Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 06:03

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 07:30 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
In de openbaringen en 1 Johannes waarschuwt Jezus voor de valse profeet.
Dit zijn de tekens waaraan wij de valse profeet herkennen. Ik zet de bibelcitaten onderaan en vergelijk ze met de tekens uit de islam.


Wat als ik jullie zeg dat het eerste paard Mohammed was? In de openbaringen 6 lezen we dat de ruiter van het witte paard een boog vastheeft. Ishmael (de voorvader van moslims) wordt in genesis 21 als een begaafd boogschutter weergeven. In een tombe te Medina kan je ook nog de boog van Mohammed gaan bezichtigen. Het 2e paard is rood, Abu Bakhar van het eerste kalifaat? Het derde paard was zwart, Umar? Heerser van het 2e kalifaat. Umar was de eerste die Jeruzalem veroverde. Tot slot de vierde ruiter op een groenwit paard. Kleur van de shahada. En nu valt ie mensen. Een groen paard? Theologen zijn het eens over bleek, vaal, groen. Neem nu al deze kleuren samen. Wit, rood, zwart, groen. Wat krijgen we? De vlag van Palestina. Toeval of patroon in bovennatuurlijke voorspellingen ons vooraf openbaart?
De eerste drie ruiters zijn reeds verslagen. Het beest is zwaar verwond en diens valse profeet werd bij hem gegoooid. Openbaringen 19:20. Maar het beest sterkt opnieuw in kracht.

Mohammed wordt door een wit paard in de hemel geheven en naar Mekka gevoerd om daar vooruit te blikken naar zijn geloof. Het is in Mekka waar Mohammed zijn gruwel jegens God bouwt. Op het afgodsbeeld, de Kaaba, wordt de wonde van het beest afgebeeld. Sommigen zien hierin een vagina, moslims hun hoogtepunt is dat te kussen bij de bedevaart. Deze kaaba is gebouwd naar een kubus met 6 zijdes. Er is op Saturnus een storm gaande in de vorm van een hexagon, 6 hoeken, Saturnus is de 6e planeet. Wanneer moslims hun bedevaart rond deze steen doen zien we een hexagon zoals op Saturnus. Moslims vertegenwoordigen de ringen. Het beeld in de gelijkenis van het beest? Gedurende een tijd van 20+ jaar wordt Mohammed geinspireerd door een “engel” die hem zegt dat Jezus niet de Zoon van God is, noch dat deze gekruisigd is. Mohammed heeft zelfmoord overwogen omdat de openbaringen van de “geest” hem te overweldigend waren. God boezemde profeten meermaals angst in, maar het gevoel dat je ziel uit elkaar verscheurd wordt is uniek bij Mohammed. Deze openbaring werd voorspeld in 2 Tessalonicezen 2:1-12.Mohammed vindt hierdoor de shahada uit. Wat een opschrift is dat ieder moslim moet dragen op het voorhoofd of hand. Daarop staat dat er geen god behalve allah is en Mohammed de laatste profeet. Hiermee lastert men de Zoon en herkennen ze Jezus niet als finale woord van God. Waar moslims baas zijn/worden moeten christenen en joden ook een teken dragen. Christenen een riem, joden een davidster zoals bij Hitler. Vandaag zien we de shahada op IS vlaggen en op het voorhoofd van IS strijders.

In de openbaringen 11-1-2 lezen we dat God de gelovige gaat afwegen. Maar zegt de heidenen niet af te wegen en ze op de buitenhof te plaatsen. Op de “buitenhof” van de tempelberg in Jeruzalem staat nu een moskee. Zij zullen de heilige stad 42 maanden bezetten.

2 Tessalonicenzen 2:1-12
Ook hier wordt Mohammed en zijn volgelingen rechtstreeks bedoeld. Hier wordt een rebellie tegen de wet voorspeld die een onheilige oorlog voorbereidt.

Openbaringen 13:11-17
En ik zag een ander beest uit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.
En het oefent al de macht van het eerste beest, in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt, dat de aarde, en die daarin wonen het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wonde genezen was.
En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.
En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken.
En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;
En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.


Openbaringen 16:13-15
En ik zag uit den mond des draaks, en uit den mond van het beest, en uit den mond des valsen profeets, drie onreine geesten gaan, den vorsen gelijk;
Want het zijn geesten der duivelen, en zij doen tekenen, welke uitgaan tot de koningen der aarde en der gehele wereld, om die te vergaderen tot den krijg van dien groten dag des almachtigen Gods.
Ziet, Ik kom als een dief. Zalig is hij, die waakt en zijn klederen bewaart, opdat hij niet naakt wandele, en men zijn schaamte niet zie.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 08:16 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
In de oude tijd stak Islam ook de kop op en veroverde vele christelijke gebieden. Wat de Islam nu doet is dus niks nieuws.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 08:25 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik denk dat de valse profeet en het beest uit het christendom gaat komen. Jezus waarschuwt zelf vele malen voor valse profeten en valse christussen. Men kan de Islam wel als antichrist zien want ze ontkennen Jezus als Heer.
Maar om zeker te zijn over zulke beweringen moet ik eerst het boek openbaringen bestuderen. In mijn theologie boek gaat het er op het einde een stukje over, maar daar ben ik nog ver vanaf.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 09:44 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Toch opmerkelijk dat de kleuren van de vier ruiters de vlag van Palestina vormen? En dat net zij degene zijn die zo tegen Israel strijden tot er geen Israel meer zou zijn.
Dan het beeld in de gelijkenis van het beest, de kaaba.
En dan het teken dat volgers van het beest dragen en dat zonder dat teken niemand kan kopen. De shahada. Want in een kalief kunnen enkel moslims kopen en handelen. Tenzij christenen belastingen betalen aan volgers van het beest. (Moslims).

Van Mattheus tot de openbaringen zijn de loeiharde signalen jegens de islam gericht mijn inziens. Jezus wist dit 600 jaar op voorhand en heeft de valse profeet tot in precisie voorspeld. Alles wijst richting Mohammed. Want de valse profeet is al reeds door God naar de put verbannen. Aan de hand van de profetieen gaan we nu richting derde tempel.
Dat wordt eentje van lange adem. Iran haar vlag is groen, wit en rood. Geen toeval allemaal.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 12:55 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Jimmy schreef:
In mijn theologie boek gaat het er op het einde een stukje over, maar daar ben ik nog ver vanaf.


Welk boek lees je, broeder Jimmy?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 12:56 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Fundamenteel schreef:
Toch opmerkelijk dat de kleuren van de vier ruiters de vlag van Palestina vormen? En dat net zij degene zijn die zo tegen Israel strijden tot er geen Israel meer zou zijn.
Dan het beeld in de gelijkenis van het beest, de kaaba.
En dan het teken dat volgers van het beest dragen en dat zonder dat teken niemand kan kopen. De shahada. Want in een kalief kunnen enkel moslims kopen en handelen. Tenzij christenen belastingen betalen aan volgers van het beest. (Moslims).

Van Mattheus tot de openbaringen zijn de loeiharde signalen jegens de islam gericht mijn inziens. Jezus wist dit 600 jaar op voorhand en heeft de valse profeet tot in precisie voorspeld. Alles wijst richting Mohammed. Want de valse profeet is al reeds door God naar de put verbannen. Aan de hand van de profetieen gaan we nu richting derde tempel.
Dat wordt eentje van lange adem. Iran haar vlag is groen, wit en rood. Geen toeval allemaal.


Geen toeval. De islam zal een grote rol spelen. Of de anti-christ uit de islam komt, betwijfel ik, broeder Fundamenteel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 13:52 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Bijbelonderzoeker schreef:
Jimmy schreef:
In mijn theologie boek gaat het er op het einde een stukje over, maar daar ben ik nog ver vanaf.


Welk boek lees je, broeder Jimmy?


Christelijke theologie (een introductie) van Alister Mcgrath

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 15:03 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Jimmy schreef:
Christelijke theologie (een introductie) van Alister Mcgrath


Bijzonder. Je weet dat je altijd wetenschappers (Mcgrath is een wetenschapper!) moet toetsen? Mcgrath is gelovig opgevoed, ongelovig geworden, maar uiteindelijk het atheisme heeft verworpen, op basis van wetenschappelijke argumenten. Fundamenteel heeft gelijk: de katholieke kerk omarmt officieel de evolutieleer. De katholieke onderschrijft het scheppingsverhaal niet als letterlijke waarheid, maar als een vertelling. De Bijbel leert ons dat God de aarde, de zee en alles daarin in zes dagen geschapen heeft! Ik kan er veel meer over zeggen.

De natuurlijke theologie die McGrath voorstaat, heeft andere uitgangspunten; de benadering van McGrath is anders, ergens tussen geloof en wetenschap in. Allereerst accepteert McGrath evolutie en wetenschap in z’n algemeenheid, en, daar lopen onze visies niet parallel. McGrath laat tussen de regels door een evangelicaal en nogal rechtsorthodox geluid horen. Het lijkt wel of hij terug wil naar de tijd voor het postmodernisme, de tijd van de grote verhalen. Dat is legitiem natuurlijk. Maar daarbij kan gemakkelijk spraakverwarring in het debat tussen godsdienst en wetenschap ontstaan. En daar schiet niemand wat mee op. Hou me maar op de hoogte, broeder Jimmy, over hetgeen je leest. Ik ben benieuwd!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 15:16 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Bijbelonderzoeker schreef:
Geen toeval. De islam zal een grote rol spelen. Of de anti-christ uit de islam komt, betwijfel ik, broeder Fundamenteel.


De anti christ heeft Mohammed geinspireerd de islam te vormen. De anti christ is niet alleen bij de islam aanwezig. Veel moslims zijn zich niet bewust van de dwaalleer van Mohammed. Dan zeggen zij dat christenen de bijbel aanpasten. Dat is niet waar, de bijbel was niet compleet en de vertaling is voor discussie vatbaar. Dat is geen bewuste verandering. Wel zijn er veel teksten verketterd om deze versie bias te maken. Maar Mohammed moest de basisprincipes van geloof veranderen om de islam te vormen. Het evangelie van Jezus kent honderdtallen, indien niet duizenden, pagina’s. De koran telt enkele pagina’s over Jezus en alles is daarop veranderd. Zoneen, waarom dan maar 3 pagina’s toewijden aan de meest belangrijke persoon ooit? Omdat in het evangelie van Jezus de valse profeet ontmaskerd wordt. Niemand past beter in de beschrijving van de valse profeet dan Mohammed.
De anti christ is iets dat door vele mensen werkt en wie trouw aan de shahada zwoor gaf diens ziel aan deze af. Zij vermoorden desnoods onschuldigen om de geest van de anti christ verder te verspreiden.


De anti christ en valse profeet zijn 2 verschillenden dus.


Laatst gewijzigd door Fundamenteel op zo 08 jul 2018 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 15:18 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik denk dat ik hier maar beter kan weggaan als jullie allemaal zo tegen de katholieke zijn. Kunnen jullie een beetje tegen elkaar lullen

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 15:21 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
En het boek gaat niet over zijn eigen mening maar over de theologie die aanvaard en verworpen is... Het gaat niet over zijn visie... Maar soit. Nog veel succes in jullie leven, ik denk dat ik hier maar gewoon stilletjes wegga :)

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 15:21 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Jimmy schreef:
Ik denk dat ik hier maar beter kan weggaan als jullie allemaal zo tegen de katholieke zijn. Kunnen jullie een beetje tegen elkaar lullen

Zou je wel zulke boeken lezen? Misschien eens begrijpend lezen voor dummies proberen eerst? Laat jij je bijbel ook voorkauwen door anderen?

Sorry maar ik heb er op een punt ook eens genoeg van!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 15:46 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Fundamenteel schreef:

De anti christ en valse profeet zijn 2 verschillenden dus.


Maar de anti christ heeft wel de valse profeet gebruikt om te sterken en een Armageddon te starten. Het spreekt voor zich dat de heidenen in “den buitenhof” het onderspit zullen delven.
Van de ivoren toren naar de bunker. Alles is voorzien en alles wordt volbracht.
Het einde van de wereld zoals we die gewoon zijn. Laten we hierna nooit te nimmer de deur opnieuw op een kier voor de anti christ zetten. De deur pottoe en toezien dat we nooit meer verliezen datgene we bij elkaar gearbeid hebben in de gelijkenis van Onze Heer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 16:57 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Jimmy schreef:
Ik denk dat ik hier maar beter kan weggaan als jullie allemaal zo tegen de katholieke zijn. Kunnen jullie een beetje tegen elkaar lullen


Broeder Jimmy, ik ben niet tegen katholieken. Ik verkondig wel dat er goede, maar ook slechte parochies zijn. Wanneer iemand de evolutieleer onderwijst, is er sprake van valse leer, of deze leer nu door katholieken, hervormden, evangelisten, humanisten of wie dan ook wordt verkondigd. Ik heb zeker broeders en zusters die katholiek zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 18:40 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ja ik ben een dommerik ik weet het fundamenteel. Ik acht inderdaad wat andere zeggen in de vroegere tijd hoger dan wat ik zelf denk. Ik kan u wel begrijpen, ik ben ook zoals u geweest. Wel dan heb ik eens een vraagje voor u: Hoe voldoet men aan de wet van Christus? En hoe was het mogelijk dat Paulus als hij bij mensen was die zonder de wet (van Mozes) leefde, hij ook als zonder de wet (van Mozes) werd om hen voor Christus te winnen en dat hij daarmee niet zonder Gods wet was want dat voor hem de wet van Christus gelde?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.