Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 20 apr 2024 13:43

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wij hebben een God gecreeërd.
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2018 09:06 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wij hebben God zo hard verhoogt dat wij een God hebben gecreëerd. Wij hebben een God gecreëerd die niemand nodig heeft en waar niet veel mensen zitten op te wachten. Dat mensen zich van God afscheiden is dan ook niet Zijn schuld maar de schuld van diegene die Hem een beeltenis hebben gemaakt voor de wereld. Wij hebben een God gecreëerd die zo groot is dat velen zich niet meer met Hem kunnen identificeren. Hoe dwaas is dat? Dat men al denkt dat Diegene die hen gemaakt heeft hen niet zouden kunnen begrijpen? Dat is dwaas is het niet? Toch is dat een beeld van God dat wij gecreëerd hebben door Hem op een standaard te zetten die honderden meters in de lucht reikt. En dan klagen wij dat God niet meer te zien is in het leven, dat het lijkt alsof Hij er niet is. Wij hebben Hem zelf *** zo verhoogd, dat Hij niet meer op aarde is, bij wijze van spreken, maar in onze veredelde hemel. Ja het is zelfs zo ver gekomen, dat het normaal is dat wij God niet lijken te zien. Nu kunnen velen zeggen: wij horen God toch te prijzen en te verhogen en dan zal ik zeggen dat u gelijk heeft. Maar prijzen en verhogen wij God dan niet door Hem voor te stellen als iemand waar iedereen bij terecht kan? Prijzen en verhogen wij God door te zeggen dat Hij groot en almachtig is, of door andere te laten zien dat Hij groot en almachtig is. Prijzen wij God door woorden of door andere inzicht te geven over Zijn daden? Doe God nu eens een brede broek aan, met een bloemetjes shirt en schoenen met een hak. Zal ik dan de discobal meebrengen en dan kunnen we samen een dansje doen. Met God. Maak God cooler. Breng God van zijn standaard en zet Hem naast de mens. Of u het nu wilt geloven of niet, dat is de plaats die God voor zichzelf gekozen heeft door te komen in het vlees, als eniggeboren Zoon, Jezus Christus. God koos ervoor niet boven het volk te staan, maar er tussen en in vele gevallen zelfs eronder! God wist dat Hij zich niet op een standaard moest zetten want hoeveelste hoger Hij zich zou zetten tussen de mensen, zoveelste minder zicht zou Hij hebben op hun tekortkomingen, zwaktes, verlangens. Zoveelste minder zicht zou Hij hebben op hun leven. God plaatste zich naast de Zondaar zodat ieder zou zien dat Hij de God was van ieder mens. En wat doen wij? Wij maken een verhoog van duizend meters en plaatsen Hem daarop. Weg tussen de mens. Wij plaatsen Hem zo hoog dat God een vreemde is geworden voor vele mensen. Ik denk niet dat dat is wat God wenst. Ik veronderstel zelfs dat wij Hem daar in werkelijkheid geheel niet mee verhogen of prijzen. Verre van. God is niet zoals een sprinter die net de honderd meter heeft gelopen en gewonnen heeft en daarom verwacht op de hoogste plaats te staan op het podium. Wij zetten Hem daar, omdat dat onze manier van denken is, maar dat is niet wat God wilt. Hij heeft dat duidelijk laten zien, waar Hij wenst te staan, in Zijn Zoon, Jezus Christus. Breng een God naar voren, die tussen de mensen staat. Zoals Hij werkelijk was en is. Maak God cooler. Weg met de ijzige protocol die God enkel nog meer verwijderen van de mens. Maak van God een mens. Zoals Hij van Zichzelf een mens heeft gemaakt. Het is toch niet zo moeilijk... Kijk naar wat God gedaan heeft zelf! Ik heb een artikel gelezen van twee jonge paters die met een voorstel kwamen om God terug meer onder de mensen te brengen. Velen zullen hen uitlachen voor wat ze doen, maar voor mij is dit God die aan het werk is:
https://www.hln.be/regio/aarschot/wout- ... B1dKuT1eYA

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.