Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 06:29

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: het bezoek
BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 14:20 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946


_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 16:49 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Vergeef me broeder.
Ik kan geen 16min uitkijken. Hopelijk vatte 6min je film samen.

En hopelijk,vatten deze plaatjes samen waarom.

Afbeelding
https://goo.gl/images/urDiW8

Afbeelding
https://goo.gl/images/8EosJs


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 16:50 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
zucht...

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 16:56 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Verklaar het nader. Niet Jezus wordt hier afgebeeld. Maar de tegenstander met veel lijdende zielen rondom hem en de slang. Daartussen zit de paus.
De paus vindt het overigens geen probleem dat katholieke scholen de evolutietheorie onderwijzen. Daarom oa zal ik me niet kunnen binden aan een katholieke gemeenschap. Maar wellicht is orthodoxie ook te heftig voor me. Ik zoek het nog uit.
Waarom maakt dat jou zo kwaad?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 17:00 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Als je als kerk dan toch aan afbeelden doet, waarom de tegenstander en de slang afbeelden maar niet de Zoon in de vergaderzaal? Wiens kerk is het dan Jimmy?

https://www.telegraph.co.uk/news/worldn ... tican.html


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 07:20 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Zou je me dat willen zeggen Jimmy? Waarom maak je je zo druk in je geloof?
Er is toch niemand die jou wil veranderen? Maar mensen komen wel op voor een mening die ze dan proberen staven met feiten of argumentatie. Jij trekt je dan altijd nukkig uit de discussie en gaat je wellicht de hele tijd opdraaien in drukte. Niemand wil iemand veranderen. Maar anderen mogen toch nog beproeven? En waarom antwoord je dan zelden op simpele vragen die gesteld worden?
Is dat omdat je het niet weet of omdat het antwoord erop jou niet zou aanstaan?

Je vraagt je af waarom mensen tegen de paus zijn, je hebt je antwoord.

Ik ben niet tegen jouw geloof. Ik voel me er gewoon als gelovige niet goed bij en voel daar geen band met God, noch Jezus, noch de Heilige Geest. Er hangt mijn inziens een heel duistere energie rond het katholicisme. Misschien is de leer en de exegese dat niet, maar zij die hem doctrineerden hebben ons geen goede diensten bewezen. Wees blij dat mensen in discussie met hen durfden gaan of lijfstraffen hadden nog de norm geweest. Waar mensen macht verwerven, daar sluipt de duivel in hun geest.
Mijn Koning is Jezus. Ik geloof niet dat de paus rechtmatige troonopvolger is. Die macht is ergens gewisseld toen christenen onder elkaar gingen uitvechten wat christendom nu was. Hier in West Europa toch. In oosterse landen en Amerika leven ze ook niet naar een paus toe.
Waarom zouden ze?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 15:38 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
IK heb gewoon zucht gezegd en jij maakt daarvan dat ik me opjaag en kwaad maak. Je bent zo misleid als iets. Ik reageer liever niet meer op u want de dingen die je vraagt zijn niet oprecht en je wilt gewoon je eigen gedachte doorpushen.
Van mij moet je na dit antwoord dus geen antwoord meer verwachten.
En ik ben het ook beu wat je denkt van mij. Je bent nog maar een maand in het geloof en jij bent al de paus zelve blijkbaar. Ik moet niet veel van u weten Fundamenteel. Als je nog eens iets zegt en ik antwoord niet dan weet je dat ik niet kwaad ben of me opjaag maar dat ik me liever van u distantieer.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 06:16 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Is dit dan hoe een katholiek het geloof uitdraagt?

Je post je films zelf waar iedereen kan zien hoe jij je druk maakt.
Ik vraag maar waarom.
Ik geef je aan waarom de paus voor mij geen troonopvolger is en jij gaat oordelen en mij persoonlijk bekritiseren.

Volgens mij wil je niet antwoorden omdat je geen antwoorden hebt. Ik antwoord door de hiërarchie op het Schrift te beproeven.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 06:31 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ja volgens u. Tis altijd, ik denk, ik vind, volgens mij. En dan mag de andere zeggen dat het niet zo is, dat speelt geen rol. Volgens u. Dat speelt een rol.
Zo misleid als een bal.
Dan volg je uw eigen gedachten maar eh, zelfs als andere zeggen wat de waarheid is, dan volgt ge nog liever uw eigen gedachten.
Als ik u duidelijk zeg waarom ik niks meer wil zeggen tegen u, dan is dat zever, volgens u is het iets anders.
Ja dat is uw grote probleem eh. Volgens u. En dat is altijd de waarheid.
Ge zult wel zien, hoeveel mensen nog op u reageren mijn vriend. En dan kunt ge uw volgens u, eens gaan aanpassen.
Of ge kunt doorgaan met uw eigen gedachten over alles te maken. Ooit zult ge het wel inzien zeker, als mensen gewoon niet meer op u reageren omdat ge betweterig bent en altijd het beter weet dan een ander.
Tis een schande, nog maar pas in het geloof en het al beter willen weten dan andere die al jaren in het geloof zijn. Ze uitmaken voor demon en hun geloof demonisch noemen. Als men u helpt krijgt men alleen maar stank voor dank. Dan maakt men zich druk in jou ogen en is men nukkig. Terwijl ik u ten woord heb gestaan en u met veel geduld heb verdragen. Terwijl ik altijd op u geantwoord heb maar stank voor dank kreeg.
Ge moet nog veel groeien, en daar is niks mis mee, iedereen moet groeien. Maar als de clementine denkt dat ze een appelsien is dan heeft de clementine een beetje een dikke nek. Uw naam zegt al genoeg. Fundamenteel: van groot belang. Tzegt genoeg over u. Nee man, je bent niet zo fundementeel voor mij. Maak uw eigen gedacht maar over de situatie en volg dat maar, dat doe je toch altijd. En dan verschiet je er van dat mensen liever niet meer op u antwoorden? Wel daar zal je ook wel een eigen gedacht op hebben zeker en dat volgen. Ge bent goed bezig! Nu ga ik u echt laten, met uw zever altijd :)

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 06:41 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Kwas er op facebook net vanaf, nu gaat de zever hier beginnen zeker?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 08:17 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Jimmy schreef:
Kwas er op facebook net vanaf, nu gaat de zever hier beginnen zeker?


De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. 23 Daartegen richt de wet zich niet. 24 Maar wie van Christus zijn, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd. 25 Als wij door de Geest leven, laten wij dan ook door de Geest wandelen. 26 Laten wij geen mensen met eigendunk worden, elkaar niet uitdagen en benijden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 09:07 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
‘Wie zonder verstand is, veracht zijn naaste, maar iemand met inzicht zwijgt.’
‭‭Spreuken‬ ‭11:12‬ ‭HSV‬‬
http://bible.com/1990/pro.11.12.hsv

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 14:17 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Ik sta al meer dan 22 jaar in het geloof, maar ga het nu pragmatisch aanpakken.

Als je niet kan antwoorden is zwijgen je enige wijsheid.
Veel succes met je afgunst en naastenwrok Jimmy.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 16:30 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wedden dat je het beter weet?
Die fotos die je deelde kloppen, maar de uitleg die je er aan geeft klopt niet.

Ik veronderstel dan dat alle katholieken dommerikken zijn in u ogen. Want het is toch zooooo overduidelijk dat het Vaticaan de satan aanbid want kijk eens: dat LIJKT op dit en dat LIJKT op dat en dus ZAL het wel dit of dat zijn.
Ja wat zijn wij katholieken toch dom.
Ik heb al genoeg van die fototjes gezien om te weten dat andere, die tegen de kerk zijn, hun eigen uitleg er over geven, een beetje zoals jij graag doet, hun eigen gedachten volgen over iets. Maar het klopt nooit met de werkelijkheid.
Nee, ze zijn tegen de kerk en geven een vertekend beeld erover.
Maar nee, wij katholieken zijn dommerikken, is het niet? Want het is toch allemaal ZOOO duidelijk, is het niet?
Ik vraag mij af waarom er nog katholieken zijn als het allemaal ZOOO duidelijk is. Ahja das juist, die weten allemaal dat het zever is van iemand die gewoon tegen de kerk is :)
Maar ge zult het wel weer beter weten eh :)

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: het bezoek
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 16:31 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Nog grappiger is het feit dat je tegen beelden bent maar naar de orthodoxe kerk wilde gaan. Ik heb u toen de uitleg over beelden gedeeld van een oud theoloog. Raad eens? Het was er eentje van de otrhodoxe kerk die de beelden verdedigden :)

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.