Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 00:02

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018 09:32 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
"Jezus onderging onze armoede, opdat wij kunnen delen in zijn overvloed. Want u kent de genade van onze Heere Jezus Christus, dat Hij om u arm is geworden, terwijl Hij rijk was, opdat u door zijn armoede rijk zou worden." (2 Korinthe 8:9)

Jezus droeg de vloek van armoede; een vloek die wordt beschreven in Deuteronomium 28:48:
"U zult uw vijanden dienen, die de HEERE op u af zal sturen, met honger en dorst, met naaktheid en gebrek aan alles."

Wanneer we beseffen hoe de toestand van Jezus aan het kruis was, worden we stil, hoop ik.... het was afschuwelijk. We beperken ons nu tot de armoede. Het is een van de aspecten van de complete ruil aan het kruis. Laten we eens een aantal aspecten van de vloek van armoede bekijken, en hoe Jezus die vloek volkomen heeft gedragen.

Jezus had honger – toen Hij werd weggebracht om gekruisigd te worden, had Hij bijna 24 uur lang niets gegeten. Jezus had dorst – ,"Ik heb dorst", waren enkele van Zijn laatste woorden Jezus was naakt – de Romeinse soldaten hadden zijn kleren uitgetrokken en verdeelden deze onder elkaar. Het ontbrak Jezus aan alles – Hij had geen graf om in te worden gelegd, Hij had geen doodskleed om dat om Hem heen gewikkeld zou worden.

Jezus had helemaal niets. En waarom? Zodat Hij naar Gods eeuwige plan de volledige vloek van armoede voor ons droeg aan het kruis. Ik geloof dat God ons voorspoed wil geven – Hij wil dat het ons goed gaat! In de diepte van de omwisseling droeg Jezus de vloek van de armoede, zodat wij de zegen van Abraham zouden ontvangen, die God zegende "in alle dingen" (Genesis 24:1); een zegen die door de Heilige Geest wordt uitgedeeld.

Dank U Jezus, voor uw werk aan het kruis. Ik proclameer dat U de vloek van de armoede volkomen voor mij hebt gedragen. En omdat U mijn armoede droeg, mag ik delen in de overvloed die U voor mij heeft bedoeld; genoeg om te leven, en zelfs nog meer om weg te geven. Amen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018 20:22 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Hier konden we het laatst wel over eens worden.
Ik wil er echter aan toevoegen, dat het leven dan niet altijd rozenkleur en maneschijn is.
In Psalm 34:20 lezen we dan ook:
"De rechtvaardige heeft veel ellende, maar uit dat alles redt de HEERE hem."

Jezus volgen brengt lijden met zich mee.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018 21:14 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
Hier konden we het laatst wel over eens worden.
Ik wil er echter aan toevoegen, dat het leven dan niet altijd rozenkleur en maneschijn is.
In Psalm 34:20 lezen we dan ook:
"De rechtvaardige heeft veel ellende, maar uit dat alles redt de HEERE hem."

Jezus volgen brengt lijden met zich mee.


Nee, zo is het niet. Waarom er iets aan toevoegen, en waarom lees je niet in de context, beste Broeder? In de eerste plaats luidt de titel van deze Psalm God antwoordt en verlost, met dus de nadruk op antwoorden en verlossing. Je hoeft er niks aan toe te voegen, je moet gewoon simpel geloven dat God verlost en antwoordt, zonder maren en toevoegingen. Bovendien is het lijden uitsluitend omwille van het evangelie. Wist je dat er zelfs gelovigen zijn die denken dat God ze bewust ziek houdt? Een hele kwade gedachtengang. Ik ga voor jou meer uit Psalmen 34 citeren, lees het goed, laat het tot je doordringen en doe je voordeel ermee, zonder maren:

Ik heb de HEERE gezocht en Hij heeft mij geantwoord, daleth
en mij gered uit al wat ik vrees.

welzalig de man die tot Hem de toevlucht neemt.

want wie Hem vrezen, hebben geen gebrek.

wie de HEERE zoeken, hebben geen gebrek aan enig goed.

Hij bewaart al zijn beenderen, sjin
niet één daarvan wordt gebroken.


Wat een genot! Wat een rijkdom! Inderdaad, verlost van de vloek van armoede! Geen bot wordt gebroken, geen enkel gebrek! Leer teksten in hun context te lezen. Veel Christenen verzuimen dat, en plukken zomaar enkele teksten ergens weg. Ik merk dat ook bij jou. Neem deze vermaning van harte aan, en doe je voordeel ermee! Jezus Christus heeft voor ons geleden. Wij, jij dus ook niet, hoeven dat niet nogmaals te doen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 05:44 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Ik voeg niets toe. Ik citeer de bijbel naar waarheid. In heel het christendom wordt beleden dat God je door tegenslagen heen kracht geeft. Tegenslagen overkomen ons ook heel veel. Hoewel we van alle vloeken bevrijdt zijn. Dit leven is geen paradijs. We leven in een gebroken wereld. Overal zijn er christenen in nood. 2000 jaar is dat al zo.
De rijkdom die God geeft, is in alles wat we nodig hebben. Dat gaat geregeld door het lijden heen.
In de 2de wereldoorlog kenden christenen ook veel lijden. Ze gingen bijvoorbeeld joden onder duiken. Leden armoede door de oorlog. Toch leden ze ook geen gebrek.

Ik ben een christen en geloof de bijbel van kaft tot kaft.
En inderdaad, hoewel God mensen van ziektes geneest, gebruikt God ziektes ook. Ik heb vaak gezien in mijn familie dat mensen door het lijden heen dichter bij elkaar en God kwamen.
Het is verboden bij jullie om dat te zeggen. Jullie verplichten jullie leer klakkeloos over te nemen en geven geen ruimte om zelf Gods waarheid persoonlijk aan te nemen.

Ik heb met Dirk hier ook veel weerstand door ervaren.
Ik heb daarom besloten dat als ik die vrijheid van mijn geloof niet krijg, ik daarom maar hier op het forum stop.
Wat heb ik immers dan nog met jullie te delen, als ik de bijbel niet van kaft tot kaft zelf mag geloven en alles klakkeloos van jullie moet over nemen?

Als jij wilt geloven dat jouw leven geen lijden zal kennen, dan moet je dat vooral doen. Maar ik wens daarvan geen overlast te krijgen. Ik weet wat ik geloof en wat ik geloof is waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 06:29 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
Ik voeg niets toe.


Jawel, dat doe jij wel, lees je eigen woorden maar eens, in het vorige bericht:

Broeder Gait schreef:
Ik wil er echter aan toevoegen


Broeder Gait schreef:
Ik citeer de bijbel naar waarheid.


Dit is dus het punt: Je citeert inderdaad de Bijbel, maar, je plaatst de citaten niet in context. Wist je dat satan ook de Bijbel citeert? Op die manier probeerde hij zelfs Jezus te misleiden! Je citeert een enkele zin uit een Psalm, en daar baseer jij iets op. Je kijkt niet naar de rest van de Psalm.

Broeder Gait schreef:
In heel het christendom wordt beleden dat God je door tegenslagen heen kracht geeft.


Dit is een ander punt: Het christendom belijdt dat inderdaad, niet heel het christendom, maar een deel. Is het daarom waar? Het is inderdaad waar dat God ons sterk maakt, als wij zwak zijn. Je citeert uit Psalmen 34 een enkele zin, waar inderdaad staat dat God ons uit de ellende redt. Je gaat totaal voorbij aan alle andere teksten uit deze zelfde Psalm! Heb je die bekeken? Een flink deel van het Christendom belijdt inderdaad kommer en kwel. Het is een leugen van satan. God heeft ons bevrijd van alle vloeken, van alle ellende. Het betekent niet dat ellende niet meer voorkomt, kijk maar om je heen. Het is ook waar dat we zullen lijden omwille het evangelie. Het is een leugen te denken dat God ziekte zou "gebruiken" om ons iets te leren. Heb je kinderen? Zo ja, ransel jij de af om ze iets te leren? Natuurlijk doe je dat niet.

Ik belijd Jezus Christus die ALLES voor mij gedaan heeft. HIJ is mijn vloek geworden, HIJ heeft alles volbracht, HIJ wil dat het ons goed gaat, HIJ wil dat we niet minderwaardig over onszelf denken, dat we niet lijden, dat we geen tekorten hebben. Als we ons op HEM richten, zullen we in alles voorzien zijn en worden. Ik belijd dat ik de gerechtigheid Gods in Christus ben, en dat alle zegeningen mij ten deel vallen. Ik citeer nogmaals uit Psalmen 34, waar jij een enkele zin uit pakt, beste Broeder. Hier komen de teksten:

Ik heb de HEERE gezocht en Hij heeft mij geantwoord, daleth
en mij gered uit al wat ik vrees.

welzalig de man die tot Hem de toevlucht neemt.

want wie Hem vrezen, hebben geen gebrek.

wie de HEERE zoeken, hebben geen gebrek aan enig goed.

Hij bewaart al zijn beenderen, sjin
niet één daarvan wordt gebroken.


Broeder Gait schreef:
Tegenslagen overkomen ons ook heel veel. Hoewel we van alle vloeken bevrijdt zijn. Dit leven is geen paradijs.


Wist je dat je nu al een hemelburger bent. Het leven met Jezus is een paradijs. Natuurlijk wordt het leven na het aardse leven nog veel beter, en nogmaals, mensen zullen lijden omwille van het evangelie. Waarom belijd je dat tegenslagen veel voorkomen, en dat het leven geen paradijs is? Naar uw geloof zult geschieden, vergeet dat niet. Laat je niks wijsmaken door satan, de dief, de leugenaar. Hij probeert van jou te stelen wat God gegeven heeft!

Broeder Gait schreef:
Ik ben een christen en geloof de bijbel van kaft tot kaft. En inderdaad, hoewel God mensen van ziektes geneest, gebruikt God ziektes ook. Ik heb vaak gezien in mijn familie dat mensen door het lijden heen dichter bij elkaar en God kwamen.


God gebruikt geen ziektes. Helaas worden mensen, ook gelovigen, ziek, en helaas geneest niet iedereen. Dat betekent niet dat God ziektes gebruikt. Het betekent ook niet dat we altijd alle vragen kunnen beantwoorden. Jij draait het om: omdat gelovigen ziek zijn of niet genezen, zal God de ziekte wel gebruiken? Het is een leugen van satan, die daarmee het perfecte werk van Christus kapot wil maken. Jezus leert ons dat we door Zijn striemen genezen zijn! Dat is het uitgangspunt. Wanneer een genezing niet zichtbaar wordt, betekent het niet dat God de ziekte "gebruikt". Geloof die onzin niet. Het wordt inderdaad beleden door een flink deel van het christendom, en juist daarom blijven veel wonderen, tekenen en genezingen uit.

Broeder Gait schreef:
Wat heb ik immers dan nog met jullie te delen, als ik de bijbel niet van kaft tot kaft zelf mag geloven en alles klakkeloos van jullie moet over nemen?


Probeer teksten eens in de hele context te lezen. Ik stel voor dat je Psalmen 34 eens bestudeerd, de Psalm waaruit jij een enkel zinnetje citeerde. Bekijk de zin in de context, je komt dan tot een hele andere conclusie.

Broeder Gait schreef:
Als jij wilt geloven dat jouw leven geen lijden zal kennen, dan moet je dat vooral doen. Maar ik wens daarvan geen overlast te krijgen. Ik weet wat ik geloof en wat ik geloof is waar.


Ik word regelmatig bespot omwille het evangelie. Dat is het lijden waar de Bijbel over spreekt. Probeer open te staan voor een juiste ontwikkeling, voed je met het dagelijks brood, het evangelie van Christus. Luister eens naar preken over genade. Ga niet uit van eigen inzet, maar van alles wat God voor ons gedaan heeft en nog steeds doet. Beperk God niet. Je kunt bijvoorbeeld preken luisteren van Joseph Prince, een radicale prediker die Bijbelteksten uitstekend uitlegt, in de juiste context. Ik heb ook wel andere suggesties voor je. Ik lees tussen jouw regels door dat je toch iets van een calvinistisch tintje heb. Christenen mogen in dankbaarheid, in vreugde, vrede, geluk en voorspoed leven, waarbij alle eer Jezus Christus toekomt! We zijn Gods kinderen, en HIJ zorgt perfect voor ons, in alle opzichten!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 07:00 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Broeder Gait schreef:
Ik voeg niets toe. Ik citeer de bijbel naar waarheid. In heel het christendom wordt beleden dat God je door tegenslagen heen kracht geeft. Tegenslagen overkomen ons ook heel veel. Hoewel we van alle vloeken bevrijdt zijn. Dit leven is geen paradijs. We leven in een gebroken wereld. Overal zijn er christenen in nood. 2000 jaar is dat al zo.
De rijkdom die God geeft, is in alles wat we nodig hebben. Dat gaat geregeld door het lijden heen.
In de 2de wereldoorlog kenden christenen ook veel lijden. Ze gingen bijvoorbeeld joden onder duiken. Leden armoede door de oorlog. Toch leden ze ook geen gebrek.

Ik ben een christen en geloof de bijbel van kaft tot kaft.
En inderdaad, hoewel God mensen van ziektes geneest, gebruikt God ziektes ook. Ik heb vaak gezien in mijn familie dat mensen door het lijden heen dichter bij elkaar en God kwamen.
Het is verboden bij jullie om dat te zeggen. Jullie verplichten jullie leer klakkeloos over te nemen en geven geen ruimte om zelf Gods waarheid persoonlijk aan te nemen.

Ik heb met Dirk hier ook veel weerstand door ervaren.
Ik heb daarom besloten dat als ik die vrijheid van mijn geloof niet krijg, ik daarom maar hier op het forum stop.
Wat heb ik immers dan nog met jullie te delen, als ik de bijbel niet van kaft tot kaft zelf mag geloven en alles klakkeloos van jullie moet over nemen?

Als jij wilt geloven dat jouw leven geen lijden zal kennen, dan moet je dat vooral doen. Maar ik wens daarvan geen overlast te krijgen. Ik weet wat ik geloof en wat ik geloof is waar.

Amen broeder Gait !
O wat ben ik blij met wat je geschreven hebt .
Ik voel dit als een enorme steun , want ook ik stelde vragen al een hele tijd omtrent de vrijheid van geloof op dit forum .
Ik wilde net iets opschrijven ( dingen opgezocht ), toen ik jou berichtje zag .
-Zalig zijn de armen want van hen is het Koninkrijk van God .
-Wee jullie die rijk zijn , jullie hebben je deel al gehad
-Wee jullie die verzadigd zijn , want jullie zullen hongeren
---------
De apostelen waren rijk .
Mattheus was een rijke tollenaar , Johannes en Jakobus hadden een vissersbedrijf en hadden zelfs dagloners in dienst .
Dus de apostelen waren rijk , maar lieten alles achter om Jezus te volgen .
Jezus zegt wel dat ze alles nu weerkrijgen enz....in Marcus 10
Daar lees ik ook het verhaal van de rijke jongeman .
Ik heb niets tegen rijke mensen , wel tegen predikers die armoede bezien als een vloek .
Laat staan wat ze beweren over ziekte en lijden .
Paulus was ook ziek en had zelfs een doorn in zijn vlees !

Dankjewel voor jou geheel schrijven Broeder Gait !Daar zit waarheid in en is veel dichter bij wat Christus mij leert .
------------------------------

Diegene die beweren dat wij niet meer moeten lijden heb ik een vraag .
Wat met het gegeven dat al diegene die het merktegen van het beest niet dragen , ook niet kunnen kopen en verkopen ,
in de toekomst ? Als alle rijken de schepping met de voedselbronnen van God naar zich toehalen ?
Lijden de kinderen van God dan niet ? Gelijk zo velen nu reeds op de wereld ?


Ofwel legt men de weg af samen met God , ofwel er zonder .
Het teken van God op je handen en hoofd ofwel het teken van het beest op je handen en hoofd ..
Als God de hemelse Vader ons iets wil leren , hetzij door beproeving heen is dat volgens mij om standvastig te blijven
in geloof : die berust is op de Waarheid / voorwaar , voorwaar van XXX Jezus-Christus XXX !
__


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 07:16 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Franny schreef:
Paulus was ook ziek en had zelfs een doorn in zijn vlees !


Lieve Zuster, wist je dat Paulus niet ziek was? Dit is door met name het calvinistische deel van het Christendom geleerd. Paulus werd lastig gevallen door een demon. Je kunt lezen waar deze verdrukkingen uit bestonden. In ieder geval niet uit ziekte. Wist je ook dat Paulus nog tijdens zijn leven de derde hemel gezien heeft? Geloof niet dat Paulus ziek was, het is een hardnekkige leugen die satan verkondigt.

Franny schreef:
Diegene die beweren dat wij niet meer moeten lijden heb ik een vraag .
Wat met het gegeven dat al diegene die het merktegen van het beest niet dragen , ook niet kunnen kopen en verkopen


Laat ik vooropstellen, lieve Zuster, dat er helaas nog geleden wordt in de wereld. Gelovigen zullen bespot worden omwille het evangelie, maar, God maakt ze niet ziek. God gebruikt ook geen ziekte. God wil dat het ons goed gaat. Je hebt het over het merkteken. Wist je dat het merkteken pas van toepassing is na de opname van de Gemeente? Dan zijn jij en ik er niet meer. Het zal een korte tijd zijn waarin de anti-christ nog heerst, daarna komt het einde.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 08:04 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Ik heb besloten van dit forum af te gaan, want ook jij doet precies het zelfde Bijbelzoeker. Je behoord tot een intolerante deel van het christendom, dat zegt zelf niet te oordelen, maar elke andere visie afdoet als leugens van satan. Wat ik beleed was niks van satan bij. Het is allemaal de waarheid van God. Wat ik toevoegde, was een Bijbeltekst en die ene zin bestrijdt de rest van de Psalm niet. De waarheid is dat christenen hun kruis moeten dragen en dat kruis willen christenen zoals jij niet dragen. Dat kruis zijn tegenslagen van veel aard. Je begon zelf over ziektes, terwijl ik daar niet over begon.
Ik heb het over het lijden in het algemeen en soms is dat een ziekte, maar doorgaans ben ik kern gezond. Toch ervaar ik veel lijden in mijn leven. Ik kan getuigen van hoe God dat lijden gebruikte om ons te zuiveren. Ik kan ook getuigen, zoals het in de Psalmvers staat dat ik citeerde, dat God ons uit al dat lijden redt. Ook genezing door ziekenzalving is zo'n redding. Het is er slechts een voorbeeld van.

Maar het evangelie zonder het lijden, dat durf ik wel te zeggen, is een vervangingsleer. Dat is niet het echte evangelie van Jezus Christus. Alle apostelen hebben geleden.
En dat elkaar napraten van jullie is ook zo verschrikkelijk. De respectloosheid voor andere visies waarmee dat gepaard gaat is echt heel erg. Daarom wil ik hier van dit forum weg. Ik wil geen ellen lange twistgesprekken daar over meer voeren. Ik ben er klaar mee.

Dat satan Paulus vuistslagen gaf, betekend niet dat hij niet ziek was. Het komt nota bene uit de evangelische hoek, dat we weten, dat satan juist de gene is die ziektes geeft! Dus juist daarom is de gedachte aan een ziekte wel een mogelijkheid! Of dat ook zo is, dat is vers 2. Dat weet ik niet! Maar feitelijk toont het wel aan dat de vers die ik citeerde waar is. Veel is de ellende dat de rechtvaardigen overkomt, "maar uit al die ellende redt de Heere ons!"

Maar jullie hebben het er niet voor over om te lijden voor Jezus. Jullie willen wel de lusten, maar niet de lasten!
Daarom irriteerd het jullie als er geciteerd wordt: "De rechtvaardige heeft veel ellende, maar uit dat alles redt de Heere hem."

Het is een leugen, dat ik zou beweren dat God niet alles geeft wat we nodig hebben. Dat we geen overvloed zouden hebben. Ik zeg dat we "ondanks" het vele lijden wat we mee maken een God hebben die ons overvloedig zegend. Die zegeningen zijn ware rijkdommen van God, dat niet materialistisch van aard is. Toch zal Hij er ook voor zorgen dat we daarin niet te kort hebben. Dat betekend weer niet dat Hij ons altijd maar stinkend rijk maakt, omdat dit inderdaad zoals Franny zegt ten koste zou gaan van anderen. Als Hij ons al zo rijk maakt, dan is het inderdaad bestemd om weg te geven en niet voor onszelf te houden.


Stel je woont in een stad waar een aardbeving ontstaat en vele huizen storten in, denk jij nu werkelijk dat het jou niet zou kunnen overkomen dat jouw huis ook in stort? Het kan jou ook overkomen! Al het lijden van de wereld zal ons ook kunnen treffen. Onheil, oorlog, natuurrampen en ziektes. Echter uit dat alles redt de HEERE ons! En DAT is ons houvast! Dat de HEERE ons altijd redt! Niet dat het ons altijd goed zou gaan, want dat gebeurd vele christenen niet.


Alle christenen moeten veel lijden doorstaan, omdat deze wereld in de handen van de duivel is! Echter God redt ons uit alle ellende!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 08:10 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Bijbelonderzoeker schreef:
Franny schreef:
Paulus was ook ziek en had zelfs een doorn in zijn vlees !


Lieve Zuster, wist je dat Paulus niet ziek was? Dit is door met name het calvinistische deel van het Christendom geleerd. Paulus werd lastig gevallen door een demon. Je kunt lezen waar deze verdrukkingen uit bestonden. In ieder geval niet uit ziekte. Wist je ook dat Paulus nog tijdens zijn leven de derde hemel gezien heeft? Geloof niet dat Paulus ziek was, het is een hardnekkige leugen die satan verkondigt.

Franny schreef:
Diegene die beweren dat wij niet meer moeten lijden heb ik een vraag .
Wat met het gegeven dat al diegene die het merktegen van het beest niet dragen , ook niet kunnen kopen en verkopen


Laat ik vooropstellen, lieve Zuster, dat er helaas nog geleden wordt in de wereld. Gelovigen zullen bespot worden omwille het evangelie, maar, God maakt ze niet ziek. God gebruikt ook geen ziekte. God wil dat het ons goed gaat. Je hebt het over het merkteken. Wist je dat het merkteken pas van toepassing is na de opname van de Gemeente? Dan zijn jij en ik er niet meer. Het zal een korte tijd zijn waarin de anti-christ nog heerst, daarna komt het einde.

Dag Bijbelonderzoeker ,
Ja van het calvinistische weet ik niet veel hoor .Maar ik denk ook niet dat dat hoeft .
Ik weet alleen dat Paulus ziek was en misschien zijn er nog apostelen ziek geweest waar wij niets over weten .
Of alle ziektes van demonen afkomstig zijn laat ik toch wel in het midden hoor .
Paulus geeft een andere apostel de raad van wat wijn te drinken tegen de maagpijn die deze apostel had .
Paulus ondervond niets van de giftige slangenbeet : een wonder van God !
Dan denk ik dat volharding in geloof heel belangrijk is in verband met genade van God in de ziekte van Paulus .


Als je in openbaringen leest zijn er zweren en toestanden die God geeft om de mensen te doen bekeren .
Velen zoeken genezing in de wereld , en willen niet gehoorzaam zijn aan de Zoon van God
Wat de opname betreft : dat laat ik ook in het midden .
Daar is hier en daar ook strijd om .
Ik wil :
waakzaam zijn en de Here Zijn terugkomst blijven verwachten .
De Weg , de Waarheid het Leven .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 08:15 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Franny schreef:
Broeder Gait schreef:
Ik voeg niets toe. Ik citeer de bijbel naar waarheid. In heel het christendom wordt beleden dat God je door tegenslagen heen kracht geeft. Tegenslagen overkomen ons ook heel veel. Hoewel we van alle vloeken bevrijdt zijn. Dit leven is geen paradijs. We leven in een gebroken wereld. Overal zijn er christenen in nood. 2000 jaar is dat al zo.
De rijkdom die God geeft, is in alles wat we nodig hebben. Dat gaat geregeld door het lijden heen.
In de 2de wereldoorlog kenden christenen ook veel lijden. Ze gingen bijvoorbeeld joden onder duiken. Leden armoede door de oorlog. Toch leden ze ook geen gebrek.

Ik ben een christen en geloof de bijbel van kaft tot kaft.
En inderdaad, hoewel God mensen van ziektes geneest, gebruikt God ziektes ook. Ik heb vaak gezien in mijn familie dat mensen door het lijden heen dichter bij elkaar en God kwamen.
Het is verboden bij jullie om dat te zeggen. Jullie verplichten jullie leer klakkeloos over te nemen en geven geen ruimte om zelf Gods waarheid persoonlijk aan te nemen.

Ik heb met Dirk hier ook veel weerstand door ervaren.
Ik heb daarom besloten dat als ik die vrijheid van mijn geloof niet krijg, ik daarom maar hier op het forum stop.
Wat heb ik immers dan nog met jullie te delen, als ik de bijbel niet van kaft tot kaft zelf mag geloven en alles klakkeloos van jullie moet over nemen?

Als jij wilt geloven dat jouw leven geen lijden zal kennen, dan moet je dat vooral doen. Maar ik wens daarvan geen overlast te krijgen. Ik weet wat ik geloof en wat ik geloof is waar.

Amen broeder Gait !
O wat ben ik blij met wat je geschreven hebt .
Ik voel dit als een enorme steun , want ook ik stelde vragen al een hele tijd omtrent de vrijheid van geloof op dit forum .
Ik wilde net iets opschrijven ( dingen opgezocht ), toen ik jou berichtje zag .
-Zalig zijn de armen want van hen is het Koninkrijk van God .
-Wee jullie die rijk zijn , jullie hebben je deel al gehad
-Wee jullie die verzadigd zijn , want jullie zullen hongeren
---------
De apostelen waren rijk .
Mattheus was een rijke tollenaar , Johannes en Jakobus hadden een vissersbedrijf en hadden zelfs dagloners in dienst .
Dus de apostelen waren rijk , maar lieten alles achter om Jezus te volgen .
Jezus zegt wel dat ze alles nu weerkrijgen enz....in Marcus 10
Daar lees ik ook het verhaal van de rijke jongeman .
Ik heb niets tegen rijke mensen , wel tegen predikers die armoede bezien als een vloek .
Laat staan wat ze beweren over ziekte en lijden .
Paulus was ook ziek en had zelfs een doorn in zijn vlees !

Dankjewel voor jou geheel schrijven Broeder Gait !Daar zit waarheid in en is veel dichter bij wat Christus mij leert .
------------------------------

Diegene die beweren dat wij niet meer moeten lijden heb ik een vraag .
Wat met het gegeven dat al diegene die het merktegen van het beest niet dragen , ook niet kunnen kopen en verkopen ,
in de toekomst ? Als alle rijken de schepping met de voedselbronnen van God naar zich toehalen ?
Lijden de kinderen van God dan niet ? Gelijk zo velen nu reeds op de wereld ?


Ofwel legt men de weg af samen met God , ofwel er zonder .
Het teken van God op je handen en hoofd ofwel het teken van het beest op je handen en hoofd ..
Als God de hemelse Vader ons iets wil leren , hetzij door beproeving heen is dat volgens mij om standvastig te blijven
in geloof : die berust is op de Waarheid / voorwaar , voorwaar van XXX Jezus-Christus XXX !
__


Franny, ik heb het zelf vaker gemerkt, als je hierover in discussie geraakt met mensen die beweren dat God geen lijden en ziektes ten goede gebruikt, dan kom je in een relaas van een hoop oordelen en verwijten terecht. Gesmeekt wordt het je om jouw overtuiging los te laten en de hunne aan te nemen. Ze bedoelen het heel goed, maar vrijheid is er echt niet.

Daarom denk ik dat ik het beste maar van dit forum af kan gaan. Ik kan mezelf niet echt uiten, zoals ik dat werkelijk zou willen.
Ik ervaar veel lijden en heel veel tegenslagen. Ik ervaar ook dat God dit allemaal gebruikt om ons dichter bij Hem te brengen en ik ervaar dat God ons overal altijd er weer uit redt.
Ik proef echter ook de mening van Bijbelzoeker en Dirk onder andere, dat al die tegenslagen stuk voor stuk vloeken zijn. Nou ik ben er achter gekomen dat zelfs na het opheffen van alle vloeken ons nog steeds ellende treft! Onze houvast moet ook niet deze wereld zijn en wat het biedt, maar God!
Van Hem kunnen we er altijd van op aan!
We kunnen dat hier niet echt uiten, want dat begrijpen ze hier niet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 08:52 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Broeder Gait ,
Zoals jij het brengt , zo zie ik het ook .
Ik wil alleen op Jezus-Christus vertrouwen , door lijden en ziekte heen .
HIJ brengt genezing door Zijn Woord .
Hetzij lichamelijk , hetzij geestelijk : maar vreugde in Hem krijgen we telkens weer : op gelift door HEM .
___
Ik zie nog steeds het beeld voor mij van een arm jongetje , met een buikje zo dik van ondervoeding ,
maar met een stralende lach richting de fotograaf toe .
Waar haalt dat kind die vreugde vandaan he , al voetbal spelend met een leeg blikje .
---
Zo ook iemand die ziek is , nog steeds een omarming kan geven aan een ander die verdrietig is .
Dat zijn voor mij wonderen van God . Wonderen van liefde .Wonderen van de liefde Gods .
In Zijn liefde blijven elke dag dankbaarheid tonen naar Hem en de hemelse Vader .

Ik ben zo dankbaar dat ik er nog mag zijn , dat mijn geest nog vreugde en liefde kan delen .
----
En zeker ik begrijp je :
als je het niet meer ziet zitten op een forum .
Het mag zo wie zo geen strijd worden , dat helpt een mens niet vooruit .
Dat belemmert .Ik heb er ook geen zin meer in eerlijk gezegd .
Dankjewel voor jou eerlijkheid , dat mis ik ook af en toe .
Eerlijkheid op een forum .
Dag Broeder Gait : grtjs en veel liefs !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 09:18 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: za 21 apr 2007 15:16
Berichten: 8
Jij schreef: "Ik weet alleen dat Paulus ziek was"

Paulus werd lastig gevallen door een engel van satan, het was een boodschapper van de duivel. Paulus was dus niet ziek. Gods genade werd zichtbaar in de zwakte van Paulus, maar, deze zwakte was geen ziekte, het was een "doorn in het vlees". Als je de Bijbel leest, moet je toch opgevallen staat dat achter het woordje vlees een komma staat, met daarachter een engel van satan, dus een demon.

Paulus kreeg zoveel kracht dat mensen door die kracht tot geloof kwamen. Door hem zijn veel mensen genezen. God heeft hem verhoogd, maar de duivel werkte dit tegen, dat is de engel van satan. Uit Rom 8: 26 blijkt wat de zwakte is. De meeste mensen is geleerd dat het hier om ziekte gaat, maar, het staat helemaal nergens. Het tegendeel is waar.

Weet je wat onder de zwakheid wordt verstaan: hard werken, stress, problemen, gevangenneming, zweepslagen, etc. hand 15: gestenigd, berovingen, etc. allemaal voor Gods openbaring te verkondigen! Een paar verzen verder zou het ineens gaan om ziekte? In de context gaat het om een gebrek aan kennis om te weten wat te doen. Zwakheid is geen ziekte. Rom 12:10 wordt dat nogmaals uitgelegd: Daarom heb ik een welbehagen in zwakheden, in smaadheden, in noden, in vervolgingen, in benauwdheden, om Christus’ wil; want als ik zwak ben, dan ben ik machtig.

God maakt geen mensen ziek, ook gebruikt Hij geen ziekte. Het is hetzelfde als iemand beweert dat God mensen drugs geeft of dat God drugs gebruikt om mensen bij elkaar te brengen. God geeft twee mensen geen griep, hash, aids of cocaine om ze bij elkaar te brengen. Iemand die dat beweert heeft echt een verkeerde voorstelling.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 11:22 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
christina schreef:
Jij schreef: "Ik weet alleen dat Paulus ziek was"

Paulus werd lastig gevallen door een engel van satan, het was een boodschapper van de duivel. Paulus was dus niet ziek. Gods genade werd zichtbaar in de zwakte van Paulus, maar, deze zwakte was geen ziekte, het was een "doorn in het vlees". Als je de Bijbel leest, moet je toch opgevallen staat dat achter het woordje vlees een komma staat, met daarachter een engel van satan, dus een demon.

Paulus kreeg zoveel kracht dat mensen door die kracht tot geloof kwamen. Door hem zijn veel mensen genezen. God heeft hem verhoogd, maar de duivel werkte dit tegen, dat is de engel van satan. Uit Rom 8: 26 blijkt wat de zwakte is. De meeste mensen is geleerd dat het hier om ziekte gaat, maar, het staat helemaal nergens. Het tegendeel is waar.

Weet je wat onder de zwakheid wordt verstaan: hard werken, stress, problemen, gevangenneming, zweepslagen, etc. hand 15: gestenigd, berovingen, etc. allemaal voor Gods openbaring te verkondigen! Een paar verzen verder zou het ineens gaan om ziekte? In de context gaat het om een gebrek aan kennis om te weten wat te doen. Zwakheid is geen ziekte. Rom 12:10 wordt dat nogmaals uitgelegd: Daarom heb ik een welbehagen in zwakheden, in smaadheden, in noden, in vervolgingen, in benauwdheden, om Christus’ wil; want als ik zwak ben, dan ben ik machtig.

God maakt geen mensen ziek, ook gebruikt Hij geen ziekte. Het is hetzelfde als iemand beweert dat God mensen drugs geeft of dat God drugs gebruikt om mensen bij elkaar te brengen. God geeft twee mensen geen griep, hash, aids of cocaine om ze bij elkaar te brengen. Iemand die dat beweert heeft echt een verkeerde voorstelling.

Hier kan ik echt wel niets mee hoor Christina .Het ging mij niet zozeer over alleen ziektes .
En zwak zijn wij allemaal op een gegeven moment , zonder Jezus kunnen wij niets !
Als twee mensen of meer griep hebben , of gebukt gaan onder weet ik veel wat : zullen er altijd mensen zijn die hun hart niet sluiten
en barmhartigheid tonen en liefde geven .En dat brengt mensen samen .Waar liefde is , is God in ons midden .
Daar waar oordeel , beter weten , oplossingen buiten God zoeken , jaloersheid , haat enz.... in het midden is breekt een band .
De liefdesband .

Als God ziektes of beproevingen gebruikt komt er ook steeds een zegen .
De zegen kan ook zijn dat je hart niet verhard en verbitterd word .Of dat je van je geloof in HEM niet afvallig word .
Nogmaals ik ben HEM daar zeer dankbaar voor !
Zonder Jezus-Christus was er zelfs geen verzoening tussen de mens en de hemelse Vader .




---
PS . Christina als ik eerlijk mag zijn , vind ik het vreemd dat jij net nu na 11 jaar terug reageert .
En wens bij deze dan ook niet meer te reageren op dit onderwerp .
Ik ben het met Broeder Gait eens !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 11:32 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Dank je Franny, ik ben het ook met jou eens.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Armoede is een vloek
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 11:35 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: za 21 apr 2007 15:16
Berichten: 8
Franny schreef: PS . Christina als ik eerlijk mag zijn , vind ik het vreemd dat jij net [u]nu[/u] na 11 jaar terug reageert .

Dag Franny. Ik was al eerder terug, hoor, ik post niet veel. In 2017 nog. En nee hoor, God gebruikt geen ziektes. In het oude verbond was ziekte een vloek, nu niet meer, lees Deuteronomium 28 maar eens, en besef dat Jezus de wet vervuld heeft:

Zegeningen en vervloekingen
1 En het zal gebeuren, als u de stem van de HEERE, uw God, nauwgezet gehoorzaam bent, door al Zijn geboden, die ik u heden gebied, nauwlettend in acht te nemen, dat de HEERE, uw God, u dan een plaats zal geven hoog boven alle volken van de aarde.
2 En al deze zegeningen zullen over u komen en u bereiken, wanneer u de stem van de HEERE, uw God, gehoorzaam bent:
3 Gezegend zult u zijn in de stad, en gezegend zult u zijn op het veld.
4 Gezegend zal zijn de vrucht van uw schoot, de vrucht van uw land en de vrucht van uw vee, de dracht van uw koeien en de jongen van uw kleinvee.
5 Gezegend zal zijn uw korf en uw baktrog.
6 Gezegend zult u zijn bij uw komen, gezegend zult u zijn bij uw weggaan.
7 De HEERE zal geven dat uw vijanden die u aanvallen, door u verslagen worden; over één weg zullen zij tegen u uittrekken, maar over zeven wegen zullen zij voor u wegvluchten.
8 De HEERE zal de zegen over u gebieden in uw schuren en in alles wat u ter hand neemt. Hij zal u zegenen in het land dat de HEERE, uw God, u geeft.
9 De HEERE zal u voor Zichzelf bevestigen tot een heilig volk, zoals Hij u gezworen heeft, als u de geboden van de HEERE, uw God, in acht neemt en in Zijn wegen gaat.
10 En alle volken van de aarde zullen zien dat de Naam van de HEERE over u uitgeroepen is, en zij zullen voor u bevreesd zijn.
11 En de HEERE zal u een overvloed ten goede geven, in de vrucht van uw schoot, in de vrucht van uw vee en in de vrucht van uw land, in het land dat de HEERE uw vaderen gezworen heeft u te zullen geven.
12 De HEERE zal voor u Zijn rijke schatkamer, de hemel, openen, door uw land regen te geven op zijn tijd en door al het werk van uw handen te zegenen. U zult aan vele volken uitlenen, maar u zult zelf niet hoeven te lenen.
13 De HEERE zal u tot een hoofd maken en niet tot een staart, en u zult uitsluitend omhoog gaan en niet omlaag, als u gehoorzaam bent aan de geboden van de HEERE, uw God, waarvan ik u heden gebied dat u ze in acht neemt en houdt,
14 en als u niet afwijkt van al de woorden die ik u heden gebied, naar rechts of naar links, door achter andere goden aan te gaan en die te dienen.
15 Daarentegen zal het gebeuren, als u de stem van de HEERE, uw God, niet gehoorzaam bent door al Zijn geboden en Zijn verordeningen, die ik u heden gebied, nauwlettend te houden, dat al deze vervloekingen over u zullen komen en u zullen treffen:
16 Vervloekt zult u zijn in de stad en vervloekt zult u zijn op het veld.
17 Vervloekt zal zijn uw korf en uw baktrog.
18 Vervloekt zal zijn de vrucht van uw schoot en de vrucht van uw land, de dracht van uw koeien en de jongen van uw kleinvee.
19 Vervloekt zult u zijn bij uw thuiskomen, en vervloekt zult u zijn bij uw weggaan.
20 De HEERE zal vloek, verwarring en verderf onder u zenden, in alles wat u ter hand neemt en doet, totdat u weggevaagd wordt en u al spoedig omkomt vanwege uw slechte daden, waarmee u Mij verlaten hebt.
21 De HEERE zal de pest aan u laten kleven, totdat Hij u vernietigd heeft en u verdwenen bent uit het land waar u naartoe gaat om het in bezit te nemen.
22 De HEERE zal u treffen met tering, koorts en ontsteking, met hitte en droogte, en met korenbrand en meeldauw, die u achtervolgen zullen totdat u omkomt.
23 Uw hemel, die boven uw hoofd is, zal van brons zijn, en de aarde, die onder u is, zal van ijzer zijn.
24 De HEERE zal stuifzand en stof geven als regen voor uw land. Uit de hemel zal het op u neerdalen, totdat u weggevaagd bent.
25 De HEERE zal geven dat u door uw vijanden verslagen wordt; over één weg zult u tegen hen uittrekken, maar over zeven wegen zult u voor hem wegvluchten. U zult een schrikbeeld worden voor alle koninkrijken van de aarde.
26 Uw dode lichaam zal voedsel zijn voor alle vogels in de lucht en voor de dieren op de aarde, en niemand zal ze schrik aanjagen.
27 De HEERE zal u treffen met zweren van Egypte, met gezwellen, met uitslag en schurft waarvan u niet genezen kunt worden.
28 De HEERE zal u treffen met krankzinnigheid, met blindheid en met verdwaasdheid van hart.
29 U zult op de middag rondtasten, zoals een blinde rondtast in het donker. U zult uw wegen niet voorspoedig maken. U zult alle dagen alleen maar onderdrukt en beroofd worden, en er zal geen verlosser zijn.
30 Met een vrouw zult u in ondertrouw gaan, maar een andere man zal met haar slapen; een huis zult u bouwen, maar er niet in wonen; een wijngaard zult u planten, maar de vrucht ervan niet eten.
31 Uw rund zal voor uw ogen geslacht worden, maar u zult er niet van eten; uw ezel zal van voor uw ogen weggeroofd worden en niet naar u terugkeren; uw kleinvee zal aan uw vijanden gegeven worden, en er zal geen verlosser voor u zijn.
32 Uw zonen en uw dochters zullen aan een ander volk gegeven worden; uw ogen moeten het aanzien en zullen de hele dag naar hen smachten; maar u zult niet bij machte zijn iets te doen.
33 Een volk dat u niet kent, zal de vrucht van uw land en heel uw arbeid opeten. U zult alle dagen alleen maar onderdrukt en uitgebuit worden.
34 U zult krankzinnig worden vanwege het schouwspel dat uw ogen zien.
35 De HEERE zal u treffen met vreselijke zweren, aan de knieën en aan de benen, waarvan u niet genezen kunt worden, vanaf uw voetzool tot aan uw schedel.
36 De HEERE zal u en de koning die u over uzelf aangesteld hebt, naar een volk brengen dat u zelf niet kende, en ook uw vaderen niet. Daar zult u andere goden dienen, hout en steen.
37 U zult een verschrikking, een spreekwoord en een voorwerp van spot zijn onder al de volken waar de HEERE u naartoe voeren zal.
38 U zult veel zaad naar de akker brengen, maar weinig inzamelen, want de sprinkhaan zal het opvreten.
39 Wijngaarden zult u planten en bewerken, maar u zult geen wijn drinken of iets verzamelen, want de worm zal het opeten.
40 Olijfbomen zult u hebben in heel uw grondgebied, maar u zult u niet met olie zalven, want uw olijven zullen afvallen.
41 Zonen en dochters zult u verwekken, maar zij zullen niet aan u toebehoren, want zij zullen in gevangenschap gaan.
42 Al uw bomen en de vrucht van uw land zullen de sprinkhanen in bezit nemen.
43 De vreemdeling die in uw midden is, zal hoger en hoger boven u uitstijgen, maar u zult lager en lager neerdalen.
44 Hij zal aan u uitlenen, maar u zult niet aan hem uitlenen. Hij zal tot een hoofd zijn en u zult tot een staart zijn.
45 Al deze vervloekingen zullen over u komen, u achtervolgen en u treffen, totdat u weggevaagd wordt, omdat u de stem van de HEERE, uw God, niet gehoorzaam geweest bent, door Zijn geboden en Zijn verordeningen, die Hij u geboden heeft, in acht te nemen.
46 Ze zullen voor u en uw nageslacht tot een teken en een wonder zijn, tot in eeuwigheid.
47 Omdat u de HEERE, uw God, niet gediend zult hebben met blijdschap en hartelijke vreugde, vanwege de overvloed van alles,
48 zult u uw vijanden, die de HEERE op u af zal sturen, dienen met honger en dorst, met naaktheid en gebrek aan alles. Hij zal u een ijzeren juk op de hals leggen, totdat Hij u wegvaagt.
49 De HEERE zal een volk van ver weg tegen u doen opkomen, van het einde van de aarde, zoals een arend aan komt zweven; een volk waarvan u de taal niet verstaat,
50 een meedogenloos volk, dat oude mensen niet ontziet en jonge mensen niet genadig is.
51 Het zal de vrucht van uw dieren en de vrucht van uw land opeten, totdat u weggevaagd bent. Het zal u geen koren, nieuwe wijn of olie overlaten, noch de dracht van uw koeien en de jongen van uw kleinvee, totdat Hij u heeft omgebracht.
52 Het zal u benauwen in al uw poorten, totdat uw hoge en versterkte muren, waarop u in heel uw land vertrouwde, neervallen. Het zal u benauwen in al uw poorten, in heel uw land, dat de HEERE, uw God, u gegeven heeft.
53 U zult de vrucht van uw schoot eten, het vlees van uw zonen en van uw dochters, die de HEERE, uw God, u gegeven zal hebben, tijdens de belegering en in de nood waarin uw vijanden u doen verkeren.
54 De man onder u die weekhartig en zeer teergevoelig is, zal zijn broer, zijn innig geliefde vrouw en de rest van zijn zonen die hij nog overheeft, niets gunnen,
55 zodat hij aan niemand van hen iets van het vlees van zijn zonen dat hij eet, zal geven, omdat hij dan niets voor zichzelf overhoudt, tijdens de belegering en in de nood, waarin uw vijand u in al uw poorten zal doen verkeren.
56 De vrouw onder u die weekhartig en teergevoelig is, die nog nooit getracht heeft haar voetzool op de aarde te zetten, omdat zij daarvoor te teergevoelig en zachtaardig was, zal haar innig geliefde man, haar zoon en haar dochter niets gunnen
57 van haar nageboorte, die tussen haar benen naar buiten komt, en van haar zonen, die zij baart, want zij zal hen in het geheim opeten, vanwege het gebrek aan alles, tijdens de belegering en in de nood, waarin uw vijand u in uw poorten zal doen verkeren.
58 Als u al de woorden van deze wet die in dit boek geschreven zijn, niet nauwlettend houdt, door deze heerlijke en ontzagwekkende Naam, de HEERE, uw God, te vrezen,
59 dan zal de HEERE uw plagen en de plagen van uw nageslacht uitzonderlijk maken; het zullen grote en aanhoudende plagen, en kwaadaardige en aanhoudende ziekten zijn.
60 Hij zal alle kwalen van Egypte, waarvoor u beducht geweest bent, op u laten terugkeren en zij zullen aan u blijven kleven.
61 Ook iedere ziekte en iedere plaag die niet in het boek met deze wet geschreven is, zal de HEERE over u laten komen, totdat u weggevaagd wordt.
62 U zult met weinig mensen overblijven, terwijl u zo talrijk was als de sterren aan de hemel, omdat u de stem van de HEERE, uw God, niet gehoorzaam geweest bent.
63 En het zal gebeuren, zoals de HEERE Zich over u verblijdde om u goed te doen en u talrijk te maken, dat de HEERE Zich zo over u zal verblijden om u om te brengen en weg te vagen. U zult weggerukt worden uit het land waar u naartoe gaat om het in bezit te nemen.
64 De HEERE zal u verspreiden onder al de volken, van het ene einde van de aarde tot aan het andere einde van de aarde. Daar zult u andere goden dienen, die u noch uw vaderen gekend hebben, hout en steen.
65 Daarbij zult u onder die volken niet tot rust komen en uw voetzool zal geen rustplaats hebben, want de HEERE zal u daar een bevend hart, kwijnende ogen en een treurende ziel geven.
66 Uw leven zal voor u aan een zijden draad hangen; u zult nacht en dag beangst zijn en uw leven niet zeker zijn.
67 's Morgens zult u zeggen: Was het maar avond! En 's avonds zult u zeggen: Was het maar morgen! vanwege de angst die uw hart bevangen heeft en vanwege het schouwspel dat uw ogen zien.
68 De HEERE zal u in schepen naar Egypte laten terugkeren, over de weg waarvan ik u gezegd heb: Die zult u nooit meer zien. Daar zult u uzelf als slaven en slavinnen aan uw vijanden willen verkopen, maar er zal geen koper zijn.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.