Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 08:34

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Mohammed voorspelde meer...
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2018 19:46 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Terwijl ik dacht de islam samengevat te hebben bleek ik het meest evidente over het oog te zien.
Ik heb me dagen terug getrokken en geobserveerd. Van ex moslimas tot fundamentele moslims. Uiteindelijk kreeg ik een aanbeveling van youtube, Imran Housein. Zeker eens kijken.
Ik viel van mijn stoel toen die man sprak, nooit hoorde ik een moslim zo praten waarmee ik kon connecteren.
Deze man riep op tot dialoog, in het voornaam met christenen en joden. Hij wou de focus op de eindtijden houden om hierin een gelijkaardige manier van leven te verbinden.

Zoals jullie weten heb ik eerder gepost dat er een zilveren munt ontworpen is met daarop Trump, Cyrus en de derde tempelberg.
Volgens de profetieen zou na het bouwen dan deze tempel de anti christ geboren worden die zich als de Messias zal voordoen. In de islam noemt deze persoon de “dajjal”. Volgens de profetie zou deze misvormd zijn aan 1 oog. Kijken we naar de “illuminatie” en diens popsterren, dan verbergen zij op foto’s veelal 1 oog en vormen zij veel de illuminatie driehoek. Ze staan onder mind control en tig interviews met die popsterren bewijzen dat. Mohammed voorspelde ook dat in deze eindtijd naties zouden concurreren met elkaar door om ter hoogst gebouwen te bouwen. Ook dat mensen een gsm zouden hebben en dat de dajjal in ieders huis invloed zou uitoefenen (tv).

Niet dat ik me ooit zou bekeren tot de islam. Wel heeft Imran Housein mij enorm positief verrast. Hoeveel gelijkaardigheden er ook zijn en hoe accuraat de islam de illuminatie voorspelde. Altijd en oog en driehoek in hun symboliek.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018 20:51 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
https://www.youtube.com/user/SheikhImranHosein
Ik heb geprobeerd naar deze moslimgeleerde te luisteren. Na 15 minuten heb ik het wel gehad.

Mekka en Medina schrijft hij af en kiest voor Jeruzalem. Daar zullen veel moslims het mee oneens zijn. Mohammed schreef Jeruzalem af toen de Joden hem niet wilden aanvaarden als profeet. Eerst was het bidden richting Jeruzalem dat wijzigde Mohammed naar Mekka omdat de joden hem niet volgden. Alle moslims moeten 5 keer per dag bidden. ... Jawel richting Mekka. Dat is de heilige stad voor moslims vanwege de Kaaba. Mekka is zo heilig dat zelfs de toilet deuren mogen niet open richting Mekka.

De argumentaties op basis van de Koran kan ik niet aanvaarden omdat de koran een sinister boek is van de Jihad, vol van haat en dood. De koran is niet uit de hemel gevallen, maar een giftige doctrine,
Wil je iets van Mohammed weten lees: People vs Muhammed van JFK Kienzl. Deze psychoanalyse is zo ontluisterend voor Mohammed dat moslims die het boek lezen de islam de rug toe keren.

https://www.youtube.com/watch?v=IsqECuYuiB8

Hoe innemend is het om bruggen te willen bouwen. Dan vraagt men om gelijkwaardigheid, om erkenning. om respect. Maar dat is niet mogelijk, Alleen Jezus is de weg ,de waarheid en het Leven. Jezus is Heer. Daar wil de islam niets van weten.
Het achterliggende motief is te groeien naar een wereld -af-godsdienst waar Jezus Boeddha en Mohammed samen zouden vallen. https://www.youtube.com/watch?v=za2nlAk-kbg

De archilleshiel van de islam is naar mijn overtuiging het verbod tot vragen, tot onderzoeken, tot kritiek op het religieus/politieke systeem. Want dan zal duidelijk worden hoe mensvijandig dit systeem is.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 07:34 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Theo Bert schreef:
https://www.youtube.com/user/SheikhImranHosein
Ik heb geprobeerd naar deze moslimgeleerde te luisteren. Na 15 minuten heb ik het wel gehad.

Mekka en Medina schrijft hij af en kiest voor Jeruzalem. Daar zullen veel moslims het mee oneens zijn. Mohammed schreef Jeruzalem af toen de Joden hem niet wilden aanvaarden als profeet. Eerst was het bidden richting Jeruzalem dat wijzigde Mohammed naar Mekka omdat de joden hem niet volgden. Alle moslims moeten 5 keer per dag bidden. ... Jawel richting Mekka. Dat is de heilige stad voor moslims vanwege de Kaaba. Mekka is zo heilig dat zelfs de toilet deuren mogen niet open richting Mekka.


Dat is een pittige discussie tussen moslims waarin ik me als christen niet ga voegen. De koran vernoemt Jeruzalem niet eens bij naam. Volgens moslims is Mekka heilig omdat Mohammed van Medina tot Mekka is gevoerd op een wit paard. Daar liet allah hem zien hoe zijn geloof rond de kaaba zou ontstaan. Omschreven in het nieuwe testament als de gruwel in de gelijkenis van het beest.
Daarom dat ik denk dat het eerste paard van de vier ruiters in de openbaringen Mohammed was. (De laatste ruiter, groen, vermoed ik Iran te zijn.)

Imran zei ook dat hij voorstander is om Istanbul terug Constantinopel te noemen en de kerk daar terug aan christenen te geven. Met een excuus.
Dat is toch zeer controversioneel gesproken, voor een moslim?
Citeer:
De argumentaties op basis van de Koran kan ik niet aanvaarden omdat de koran een sinister boek is van de Jihad, vol van haat en dood. De koran is niet uit de hemel gevallen, maar een giftige doctrine,
Wil je iets van Mohammed weten lees: People vs Muhammed van JFK Kienzl. Deze psychoanalyse is zo ontluisterend voor Mohammed dat moslims die het boek lezen de islam de rug toe keren.

https://www.youtube.com/watch?v=IsqECuYuiB8


Zoals iemand in je film aangeeft; als er maar 1 islam is deze goed of slecht. Het kan niet beide zijn. Maar het is door bekend te worden met de leer en profetieen uit de islam we kunnen ontbloten hoe kwaadaardig of goedaardig het is. Ook de tegenstander vermengde waarheid in diens teksten. Daaruit kan je leren. Mohammed voorspelde ook een tegenstander en de terugkomst van Jezus. In de beschrijvingen over de eindtijd binnen de islam vinden wij vandaag vele tekens terug.


Citeer:
Hoe innemend is het om bruggen te willen bouwen. Dan vraagt men om gelijkwaardigheid, om erkenning. om respect. Maar dat is niet mogelijk, Alleen Jezus is de weg ,de waarheid en het Leven. Jezus is Heer. Daar wil de islam niets van weten.
Het achterliggende motief is te groeien naar een wereld -af-godsdienst waar Jezus Boeddha en Mohammed samen zouden vallen. https://www.youtube.com/watch?v=za2nlAk-kbg

De archilleshiel van de islam is naar mijn overtuiging het verbod tot vragen, tot onderzoeken, tot kritiek op het religieus/politieke systeem. Want dan zal duidelijk worden hoe mensvijandig dit systeem is.

Zijn wij dan niet gelijkwaardig geschapen? Imran wil gewoon een vredevolle van manier van leven onderzoeken in de afwachting van de Verlosser, Jezus Christus.
Moslims kunnen ook kritisch zijn, maar zijn daarin veelal beperkt door hun boek. Dat is waar. Maar Imran Houssein prijst kritiek tegen hem en zijn boeken de hemel in. Dus dit is iemand die leert en beter wordt van kritiek. Dialoog met hem lijkt me geen verloren moeite.

Ik heb ook op de sociale media gezien hoe christenen met hun geloof provoceren. Nu vooral in Jeruzalem, mensen zijn daar straatpredikanten niet gewoon. Of hoe in Amerika nu al christenen tegen joden en Mozes keren. Joodse evenementen opzoeken en hun bekeringsdrang massaal de vrije loop laten gaan. Dan elkaar in debat proberen overstijgen. Dit is geen dialoog meer maar wordt al een kruistocht, tegen Gods volk dan nog wel. Iedereen zwaait met de waarheid. Maar als de waarheid een puzzel is, dan heeft iedereen onder ons daar een stuk van in zich.

Als dit de eindtijden zijn, waarom ons daar niet via dialoog op voorbereiden en onze Verlosser in vrede afwachten?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 14:19 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Ieder heeft zijn eigen weg te gaan. Daar zijn vele bronnen. Welke schenk ik vertrouwen? de Quran van Mohammed? Boeddha? Nostradamus? Lorber? de mannen van Brooklyn? Edgar Cayce? Jules Verne? Baba Vanga? George Orwell?L. Ron Hubbard?

Waarom ik huiverig ben om andere bronnen dan de Bijbel te gebruiken is wat Jezus zegt via Jakobus 3:11 Doet soms een bron uit dezelfde ader zoet en bitter water opwellen?12 Kan soms, mijn broeders, een vijgeboom olijven of een wijnstok vijgen opleveren? Evenmin kan een zilte bron zoet water geven.

Maar zelfs wanneer ik de Bijbel als leidraad neem heb ik de leiding van de Heilige Geest nodig. Steeds weer tesjoeva, steeds weer ommekeer/toewending heb ik nodig om in het juiste geestelijke spoor te blijven. Geloven is voor mij vooral een weg om te gaan. Zo versta het woord van Jezus als Hij zegt: IK BEN DE WEG. Jezus spreekt in vele beelden. De Goede Herder, De wijnstok, de Tempel, Het Juk, Het Kruis, de Bron; het zijn allemaal beelden die zijn volgelingen op de weg van Jezus verder helpen.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 18:24 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Broeder Bert, Jezus is de Zoon, Jezus is de enige weg. Ik wil hier zeker niemand voor onze Heere duwen. Geloof me. Wel ben ik in mijn hoofd gaan nadenken of strijden tegen de islam wel DE methode is. Zoals ik ook moslims op de sociale media observeer, zo observeer ik ook christenen en doe daarbij aan de nodige zelfreflectie. Als een moslim de hand tot dialoog uitsteekt en respect voor christenen en joden uit, sla ik deze hand af? En als ik deze hand tot dialoog weiger aan te nemen, ben ik dan nog wel bevoegd verder te strijden voor “de goede zaak”?

Het is door Imran te horen dat ik iemand erkende die dialoog wenst aan te gaan. Vooral Amerikaanse christenen zoeken die dialoog niet meer op, maar confrontatie. Ze gebruiken hun geloof als wapen en niet meer als levensstijl door het voorbeeld te poneren. Ik herkende mezelf in deze mensen en opende mijn geest voor de dialoog.

Het is toch onze Heere die terugkomt, dus waarom dan geen manier zoeken om gezamelijk in vrede te leven? Is er een andere weg? Is elkaar pogen te bekeren de weg? Net door de islam en het jodendom te onderzoeken begrijp ik waarom deze mensen zich niet bekeren. Voor dezelfde reden dat een christen zich niet bekeert. Onze teksten laten dat niet toe.
En goed dat u gruwelt, maar laat ons dan via dialoog met mensen die daartoe bereid zijn de gruwel ontbloten?
Praten werkt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 20:11 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Je hebt ook nog Mohammed Tawhidi , de sjiitische imam van vrede. Hij hielp bij het Australisch ontwaken van de soennitische invasie. Er staan echt moslims aan onze kant die quasi geloven wat wij geloven. Ze gaan niet moorden omdat je het oneens bent, zij zijn net met de dood bedreigd door zich te verzoenen met ons. Toch blijven ze strijden voor vrede door dialoog. Is dat ook niet wat onze cultuur doet?

Laten we deze mensen niet loslaten maar net een vol platform geven?
Maar onze politiek geeft hen geen platform waardoor mij duidelijk wordt dat ook onze politiek schuldig is aan de politieke islamitische invasie.
Praten werkt, maar als geld het praten doet restereren ons enkel corrupte geesten.
Het is erg dat de mainstream mij voedt met leugens en mijn zogenaamde vijand me moet ontwaken. Heel erg.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.