Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 20 apr 2024 00:18

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Paus Franciscus naief?
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018 23:25 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Katholieke ex-moslims vinden standpunt paus over islam naïef"Het is onmogelijk om over vrede te spreken en de islam te ondersteunen, zoals u schijnt te doen," laten de ondertekenaars weten aan de paus. De opstellers zijn van plan om de petitie naar Franciscus op te sturen..
citaat cip.nl
04-01-2018 door Jeffrey Schipper
In een petitie beschuldigen rooms-katholieke ex-moslims paus Franciscus van naïviteit ten aanzien van de islam. Zij roepen hem op ‘snel een synode over de gevaren van de islam’ bijeen te roepen, laat het Nederlands Dagblad weten. De petitie, ondertekend door ‘voormalige moslims en hun vrienden’, is inmiddels 1.500 keer ondertekend.

In een interview met de Franse katholieke krant ‘La Croix’ stelde de paus twee jaar geleden dat "islam en christendom eenzelfde idee van verovering delen." Vandaar dat hij vindt dat "de islam niet als een bedreiging moet worden gezien." "Het is waar dat het idee van verovering inherent is aan de ziel van de islam," aldus de paus. "Echter, het is ook mogelijk om de opdracht in het Mattheüs Evangelie, waar Jezus Zijn discipelen naar alle naties stuurt, met de term van hetzelfde idee van verovering te interpreteren."

"Het is onmogelijk om over vrede te spreken en de islam te ondersteunen, zoals u schijnt te doen," laten de ondertekenaars weten aan de paus. De opstellers zijn van plan om de petitie naar Franciscus op te sturenDeze Paus lijkt er alles aan te doen om de islam vriendelijk te benaderen. Is dat uit naiviteit, of is het tolerantie uit lafheid? Is dat verraad aan het evangelie van Jezus Christus?
1 Johannes 22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat ​Jezus​ de ​Christus​ is? Dit is de ​antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. 23 Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader." Ik weet , zo iets ligt politiek gezien niet lekker.
De duistere dreiging van de intentie van de islam de wereld te veroveren is een geestelijke
motivatie voor de politiek voor de volgelingen van Mohammed.
De politiek doet aan belangenafweging en daar lijkt Franciscus op uit te zijn, daardoor wordt de waarheid geweld aangedaan. de Egyptische katholieke islamexpert Khalil Samir Khalil s.j. in Katholiek Nederland : “De paus heeft gezegd dat de islam een religie van vrede is, en dat is niet juist.”
http://bijbel.startkabel.nl/forum/?id=5216
Ik geloof in de opdracht het evangelie na te volgen door de naam van Jezus te belijden als de ene weg.
12 In hem alleen is er redding, er is hier op aarde de mensen geen andere naam gegeven waardoor we gered zullen worden.’Handelingen 4:12 Dat verwacht ik dat de Paus aan de leiders van de wereld zegt..
Ik ga maar in retraitre door te luisteren naar: https://www.youtube.com/watch?v=KVFzxazTQNM.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Paus Franciscus naief?
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 10:30 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Bedankt voor je artikel, maar de tweede link doet het niet. Het vaagt alles weg zodat alleen een wit veld te zien is en ik eerst alles moest sluiten voor ik weer op het forum kon komen. 3x gebeurd.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Paus Franciscus naief?
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 22:14 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Ik heb hetzelfde ook ontdekt. Ik ken de oorzaak niet.
Maar een 3e poging ging het goed.
Je kunt de lofprijzing ook vinden op youtube: Agnus Dei by Michael W. Smith with lyrics
Shalom

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.