Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 14:41

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2015 14:25 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Allah heeft geen zoon. Dat klopt. Allah is niet de God van Abraham, de God van Isaac, de God van Jacob. De Allah van de islam is niet de God en Vader van Jezus van Nazareth. Door de onmenselijk verschrikkelijk daden van Jihadisten keren velen zich af van de islam. Het maakt vele moslims ontvankelijk voor de blijde boodschap van het evangelie van Jezus Christus

Het systeem.
Hoe mensen zijn te beïnvloeden en hoe trouw van mensen is te eisen, zien we in Noord Korea. De Grote Leider eiste en kreeg goddelijke eer. Bij zijn dood werden vele tranen geplengd. De zoon kim jong il, als erfgenaam, zet de tirannie voort. De absolute macht van de Leider ontneemt de vrijheid. Wie verdacht is wordt gevangengezet, gemarteld en gehersenspoeld. wie wil ontsnappen wordt gedood. Er is altijd duistere dreiging van buiten de grenzen van het systeem. Zo wordt het met angst gevoed. Het vrije westen is de vijand.. Christenen zijn vijand. Zo worden mensen gemanipuleerd door duistere macht.
Dit is het beeld van wat wij in de vrije wereld hebben van de Kim dynastie in Noord Korea.

Wat als we dit systeem vergelijken met het politiek- religieuze systeem dat islam heet? Wees trouw aan uw leider(imam). Mohammed, tot profeet verheven krijgt bijna goddelijke eer. De koran en de soenah dienen gehoorzaamd en dulden geen kritiek. De onmenselijke behandelingen in de gevangenissen maken maken de terreur compleet. Wie uit de islam wil moet worden gedood in de naam van Allah . De vele oorlogen in islamitische landen leveren stromen van vluchtelingen. Mensen, ook moslims, vluchten voor islamieten van ISIS, die de Koran letterlijk nemen. Zo produceert de islam bijna onbeheersbare stromen vluchtelingen.

Allah heeft geen zoon. Maar JHWH, de God van Israel van Hem staat geschreven:Johannes 3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2015 14:58 
Alle mensen zijn kinderen van God. Alle mensen zijn zonen of dochters van God. God en Allah zijn een en dezelfde. Jezus staat voor het voertuig middels welke mensen door hun lijdensweg in de hel, het Christus bewustzijn kunnen verkrijgen. Dit Christus bewustzijn is de poort tot God. Elk mens kan Jezus als voertuig voor hun lichaam aanvaarden. Elk mens kan vandaag nog het Christus bewustzijn verkrijgen en door die poort God's Koninkrijk betreden. Het maakt daarvoor niet uit hoe je jezelf noemt of hoe je genoemd wordt. De genade van God is er voor iedereen.

Dat moslims niet begrijpen waar Jezus als geestelijk archetype voor staat, maakt dat ze denken dat er geen zoon van God is. Maar dat maakt God niet uit. God vergeeft alles. Ook moslims kunnen afstand doen van hun Ego, en dat is de essentie van waar het aanvaarden van Jezus voor staat. Op die manier worden ook moslims (of joden, hindoes, boeddhisten en noem het maar op) zonen van God/Allah/Jaweh/Braham/Dhamma/whatever.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2015 18:20 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Hallo Eduard.
Voor mij is wat je beweert volstrekt naast de waarheid.
wat brengt je er toe om dit te beweren dat Allah dezelfde is als de God van joden en christenen?
Mij lijkt het dat je put uit een bron buiten de Bijbel
Waarmee stemt het het boeddhisme overeen met het christendom. Wil je dat toelichten?
De zelfde vraag zou ik kunnen stellen betreffend het Hindoeïsme.
Heb je die inzichten van je zelf of volg je een goeroe of een Zen of Soefi meester? of Alester Crowly? of Helen Chuckman? of, of, of
Je stelt God vergeeft alles.- Pardonner est son metier- of te wel: vergeven is Gods beroep, zo stelde een Franse filosoof.
Je vergist je ten zeerste. Ieder zal zich moeten verantwoorden voor daden en woorden.

Er zijn nog al wat richtingen in New Age die voor een gedeelte meeliften met de christelijke terminologie. maar die dan toch een andere betekenis hechten aan begrippen binnen het christendom gebruikelijk.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2015 19:18 
Hallo Theo Bert, ik kan me heel goed voorstellen dat je de mening bent toegedaan dat ik het mis heb.

Ik volg geen enkel mens, de enige die erken als gezaghebbend over mijn denken en handelen, zijn Jezus Christus, de Heilige Geest en God. Ik heb mijn leven lang, van kleins af aan, alles wat met God te maken heeft bestudeerd. En dan bedoel ik ook alles, van alle culturen uit de wereld. God laat zich overal en aan iedereen kennen, aan iedereen die zich eerlijk voor God openstelt. Als mensen die in contact staan met God dit dan communiceren met anderen, gebeurt dit in de voor die mens geldende culturele vorm en dus neemt religie ook cultureel verschillende vormen aan. Sinds een tijd sta ik zelf ook met God rechtstreeks in contact, na mijn kruisweg te zijn gegaan, in Christus ben opgenomen en het Koninkrijk van God heb mogen betreden.

Het is waar dat ieder mens zich moet verantwoorden voor zijn handelingen en gedachten. Aan God alleen en in God is alles ook door God vergeven als men zich volledig overgeeft aan God. Mijn lichaam en geest zijn niet de mijne meer, maar zijn vergeven aan God.

Terminologie, taal, onze menselijke communicatie middelen zijn erg beperkt en schieten met name zodra we op het geestelijke terrein komen, schromelijk te kort. Dus ja, er zal zeker onderlinge verwarring zijn in de communicatie (en dus terminologie), dit staat ook duidelijk beschreven als de (Babylonische) spraakverwarring.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2015 07:30 
Theo Bert schreef:
Mij lijkt het dat je put uit een bron buiten de Bijbel

Alleen dit dan nog. Ik put meestal rechtstreeks uit de bron zelf; God.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 11:39 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Eduard schreef:
Theo Bert schreef:
Mij lijkt het dat je put uit een bron buiten de Bijbel

Alleen dit dan nog. Ik put meestal rechtstreeks uit de bron zelf; God.


Als de woorden van die bron in tegenspraak zijn met de Bijbel, dan is je bron op dat moment niet God. Het is verstandig je inspiratiebron altijd te toetsen aan het woord.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 11:47 
Anja schreef:
Als de woorden van die bron in tegenspraak zijn met de Bijbel, dan is je bron op dat moment niet God. Het is verstandig je inspiratiebron altijd te toetsen aan het woord.

Als dat zo zou zijn, dat de woorden van die bron in tegenspraak zijn met de bijbel, had je een punt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 11:58 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Eduard schreef:
Anja schreef:
Als de woorden van die bron in tegenspraak zijn met de Bijbel, dan is je bron op dat moment niet God. Het is verstandig je inspiratiebron altijd te toetsen aan het woord.

Als dat zo zou zijn, dat de woorden van die bron in tegenspraak zijn met de bijbel, had je een punt.


Zoals ik al eens eerder aangaf kun je niet beweren dat je in de Zoon van God gelooft en tegelijkertijd beweren dat God geen Zoon heeft. Aan jou wat je ermee doet verders.

Allah is een van de afgoden uit het Arabische pantheon. Mohammed heeft alle overige afgoden uit de Kaaba verwijderd, en daaruit de maangod Allah als surrogaat voor de God van Israël aangesteld. Er is geen antichristelijker religie dan de islam. Gelukkig leeft er diep in het hart van sommige moslims een andere God dan die die door Mohammed, koran en islam wordt aanbeden. Zij komen ondanks Mohammed, koran en islam tot geloof in de ware God en de Zoon van God. Dat betekent niet dat Allah de God van de Bijbel is.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 12:20 
Anja schreef:
Zoals ik al eens eerder aangaf kun je niet beweren dat je in de Zoon van God gelooft en tegelijkertijd beweren dat God geen Zoon heeft.

En wie beweert dat?

Citeer:
Allah is een van de afgoden uit het Arabische pantheon. Mohammed heeft alle overige afgoden uit de Kaaba verwijderd, en daaruit de maangod Allah als surrogaat voor de God van Israël aangesteld.

Mohammed is teruggegaan naar de bron, God (als) de vader (schepper) en heeft die Allah genoemd. Bestudeer het wikipedia artikel maar.

Citeer:
Er is geen antichristelijker religie dan de islam.

Dat is onzin, de Islam heeft bij monde van Mohammed, christenen juist altijd geaccepteerd als 'mensen van het boek'. Het is met name de haat en traditionele onverdraagzaamheid nar andere geloven toe van het christendom die de oorzaak is van de wederzijdse spanningen. Het christendom heeft een levendige geschiedenis van onverdraagzaamheid en haat, helaas. Daaruit kan men niets anders dan concluderen dat, zoals dat heet, mainstream christianity, een anti-Jezus leer is aangezien bij Jezus verdraagzaamheid, niet oordelen en veroordelen, en naastenliefde op de 1e plaats staan.

Citeer:
Gelukkig leeft er diep in het hart van sommige moslims een andere God dan die die door Mohammed, koran en islam wordt aanbeden. Zij komen ondanks Mohammed, koran en islam tot geloof in de ware God en de Zoon van God. Dat betekent niet dat Allah de God van de Bijbel is.

De ware God, de ware Zoon van God en de Heilige Geest zijn bij vele aanduidingen bekend onder mensheid.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 18:34 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Eduard schreef:
mainstream christianity, een anti-Jezus leer is aangezien bij Jezus verdraagzaamheid, niet oordelen en veroordelen, en naastenliefde op de 1e plaats staan.


Klopt, maar dit heet met een ander woord humanisme. Het heeft niks te maken met het geloof in en het hebben van een relatie met de Levende God! Naastenliefde is inderdaad een groot gebod, maar helaas vergeet jij, onder de noemer van een valse leer, het eerste deel, een belangrijk deel:

En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand.

De duivel laat dit eerste deel bewust weg. Deze leugenaar misleidt de mensheid, door halve waarheden te vertellen of de waarheid subtiel te mengen met leugens.

Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit zijn eigen; want hij is een leugenaar, en de vader derzelve leugen.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 19:41 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Eduard schreef:
Anja schreef:
Zoals ik al eens eerder aangaf kun je niet beweren dat je in de Zoon van God gelooft en tegelijkertijd beweren dat God geen Zoon heeft.

En wie beweert dat?


Wie is de leugengeest dan hij die de Zoon loochent? Maar ook als je ze gewoon allemaal op een rijtje hebt, dan weet je dat je niet kunt zeggen dat Jezus de Zoon van God is en tegelijkertijd beweren dat God geen Zoon heeft.

Eduard schreef:
Mohammed is teruggegaan naar de bron, God (als) de vader (schepper) en heeft die Allah genoemd. Bestudeer het wikipedia artikel maar.


Ga jij maar eens werkelijk een paar jaar op een flink niveau religiestudies doen, ipv een internetartikeltje. Als je werkelijk beweert dat God en Alla dezelfde zijn, dan ken je noch het christendom noch de islam. Je kunt geen twee heren dienen. Ik begrijp dat de Waarheid erkennen spannend kan zijn, maar daar is geen compromis. Ofwel men gelooft in de Zoon, ofwel men verwerpt de Zoon van God.

Eduard schreef:
Dat is onzin, de Islam heeft bij monde van Mohammed, christenen juist altijd geaccepteerd als 'mensen van het boek'. Het is met name de haat en traditionele onverdraagzaamheid nar andere geloven toe van het christendom die de oorzaak is van de wederzijdse spanningen. Het christendom heeft een levendige geschiedenis van onverdraagzaamheid en haat, helaas. Daaruit kan men niets anders dan concluderen dat, zoals dat heet, mainstream christianity, een anti-Jezus leer is aangezien bij Jezus verdraagzaamheid, niet oordelen en veroordelen, en naastenliefde op de 1e plaats staan.


Dit is volslagen onzin maar heel politiek correct. Ga de zaken eerst maar eens werkelijk op niveau studeren en ontdek wat er met de " mensen van het boek" moet gebeuren volgens de islam, die overigens heel wat meer is dan de Koran. Ga maar eens beginnen met een paar biografieën van de profeet van de islam.

Eduard schreef:
Anja schreef:
Gelukkig leeft er diep in het hart van sommige moslims een andere God dan die die door Mohammed, koran en islam wordt aanbeden. Zij komen ondanks Mohammed, koran en islam tot geloof in de ware God en de Zoon van God. Dat betekent niet dat Allah de God van de Bijbel is.

De ware God, de ware Zoon van God en de Heilige Geest zijn bij vele aanduidingen bekend onder mensheid.


Dit lijkt verdacht veel op de valse dogma's van een stel Indiase goeroes zoals een Krishnamurti en het Oosterse gedachtegoed dat tracht om ieder onderscheidingsvermogen van mensen uit te roeien.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Laatst gewijzigd door Anja op zo 06 sep 2015 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 19:47 
Anja, zoals ik al eerder zei, ik schud wat jou betreft het stof van de schoenen. Jij bent enkel uit op lasteren, ik vind in jou geen bevestiging van christelijke gedachten en/of gevoelens.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 19:50 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Eduard schreef:
Anja, zoals ik al eerder zei, ik schud wat jou betreft het stof van de schoenen. Jij bent enkel uit op lasteren, ik vind in jou geen bevestiging van christelijke gedachten en/of gevoelens.



Iemand die beweert dat God een Zoon heeft en geen Zoon heeft, die weet helemaal niets van christendom noch islam. Het Woord is een tweesnijdend zwaard, in tegenstelling overigens tot het bloedzwaard waar Mohammed de islam mee heeft gesticht, uit wraak omdat hij geen aansluiting kreeg bij de joden en de christenen. Hijzelf en zijn stiefmoeder dachten niet bepaald onterecht dat hij door demonen was bezeten.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2015 15:55 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Op een van de belangrijkste heiligdommen van de islam , de Al- Aksa moskee op de tempelberg in Jeruzalem. staat Allah heeft geen zoon.
Vreemd dat een godsdienst zich af zet tegen een andere, tegen het christendom en dat op een voor moslims belangrijke heiligdom.
In die moskee onderwijst Sjeik Khaled Al-Magrabi. Hij onderwijst dat Allah instaat is alle Joden te vernietigen, maar wil dat moslims ¨zijn opdracht¨vervullen. Vandaar is deze haat-prediker gearresteerd.
Jonge moslims vol van haat
. proberen Joden te vermoorden met messen en scharen.
Maak u geen illusies, die zelfde opdracht geldt ook voor christenen en ongelovigen.

zie:http://bijbel.startkabel.nl/forum/?id=2443 de verschillen tussen Koran en de Bijbel.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Allah heeft geen zoon.
BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2015 19:26 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Eduard,

Van welke leraar of beweging zijn deze leringen?

B.v.d.

Groet,
Elle

Eduard schreef:
Alle mensen zijn kinderen van God. Alle mensen zijn zonen of dochters van God. God en Allah zijn een en dezelfde. Jezus staat voor het voertuig middels welke mensen door hun lijdensweg in de hel, het Christus bewustzijn kunnen verkrijgen. Dit Christus bewustzijn is de poort tot God. Elk mens kan Jezus als voertuig voor hun lichaam aanvaarden. Elk mens kan vandaag nog het Christus bewustzijn verkrijgen en door die poort God's Koninkrijk betreden. Het maakt daarvoor niet uit hoe je jezelf noemt of hoe je genoemd wordt. De genade van God is er voor iedereen.

Dat moslims niet begrijpen waar Jezus als geestelijk archetype voor staat, maakt dat ze denken dat er geen zoon van God is. Maar dat maakt God niet uit. God vergeeft alles. Ook moslims kunnen afstand doen van hun Ego, en dat is de essentie van waar het aanvaarden van Jezus voor staat. Op die manier worden ook moslims (of joden, hindoes, boeddhisten en noem het maar op) zonen van God/Allah/Jaweh/Braham/Dhamma/whatever.

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.