst van de Perzische koning teweegbracht. Dan hebben we koning Cyrus, de dienaar van God die ons verteld wordt, die het mogelijk heeft gemaakt voor de Israëlieten om terug te keren naar Israël. De Shah van Iran volgde zijn wortels terug naar Cyrus. De Ariërs gaven Persia zijn historische naam: Airyana, het land van de Ariërs waarvan de naam Iran of Arisch komt.

Ariaanse stammen die naar het westen emigreerden, werden de voorouders van de Grieken en mensen die het oosten als hun bestemming kozen, werden Indo-Iraniërs genoemd. Arisch (Arian) betekent edel of eervol. Wat betreft hun religie was het Zoroastrianisme niet islamitisch.

Het was pas in 1979 toen de Ayatollah Khomeini en zijn slechte satanische regime de controle over het land kregen dat Iran een natie werd die Israël haatte, maar niet in de eerste plaats de mensen, maar het regime dat het over hen regeerde. Vandaag is er een 'vorst' of 'vorstendom' (demonische geest) boven Perzië. Iran is voorbestemd om een ​​oorlog met Israël te beginnen die Iran zal verliezen. (Daniël 10: 12-14,20) Iran bereidt zich ongetwijfeld voor op 'een confrontatie' met Israël. Maar wat zal volgens Gods Woord in de laatste dagen met Iran gebeuren?

Jeremia 49: 35-39 (NBG)

1. De militaire kracht van Iran zal worden verbroken (vs.35) "Zo zegt de HERE der heerscharen; Zie, ik zal de boog van Elam breken, de leider van hun macht. "

Irans 'pijlen' zijn tegenwoordig raketten die worden gelanceerd vanaf gepantserde voertuigen en er is geen twijfel dat ze zijn gericht op Israël. De HEER zal er echter voor zorgen dat de raketten falen en afgebogen worden. De HEER zal Jeruzalem beschermen. (Jesaja 31: 5) Hoewel Israël aan het eind van dit tijdperk de tijd van de problemen van Jakob zal doormaken, zal het getrouwe overblijfsel eruit worden gered om mede-regeren met de Messias in zijn Messiaanse koninkrijk. (Jeremia 30: 1-7) (Zacharia 13: 8-9) Wanneer de Messias terugkomt, zal Israël naast hem in Jeruzalem strijden. (Zacharia 12: 7-9; 14:14)

2. Het Iraanse fundamentalistische islamitische regime zal worden verspreid (vers 36). "En op Elam zal ik de vier winden uit de vier hoeken van de hemel brengen en ze in alle richtingen verspreiden.
die winden; en er zal geen natie zijn waar de verstotenen van Elam niet zullen komen. "

Degenen in het regime die overleven, indien aanwezig, zullen worden verstrooid en in ballingschap gaan in de naties.

3. De legers van Iran zullen worden vernietigd (Vs.37) "Want Ik zal Elam laten schrikken voor hun vijanden, en voor hen die hun leven zoeken: en Ik zal kwaad over hen brengen, [zelfs] mijn felle toorn, zegt de HEER; en ik zal het zwaard achter hen aan sturen, totdat ik hen heb verteerd. "

Iran zal Israël aanvallen en worden verslagen, maar Iran zal niet volledig worden vernietigd, maar zal opnieuw tegen Jeruzalem komen met de invasiemacht geleid door Turkije in Ezechiël hoofdstuk 38. Het Iraanse leger zal op de bergen van Israël vallen, samen met de legers van Turkije en alle van de naties die hen vergezelden in de vallei van Josafat, "de vallei van het besluit". (Joel Hoofdstuk 3)

4. De redding van Iran zal gebeuren, maar het regime zal worden vernietigd. (Vs.38) "En ik zal mijn troon in Elam zetten, en vandaar de koning en de vorsten vernietigen, zegt de HERE."

De kracht van het evangelie van het Koninkrijk zal zegevieren tussen het Iraanse volk als de HEER het kwaadaardige regime dat het Iraanse volk heeft onderdrukt, heeft verwijderd. Zodra het despotische regime van de ayatollahs is verdwenen, zullen de mensen graag reageren op de vrijheid die er is in de Heer Jezus en zich verheugen in de redding die Hij hun zal brengen.

5. Het fortuin van Iran zal worden hersteld. (Vs.39) "Maar het zal geschieden in de laatste dagen, [dat] ik de gevangenschap van Elam zal terugbrengen (herstelt het lot van Elam,) zegt de HEERE."

Degenen die in Iran overleven en tot geloof in de Here Jezus komen, zullen delen in de zegeningen van het duizendjarig rijk. Iran zal de Heer vrijelijk aanbidden in Jeruzalem en zich aansluiten bij de volken die jaar na jaar naar Jeruzalem komen om de HERE te aanbidden op de berg Sion. (Zacharia 14: 16-19) God zal Zijn Koning, de Messias, hebben geïnstalleerd op Zijn heilige heuvel in Jeruzalem. Zoals de psalmist zei; "Dan zal Hij (God) tot hen spreken (de overlevende naties) in Zijn toorn en hen in Zijn woede verschrikken, zeggende:" Maar wat Mij betreft, Ik heb Mijn Koning geïnstalleerd op Sion, Mijn heilige berg. "(Psalm 2: 6)

6. Het Iraanse regime zal afdalen in Hades: (Ezechiël 32:24) "Daar is Elam en heel haar menigte rondom haar graf, zij zijn allen verslagen, gevallen door het zwaard, die onbesneden zijn afgegaan naar de onderste delen van de aarde, die hun schrik veroorzaakte in het land der levenden; toch hebben zij hun schande gedragen met hen die afdalen naar de kuil. "

Degenen die deel uitmaakten van het slechte regime, die nooit besneden waren door de Geest van God, zullen na hun dood in de put van Hades afdalen. Ze zullen hele naties verenigen die ook in deze tijd tegen de HEER hebben gerebelleerd.

Al de despotische anti-God, anti-Israëlische regimes en allen die hen volgen, zullen ook afdalen in de kuil van Hades om zich bij de Antichrist en de valse profeet en de vorige goddeloze koningen van de naties te voegen. (Jesaja 14: 9-12) (Ezechiël, hoofdstuk 31-32) (Openbaring 19: 20-21) Mensen zullen uit deze naties overleven, maar de regimes en hun legers zullen niet overleven. (Zacharia 14: 12-13) (Ezechiël 38: 21-23; 39: 3-6)

Het toneel wordt voorbereid op een toekomstige oorlog tussen Israël en Iran, een oorlog die Iran uiteindelijk niet kan winnen. De ayatollah en zijn trawanten kunnen nu grijnzen als verwende cheshire katten en vieren bij de gedachte aan de ondergang van Israël en het hebben van een 'vrolijke tijd' maar weinig beseffen ze dat in de dag des oordeels het voor Sodom en Gomorrah draaglijker zal zijn dan het zal voor deze antichristen zijn die de levende God durven trotseren en hun handen uitsteken om Israël, de appel van Gods oog, te vernietigen.

Wat betreft degenen die anti-Israël organisaties over de hele wereld die naar verluidt zijn gesprongen bij de gelegenheid om dit festival te promoten, het vieren van de naderende Israëlische dood, zullen ze ook door God in de put worden gezonden. Laten we dan zelfs de holocaust ontkennen, maar in Hades wanneer ze worden geconfronteerd met hun misdaden zullen ze uitroepen van angst om opluchting, maar God zal zwijgen!

Broeder Raoul www.blowthetrumpet.com.au

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.