Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 21:53

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2018 10:35 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Sommige mensen, ook Christenen, worden boos als je verkondigt dat het Gods Wil is dat het goed met ons gaat. Joseph Prince legt uit waarom het wel degelijk Gods Wil is, en dat het van alle tijden is dat mensen boos worden en geërgerd raken.

https://www.youtube.com/watch?v=WxUW3qRyiW8

Erger je niet aan Gods Woord, doe je voordeel ermee. Wees geen schriftgeleerde, wees een volgeling van Christus!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2018 11:17 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Gods woord is mooi!, behalve wanneer het gebruikt word om je vals te beschuldigen. Dan kan je wel al eens, terecht, boos worden.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2018 11:24 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Spannend zijn uitleg over de betekenis van herkauwen en gespleten hoeven. Ik ben bij hem altijd weer verrast door zijn uitleg van het woord.
Ook heel goed dat hij zegt dat de kerk alleen gebaseerd mag zijn op het woord van G0d.

Ook waar hij zegt dat het zinloos is om te reageren op mensen die alleen Kritik hebben.
Omdat je alleen die Kritik hebben zo geloofwaardiger maakt.

Heel interessant dat de mensen zowel toen als nu woedend werden omdat Hij zei, dat voorziening en genezing door genade komen.

Ik hoop dat veel mensen dit bekijken.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Laatst gewijzigd door Koningsdochter op zo 17 jun 2018 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2018 11:27 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Jimmy schreef:
Gods woord is mooi!, behalve wanneer het gebruikt word om je vals te beschuldigen. Dan kan je wel al eens, terecht, boos worden.


Jimmy, ik heb je stukjes gelezen en ook de treiterende reacties die er kwamen. Je hebt je echt goed geslagen indien je steeds vriendelijk bleef.
Daar zie ik een stuk groei die bij jou gebeurd is.
Trouwens ik weet niet of je het weet, maar ik heb gisteren Bart Jan geschreven om die mensen te verwijderen. (ik ben Tina Kloos op facebook)

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2018 11:33 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ja het is zeker waar, vroeger werd ik altijd direct kwaad en beledigde ik zelf anderen, ik ben blij dat God mij heeft aangeraakt en de Heilige Geest mij helpt om het niet meer te doen. Soms word ik nog wel een gefrustreerd, zeker wanneer ik zelf mijn best probeer te doen. Maar soms gaat het ook automatisch en dan is dat de Heilige Geest die ten volle tot uiting komt. Want ik kan de kalmte niet altijd, wanneer ik het zelf wil, bewaren maar soms kan niets mij deren. Ik geloof dat dat door de Heilige Geest komt. Ik kan eerlijk getuigen, dat ik niet meer de mens ben die ik ooit was. Ik ben in groei, zeker en vast en dat verblijd mij. Bedankt om mij te steunen Tina, ik apprecieer dat.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.