Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 20:53

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Schuldbelijdenis ?
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2018 09:43 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik was even aan het denken .Sommige Christenen wijzen met de vinger naar een ander .
Jij doet dit niet goed , jij bent schuldig aan dat .......
Sommige Christenen zoeken hulp en geven hun hart bloot aan een ander , vanwege de hulpvraag in een zonde ,
die ze doen .Sommigen leggen de schuld bij de hulpvrager .Of wijzen naar satan als de schuldige .
Maar wij zijn allemaal zondaars en hebben de genade nodig van Jezus-Christus onze Heer .
ZIJN vergiffenis !
Het zou mooi zijn als mensen samenkomen en gemeenschappelijk even kunnen stilstaan met hun tekortkomingen .
Als ik terugdenk als klein kind kon je in de biechtstoel je zonden zeggen tegen de priester .
Is dat nu nog aan de orde ? Bij kinderen en volwassenen ? En is er veel verandert daaromtrent in de afgelopen jaren ?
Ik had toen wel bang van die man , achter de traliekes in dat kleine hokje !
-------
ps : ik zocht even op internet wat schuldbelijdenis betekent en kwam na een tijdje het volgende tegen op YouTube .
Ik kan niet linken , maar wil alvast vertellen dat het Nederlands ondertitelt is en de moeite om te kijken .
Een mooie schuldbelijdenis .
YouTube
Avinoe Malkenoe : zonde en schuldbelijdenis ( intikken )

_____


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Schuldbelijdenis ?
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2018 14:26 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
.Sommige Christenen wijzen met de vinger naar een ander .Jij doet dit niet goed , jij bent schuldig aan dat .......


Ik hoorde ooit de opmerking als iemand met een vinger naar je wijst, wijzen er 3 naar jezelf. Dat is een antwoord vind ik. wij mogen nooit naar anderen wijzen.

Citeer:
Sommige Christenen zoeken hulp en geven hun hart bloot aan een ander , vanwege de hulpvraag in een zonde ,die ze doen .Sommigen leggen de schuld bij de hulpvrager .Of wijzen naar satan als de schuldige .Maar wij zijn allemaal zondaars en hebben de genade nodig van Jezus-Christus onze Heer .
ZIJN vergiffenis !


amen, zo is het.

Hier der Link: https://youtu.be/YXTco31X2Yg

Mooi, dank je wel.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Schuldbelijdenis ?
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2018 21:16 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Ik vind de biecht prima voor wie het wil, maar ik laat me zo iets niet verplichten.
Zo iets moet geheel uit vrije wil.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Schuldbelijdenis ?
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018 06:26 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
@ Koningsdochter : Dankjewel om te linken , ben blij dat je het mooi vond .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Broeder Gait schreef:
Ik vind de biecht prima voor wie het wil, maar ik laat me zo iets niet verplichten.
Zo iets moet geheel uit vrije wil.

Goed gezegd , ieder heeft een vrije keuze .Zeker als volwassenen !
Maar jammer genoeg beantwoord je mijn vragen niet .
Ik zou blij zijn als er daaromtrent veel verandert is .Zeker naar kleine kinderen toe .Zes of zeven jaar waren
die kleintjes toen .
Nu als ik er dieper over nadenk denk ik niet dat kleintjes nog te biechten gaan in zo een eng hokje .
Dus is het voor mij wel oke .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Schuldbelijdenis ?
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018 06:57 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Mijn kinderen konden soms niet zo goed iets bedenken om te biechten op die leeftijd en verzonnen dan maar iets.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Schuldbelijdenis ?
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018 12:20 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Mijn kinderen konden soms niet zo goed iets bedenken om te biechten op die leeftijd en verzonnen dan maar iets.

Ik weet nog van mijn eigen dat ik als kind zijnde vaak niet wist wat ik te biechten had en waarom ik achteraf dan zoveel weesgegroetjes en het onze Vader moest bidden .
Dus ja dan verzon ik ook maar iets om de priester tegemoet te komen .
Wel moet ik zeggen dat ik als kind een heel mooi gebedje geleerd heb om voor het slapen gaan te bidden .
En dat te herinneren doet mij nog veel goed .
________________________________________
Ben ik stout geweest vandaag ?
Spijt mij Lieve HEER ;
Want ik hou zoveel van U ,
nooit doe ik het weer .
Zegen allen in ons huis en laat ook alle mensen ,
U beminnen en elkaar de vrede wensen
Tot morgen lieve Heer , tot morgen lief kindje zacht .
Ik kan nu rustig slapen gaan want de engel houd de wacht .
---


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Schuldbelijdenis ?
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018 13:20 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
a170.gif

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Schuldbelijdenis ?
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018 21:51 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Franny schreef:
Koningsdochter schreef:
Mijn kinderen konden soms niet zo goed iets bedenken om te biechten op die leeftijd en verzonnen dan maar iets.

Ik weet nog van mijn eigen dat ik als kind zijnde vaak niet wist wat ik te biechten had en waarom ik achteraf dan zoveel weesgegroetjes en het onze Vader moest bidden .
Dus ja dan verzon ik ook maar iets om de priester tegemoet te komen .
Wel moet ik zeggen dat ik als kind een heel mooi gebedje geleerd heb om voor het slapen gaan te bidden .
En dat te herinneren doet mij nog veel goed .
________________________________________
Ben ik stout geweest vandaag ?
Spijt mij Lieve HEER ;
Want ik hou zoveel van U ,
nooit doe ik het weer .
Zegen allen in ons huis en laat ook alle mensen ,
U beminnen en elkaar de vrede wensen
Tot morgen lieve Heer , tot morgen lief kindje zacht .
Ik kan nu rustig slapen gaan want de engel houd de wacht .
---

Nou, als dat gebed iedere dag nodig is, dan sta je dus elke dag tegen over God te liegen met de woorden "nooit doe ik het weer". a049.gif a037.gif
Mijn vader zei dan ook altijd: "doe wat je zegt, dan lieg je niet!" en "Zeg nooit, nooit!"


Laatst gewijzigd door Broeder Gait op za 14 apr 2018 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Schuldbelijdenis ?
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018 21:57 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Franny schreef:
Is dat nu nog aan de orde ? Bij kinderen en volwassenen ? En is er veel verandert daaromtrent in de afgelopen jaren ?
Ik had toen wel bang van die man , achter de traliekes in dat kleine hokje !
-------


_____

en dan nu mijn antwoord a130.gif

Ik ben nog nooit katholiek geweest en heb de biechtstoel nooit van binnen gezien.
Ik leerde thuis dat ik met mijn zonden naar Jezus zelf moest in gebed.
Wel heb ik gebiecht in een pinkstergemeente en tegen over familie en mijn vrouw.
Dat doe ik echter zelden. Het komt dan ook wel voor.
In de evangelicale beweging is het de gewoonte om bij het bidden om genezing ook vooraf wel eens elkaar de zonden te beleiden.
Een predikant van mijn vorige kerk kreeg eens een verzoek om voor genezing te bidden, voor een zieke vrouw, die hem er om vroeg.
Vervolgens belde hij een vriend die in de pinksterbeweging zit hoe hij dat moest doen. Hij gaf hem te kennen eerst elkaar de zonden te moeten belijden, voor je voor genezing bidt. Dat heeft hij toen bij die vrouw gedaan. Die vrouw genas welliswaar niet lichamelijk, maar geestelijk deed het hen beiden veel goeds.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Schuldbelijdenis ?
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 06:56 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Broeder Gait schreef:
In de evangelicale beweging is het de gewoonte om bij het bidden om genezing ook vooraf wel eens elkaar de zonden te beleiden.
Een predikant van mijn vorige kerk kreeg eens een verzoek om voor genezing te bidden, voor een zieke vrouw, die hem er om vroeg.
Vervolgens belde hij een vriend die in de pinksterbeweging zit hoe hij dat moest doen. Hij gaf hem te kennen eerst elkaar de zonden te moeten belijden, voor je voor genezing bidt. Dat heeft hij toen bij die vrouw gedaan. Die vrouw genas welliswaar niet lichamelijk, maar geestelijk deed het hen beiden veel goeds.

Ik probeer mensen in mijn omgeving altijd op te beuren als ze het even geestelijk niet zien zitten : zorgen om het een of ander of zo ,
stress door het wereldgebeuren , conflicten , ergernissen zelfs lichamelijke lichte pijn .
Door te zeggen : maak je niet te veel zorgen , laat je hart niet verontrusten door dingen die er niet toe doen .
Ik probeer daarin ook een voorbeeld te zijn .En zing soms een liedje om vrolijkheid te laten zien , ondanks innerlijke pijn .
Klinkt wat kinderachtig misschien , maar ik wil met hun iets delen : dat binnen in mij iets groter is dat ondanks alles , mij vreugde in mijn hart legt .
Soms helpen zij mij als ik het minder heb en probeer ik aan hun tegemoetkomingen te be-antwoorden , ook al ga ik veelal naar de Heer met mijn zorgen .
HIJ alleen kan mij verlossen EN optillen .
Jou verhaal is zeer mooi .
Geestelijk gestrekt worden in liefde is het mooiste wat er is .
XXX Waar liefde is , is God in ons midden XXX


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Schuldbelijdenis ?
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 07:17 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Ik probeer mensen in mijn omgeving altijd op te beuren als ze het even geestelijk niet zien zitten : zorgen om het een of ander of zo ,
stress door het wereldgebeuren , conflicten , ergernissen zelfs lichamelijke lichte pijn .
Door te zeggen : maak je niet te veel zorgen , laat je hart niet verontrusten door dingen die er niet toe doen .
Ik probeer daarin ook een voorbeeld te zijn .En zing soms een liedje om vrolijkheid te laten zien , ondanks innerlijke pijn .
Klinkt wat kinderachtig misschien , maar ik wil met hun iets delen : dat binnen in mij iets groter is dat ondanks alles , mij vreugde in mijn hart legt .
Soms helpen zij mij als ik het minder heb en probeer ik aan hun tegemoetkomingen te be-antwoorden , ook al ga ik veelal naar de Heer met mijn zorgen .
HIJ alleen kan mij verlossen EN optillen .
Jou verhaal is zeer mooi .
Geestelijk gestrekt worden in liefde is het mooiste wat er is .
XXX Waar liefde is , is God in ons midden XXX


Klinkt helemaal niet kinderachtig, maar wel erg mooi. a200.gif

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Schuldbelijdenis ?
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 07:21 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
In de evangelicale beweging is het de gewoonte om bij het bidden om genezing ook vooraf wel eens elkaar de zonden te beleiden.
Een predikant van mijn vorige kerk kreeg eens een verzoek om voor genezing te bidden, voor een zieke vrouw, die hem er om vroeg.
Vervolgens belde hij een vriend die in de pinksterbeweging zit hoe hij dat moest doen. Hij gaf hem te kennen eerst elkaar de zonden te moeten belijden, voor je voor genezing bidt.


Weet je dat ik dat eigenlijk nooit echt gerealiseerd heb? Ik ben blijven steken bij de uitspraak: Jakobus 5, 14 Als iemand ziek is, laat hij de voorgangers van de gemeente vragen bij hem te komen om met hem te bidden en hem namens de Here met olie te zalven.
15 Als zij in geloof bidden, zal de zieke genezen worden; de Here zal hem gezond maken. En als hij gezondigd heeft, zal de Here het hem vergeven.
Dat we elkaar de zonden belijden moeten was me niet zo bewust.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Schuldbelijdenis ?
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 13:14 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Franny schreef:
Broeder Gait schreef:
In de evangelicale beweging is het de gewoonte om bij het bidden om genezing ook vooraf wel eens elkaar de zonden te beleiden.
Een predikant van mijn vorige kerk kreeg eens een verzoek om voor genezing te bidden, voor een zieke vrouw, die hem er om vroeg.
Vervolgens belde hij een vriend die in de pinksterbeweging zit hoe hij dat moest doen. Hij gaf hem te kennen eerst elkaar de zonden te moeten belijden, voor je voor genezing bidt. Dat heeft hij toen bij die vrouw gedaan. Die vrouw genas welliswaar niet lichamelijk, maar geestelijk deed het hen beiden veel goeds.

Ik probeer mensen in mijn omgeving altijd op te beuren als ze het even geestelijk niet zien zitten : zorgen om het een of ander of zo ,
stress door het wereldgebeuren , conflicten , ergernissen zelfs lichamelijke lichte pijn .
Door te zeggen : maak je niet te veel zorgen , laat je hart niet verontrusten door dingen die er niet toe doen .
Ik probeer daarin ook een voorbeeld te zijn .En zing soms een liedje om vrolijkheid te laten zien , ondanks innerlijke pijn .
Klinkt wat kinderachtig misschien , maar ik wil met hun iets delen : dat binnen in mij iets groter is dat ondanks alles , mij vreugde in mijn hart legt .
Soms helpen zij mij als ik het minder heb en probeer ik aan hun tegemoetkomingen te be-antwoorden , ook al ga ik veelal naar de Heer met mijn zorgen .
HIJ alleen kan mij verlossen EN optillen .
Jou verhaal is zeer mooi .
Geestelijk gestrekt worden in liefde is het mooiste wat er is .
XXX Waar liefde is , is God in ons midden XXX

Goed dat je dat doet.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.