Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 16 apr 2024 21:05

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: jihad
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2017 11:10 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: wo 21 jun 2017 11:04
Berichten: 29
In Nederland lopen er momenteel 386 'jihad'(kortweg 'strijd'in het Arabisch)-onderzoeken, naar ongeveer 470 verdachten. Onder die 470 verdachten vallen ook Nederlandse 'uitreizigers': Nederlanders die naar IS-gebied zijn vertrokken. Dit zijn er nu zo'n 190. Donderdag gaat in de rechtbank van Rotterdam een groot proces tegen tien van die Nederlandse IS-strijders verder (AD).

Religie of ideologie?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017 12:48 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ben twee jaar geleden nog uitgelachen omdat ik zogezegd de IS overschatte. Wel heb ik hen overschat. Ze brengen hun heilige oorlog die niet heilig is. Dit is een zuivere aanval op God. En dit gaat jaren duren, tientallen, want ze trainen hun kinderen ook. Dat kan een stijd van generaties worden. Daar zijn we, denk ik, nog niet direct vanaf.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 16:13 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Ze trainen hun kinderen niet meer. De strijders zijn zo goed als verslagen en nu? Wat nu met die vrouwen en hun kinderen?
Terug naar Europa.
Dank U wereldvreemd bestuur.
Een plaag verdelg je tot de laatste. Die tolerantie zal ons nog veel tribulatie bezorgen.
Men had vrouw en kind mee moeten verdelgen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 19:02 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Fundamenteel schreef:
Ze trainen hun kinderen niet meer. De strijders zijn zo goed als verslagen en nu? Wat nu met die vrouwen en hun kinderen? Terug naar Europa. Dank U wereldvreemd bestuur.
Een plaag verdelg je tot de laatste. Die tolerantie zal ons nog veel tribulatie bezorgen.
Men had vrouw en kind mee moeten verdelgen.


Ik ben niet tegen geweld, maar naar mijn mening is de geestelijke weg toch de beste weg.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 19:43 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
GeertN schreef:
Fundamenteel schreef:
Ze trainen hun kinderen niet meer. De strijders zijn zo goed als verslagen en nu? Wat nu met die vrouwen en hun kinderen? Terug naar Europa. Dank U wereldvreemd bestuur.
Een plaag verdelg je tot de laatste. Die tolerantie zal ons nog veel tribulatie bezorgen.
Men had vrouw en kind mee moeten verdelgen.


Ik ben niet tegen geweld, maar naar mijn mening is de geestelijke weg toch de beste weg.


Ook bij moslimextremisme?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 10:47 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Fundamenteel schreef:
Ook bij moslimextremisme?


Ik ben blij dat de geallieerden Europa bevrijd hebben van de nazi's. Ze hadden het niet gemunt op onschuldigde kinderen. Het gedachtengoed is verboden. Terreur moet bestreden worden, ook met geweld. Indoctrinatie en manipulatie moet anders bestreden worden. Hoe? In ieder geval geen islamtische feestdagen introduceren. Er zijn tal van andere fatsoenlijke maatregelen denkbaar. Helaas blijken de meeste niet politiek correct?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 10:57 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Een ISIS kind is niet onschuldig, maar gekweekt voor oorlogsdoeleinden.
Nu komen al die weduwes terug met hun kroost en zullen zij later een jihad tegen ons voeren.
De islam is het nieuwe fascisme, de nieuwe nazi's. Polen, Amerika, Hongarije hebben dat door. We hadden deze mensen nooit mogen binnenlaten en nu is het tijd voor massale deportaties.
Een moslim dient in een moslimland te wonen, ze kunnen/willen zich niet aanpassen op een democratie. Daarvoor zijn ze de vijand.

De islamitische feestdagen zijn reeds geïntroduceerd, bepaalde scholen in België starten later dan 1 september omdat er dan een islamitische feestdag is. Tijdens de ramadan zijn moslim werknemers minder productief en ze klagen dan aan dat ze geen werk vinden. Niemand wilt hen, nergens zijn ze welkom. Overal waar ze komen ondervinden die landen overlast, verderf, terreur, aanrandingen, verkrachtingen, ... Het zit gewoon in hun Mohammedaans bloed.
Of zij zich nu bekeren of niet, zij zijn genetisch zo gecodeerd.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 12:39 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Fundamenteel schreef:
Of zij zich nu bekeren of niet, zij zijn genetisch zo gecodeerd.


Ik geloof niet dat ze genetisch gecodeerd zijn, ik geloof dat ze geprogrammeerd zijn. Dus moeten ze opnieuw worden geprogrammeerd, en daarom geloof ik voor deze groep zeker in de geestelijke weg. Overigens kan je het ook als een vloek zien. De islam is een vloek, en die vloek wordt doorbroken juist door bekering tot Christus.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 13:10 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Ik volg U gedeeltelijk. Maar naar mijn inzien blijft het toch genetisch geprogrammeerd.
Ze zijn bloeddorstig en dat zit nu eenmaal in hun bloed. Zij willen nog steeds wraak nemen op Israël, waarom? Omdat Israël kan wat zij niet kunnen? Israël nam een stuk woestijn tot grond. Israël is het enige land ter wereld waar de woestijn zich terugtrekt.

Moslims mogen overigens liegen van hun geloof. Waarom zou ik dan geloven dat hun bekering oprecht zou zijn?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 14:39 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Fundamenteel schreef:
Ik volg U gedeeltelijk. Maar naar mijn inzien blijft het toch genetisch geprogrammeerd.
Ze zijn bloeddorstig en dat zit nu eenmaal in hun bloed. Zij willen nog steeds wraak nemen op Israël, waarom? Omdat Israël kan wat zij niet kunnen? Israël nam een stuk woestijn tot grond. Israël is het enige land ter wereld waar de woestijn zich terugtrekt.

Moslims mogen overigens liegen van hun geloof. Waarom zou ik dan geloven dat hun bekering oprecht zou zijn?


Zelfs als het genetisch is, dan is er sprake van een vloek. Jezus leert ons diegenen die ons vervloeken te zegenen. En, helaas heb je gelijk; er zijn IS-strijders die zich als christen voordoen. Beproef de geest dus!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 15:18 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Dubbel


Laatst gewijzigd door Fundamenteel op wo 12 jul 2017 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 15:18 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Johannes schrijft ons ook voor valse profeten en zij die de Zoon loochenen niet in huis te nemen, noch te begroeten.
Zij moeten uit ons continent en liever vandaag dan gisteren.
Door het Woord te loochenen en onze geschiedenis te vergeten zal dit uitmonden op oorlog.
Ze willen het hier overnemen. Ze steken dat niet onder stoelen of banken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 17:38 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Fundamenteel schreef:
Johannes schrijft ons ook voor valse profeten en zij die de Zoon loochenen niet in huis te nemen, noch te begroeten.
Zij moeten uit ons continent en liever vandaag dan gisteren.
Door het Woord te loochenen en onze geschiedenis te vergeten zal dit uitmonden op oorlog.
Ze willen het hier overnemen. Ze steken dat niet onder stoelen of banken.


Wie zijn de valse profeten? Alle moslims?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 18:27 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Krijgsheer Mohammed is de valse profeet en zijn volgelingen loochenen de Zoon.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: jihad
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 18:43 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Fundamenteel schreef:
Krijgsheer Mohammed is de valse profeet en zijn volgelingen loochenen de Zoon.


Correct. De volgelingen moeten zich dus bekeren. Heb je het filmpje gezien (ander topic) ISIS fighter?


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.