Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 19:13

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 09:45 
zondag 06 september 2015 -

2 Petrus 3:13-14

Maar wij verwachten, naar Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, in dewelke gerechtigheid woont. Daarom, geliefden, verwachtende deze dingen, benaarstigt u, dat gij onbevlekt en onbestraffelijk van Hem bevonden moogt worden in vrede.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 11:34 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Hallo Koningsdochter,

Fijn je hier te zien en hier het dagelijks woord door jou geplaatst, te lezen. En dat het precies dit dagelijks woord is, vind ik helemaal mooi en typerend.

Groetjes,
Anja

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 12:09 
Hallo Anja, ja leuk dat je ook hier bent. Dat dacht ik inderdaad ook toen ik het neerzette.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 12:26 
Gods Koninkrijk ligt onder handbereik, hier en nu.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 05:48 
maandag 07 september 2015 -

Spreuken 3:13-15

Welgelukzalig is de mens, die wijsheid vindt, en de mens, die verstandigheid voortbrengt! Want haar koophandel is beter dan de koophandel van zilver, en haar inkomst dan het uitgegraven goud. Zij is kostelijker dan robijnen; en al wat u lusten mag, is met haar niet te vergelijken.
--------------------------------------------------

En wat fijn dat we, als ons wijsheid ontbreekt de Heer mogen vragen, die ons graag geeft.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 08:01 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Dank je, Koningsdochter! Een heel mooi en toepasselijk Bijbelcitaat!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 19:56 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Zou ik hier ook, als ik een vers vind waarvan ik vind dat ze gedeeld moet worden, mogen toevoegen of heeft u liever dat ik daar een aparte topic voor maak?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2015 06:29 
Jimmy schreef:
Zou ik hier ook, als ik een vers vind waarvan ik vind dat ze gedeeld moet worden, mogen toevoegen of heeft u liever dat ik daar een aparte topic voor maak?


Wat mij betreft, kan je dat graag hierin doen. Het is niet "mijn" dagelijks woord. Ik krijg het gestuurd. Voor vandaag:

dinsdag 08 september 2015 -

Openbaring 21:3-4

En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn. En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Hier verheug ik me op. Geen verdriet meer, geen ziekte, geen ellende overal. De ewige heerlijkheid bij God.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2015 07:31 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ja de wereld van God zal heel mooi zijn en werkelijk volmaakt.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2015 06:48 
woensdag 09 september 2015 -

Handelingen 3:19-20

Betert u dan, en bekeert u, opdat uw zonden mogen uitgewist worden; wanneer de tijden der verkoeling zullen gekomen zijn van het aangezicht des Heeren, En Hij gezonden zal hebben Jezus Christus, Die u tevoren gepredikt is. -- Statenvertaling.

Persoonlijk vind ik dit een beetje moeilijk te begrijpen en vind ik de nieuwe bijbelvertaling erbij nog goed om te vergelijken.

Woensdag 09 september 2015

Handelingen 3:19-20

Wend u af van uw huidige leven en keer terug tot God om vergeving te krijgen voor uw zonden. Dan zal de Heer een tijd van rust doen aanbreken en zal hij de messias zenden die hij voor u bestemd heeft. Dat is Jezus.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het als waar mogen ervaren dat we in de Heer deze rust mogen hebben, in en door alle dingen die het ons soms zo moeilijk maken heen. Prijs de Heer.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2015 07:03 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Koningsdochter schreef:
Ik heb het als waar mogen ervaren dat we in de Heer deze rust mogen hebben, in en door alle dingen die het ons soms zo moeilijk maken heen. Prijs de Heer.


Hier sluit Matthëus 11 mooi bij aan, de woorden van Jezus:

Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.

Ik geloof in Wonderen en Gods Almacht. God voorziet altijd. Soms direct, soms is het een traject, dat vermoeiend of belastend kan zijn. In alle gevallen weten we dat we deze vermoeidheid en belasting aan HEM kunnen geven! Het is een complete ruil! Jezus heeft onze zonden op Zich genomen. In ruil daarvoor krijgen we eeuwig leven. Jezus neemt onze vermoeidheid, in ruil daarvoor krijgen we rust, enz. enz.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2015 07:57 
Ja deze omwisseling aan het kruis, Compleet en volkomen. Dank U Heer :
Proclamatie van Derek Prince.

Jezus ontving de straf, opdat ons vergeving geschonken zou worden. 1)
Jezus werd gewond, opdat wij genezing zouden ontvangen 2)
Jezus werd met onze zonde tot zonde gemaakt,
opdat wij met zijn gerechtigheid rechtvaardig gemaakt zouden worden. 3)
Jezus stierf onze dood,
opdat wij zijn leven zouden ontvangen. 4)
Jezus werd tot een vloek gemaakt,
opdat wij de zegen zouden ontvangen. 5)
Jezus onderging onze armoede
opdat wij zouden delen in zijn overvloed. 6)
Jezus droeg onze schaamte,
opdat wij zouden delen in zijn heerlijkheid. 7)
Jezus onderging onze afwijzing,
opdat wij de acceptatie door de Vader zouden ontvangen. 8)
Jezus werd door de dood afgesneden van God,
opdat wij voor eeuwig met God verenigd zouden worden. 9)
Onze oude mens werd in Hem ter dood gebracht,
opdat de nieuwe mens in ons tot leven zou komen. 10)


1.Jesaja 53:4
2.Jesaja 53:5
3.Jesaja 53:10 en 2 Kor. 5:2
4.Hebreeën 2:9
5.Galaten 3:13-14
6.2 Korinthe 8:9 en 2 Kor. 9:8
7.Matth. 27:35-36 – Hebr. 12:2 en Hebr. 2:9
8.Matth. 27:46-51
9.Jesaja 53:8 en 1 Kor. 6:17
10.Rom. 6:6 en Kol. 3:9-10


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: do 10 sep 2015 06:12 
donderdag 10 september 2015 -

Psalmen 121:7-8

De HEERE zal u bewaren van alle kwaad; uw ziel zal Hij bewaren. De HEERE zal uw uitgang en uw ingang bewaren, van nu aan tot in der eeuwigheid.

Psalm 121 is een bedevaartslied. Het begint met de strofe: "Ik sla mijn ogen op naar de bergen, van waar komt mijn hulp? Mijn hulp komt van de HEER die hemel en aarde gemaakt heeft." Het thema is: de Heer is het die je behoedt, de Heer waakt over je. Wat heerlijk om te weten. Dank U Heer, dat U met mij en met Uw andere kinderen gaat.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2015 06:21 
vrijdag 11 september 2015 -

Johannes 3:16-17

Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe. Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.
---------------------------------------------------

Afbeelding

Ik denk dat dit voor zich spreekt. Mij maakt het heel dankbaar, dat Jezus de heerlijkheid verlaten heeft en knechtsgestalte aangenomen om ons te redden van de eeuwige dood.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het dagelijks woord
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2015 04:25 
zaterdag 12 september 2015 -

Efeziers 4:31-32

Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid; Maar zijt jegens elkander goedertieren, barmhartig, vergevende elkander, gelijkerwijs ook God in Christus ulieden vergeven heeft. -
-----------------------------------------------------------------------

Wat moet het God dikwijls verdriet doen, dat er zo dikwijls tegen dit woord ingegaan wordt, ook onder christenen.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.