Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 11:41

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Jeruzalem
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 21:40 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Wanneer een songfestival in Lissabon of Berlijn wordt gehouden, hoor je niemand. Wanneer een ambassade in Den Haag, Amsterdam, Frankfurt of Londen wordt geopend, hoor je niemand. Maar, om de een of andere reden liggen zaken anders als het om Jeruzalem gaat, of het nu om een ambassade of een songfestival gaat. Het brandt in Jeruzalem!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2039799 ... -naar-huis

Turkije, dat maandag luide kritiek leverde op het Israëlische geweld in Gaza en op de opening van de Amerikaanse ambassade in Jeruzalem, heeft tevens aangedrongen om een spoedige bijeenkomst van de Organisatie van Islamitische Samenwerking. Ankara roept ook zijn ambassadeurs uit Washington en Tel Aviv terug voor overleg.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Jeruzalem
BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2018 16:07 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Cynisch: Iedere Palestijnse familie krijgt 3000 dollar voor wie gedood wordt. 60 doden maal 3000 komt op180000 dollar. dat is een koopje voor de wereldwijde publiciteit. Geld uit de kas dat gedoneerd wordt en beschikbaar gesteld wordt door de EU.
Het zijn natuurlijk niet de kinderen van de Palestijnse machthebbers die slachtoffer zijn.
Zij die daar gedood werden, zijn slachtoffer van een wrede doctrine. Een liefdeloos systeem dat islam heet maakt zeer veel slachtoffers.

De Bijbel geeft de geschiedenis van koning Manasse. deze koning deed zijn kinderen door het vuur gaan. Hij offerde zijn zonen aan Moloch. Dat was een gruwel in de ogen van de Here.
Zo offert de islamitische gemeenschap haar kinderen door de leer van de Jihad. Islamieten gelovigen denken er de moslimhemel mee te verdienen. Zo worden zij als martelaren vereerd. De weg van verlossing is de Jihad.
Hoezeer de. Islamieten de verlossing missen welke is in Jezus Christus onze Here.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Jeruzalem
BerichtGeplaatst: do 24 mei 2018 06:05 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Theo Bert, kun je me zeggen waar je dit gelezen hebt? Niet dat ik het niet geloof maar ik heb net met iemand gesproken en gezegd dat iedere dode 3000,- dollar op brengt.
Die persoon wilde het graag weten waar dat bevestigt wordt. Dank je voor de moeite.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Jeruzalem
BerichtGeplaatst: do 24 mei 2018 16:32 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Koningsdochter schreef:
Theo Bert, kun je me zeggen waar je dit gelezen hebt? Niet dat ik het niet geloof maar ik heb net met iemand gesproken en gezegd dat iedere dode 3000,- dollar op brengt.
Die persoon wilde het graag weten waar dat bevestigt wordt. Dank je voor de moeite.


Is te lezen op elsevierweekblad.nl/buitenland/achtergrond/2018/04/nieuwe-confrontatie-bij-hek-gaza-b
arst-los-602960/?utm_source=TripolisDialogue&utm_medium=nieuwsbrief&utm_term=&utm_con
tent=&utm_campaign=els_06apr18

zie ook op http://bijbel.startkabel.nl/forum/?id=5179

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Jeruzalem
BerichtGeplaatst: do 24 mei 2018 16:44 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
hartelijk dank

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Jeruzalem
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2018 07:03 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Bijbelonderzoeker schreef:
Wanneer een songfestival in Lissabon of Berlijn wordt gehouden, hoor je niemand. Wanneer een ambassade in Den Haag, Amsterdam, Frankfurt of Londen wordt geopend, hoor je niemand. Maar, om de een of andere reden liggen zaken anders als het om Jeruzalem gaat, of het nu om een ambassade of een songfestival gaat. Het brandt in Jeruzalem!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2039799 ... -naar-huis

Turkije, dat maandag luide kritiek leverde op het Israëlische geweld in Gaza en op de opening van de Amerikaanse ambassade in Jeruzalem, heeft tevens aangedrongen om een spoedige bijeenkomst van de Organisatie van Islamitische Samenwerking. Ankara roept ook zijn ambassadeurs uit Washington en Tel Aviv terug voor overleg.


Maar Israël zelf is ook niet pluis. Het is een geseculariseerde staat, die niet echt religieuzer is dan Nederland. Waar een evangelisatieverbod heerst. Waar haat is naar de Palestijnen. Palestijnen worden ook op vele wijzen door Israël dwars gezeten. Zoals in de Westelijke Jordaan Oever. Als daar een vrachtwagen met groente of fruit op transport wil, dan wordt het gerust bij een Israëlische controlepost met opzet dagen vast gehouden, waarna je de hele lading kunt weg gooien. Die controleposten zijn er kris kras kruislings door heel de Westerlijke Jordaan Oever. En de Joodse Nederzettingen nemen veel toe, mede dankszij geld die christenen vanuit het westen er in steken. Mede dankzij organisaties als Christenen voor Israël, die er alleen is voor de joden. Ook christelijke Palestijnen hebben er last van. Want de meeste christenen zijn Palestijnen, die zowel door jood als moslims steeds meer in het nauw worden gedreven.

Ik ben voor de houding van Open doors, die open staat voor de vervolgde christenen overal en het initiatief steunt om messiaanse joden en christelijke Palestijnen met elkaar te verzoenen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Jeruzalem
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2018 07:35 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Ik ben voor de houding van Open doors, die open staat voor de vervolgde christenen overal en het initiatief steunt om messiaanse joden en christelijke Palestijnen met elkaar te verzoenen.


Dat vind ik een goede houding. Ik kan er zelf te weinig over zeggen. Er is zoveel te horen. Ik heb wel laatst een film gezien waar dat al zo is dat mess. Joden en chri. Palestijnen samen de bijbel lezen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.