Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 11:35

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 18:23 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Tenminste, we maken toch allemaal gebruik van zijn diensten?
Is het niet in de kleinste dingen aanwezig dat het op zo’n danig niveau onzichtbaar is geworden?

Van de schoolbank tot het overlijden, is alles al niet volgens het plan van de duivel geregeld?
Dit is toch niet het hof van Eden, en alles wat hier aanwezig is staat toch in directe verbindnig met de duivel?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 20:05 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Nee want wij zitten nu in het Koninkrijk van Christus.

Mattheüs 28:18 (HSV)

En Jezus kwam naar hen toe, sprak met hen en zei: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.

Ik vind het ook erg dat u zegt dat wij onder het plan van de duivel vallen terwijl wij eigenlijk onder Gods plan vallen...

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018 03:43 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Jimmy schreef:
Nee want wij zitten nu in het Koninkrijk van Christus.

Mattheüs 28:18 (HSV)

En Jezus kwam naar hen toe, sprak met hen en zei: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.

Ik vind het ook erg dat u zegt dat wij onder het plan van de duivel vallen terwijl wij eigenlijk onder Gods plan vallen...


Amen Jimmy. Zo is het. Het is inderdaad satan die de wereld regeert, maar als we Chrstus toebehoren zijn we weliswaar nog in deze wereld, maar niet meer van deze wereld.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018 05:08 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Als satan nog regeert waarom zegt Christus dan dat Hem alle macht is gegeven op aarde en hemel?
Christus sprak dat het Koninkrijk nabij was... Dat was het, zeer nabij zelfs.
Wij zitten nu in het Koninkrijk van Christus en wij horen daar samen met Hem aan te bouwen?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018 06:08 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Help me er even uit mensen aub, want de vraag is oprecht.

Dit is niet Jezus’ koninkrijk. Volgens mijn bijbelse interpretatie is dit het Luciferiaans rijk, van de duivel. Want de mens is de kennis van de duivel gaan toepassen door zich af te keren van God. Zie naar oorlog. Het is de duivel die ons wapens leerde maken en tegen elkaar opzette volgens het geloof.
Nuja, we vinden daar vooral veel van teurg in het boek van Henoch.

Jezus’ Koninkrijk op aarde wordt pas gevestigd na de Armageddon, juist?
Tot dan is de aarde toch in handen van de duivel? Something borrowed, something blue.
Daarvoor is Jezus toch naar de Hemel gegaan, om die strijd tegen de tegenstanders voor te bereiden? Na deze strijd (de Armageddon) wordt er een nieuwe wereldregering opgericht waarvan Jezus koning is.
Heb ik het geloof verkeerd aangeleerd gekregen via mijn bijbelstudies? En ook zonder bijbelstudie leidde ik dat er grotendeels uit af.

De technologie die de mensheid gebruikt, uitvindt doen onze planeet geen goede diensten. We vinden technologie uit die ons als mens op elk gebied vervangt. Kunstmatige kennis is al geprogrammeerd om mede mensen in uiterste precisie te vermoorden. De lange termijn is hierin duidelijk... Jezus koninkrijk? Dit hier op aarde? Kom op nou!
Kijk naar de logo’s van grote bedrijven, kijk hoeveel subliminaal verborgen is, terwijl het toch dagelijks in je gezicht is. Kijk naar teksten van artiesten die veel roem vergaren en rijk worden, omdat ze als medium dienen van de donkere zijde en daarmee miljoenen geesten bereiken.

Er is iets in ons gezicht, doch op de achtergrond,....
We zijn er in geboren, we lopen er in mee en weten niet beter. Maar alles waarmee wij nu in verbinding staan is gewoon regelrecht afkomstig van de donkere zijde.
Het is zoals in de film van Star Wars, zelfs de slechten zijn al reeds bij datgene wij goed zouden noemen.
Alles is geïnfiltreerd door the dark side, alles.

Die op het smalle pad lopen op deze wereld, kunnen toch niet zeggen in een paradijs te leven?
Zij verheugen zich op de aankomst, maar lijden toch op aarde omdat de aarde is wat ze is omdat mensen zich van God afkeerden en de kennis van de duivel toepasten?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018 06:35 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Daar wil ik nog aan toevoegen dat kunstmatige kennis iedere seconde van ons surfgedrag bewaart en observeert. Nog niet opgevallen dat iedereen nu reclame op maat krijgt via zijn smartphone? Ben jij toevallig geinteresseerd in iets op dat moment? De reclame van die interesse zal jou bereiken. Alles vormt zich volledig rond onze consumptie, en men observeert dit tot achter de komma.
We leven onder controle, hoe je dit ook draait of keert; en diegene die deze controle uitvoeren hebben niet het beste voor met ons. Zij volgen het nummer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018 07:02 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Fundamenteel schreef:
Help me er even uit mensen aub, want de vraag is oprecht.

Dit is niet Jezus’ koninkrijk. Volgens mijn bijbelse interpretatie is dit het Luciferiaans rijk, van de duivel. Want de mens is de kennis van de duivel gaan toepassen door zich af te keren van God. Zie naar oorlog. Het is de duivel die ons wapens leerde maken en tegen elkaar opzette volgens het geloof.
Nuja, we vinden daar vooral veel van teurg in het boek van Henoch.


Dit is niet Jezus' Koninkrijk, als je met dit de wereld rekent. Immers, satan is de god van deze wereld (2 Korintiërs 4:4). Dat betekent dat het ook zijn rijk is. "Wij" hebben de autoriteit en macht aan satan overgedragen, en inderdaad satan tot koning gekroond. In dat opzicht "danst de wereld inderdaad met satan". De term “god van deze wereld” geeft dus aan dat satan de belangrijkste invloed vormt op de idealen, meningen, doelen, hoop en zienswijzen van de meeste mensen. Zijn invloedssfeer omvat ook de wereldfilosofieën, onderwijs en handel. De gedachten, ideeën, veronderstellingen en valse religies van deze wereld staan onder zijn heerschappij en zijn ontstaan uit zijn leugens en bedrog. Tot zover lijk je dus een punt te hebben, Broeder Fundamenteel!

Deze vreselijke leugenaar, satan wordt ook de "heerser over de machten in de lucht" genoemd in Efeziërs 2:2. Hij is de "heerser van deze wereld" in Johannes 12:31. Je noemt het een Luciferiaans rijk, en strikt genomen klopt er niks aan deze benaming. Lucifer bestaat niet meer! Lucifer was een door God - perfect - geschapen geestelijk wezen, een cherub, een aartsengel, die zelfs in Eden was, samen met de mens. Na de val van Lucifer (lees Ezechiël 28!), bestond Lucifer niet meer, hij werd satan, de misleider, aanklager, vernietiger, inderdaad de "god van de wereld".

Citeer:
Jezus’ Koninkrijk op aarde wordt pas gevestigd na de Armageddon, juist?
Tot dan is de aarde toch in handen van de duivel? Something borrowed, something blue.
Daarvoor is Jezus toch naar de Hemel gegaan, om die strijd tegen de tegenstanders voor te bereiden? Na deze strijd (de Armageddon) wordt er een nieuwe wereldregering opgericht waarvan Jezus koning is. Heb ik het geloof verkeerd aangeleerd gekregen via mijn bijbelstudies? En ook zonder bijbelstudie leidde ik dat er grotendeels uit af.


"Uw Wil geschiede, zowel in de hemel als ook op aarde", betekent dat wij - de gelovigen - al onderdeel zijn van het Koninkrijk. Het gegeven dat satan macht heeft over de wereld, betekent dus dat God hem alleen heerschappij heeft gegeven over de ongelovigen. Gelovigen staan niet meer onder de dwang van satan (Kolossenzen 1:13). Ongelovigen zitten gevangen in "de valstrik van de duivel" (2 Timoteüs 2:26), bevinden zich "in de macht van hem die het kwaad zelf is" (1 Johannes 5:19) en zijn de gevangenen van satan (Efeziërs 2:2). Gelovigen zijn geborgen in Christus.

Citeer:
De technologie die de mensheid gebruikt, uitvindt doen onze planeet geen goede diensten. We vinden technologie uit die ons als mens op elk gebied vervangt. Kunstmatige kennis is al geprogrammeerd om mede mensen in uiterste precisie te vermoorden. De lange termijn is hierin duidelijk... Jezus koninkrijk? Dit hier op aarde? Kom op nou! Kijk naar de logo’s van grote bedrijven, kijk hoeveel subliminaal verborgen is, terwijl het toch dagelijks in je gezicht is. Kijk naar teksten van artiesten die veel roem vergaren en rijk worden, omdat ze als medium dienen van de donkere zijde en daarmee miljoenen geesten bereiken.


Je noemt nu interessante punten. Inderdaad, de technologie heeft satanische elementen. Persoonlijk geloof ik dat de mensheid voorbereid wordt op de komende anti-christ (satan als mens). Mensen laten zich al chippen, onder het mom van "gemak", zo subtiel is het niet verborgen, het is overduidelijk aanwezig. Mensen zijn slaven van de technologie (telefoons!), het is voorspeld. Openbaring 13:16-18: "En het maakt dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, (en) dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig." Maar ook nu geldt dat gelovigen geborgen zijn in Christus. Heb jij Christus aangenomen als Verlosser? Dan dans je niet meer met de duivel. De duivel probeert je wel aan te vallen, hij klaagt je aan, maar belijd dan dat je Gods gerechtigheid in Christus bent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018 07:10 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Jimmy schreef:
Als satan nog regeert waarom zegt Christus dan dat Hem alle macht is gegeven op aarde en hemel? Christus sprak dat het Koninkrijk nabij was... Dat was het, zeer nabij zelfs.
Wij zitten nu in het Koninkrijk van Christus en wij horen daar samen met Hem aan te bouwen?


We kunnen niet bouwen, Broeder Jimmy. We kunnen slechts toestaan dat God bouwt, in ons, met ons, door ons. Maar, hoe je het ook wendt of keert, er komt een einde, een definitieve scheiding van goed en kwaad. Lees Openbaring 20 eens geheel, Broeder Jimmy, daaruit: "En ik zag de doden, klein en groot, voor God staan. En de boeken werden geopend en nog een ander boek werd geopend, namelijk het boek des levens. En de doden werden geoordeeld overeenkomstig wat in de boeken geschreven stond, overeenkomstig hun werken.... En als iemand niet bleek ingeschreven te zijn in het boek des levens, werd hij in de poel van vuur geworpen." Wij kunnen niks doen, dan geloven in Hem, leren ontvangen van Hem, Hem laten bouwen aan de nieuwe aarde en de nieuwe hemel. Je hebt wel gelijk: wij zijn al deel van het Koninkrijk, maar desondanks leven we in de - nog gevallen - wereld. Echter, door Hem is alles mogelijk voor diegenen die geloven!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018 07:28 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Ja, maar hoeveel mensen kiezen dan voor Christus? Laatst kreeg ik bijbelstudie waar ik vroeg “Is onze tablet dan geen instrument van de duivel?” Waar men naar mijn mening veel te lichtzinnig over ging.
Het antwoord was “Je kan dat voor goede dingen en slehte dingen gebruiken.” Maar als de “kracht” daarvan vanuit de donkere zijde komt, wil ik daar wel door geobserveerd worden? Heeft de donkere zijde zaken met mijn doen en latens? Hoe ver gaat het gaan met 4G en 5G? Hebben zij werkelijk als enig doel ons internet te verbinden, of kunnen zij meer bereiken daarmee?
Men is miljarden aan het investeren in mind control. Ze willen uw gedachten kunnen lezen en lezen al het meeste door een team 1h te laten kijken naar U. Na dat uur hebben ze dan een rapport met wat voor mens jij zou zijn. Allemaal psychologie.
Die mensen op de achtergrond hebben meer dan duizend jaar ervaring in geesten beinvloeden he.

Het gaat niet alleen over een chip, het gaat ook over wat je eet en het water dat uit uw kraan komt. Je kan er niet meer rondom heen.
En ook al sluit ik mijn internet af, ik ben nog gedwongen te eten wat geproduceerd werd door mensen die satan dienen. Ook al is die boer gelovig, hij wordt verplicht zaden te kopen bij een erkende instantie die deze boer beperkt in zijn vrijheid.
Ook al wil je de duivel niet dienen, we moeten wel of velen zouden sterven. Er gaat een tijdperk komen dat iedereen die chip wil. Want zo’n chip kan in de toekomst je brein versterken. Kinderen die zo geen ingeplante chip hebben gaan leerachterstand oplopen en er gaat een superkloof tussen rijk en arm ontstaan.

Over dat teken op het hoofd en de arm ben ik een andere mening toegedaan. Dat is ter voorbereiding van de heilige oorlog. In het kalifaat kon niemand iets kopen zonder het kentteken van de islam, het kenteken dat God lastert. “Er is geen God behalve Allah en Mohammed is de laatste profeet.” Daarmee ontkennen ze rechtstreeks de Zoon en is dus godslasterlijk. Ze dragen dat kentteken op hun hoofd en vrouwen aan een armband.
Vroeger moesten christenen en joden een ander kentteken dragen in islamitische landen om beter herkend te worden. Daarvoor zijn dan ook de kruistochten gevoerd om die mensen te bevrijden. Dat teken is dus het kenmerk van de anti christ. Islam is de geest van de anti christ, het hele fundament ervan.

De duivel valt mij niet zozeer aan. Ik word gewoon verleid in plaats van misleid. Want ik heb het hele plaatje wel geplaatst denk ik. Maar sommige dingen zijn soms sterker dan mezelf. En dan kan ik me voorliegen “ja ik geloof in Christus, ik zal wel gered worden.” Maar ik weet dat het zo niet werkt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018 07:47 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Toch zitten wij nu in Christus zijn Koninkrijk.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018 07:49 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
De satan regeerde over de wereld voor Christus zijn dood. Christus is zeer duidelijk wanneer Hij zegt dat Zijn Koninkrijk nabij is, Hij bedoeld daar niet 2000 jaar later mee. Christus zegt zelf dat Hij alle macht heeft gekregen over hemel en aarde.
Christus heeft de satan overwonnen aan het kruis.

Het Koninkrijk word voor een goede reden vergeleken met een mosterdzaad. Het start klein maar groeit uit tot een hele grote plant. Mensen denken dat het Koninkrijk direct komt, wat niet waar is. Het is een proces waarin God de hele schepping herstelt.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018 07:53 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Lucas 11:20 (HTB)

Maar als Ik door de kracht van God boze geesten verjaag, is dat een teken dat het Koninkrijk van God gekomen is.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018 09:43 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Het Koninkrijk word voor een goede reden vergeleken met een mosterdzaad. Het start klein maar groeit uit tot een hele grote plant. Mensen denken dat het Koninkrijk direct komt, wat niet waar is. Het is een proces waarin God de hele schepping herstelt.


Ik begrijp wat je bedoelt, Jimmy, maar toch komt er straks een moment waarop God Zijn Gemeente zal opnemen. We worden in een ondeelbaar moment veranderd, en zullen opgenomen worden. Dan komt er een grote verdrukking, en dan pas het einde. Het is niet zozeer een proces dat 2000 jaar gaande is. Voor ieder mens is het - vroeg of laat - een moment. Deze aarde zal voorbij gaan, door vuur vernietigd worden. Er komt vervolgens een compleet nieuwe aarde, en dat duidt dus niet op een proces. Waar ik het volledig mee eens ben is dat wij nu al in Gods Koninkrijk leven, dankzij het perfecte werk van Christus! Overigens was dat ook het geval voor alle andere gelovigen, dus ook voor Abraham, David, Petrus, Paulus en noem maar op.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018 15:13 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Als dit het paradijs zou zijn, waarom zijn er dan de openbaringen van Johannes en eindtijd tekens gegeven door Jezus?
Via Jezus kom je in het Koninkrijk, ja. De aarde is geschapen door God dus die wordt niet vernietigd. Maar deze samenleving zoals we ze kennen is opgebouwd na de zondeval. Na het paradijs. Toen Jezus aan het kruis stierf wist Hij dat Zijn Woord naar buiten gedragen zou worden. Maar nam daarmee niet al onze zondes mee. Wel gaf Hij het voorbeeld vrij van zonde te leven, maar ik zie niemand Hem het nadoen. Alle pogingen des spijts, deze wereld waarin we leven heeft ons zoveel te bieden.

Wie bekend met Jezus profetieën is weet toch over de grote misleiding? Dus hoe kan de duivel verslagen zijn als deze een grote misleiding tewerk gaat stellen?
Zelfs wanneer de Armageddon gestreden is zal Jezus op aarde regeren zoals God in de hemel. Volgens het schrift zullen er maar 144000 opgenomen worden in de hemel. De rest wordt wederboren op aarde en zal opnieuw beproefd worden door de duivel. Na deze beproeving zullen enkel de christenen overblijven die al deze tribulate overwonnen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018 15:31 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Naar mijn weten gaat dat over de nieuwe aarde en nieuwe hemel? Ik weet niet juist hoe het zit, ik heb een theologie boek gekocht en dat bevat ook een deel over het boek openbaringen maar helemaal achteraan.
Ik weet alleen dat de katholieke kerk gelooft dat wij in de Koninkrijk zitten nu. Ik kon dat vroeger ook niet geloven, wanneer de pastoor het tegen mij zei reageerde ik net hetzelfde als u. Ik was dan ook hevig tegen de katholieke kerk toen op dat moment in men leven.
Ik kon dat dus niet geloven.
Maar het is duidelijk dat we er wel in zitten. Een koning zit immers op een troon. Christus zit op zijn troon. Elk koninkrijk, heeft zijn koning.
Christus is onze koning nu.
Nogmaals is het zeer duidelijk dat Christus op het einde tegen zijn leerlingen zegt, dat Hij alle macht op hemel en aarde heeft verkregen.
Velen halen, johannes denk ik ik moet het uit mijn hoofd zeggen, aan om te laten zien dat wij liefde voor de wereld heeft geen liefde voor de vader heeft, want dat de wereld in de handen is van de goddelozen. Hij zegt ook dat degene die in u is, groter is dan diegene die in de wereld is.
Maar word dit niet allemaal gezegd voor dat Christus zegt dat Hij alle macht heeft gekregen? Word er misschien helemaal niet de satan mee bedoeld maar de goddelozen die de wereld in handen hebben. De afgodendienaars enzo. Ik weet het niet allemaal, daarvoor moet ik verder lezen in mijn theologie boek, maar het is wel christelijke aanvaardde waarheid dat wij in Zijn Koninkrijk zitten...

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.