Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 02:50

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016 19:30 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
http://www.israeltoday.nl/NewsItem/tabi ... fault.aspx

Luister, Europa: Israël strijdt JULLIE oorlog

ZONDAG 24 JULI 2016 REDACTIE ISRAEL TODAY, HALLELU FOUNDATION


Weet dit na de recente terreuraanslagen op Europese bodem: Er is geen verschil tussen de islamistische pro-Palestijnse bewegingen, die liberale Europeanen zo graag ondersteunen, en de organisaties die momenteel onschuldige mensen afslachten in Europa.

Alleen al in Frankrijk zijn 10000 namen van moslims die sympathiseren met de agressieve Jihad bekend. Dat groeit de veiligheidsdiensten boven het hoofd.

citaat Elsevier: wel de Franse politie als de veiligheidsdiensten wisten nog voor de moord op een priester dinsdag dat de tweede dader een potentieel gevaarlijke jihadist was. De 19-jarige Abdel-Malik Nabil Petitjean werd verdacht van banden met jihadistische netwerken.

Dat zeggen bronnen bij de politie en binnen het justitionele apparaat, meldt persbureau Reuters. De identiteit van de terrorist werd gesteld aan de hand van dna-tests. Hij was afkomstig uit het oosten van Frankrijk.

In het vizier van diensten

Petitjean was in het vizier van de Franse anti-terreurdienst Uclat, nadat deze vorige week – een paar dagen voor de moord en gijzeling in Saint-Étienne-du-Rouvray – was gewaarschuwd door een buitenlandse dienst, schrijft het Franse weekblad Le Point. Op basis van die gegevens besloot de terreurbestrijding een bericht naar alle politie-eenheden in het land te sturen, met bijgevoegd een afbeelding van de man.

‘Het individu op de foto (…) zou bereid zijn om deel te nemen aan een aanslag op Frans grondgebied. Hij zou al in Frankrijk zijn en zou alleen of samen met anderen kunnen toeslaan. De datum, het doelwit en de werkwijze zijn momenteel onbekend. Onderzoek is gaande om hem te identificeren en te lokaliseren,’ was te lezen in het bericht. Maar de zoektocht naar de jihadist kwam te laat. Samen met Adel Kermiche (19), de al eerder geïdentificeerde andere dader viel hij de kerk in Normandië binnen, gijzelde de aanwezigen (vijf in totaal) en sneed de keel door van de 86-jarige priester Jacques Hamel. Ze lieten hem eerst knielen voor het altaar.


Nieuwste aanslag leidt tot veel vragen

De nieuwste aanslag in Frankrijk leidt tot veel vragen. Waarom konden twee ongestoord hun vreselijke daad plannen en uitvoeren? Kermiche bijvoorbeeld had een elektronische enkelband en stond geregistreerd bij de veiligheidsdiensten. Tot tweemaal toe trachtte hij het ‘kalifaat’ binnen te komen, maar zijn ouders waarschuwden de diensten voor hun zoon.

Bij de laatste keer werd hij opgepakt, veroordeeld, en elektronisch toezicht geplaatst – dat hem dus een enkelband opleverde. Ook Petitjean probeerde in 2015 naar Syrië af te reizen, maar bleef nadien op vrije voeten. Hij stond al sinds 29 juni – bijna een maand voordat hij tot actie overging – op de zogeheten fiche-S-lijst. Dat is een rangschikking met zo’n 20.000 personen die mogelijk een gevaar vormen voor de Franse staatsveiligheid. Extreemrechts, extreemlinks, maar ook 10.000 radicale moslims en personen die ervan worden verdacht in contact te staan met jihadisten.

IS verspreidde gisteren een videoboodschap waarin te zien is hoe de terroristen zich loyaal toonden aan de terreurbeweging en aan leider Abu Bakr al-Baghdadi. Beide mannen werden gedood door de politie.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jul 2016 08:12 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Zoals jij het stelt , daar zit wat waarheid in , maar ik heb een paar vragen .
Eerst een stelling vanuit mijn hart .
Oorlog is van alle tijden en dat komt volgens mij omdat GEEN ENKEL LAND de zuivere toedracht van God nastreeft .
Elk land is beinvloed door de duisternis .
Europa een zogezegd christelijk land heeft toegestaan dat er moskeeën en dergelijke geplaats mochten worden .
Natuurlijk zijn de regeringen hier verantwoordelijk voor , omwille van financieel doel .
Waar ook het vaticaan niet tegen geprotesteerd heeft .
Onze huidige paus heeft zelfs de koran gekust . Waarom ?
Politiekers en koningshuizen hebben zakens gedaan met de Arabieren in ruil voor moskeeenbouw op europese land en elders .
Ik heb daar niet om gevraagd , en vind dat ronduit Godslastering .
De islam is nooit vredelievend geweest en eigent Gods Heilige stad Jeruzalem op .
Dit gepaard gaande met oorlog en strijd .
___________________________________________
Maar Israel laat veel dingen toe die volgens mij in Gods ogen niet zuiver zijn .
Daarom volgende vragen :
Is het waar dat in Tel aviv / gayparades plaats vinden ?

Zeer veel abortussen uitgevoerd worden ?
De religieuze leiders achter het rode kalf gaan om opnieuw bloed te offeren ?
______
Als dat allemaal waar is , vind ik dat zijzelf niet rein zijn .
En denk ik dat al wat ons overkomt onze eigen schuld is , omdat wij dingen aanvaard hebben in ons midden die niet horen bij Gods kinderen .
Daarom ook is momenteel voorlopig nog geen sprake volgens mij dat Israel onze oorlog strijd .
Tja ergens misschien wel : opdat ons aller ogen zullen opengaan :wie wij willen dienen .
----
Toch denk ik dat veel mensen God oprecht zoeken en Zijn wil nastreven .
Gelukkig kijkt God ieders hart aan en word ieder individueel berecht .
Waar je hart is , is ook je schat .
Een schat om te bewaren tot als onze Heer Jezus-Christus terugkomt .
HIJ die Koning is boven alle koningen
Koning over Gods heilige stad Jeruzalem .
Een stad waar niets onreins binnenkomt !


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.