Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 25 apr 2024 19:16

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Kiezen om het goede te doen.
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2018 19:01 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik snap vele gelovigen niet. Het lijkt alsof ik me op vele vlakken niet met hen kan identificeren. 1 Van die vlakken is wanneer zij zeggen dat zij voor het goede kiezen. Of voor God kiezen. Of kiezen om het goede te doen. Kiezen om tongentaal te spreken. Kiezen om wedergeboren te worden. Ik vind dat allemaal maar raar want als ik voor dingen kies, dan kies ik altijd voor het slechte. Ik vind dat logisch, want wij zijn zondaars. En van nature zijn wij slecht en kiezen wij voor slechte dingen. Ik moet vaak smeken tot God, om mij een beter mens te maken. Om mij het goede te laten doen. En telken malen ik iets goed doe, dan dank ik God omdat ik geloof dat Hij mij het goede heeft laten doen. Hoe dat juist werkt dat weet ik allemaal niet, maar ik weet wel dat als ik iets goeds doe, dat dat door God komt en niet door mezelf of enige keuze die ik maak. Ik geloof er niet in dat wij voor het goede kunnen kiezen. Ik geloof er niet in dat wij voor God kunnen kiezen. Ik geloof dat God ervoor zorgt dat wij het goede doen en voor Hem kiezen. Ofwel zijn al diegene die wel lijken voor deze dingen te kunnen kiezen betere mensen als mij ofwel zijn het gewoon allemaal zeveraars die niet snappen dat God de bron van het goede is en satan de bron van het kwade. Wij als mens dienen geleid te worden en naargelang wij allen zondaars zijn is dat het bewijs dat wij dichter bij de bron van het kwaad staan dan bij die van het goede. Anders zouden wij nooit zondaars zijn. Het spijt mij, maar als ik het goede doe, dan dank ik God. Want ik ben ervan overtuigd dat het door Hem is dat ik het goede doe en niet door mezelf.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2018 06:36 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy ,
Ik weet niet goed wat ik zou kunnen zeggen op wat je geschreven hebt .

Maar toch wil ik je bemoedigen met dit liedje van een andere gelovige .
Ik hoop dat je het als een bemoediging ziet , want ik bedoel er niets boos mee .

Ik heb geprobeerd de tekst te vertalen .
___
Plaatst het vuur van Uw Geest over mij
Plaatst de kracht van Uw Woord over mij
Vul mij , vul mij
Ik wil buigen voor de troon van God
Ik wil Jou naam boven alle namen aanbidden,
Er is niemand zoals U onder de goden
Vul mij , vul mij
Vul mij met Uw liefde
Plaats Jou genezende kracht in mij

Vul mij , vul mij
Uw Bloed reinigt
Uw Bloed bevrijd

---
Ik ben vrij
U bent goed en zeer te aanbidden
Niemand is gelijk U Mijn Heer

---
XXX Werkende wonderen XXX XXX Majesteit in Heiligheid XXX
XXX Geweldig in Glorie XXX
__________________________________________________________________________________________
Als je het volgende intikt op YouTube :
Wow ! Amazing New Hebrow Worschip with Englisch subtitles
kun je het liedje horen .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2018 12:26 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Judas 1:3 (HTB)

Vrienden, ik was al begonnen u te schrijven over de bevrijding die wij allemaal hebben ervaren, maar nu zie ik mij genoodzaakt eerst over iets anders te beginnen. Ik roep u op te strijden voor het geloof dat God gegeven heeft aan wie Hem toebehoren.

Hier staat duidelijk dat God het geloof geeft. Daar kiezen we dus al niet voor.


1 Korinthiërs 6:19 (HTB)

Of weet u niet dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest? Van de Geest die God u heeft gegeven en die nu in u woont? U bent niet van uzelf!

God geeft de Heilige Geest. Wij kiezen er niet voor de Heilige Geest te ontvangen. De Heilige Geest doet het goede in ons. Wij kiezen niet ervoor het goede te doen, de Heilige Geest doet dat:

Romeinen 7: 14Wij weten dat de wet van God een geestelijke zaak is. Maar ik ben een mens van vlees en bloed, die onderworpen is aan de zonde. 15Mijn doen en laten zijn voor mijzelf een raadsel. Want ik doe niet wat ik graag wil. Nee, ik doe juist dingen waar ik een hekel aan heb. 16Ik doe dus wat ik niet wil en daaruit blijkt dat ik het met de wet eens ben en dat ik die juist vind. 17Wel, dan doe ik die slechte dingen niet zélf, maar de zonde die mij beheerst. 18Ik weet dat ik door en door slecht ben, tenminste wat mijn oude natuur betreft. Ik kan het goede niet doen. Ik wil het wel, maar ik kan het niet. 19Hoewel ik het goede wil, doe ik het niet. In plaats daarvan doe ik het slechte en dat wil ik nu juist niet. 20Als ik doe wat ik niet wil, doe ik dat eigenlijk niet zelf, maar de zonde in mij. 21Zo ervaar ik steeds weer: als ik het goede wil doen, kan ik het niet laten het slechte te doen.
22In mijn diepste wezen wil ik heel graag doen wat Gods wet van mij vraagt. 23Maar ik zie dat mijn doen en laten daarmee volledig in tegenspraak is. Wat mijn verstand wil en mijn lichaam doet, is altijd in strijd met elkaar. De zonde leeft in mijn lichaam. 24Wat ben ik er ellendig aan toe! Wie zal mij verlossen uit deze vreselijke macht van de dood? 25Ik dank God dat er een uitweg is door Jezus Christus, onze Here! Om kort te gaan: ik sta met mijn verstand wel achter de wet van God, maar ben in mijn dagelijks leven onderworpen aan de wet van de zonde.

Hier maakt Paulus duidelijk dat hijzelf het niet kan laten het slechte te doen (wie hij is) maar wel het goede wilt doen (wat de Heilige Geest wilt).

Er staat ook meermaals geschreven dat wij ons moeten laten leiden door de Heilige Geest en niet door onze eigen natuur, er staat zelfs geschreven dat deze twee krachten constant in strijd zijn met elkaar.

Wij kunnen het goede niet doen, het is de Heilige Geest die het goede doet. Het is God die het goede door ons doet. Alle eer ligt bij God.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 01 mei 2018 08:51 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:


Er staat ook meermaals geschreven dat wij ons moeten laten leiden door de Heilige Geest en niet door onze eigen natuur, er staat zelfs geschreven dat deze twee krachten constant in strijd zijn met elkaar.


Ja dat is waar !
Maar gelukkig is dit ook waar
-----------------------------------------------------
Romeinen 7
24 :Ik ellendig mens !
Wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods ?
24: Gode zij dank door Jezus-Christus , onze Here !
---
Romeinen 8
1: Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen die in christus Jezus zijn
2: Want de wet van de Geest des levens heeft u in Christus vrijgemaakt van de wet van zonde en des doods .
3:Want wat de wet niet vermocht , omdat zij zwak was door het vlees -
God heeft , door zijn eigen Zoon te zenden in een vlees ,
aan dat der zonde gelijk , en wel om de zonde , de zonde veroordeeld in het vlees ,
4: opdat de eis der wet vervuld zou worden in ons , die niet naar het vlees wandelen , doch naar de Geest .
5:Want zij die naar het vlees zijn hebben de gezindheid van het vlees en zij die naar de Geest zijn , hebben de gezindheid v.d. Geest .
6:Want de gezindheid van het vlees is de dood , maar de gezindheid van de Geest is leven en vrede .
7:Daarom dat de gezindheid van het vlees vijandschap is tegen God ;
want het onderwerpt zich niet aan de wet Gods ;
trouwens ,het kan dat ook niet ,
8: zij die in het vlees zijn kunnen Gode niet behagen .
9:Gij daarentegen zijt niet in het vlees , maar in de Geest ,
althans , indien de Geest Gods in u woont .
Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft , die behoort Hem niet toe .
10: Indien Christus in u is , dan is wel het lichaam dood vanwege de zonde ,
maar de geest is leven vanwege de gerechtigheid .
11:En indien de Geest van Hem die Jezus uit de dode heeft opgewekt , in u woont , dan zal Hij die Christus Jezus
uit de doden opgewekt heeft , ook uw sterfelijke lichamen levend maken door zijn Geest , die in u woont .
12:Derhalve , broeders zijn wij schuldenaars , maar niet van het vlees , om naar het vlees te leven .
13:Want indien gij naar het vlees leeft , zult gij sterven , maar indien gij door de Geest de werkingen des lichaams doodt ,
zult gij leven .
14 :Want allen die door de Geest Gods geleid worden , zijn zonen Gods .
15:Want gij hebt niet ontvangen een geest van slavernij om opnieuw te vrezen ,
maar gij hebt ontvangen de Geest van het zoonschap , door welke wij roepen Abba , Vader
16:Die Geest getuigd met onze geest , dat wij kinderen Gods zijn .
17:Zijn wij nu kinderen , dan zijn wij ook erfgenamen ,
erfgenamen van God en mede-erfgenamen van Christus ;
immers , indien wij delen in zijn lijden , is dat ook om te delen in zijn verheerlijking .
----


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.