Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 06:30

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2015 13:05 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
'IS wil delen Europa, Afrika en Azië'

LONDEN -
Islamitische Staat wil binnen vijf jaar een belangrijk deel van de wereld overheersen. Uit kaarten blijkt dat de extremistische terreurorganisatie in 2020 delen van Europa, de helft van Afrika, het hele Midden-Oosten en Azië tot aan de Chinese grens in handen wil hebben.

De kaarten zijn gepubliceerd in het boek 'Empire of Fear: Inside the Islamic State' (Het rijk van angst: binnen Islamistische Staat) van BBC-verslaggever Andrew Hoskens.

In Europa zou het zelfbenoemde kalifaat zich moeten uitstrekken tot de Pyreneeën en de Balkan, meldden Britse media maandag. Landen als Spanje, Portugal, Griekenland en Oostenrijk zouden zijn opgeslokt in de zwarte schaduw die Islamitische Staat over de wereldkaart wil werpen. Ook alle voormalige Joegoslavische landen, Cyprus en Turkije zouden volgens Hoskens ten prooi vallen aan expansiedrang van de wrede extremisten.

De grens loopt door over het zuidelijk gedeelte van Oekraïne, inclusief de Krim, de zuidelijke Russische deelrepublieken en Kazachstan. Alles ten zuiden van dat land, inclusief India met zijn 1,2 miljard inwoners, zou van IS zijn. Afrika zou tot aan de evenaar tot het kalifaat gaan behoren.

Volgens Hoskens heeft Islamitische Staat een zevenstappenplan om zijn ambities te verwezenlijken. Dat plan zou al in de jaren negentig zijn wortels hebben en onder meer inhouden dat de Verenigde Staten zouden worden verleid tot een oorlog in de Arabische wereld in het begin van deze eeuw en dat een Arabische opstand zou ontstaan tussen 2010 en 2013.

Hoskens acht het overigens niet erg geloofwaardig dat IS echt wereldheerschappij zal krijgen. ,,Ze hebben zestig landen tegenover zich, waaronder de Verenigde Staten en Rusland, dus je zou denken dat dat niet erg waarschijnlijk is. Maar die eerste stappen leken ook niet waarschijnlijk.''

Bron: 'Empire of Fear: Inside the Islamic State' (Het rijk van angst: binnen Islamistische Staat) van BBC-verslaggever Andrew Hoskens.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2015 21:51 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: wo 15 jul 2015 18:02
Berichten: 16
De ambities van het kalifaat zijn bekend maar niet realistisch.
IS gaat nooit delen van Azië en Europa bezet houden, daar zijn ze militair niet toe in staat en zullen dat nooit worden ook.
Kleine delen van Afrika zijn misschien een ander verhaal omdat IS daar soms steun weet te vergaren onder lokale bevolkingsgroepen.

Waar ik veel meer voor vrees zijn terreur aanvallen in Europa zoals wij die al jaren kennen van het Midden-Oosten.
Wanneer de ver-van-mijn-bed-show zich daadwerkelijk in onze eigen slaapkamers zal gaan afspelen, dat lijkt mij een realistischer nachtmerrie scenario.
Vandaag was er weer een aanslag in de Thalys naar Parijs zag ik op tv.

Wij zijn niet in staat om hier het hele openbare leven afdoende te beveiligen tegen terreurdaden, het is volgens mij slechts een kwestie van tijd tot IS haar 'werkterrein' gaat uitbreiden naar Azië en Europa.
Er zijn hier genoeg zogenaamde zachte doelen voor handen om aanslagen op te plegen, IS zal nergens voor terugdeinzen, dat is een ding dat zeker is.

Treinen, de kanaaltunnel, toeristische attracties, winkelcentra, stedelijk openbaar vervoer, files op snelwegen, universiteiten, aanslagen op politiemensen en militairen, noem maar op.
Hoe kunnen we dat allemaal waterdicht beveiligen tegen zieke geesten bewapend met Kalasjnikovs en bomgordels?
Niet dus...

Het verbaast me eigenlijk dat we tot nu toe nog zo weinig aanslagen in Europa hebben gehad, maar ik vrees dat dat een keer verleden tijd zal gaan worden.

_________________
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen (Winston Churchill)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 22 aug 2015 09:25 
Wat je zaait, zul je oogsten. V.S./Israël met hun westerse vazalstaten zoals Nederland en de voormalig M.O. koloniale machten G.B. en Frankrijk hebben uit economisch belang en landjepik politiek veel kwaad bloed gezaaid. Daar gaan we steeds meer vruchten van plukken.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.