Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 25 apr 2024 19:53

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2015 10:53 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Het islamitische religieuze systeem is onder verdenking van aanzetten tot moord. De salafistische boodschap om de opdrachten van de Koran letterlijk uit te voeren lijkt vergelijkbaar met een posthypnotische opdracht.
(The posthypnoticorder is an order (suggestion) the hypnotist has planted in the client's subconscious. It is triggered by a certain sign or signal from thehypnotist. These signs can vary and are, of course, adjusted to different circumstances.)
Preken van imams, die de opdracht van de Koran vertolken, werken als een posthypnotische trigger. Zo lopen moslims gevaar of zij nu meer en minder ontwikkeling hebben, te worden aangegrepen en te veranderen tot psychopathisch moordenaar. De weg naar het moslimparadijs voert voor de jihadist via deze moordpartijen. De angst die dit mateloze geweld te weeg brengt veroorzaakt stromen vluchtelingen. De oorzaak van het geweld ligt in het islamitische geloof.
Ieder bericht van het doden van mensen, joden, christenen of moslims door jihadisten is een aanklacht tegen de islam. De islam zoals in de Koran verwoord, geeft vorm aan de identiteit van haar gelovigen.
Het gevolg lijkt dat moslims, die deze gruwelijke kant van de islam ontdekken, meer open staan voor het evangelie van Jezus Christus

https://www.youtube.com/watch?v=kR9m6SR6wy4
Lebanese Muslim Who Hated Christians and Jews Met Jesus / From Jihad to Jesus - Jerry Rassamni

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2015 22:45 
Theo Bert schreef:
Het islamitische religieuze systeem is onder verdenking van aanzetten tot moord. De salafistische boodschap om de opdrachten van de Koran letterlijk uit te voeren lijkt vergelijkbaar met een posthypnotische opdracht.
(The posthypnoticorder is an order (suggestion) the hypnotist has planted in the client's subconscious. It is triggered by a certain sign or signal from thehypnotist. These signs can vary and are, of course, adjusted to different circumstances.)
Preken van imams, die de opdracht van de Koran vertolken, werken als een posthypnotische trigger. Zo lopen moslims gevaar of zij nu meer en minder ontwikkeling hebben, te worden aangegrepen en te veranderen tot psychopathisch moordenaar. De weg naar het moslimparadijs voert voor de jihadist via deze moordpartijen. De angst die dit mateloze geweld te weeg brengt veroorzaakt stromen vluchtelingen. De oorzaak van het geweld ligt in het islamitische geloof.


Met zekerheid.

Theo Bert schreef:
Ieder bericht van het doden van mensen, joden, christenen of moslims door jihadisten is een aanklacht tegen de islam. De islam zoals in de Koran verwoord, geeft vorm aan de identiteit van haar gelovigen.
Het gevolg lijkt dat moslims, die deze gruwelijke kant van de islam ontdekken, meer open staan voor het evangelie van Jezus Christus

https://www.youtube.com/watch?v=kR9m6SR6wy4

Lebanese Muslim Who Hated Christians and Jews Met Jesus / From Jihad to Jesus - Jerry Rassamni


In het hart van dat deel van de moslims blijkt gelukkig iets anders te leven dan de koran en hun profeet. Ondanks koran, profeet en islam komen zij tot geloof in het Evangelie.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2015 13:34 
Hier geldt hetzelfde als wat ik al eerder zei;

De islam is niet het motief. Het motief is wederzijds onbegrip, gevoelens van machteloosheid, gevoelens van onrecht. De Islam, oftewel het geloof wordt als voertuig gebruikt om deze gevoelens een bepaalde richting te geven; de richting van terugslaan. Zo zijn er in Amerika christenen die bomaanslagen plegen op abortusklinieken en/of die mensen mishandelen/bedreigen die met abortuspraktijken te maken hebben. Zo heb je in Afrika het Leger Van De Heer, een christelijke terroristische beweging. In al deze gevallen is de religie niet het motief, maar onbegrip, wanhoop en haat. De mensen die zich laten gebruiken om deze gevoelens van onbegrip, wanhoop en haat om te zetten in geweldsdaden naar anderen zijn misleide mensen, misleidt door de Tegenstander.

Als de islam onder verdenking staat, staat het christendom ook onder de verdenking (inquisitie, kruistochten, ontdekkingsreizen, Vietnam, et cetera). Bij mij staan religies niet onder verdenking. Sommige mensen wel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2015 18:50 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Eduard. onder islam zou er geen ISIS zijn. Zonder de indoctrinatie van de leer van de koranen hadith zoals uitgelegd doorde salafisten zouden er geen jonge moslims afreizen om als jihadist te strijden. Glas helder is hier de islam de oorzaak van.
Je schrijft ..... De islam oftewel het geloof....
Iedere gelovige belijdt en volgt zijn geloof. Moslims geloven in wat de Koran hun voor houdt. Alah is niet de God van israel, Christenen zijn geroepen Jezus Christus te volgen. Wij geloven niet wat de Koran te zeggen heeft.
Wij geloven niet in het Ain Soph -het eeuwige niets van de Boeddhistische leer.
Wij geloven ook niet in de drie miljoen goden van de Hindoes.
Christenen geloven in Jezus van Nazareth die gekruisigd werd. Na drie dagen is opgestaan uit de dood. Daarvan verhaalt de Bijbel hoe wij in Jezus de Zoon, God de Vader kunnen herkennen.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: do 23 jul 2015 10:30 
Theo Bert schreef:
Eduard. onder islam zou er geen ISIS zijn.

Ik neem maar even aan dat je bedoelt; "Eduard, Zonder islam zou er geen ISIS zijn."

Daarop kan ik antwoorden; Theo Bert, dat is net zo'n onzinnige stellingname als; "Zonder christendom zou er geen holocaust zijn geweest." Want 1 van de argumenten dat Duitse christenen er geen probleem in zagen om Joden te vernietigen, was de christelijk Lutherse stellingname dat de Joden verantwoordelijk waren voor de moord op Jezus.

Verder; waar jij in gelooft is jouw zaak, waar ik in geloof de mijne. Ik weet wel 1 ding zeker; daar waar mensen andere mensen oordelen en veroordelen, is niet Jezus Christus aanwezig maar zijn Tegenstrever.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: do 23 jul 2015 14:19 
Eduard schreef:
Theo Bert schreef:
Eduard. onder islam zou er geen ISIS zijn.

Ik neem maar even aan dat je bedoelt; "Eduard, Zonder islam zou er geen ISIS zijn."

Daarop kan ik antwoorden; Theo Bert, dat is net zo'n onzinnige stellingname als; "Zonder christendom zou er geen holocaust zijn geweest." Want 1 van de argumenten dat Duitse christenen er geen probleem in zagen om Joden te vernietigen, was de christelijk Lutherse stellingname dat de Joden verantwoordelijk waren voor de moord op Jezus.

Verder; waar jij in gelooft is jouw zaak, waar ik in geloof de mijne. Ik weet wel 1 ding zeker; daar waar mensen andere mensen oordelen en veroordelen, is niet Jezus Christus aanwezig maar zijn Tegenstrever.



Het gaat hier niet over het veroordelen van mensen maar om het erkennen van de Waarheid en het afwijzen van valse leer. Je kunt geen twee heren dienen!

De islam ONTKENT de Zoon! Op de gouden koepel van de moskee op het Tempelplein staat viermaal of acht maal in grote gouden letters: ALLA HEEFT GEEN ZOON! Daar stond ooit een achthoekige Byzantijnse Kerk en daarom is ook dit een achthoekig gebouw geworden, om als het ware de superioriteit over de christenheid aan te geven en met de mededeling " alla heeft geen zoon!"

Wie is de leugenaar, dan die de Zoon ontkent?!

Korte powerpoint met de belangrijkste kernpunten voor deze tijd mbt islam:

http://www.goedbericht.nl/presentaties/2009/islam_2.ppt


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015 10:54 
Beste Anja, als je de islam (be)oordeelt en veroordeelt, (be)oordeel en veroordeel je ook de mensen die daarin geloven. Je zegt zelf al; "Wie is de leugenaar, dan die de Zoon ontkent?!", het woord wie duidt op mensen en niet op een abstract beginsel als een religieus stelsel. Ik heb ook geen behoefte aan theologische scherpslijperij, voor mij zijn de woorden die worden toegeschreven aan Jezus Christus voldoende, de christelijke Hadith (alles na de vier evangeliën) heb ik lang niet altijd wat mee op, zeker niet als deze tegen de woorden van Jezus Christus zelf ingaan. Wat voor de gehele bijbel geldt in mijn ogen is de vraag over wie deze juist interpreteert en wie niet. Volgens mij is mijn interpretatie waar, maar kan het best zo zijn dat iemand anders dat niet zo vindt en/of een andere interpretatie heeft. Voor mij spreekt de bijbel ZELF "persoonlijk" tot de mensen en dienen mensen elkaars interpretatie van en mening over de bijbel te respecteren. Niemand kan daarbij zeggen de Waarheid in pacht te hebben, NIEMAND anders dan God zelf.

Wat was volgens Jezus zelf voldoende om tot het Koninkrijk van God te worden toegelaten? Dat was de kern en samenvatting van het hele oude testament waarin de gehele oudtestamentische wet vervuld werd. Deze luidt "U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel, met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als uzelf." Daarna gaf Jezus zelf nog een voorbeeld van wie handelt in de geest van dit gebod, niet iemand die zich aan bepaalde religieuze regeltjes en voorschriften houdt en die met de mond hetzelfde geloof als jij belijdt, maar iemand met wie je ruzie hebt, iemand die de religie in een andere vorm beleeft als jijzelf, en die desondanks als de nood daar is jou helpt. Niet de vorm waarin het geloof gegoten is (joods, christelijk, islamitisch, hindoeïstisch, boeddhistisch, taoïstisch), maakt dat je gered wordt, maar het feit of jij God liefhebt boven alles en je naaste als jezelf. Het hele theologische geneuzel over drie-eenheid en wat/wie nou precies de zoon van god is, staat daar ver onder. Wij zijn ALLEMAAL kinderen van God, zonen/dochters van God zo je wilt. Dat wordt overigens ook heel duidelijk door Jezus zelf zo beweert, net als dat hij ook heel duidelijk maakt dat hij niet boven zijn leerlingen staat of een meer bijzondere plek inneemt bij God dan dat jij en ik dat doen.

Laat het oordelen en veroordelen van mensen maar over aan God. Die weet precies wie de leugenaars zijn en wie niet. Wij mensen weten helemaal NIKS daaromtrent. Tenzij je al in het Koninkrijk van God bent aangenomen, maar die mensen herken je al snel; ze (be)oordelen en veroordelen andere mensen niet, omdat ze weten en erkennen dat ze als mens in kennis schromelijk te kort schieten om zich iets dergelijks aan te mogen matigen EN ze vertrouwen VOLLEDIG op God, dat God zelf de schapen wel van de bokken zal scheiden. Alleen mensen met een tekort aan vertrouwen en geloof in God menen dat zij degenen zijn die een dergelijk oordeel mogen vellen.


Laatst gewijzigd door Eduard op vr 24 jul 2015 15:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015 11:01 
Eduard schreef:
Beste Anja, als je de islam oordeelt en veroordeelt, oordeel en veroordeel je ook de mensen die daarin geloven. Je zegt zelf al; "Wie is de leugenaar, dan die de Zoon ontkent?!", het woord wie duidt op mensen en niet op een abstract beginsel als een religieus stelsel. Ik heb ook geen behoefte aan theologische scherpslijperij, voor mij zijn de woorden die worden toegeschreven aan Jezus Christus voldoende, de christelijke Hadith heb ik lang niet altijd wat mee op, zeker niet als deze tegen de woorden van Jezus Christus zelf ingaan.

Wat was volgens Jezus zelf voldoende om tot het Koninkrijk van God te worden toegelaten? Dat was de kern en samenvatting van het hele oude testament waarin de gehele oudtestamentische wet vervuld werd. Deze luidt "U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel, met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als uzelf." Daarna gaf Jezus zelf nog een voorbeeld van wie handelt in de geest van dit gebod, niet iemand die zich aan bepaalde religieuze regeltjes en voorschriften houdt en die met de mond hetzelfde geloof als jij belijdt, maar iemand met wie je ruzie hebt, iemand die de religie in een andere vorm beleeft als jijzelf, en die desondanks als de nood daar is jou helpt. Niet de vorm waarin het geloof gegoten is (joods, christelijk, islamitisch, hindoeïstisch, boeddhistisch, taoïstisch), maakt dat je gered wordt, maar het feit of jij God liefhebt boven alles en je naaste als jezelf. Het hele theologische geneuzel over drie-eenheid en wat/wie nou precies de zoon van god is, staat daar ver onder. Wij zijn ALLEMAAL kinderen van God, zonen/dochters van God zo je wilt. Dat wordt overigens ook heel duidelijk door Jezus zelf zo beweert, net als dat hij ook hel duidelijk maakt dat hij niet boven zijn leerlingen staat of een meer bijzondere plek inneemt bij God dan dat jij en ik dat doen.

Laat het oordelen en veroordelen van mensen maar over aan God. Die weet precies wie de leugenaars zijn en wie niet. Wij mensen weten helemaal NIKS daaromtrent. Tenzij je al in het Koninkrijk van God bent aangenomen, maar die mensen herken je al snel; ze (be)oordelen en veroordelen andere mensen niet.



Jij veroordeelt zelf mensen, omdat je geen onderscheid weet te maken tussen puur antichristelijke leer en mensen. Je haalt er nu gauw allemaal dingen bij waar het niet over gaat.

Liegen over de inhoud van de islam, heeft niets met liefde te maken noch met Jezus. Liegen over de islam is niet de moslim liefhebben! Liegen over de islam is de Waarheid in ongerechtigheid ten onder houden of de Waarheid niet erkennen. Je kunt niet beweren dat je belijdt dat God in het vlees is gekomen en tegelijkertijd beweren dat God geen Zoon heeft!

Je kunt geen twee heren dienen! En dat hoeft ook niet om toch ook de moslim lief te kunnen hebben. En ik begrijp dat jij daar niets van begrijpt, omdat je nog blind aan het strijden bent tegen het fenomeen religie an sich. Werk dat eerst eens uit in jezelf. (moeilijk, ik weet het, want het religieus systeem zit zelfs diep verankerd in menig "atheist".)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015 11:09 
Het gaat je goed, Anja. Wat jou betreft schud ik het stof van mijn voeten.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015 12:56 
PS. Een van de moordenaars/terroristen die naast Jezus stierven zou ook in het Koninkrijk van God worden opgenomen. Waarom? Omdat zijn woorden blijk gaven van het belangrijkste gebod waarin de hele wet vervuld is (zie hierboven), nergens is er sprake van dat hij Jezus als zoon van God zag en nergens wordt er blijk van gegeven dat dit nodig zou zijn. Dat zijn allemaal verzinsels van mensen die hun interpretatie van de bijbel ten onrechte als de Enige Echte Waarheid zien;

Citeer:
[39] Eén van de misdadigers die daar hingen zei smalend tegen Hem: ‘Ben jij de Messias? Red dan jezelf en ons erbij!’ [40] Maar de ander wees hem terecht: ‘Heb zelfs jij geen ontzag voor God, nu jij ook deze straf ondergaat? [41] In ons geval is dat terecht, want wij krijgen ons verdiende loon. Maar Hij heeft niets verkeerds gedaan.’ [42] Daarop zei hij: ‘Jezus, vergeet mij niet wanneer U in uw koninkrijk komt.’ [43] Hij zei tegen hem: ‘Ik beloof je, vandaag nog zul je bij Mij zijn in het paradijs.’


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: do 20 aug 2015 00:21 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Lucas 4:43
43 Maar Hij zeide tot hen: Ik moet ook andere steden het Evangelie van het Koninkrijk Gods verkondigen; want daartoe ben Ik uitgezonden.
Niemand kan om Jezus heen. Hij zegt in Johannes 6. 54 Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.
Geestelijk betekend dat men zich onderwerpt aan Jezus en zich met Hem verenigt. Johannes 6:56
56 Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die blijft in Mij, en Ik in hem.

De ene moordenaar beschimpte Jezus. Hij wees Jezus af.

De andere moordenaar bad tot Jezus: Jezus, gedenk mijner, wanneer Gij in uw Koninkrijk komt.
Deze moordenaar zag in dat Jezus de dood zou overstijgen. De moordenaar zag in dat Jezus, in het koninkrijk der hemelen dat Jezus gepredikt had, zijn plaats zou innemen. Deze moordenaar deed een beroep op Jezus.

Jezus vraagt te kiezen: Matteüs 12:30
30 Wie met Mij niet is, die is tegen Mij, en wie met Mij niet bijeenbrengt, die verstrooit.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: do 20 aug 2015 04:56 
Ik weet niet wat je tracht te bewijzen met dat stuk, Theo Bert. Jezus aanvaarden kan op velerlei cultureel gekleurde manieren. De manier waarop jij de wereld benoemt en beleeft is niet de enige Juiste Manier. Alle wegen naar Rome luidt het spreekwoord, maar dat is onjuist, alle wegen leiden uiteindelijk naar God. Ook moslims, joden, hindoes, boeddhisten, taoisten, zoroastrianen, manicheeërs, en noem het maar op kunnen hun plaats bij mijn Vader claimen. En in welke vorm ze dat doen maakt geen ene reet uit, als maar voldaan wordt aan; God liefhebben Boven je zelf en je Naaste als je zelf.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: do 20 aug 2015 11:14 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Wil jij de woorden van Jezus ter zijde schuiven die ik aanreikte, met een onzinnige argumentatie dat alle godsdiensten gelijk zijn, dan mag duidelijk zijn dat ik de woorden van Jezus wel voor waarheid houd.

Handelingen 4:12
12 En de behoudenis is in niemand anders, want er is ook onder de hemel geen andere naam aan de mensen gegeven, waardoor wij moeten behouden worden.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: do 20 aug 2015 13:00 
Ik houd de woorden van Jezus ook voor waarheid, maar jouw waarheid heb ik mijn bedenkingen bij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Islam onder verdenking
BerichtGeplaatst: za 22 aug 2015 10:32 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Helaas lijkt mijn stelling niet ver van de waarheid.
Nu weer een voorbeeld van poging tot moord in de sneltrein naar Parijs.

Het islamitische religieuze systeem is onder verdenking van aanzetten tot moord. De salafistische boodschap om de opdrachten van de Koran letterlijk uit te voeren lijkt vergelijkbaar met een posthypnotische opdracht.
(The posthypnoticorder is an order (suggestion) the hypnotist has planted in the client's subconscious. It is triggered by a certain sign or signal from thehypnotist. These signs can vary and are, of course, adjusted to different circumstances.)
Preken van imams, die de opdracht van de Koran vertolken, werken als een posthypnotische trigger.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.