Forum www.gelooft.com

Het is momenteel wo 24 apr 2024 03:01

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Je vijanden vergeven !
BerichtGeplaatst: ma 26 mar 2018 12:49 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik denk dat ieder wel zijn persoonlijke vijanden heeft of gehad heeft of nog krijgt . Al kan het nog zo klein zijn .
Bv. iemand heeft je gekwest en beledigd .
Je kunt ook vijandig staan , omwille dat je dierbaren onrechtvaardigt behandelt worden .
----
Neem nu in mijn situatie .
Het huurcontract van mijn dochter loopt binnenkort ten einde .Er zijn nooit problemen geweest tussen de huurders en de huurbaas .
Dit ook mede de huurders niet snel problemen zochten , ondanks de huurbaas zich niet aan de onderlinge afspraken hield .Mijn dochter en haar vriend hebben zelfs op de huurbaas hun dieren gepast , terwijl deze op vakantie gingen .
Dus geen probleem tot enkele weken terug in verband met het einde huurcontract in zicht .
Van toen af gedroeg de huurbaas zich zeer onchristelijk .
Men heeft in het huurhuis het internet weggenomen , 2 maanden voor de einddatum , waardoor mijn dochter , als studente zijnde het wat moeilijk kreeg en genoodzaakt was om ergens anders te vertoeven .Wij hebben hun toen opgevangen .De kinderen hebben twee maanden 750 euro betaald , terwijl ze niet in het huurhuis woonden .
Alhoewel de huurbaas iligaal bezig was ontnemen zij het recht van de kinderen ,ook op de waarborgsom van 1500 euro .
Zij ontnemen de kinderen het recht van rustig afhandelen in wederzijds begrip in deze !
Niet dat wij of de kinderen er wakker van liggen , alhoewel de teleurstelling op financiel gebied , maar ook de confrontatie te
moeten meemaken , met mensen die twee gezichten blijken te hebben .Mensen die je kunt bestempelen als geldwolven .
___________________________
Nu komt het denkelijk voor de vredesrechter , de huurbaas denkt de kinderen de hele waarborg terug te vorderen , of af te troggelen ,
omdat er bepaalde schade is ( zeer weinig ).De vorige huurders hebben ook hun waarborg niet terug gekregen en de huurbaas staat bekend in de huurdersbond over wanpraktijken .
__________________________________________________________________________________
Ik wilde jullie dit vertellen omwille het feit dat er geschreven staat dat er steeds ergenissen zullen komen en zijn ,
maar hoe je er mee omgaat is belangrijk .
Je kunt beginnen met naar de politie en rechter te gaan om je recht te verwerven .
Maar Paulus schreef van niet buiten een gelovige gemeente bij mensen je recht zien te bekomen ( in een rechtbank of zo ? ).
Misschien is dat vleselijk denken ?
----
Nu ja , je vijanden , die moet je ook hulp bieden en ervoor bidden zegt Jezus-Christus !
De Heer weet waarom en wij misschien ook een beetje .
In ieder geval : deze woorden van de Heer zijn zalving voor je ziel , want je kunt makkelijker vergeven , achterlaten en doorgaan met je christelijke wandel .Plus misschien vergeeft de hemelse Vader ook hun tekortkomingen .
Ik denk het wel .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Je vijanden vergeven !
BerichtGeplaatst: ma 26 mar 2018 13:39 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Ik wilde jullie dit vertellen omwille het feit dat er geschreven staat dat er steeds ergenissen zullen komen en zijn ,
maar hoe je er mee omgaat is belangrijk .
Je kunt beginnen met naar de politie en rechter te gaan om je recht te verwerven .
Maar Paulus schreef van niet buiten een gelovige gemeente bij mensen je recht zien te bekomen ( in een rechtbank of zo ? ).
Misschien is dat vleselijk denken ?


Daar zou het eest mijn vraag zijn of je dochter met vriend en de huurbaar allebij echte gelovige zijn in een gemeente. Dan zou het daar misschien opgelost kunnen worden
Ik kan het me niet voorstellen als de huurbaas voor wanpraktijken bekend staat en dan zou ik naar de politie gaan. Al te goed is buurmans gek.
De volgende moet er weer aan geloven. Sterkte

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Je vijanden vergeven !
BerichtGeplaatst: ma 26 mar 2018 19:11 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja de volgende , daar zit ik ( en familie ) ook wel mee in .Maar aan de andere kant is het aan hun hoe ze er mee omgaan .
Ze kunnen vragen bv. stellen aan de vorige huurders , die zullen dan eerlijk hun antwoorden geven .

---------------------
De huurbaas kan ik niet anders , dan omschrijven als ongelovige .Zij zijn diegene die wolven in schaapskleren zijn .
De wolf toont zijn ware gezicht als het vaak te laat is , want ze grommen niet heel de tijd .
Maar is daarom alles voor het schaapje verloren , als de andere schaapjes er zijn voor u , met een gemeenschappelijke Herder ?
Daarom denk ik ook dat bidden voor de wolfjes veel meer uithaalt dan mee-grommen met de wolf .
_________________________________
Koningsdochter schreef:
Citeer:
Ik wilde jullie dit vertellen omwille het feit dat er geschreven staat dat er steeds ergenissen zullen komen en zijn ,
maar hoe je er mee omgaat is belangrijk .
Je kunt beginnen met naar de politie en rechter te gaan om je recht te verwerven .
Maar Paulus schreef van niet buiten een gelovige gemeente bij mensen je recht zien te bekomen ( in een rechtbank of zo ? ).
Misschien is dat vleselijk denken ?


Daar zou het eest mijn vraag zijn of je dochter met vriend en de huurbaar allebij echte gelovige zijn in een gemeente. Dan zou het daar misschien opgelost kunnen worden
Ik kan het me niet voorstellen als de huurbaas voor wanpraktijken bekend staat en dan zou ik naar de politie gaan. Al te goed is buurmans gek.
De volgende moet er weer aan geloven. Sterkte

Toch is het waar , de huurbond bevestigde dat en raadde aan om naar de vredesrechter te stappen .
Voor deze dag-afspraak is er zelfs een verlofdag opgenomen geweest .
Andere raadde dan weer aan van naar de politie te gaan , maar de kinderen zagen dat niet zitten .
Ook is het niet evident en praktisch gezien zeer tijdrovend . Dit tijdens werkdagen ( studeer en stagedagen ) .De bureau-uren dat instanties bereikbaar zijn is ook niet voor elke dag voorzien .
---

En het lijkt mij echt wel beter dat onder gelovigen ( familieleden ) geen twist mag komen , zeker niet omwille van dwaas en onrechtmatig gedrag van derden .
Ook niet dat men er neerslachtig van word .Zeker niet als men zelf geen enkele schuld treft .
Ergernis komt en gaat .
Maar de liefde is voor eeuwig .
De satan wil niks liever dan twist , nijd , onrecht alom ...................
De Heer is mijn schild en mijn kracht psalm 91 ( ik moet ook nog veel leren hieromtrent , vertrouwen op de HEER !!!)
______________________________________________________________________________________________________


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Je vijanden vergeven !
BerichtGeplaatst: di 27 mar 2018 14:05 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Ik ben het met Koningsdochter mee eens, dat het voor de rechterslepen niet geld voor christenen. Als christenen moet je elkaar niet voor de rechter slepen, maar het door christenen uit je kerk het laten bemiddelen of onderling. Echter mensen buiten de kerk laten zich vast daardoor niet bemiddelen. Een rechter is ook aangesteld om recht uit te spreken. Zo heeft God dat ook ingesteld. Kijk ook naar slepende conflicten van de Rijdende Rechter op tv. Een tussenkomst van de rechter kan veel oplossen voor vast gelopen partijen o.a. die in een conflict zijn geraakt. Ik weet echter niet of het hier zin zal hebben. Vaak weten huurbazen zich behoorlijk in hun rechten te schuilen. Je kan het allicht aan de politie voorleggen om te kijken wat zij zeggen.

Ik kan me voorstellen dat door zijn toedoen hun financiƫle plaatje niet zo rooskleurig is. Hebben ze weer een andere woning?
Erg naar is het als je zo misbruikt wordt.
We hebben het met onze vorige huurbaas ook gehad dat je een dubbele moraal zag, die soms wel erg in haar belang was.
De borg werd op het laatst 100 euro van afgetrokken, wat we terug kregen. Vanwege sloten op een schuifdeur die kapot waren gegaan. Hoewel het echter hun taak was dat te onderhouden. Waarvoor betaalden we zo'n hoge huur? Dat voelt dat twijfelachtig. Ook omdat we al ruim 3 duizend euro in het huis hadden gestoken om hem op te knappen, terwijl we er maar een jaar woonden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Je vijanden vergeven !
BerichtGeplaatst: di 27 mar 2018 15:29 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
@Gait, oh dat is ook voor jullie heel erg geweest. Ik ben ook ooit aardig bedrogen geweest door mijn huurbaas. Ik geloof dat dat het meest voorkomt bij mensen die hun eigen woning / huis verhuren.
Ik heb het nooit meegemaakt bij verhuurders van hele complexen. (sorry weet even niet hoe dat in het nederlands heet.)

@Franny, natuurlijk moeten de kinderen doen wat ze zelf willen.
Citeer:
Maar is daarom alles voor het schaapje verloren , als de andere schaapjes er zijn voor u , met een gemeenschappelijke Herder ?
Daarom denk ik ook dat bidden voor de wolfjes veel meer uithaalt dan mee-grommen met de wolf .


Ik weet eerlijk niet precies hoe je dat bedoelt. Trouwens bidden voor de "wolfjes", hoop je dat hij daardoor niet meer bedriegt? Zou erg mooi zijn. Maar het helpt alleen als je echt je wrok bij de Heer kunt neerleggen. Datr wens ik jullie. Moge de Heer voor jullie recht zorgen.
En wat mij betreft zeg rustig WOLF, het is een bedrieger.
En wie bedriegt ons? De duivel. Die hoeven we niet te bagatelliseren. Klein te praten. Want hij probeert alles ons ten val te brengen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Je vijanden vergeven !
BerichtGeplaatst: di 27 mar 2018 19:56 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dankjewel Broeder Gait en Koningsdochter voor jullie goede raad en medeleven .
Ik ben blij voor jullie , dat het bij jullie voorbij is .

---
Inderdaad mensen kunnen in het algemeen , mekaar veel aandoen .
Mekaar de duvel aandoen .
---
Meestal heeft het met geld of bezit te maken . ( en daar heb ik het niet zo graag over , sorry dat ik mijn situatie even als voorbeeld
nam , waardoor jullie misschien op een verkeerd spoor werden gebracht )
Toch ook jaloezie , ontrouw , pesterijen , misbruik en dergelijke meer kunnen aanleiding geven tot wanhoop , pijn en twist .
Het een sluit het ander niet uit wat betreft de woorden die gesproken worden .
---
De vrees voor God is het begin van alle wijsheid .
In Jacobus 3 lezen wij de zonde van de tong . De ware wijsheid is vredelievend

4 is ook veelzeggend als je het hele hoofdstuk leest 4 : 1- 17
5 : 7-19
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Koningsdochter schreef:
Citeer:
Maar is daarom alles voor het schaapje verloren , als de andere schaapjes er zijn voor u , met een gemeenschappelijke Herder ?
Daarom denk ik ook dat bidden voor de wolfjes veel meer uithaalt dan mee-grommen met de wolf .


Ik weet eerlijk niet precies hoe je dat bedoelt.
Citeer:
Mee-grommen = bedoeld in deze : laster- , leugen- , slijm- , grove- , boze- ,
toorn- , beledigende - ......... enz - woorden uitspreken .

En wie bedriegt ons? De duivel. Die hoeven we niet te bagatelliseren. Klein te praten. Want hij probeert alles ons ten val te brengen.
Precies , als je niet waakzaam bent zeg je dingen die je niet meent , je laad je meeslepen als je niet oppast in de val die de duivel spant .
Bidden voor een ander ( ook al is het je ( tijdelijke ) vijand ) is veel mooier en rechter omwille van jezelf en voor die ander .
Zo kan je eerder je vijanden vergeven !
---
Anders ontstaat er eerder : twist , chaos ,drukte , angst , wanhoop enz.......
Zo geeft men de duivel een voet .
---
ps : iedere situatie is weliswaar anders !


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.