Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 01:57

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: za 17 mar 2018 07:11 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag allemaal ,
Gisteren las ik in het nieuw-testament ( waar precies kan ik niet zeggen , want mijn Bijbel ligt op de slaapkamer en mijn man slaapt nog ,
hij is wat ziekjes )(En als ik op internet zoek kom ik iets anders tegen dan dat waar ik het graag over wil hebben )
----------------------------------

Maar ik las dus het volgende over de vrouw die de Heer balmsende of zalfde , en ik heb hier een vraag over .
O ! Ik zal strkjs of zo verder gaan , mijn ene dochter wil een babbelke doen en mijn oudste dochter is zo hier met het kleintje .
---
Een fijne gezegende dag aan iedereen !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: za 17 mar 2018 09:28 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Okido


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: za 17 mar 2018 13:03 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jezus-Christus : ( Marcus 14 : 3-11 )+ (Mattheus 26 : 6- 16 )
-Voorwaar , Ik zeg u : waar ook ter wereld de Blijde Boodschap verkondigt zal worden , zal tevens ter herinnering aan haar
verhaald worden wat zij gedaan heeft .
_________________________________
Ter herinnering aan haar ! Hoe mooi deze woorden van de Heer , maar waarom word dat zo weinig gedaan in het christendom in combinatie met de Blijde Boodschap ?
Als je hoort naar de predikers , voormannen , priesters , en in het algemeen word er zo weinig over haar verteld .
Het Evangelie verkondigen en haar handelswijze met de Heer is toch een gegeven van de Heer zelf ?
_________________________________
Ik vind ook dat vrouwen vaak buiten de gemeenschap ( kerk ) gelaten worden .
En dat terwijl de eerste huiskerk van
Europa door Lydia ontstond ?
Prisca en Aquila stichtte na Korinte en Efeze de derde huiskerk op in Rome ?
Junia word apostel genoemd ?
Zo zijn er nog namen van vrouwen ( de ongetrouwde zussen :( profetessen ) van Filippus de evangelist .
__________________________________________________________


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: za 17 mar 2018 15:21 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Als je hoort naar de predikers , voormannen , priesters , en in het algemeen word er zo weinig over haar verteld .


Misschien, dat kan ik niet beoordelen of er algemeen weinig verteld wordt over haar.. Ik heb het meer als ééns gehoord dat er over gepreekt wordt, maar er zijn zoveel verhalen in de bijbel, die ook maar af en toe aan de beurt komen.

Citeer:
Ik vind ook dat vrouwen vaak buiten de gemeenschap ( kerk ) gelaten worden . En dat terwijl de eerste huiskerk van Europa door Lydia ontstond ?
Prisca en Aquila stichtte na Korinte en Efeze de derde huiskerk op in Rome ? Junia word apostel genoemd ?


Ja dat is waar en dat is vooral de katholieke kerk. Die wilden ook dat de naam Junia in Junias verandert wordt zodat het een man zou zijn. Maar dat is toch niet gebeurd.
Prisca en Aquila was een echtpaar, misschien dat de kath. kerk daar minder moeite mee heeft. Hoewel later de zware kringen ook geen vrouwen lieten spreken. Gelukkig is dat nu anders bij de meesten kringen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: za 17 mar 2018 19:39 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Citeer:
Als je hoort naar de predikers , voormannen , priesters , en in het algemeen word er zo weinig over haar verteld .


Misschien, dat kan ik niet beoordelen of er algemeen weinig verteld wordt over haar.. Ik heb het meer als ééns gehoord dat er over gepreekt wordt, maar er zijn zoveel verhalen in de bijbel, die ook maar af en toe aan de beurt komen.
Citeer:
Oei , dat ziet er dan toch niet goed uit , en dat voelt niet goed .
Ik bedoelde niet de persoon zelf , van waar ze kwam enz .... maar de liefde die ze betoonde voor de Heer .Als de Heer zegt tevens de herinnering aan haar


Citeer:
Ik vind ook dat vrouwen vaak buiten de gemeenschap ( kerk ) gelaten worden . En dat terwijl de eerste huiskerk van Europa door Lydia ontstond ?
Prisca en Aquila stichtte na Korinte en Efeze de derde huiskerk op in Rome ? Junia word apostel genoemd ?


Ja dat is waar en dat is vooral de katholieke kerk. Die wilden ook dat de naam Junia in Junias verandert wordt zodat het een man zou zijn. Maar dat is toch niet gebeurd.
Prisca en Aquila was een echtpaar, misschien dat de kath. kerk daar minder moeite mee heeft. Hoewel later de zware kringen ook geen vrouwen lieten spreken.
Citeer:
Wat is dat toch allemaal ? Wat een pretentie van sommige dominaties . Dit niet alleen bij deze die vrouwen niet toelaten te spreken , maar ook waar Jezus-Christus voorwaar woorden niet genoeg aangehaald worden .Plus dat men de Bijbel naar hun hand willen omkeren
Gelukkig is dat nu anders bij de meesten kringen.
Citeer:
Gelukkig voor wie he ?
Het gegeven is : overal ter wereld waar de Blijde Boodschap verkondigd word .
Je zal maar een gelovige vrouw zijn die niet in zulke betere kringen kan vertoeven .
Ik zie het dan ook als een beetje lauwheid , ook van evangelisten die in andere landen gaan prediken .
Maar ja het weze zo zeker !



Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: zo 18 mar 2018 07:17 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik wil hiermee ook het volgende aan toevoegen , wat spreken van vrouwen betreft . Niet dat een vrouw een gemeente moet leiden , maar als zij gaven gekregen heeft zou zij toch naar de ouderen van de kerk mogen gaan om dat daar mee te delen .Een goede kerk kan uitmaken of deze daadwerkelijk van de H.Geest komen .Als haar man een voorganger is moet zij dat natuurlijk dat eerst tegen hem vertellen en hij brengt dat naar de gemeente .Ik bedoel hiermee ook , stel je hebt als vrouw de gave van profetie ( en je man is geen voorganger of zo , waar moet je heen als de kerk ( of een gemeente ) bekrompen is .De gaven van de H.Geest is zowel voor man en vrouw .Evenwel op verschillende manieren ge-uit .
Dit zijn tekenen die met de gelovigen zullen meegaan .

[/quote]
Ik zie het dan ook als een beetje lauwheid , ook van evangelisten die in andere landen gaan prediken .
Maar ja het weze zo zeker !
Citeer:
De vrouwen uit het nieuw - testament worden zo weinig verkondigt .En ik stel mij toch vragen hieromtrent . Niet dat zij aanbeden moeten worden .
Hoe kan een gelovige vrouw groeien in geloof , in haar gaven ..... die op Gods wil gebouwd zijn , als kerken zelf niet verder
bouwen op de Hoeksteen Jezus-Christus .
[/quote]


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: zo 18 mar 2018 08:00 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
@Franny, ik ken dat zelf alles niet wat je schrijft. In onze gemeente mogen vrouwen preken, Ze mogen profeteren. Ze mogen een groep leiden enz. enz.
natuurlijk zijn dat wel mensen die we kennen. als het vreemden zijn laten we ze niet ongetoetst iets vertellen.
Als een gemeente bekrompen is dan denk ik dat mensen die het zo niet zien een andere gemeente gaan zoeken

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: zo 18 mar 2018 09:58 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
@Franny, ik ken dat zelf alles niet wat je schrijft. In onze gemeente mogen vrouwen preken, Ze mogen profeteren. Ze mogen een groep leiden enz. enz.
Citeer:
Dan zijn jullie een huiskerk ? En is de voorganger een vrouw ? Allemaal vragen die in mij opkomen , maar eigenlijk doet het er niet toe .

natuurlijk zijn dat wel mensen die we kennen. als het vreemden zijn laten we ze niet ongetoetst iets vertellen.
Citeer:
Nodigen jullie gebedsgenezers uit ? Mensen die geld krijgen om benen en zo te verlengen of zo ? Weer een vraag er bij ,
en alweer het doet er eigenlijk niet toe .

Als een gemeente bekrompen is dan denk ik dat mensen die het zo niet zien een andere gemeente gaan zoeken

@Koningsdochter , Ik weet eigenlijk ook niet waar ik henen wil met dit topic .Het is niet zozeer om andere gemeentes uit te diepen , wat heb ik eraan ? En het gaat ook niet zozeer om mijzelf , vanwege dat ik oprechtheid zoek naar ware gemeentes of kerken , die met hun hart volledig aan de Heer en Zijn apostelen zijn toegewijd .Ik weet inmiddels dat die niet bestaan op enkele uitzonderingen na .Het gaat mij om de Heer en Zijn apostelen , met als Hoeksteen ons aller Heer .Bekrompenheid is een groot woord , en of dit op jullie gemeente sloeg daar dacht ik in de verste verte nog niet aan .Mijn insteek was gewoon waarom er zo weinig verhaald werd :
Citeer:
Franny schreef:
Jezus-Christus : ( Marcus 14 : 3-11 )+ (Mattheus 26 : 6- 16 )
-Voorwaar , Ik zeg u : waar ook ter wereld de Blijde Boodschap verkondigt zal worden , zal tevens ter herinnering aan haar
verhaald worden wat zij gedaan heeft .

____________________________________________________________________________________________________
Jij hebt inmiddels aangegeven dat het bij jullie niet vaak voorkomt , ook niet andere verhalen uit de Bijbel en ja dat had genoeg voor mij kunnen zijn ( als je je daarop wil verdedigen of zo kunnen wij eventueel verder , want ik denk dat daar wel meer over te vertellen valt van jou kant , maar als je het wil laten rusten : ook goed hoor ! )
---
De Heer zit in ieders hart en kijkt naar ieders hart en is bij je of je nu naar een gemeenschap gaat of niet .
Ik weet inmiddels dat jij dat ergens ook zo ziet , alleen op een andere manier misschien .
__
grtjs Franny


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: zo 18 mar 2018 10:54 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Nee het hoeft voor mij niet te rusten, maar ik kan alleen vertellen wat ik zelf ken van uit mijn gemeente. en dat is zeer zeker geen verdediging.
Nee we zijn geen huiskerk maar gewoon een kleine pinkstergemeente en onze voorganger is een man.

Citeer:
Jij hebt inmiddels aangegeven dat het bij jullie niet vaak voorkomt , ook niet andere verhalen uit de Bijbel en ja dat had genoeg voor mij kunnen zijn ( als je je daarop wil verdedigen of zo kunnen wij eventueel verder , want ik denk dat daar wel meer over te vertellen valt van jou kant , maar als je het wil laten rusten : ook goed hoor

Ik bedoel met de opmerking dat het niet zo vaak voorkomt dat er over de zalving gesproken wordt omdat er zoveel te zeggen is over de bijbel. Maar natuurlijk over de liefde die alles geeft wel. Niet zo direct waarschijnlijk. Het gaat vooral om de Heer en zijn volkomen werk. Ik kan het eigenlijk niet precies zeggen, er komt zoveel aan de beurt. Weet je, we kunnen alleen liefhebben omdat Hij ons het eerst lief had. Ook dat komt van Hem.

Citeer:
Nodigen jullie gebedsgenezers uit ? Mensen die geld krijgen om benen en zo te verlengen of zo ? Weer een vraag er bij ,

Nee, die nodigen we niet uit. We bidden zelf voor genezing in of na de dienst voor wie gebed wil Of in de gebedsavonden. of in de healing Rooms waar we voor niets meedoen. Het kost alleen geld om een gebouw te huren enz We willen ook geen geld van de mensen ervoor.

Maar weet je wat het probleem is Franny, en dat schrijf ik je echt vanuit mijn hart. God zal later nooit vragen of je wel in de perfekte gemeente ging, (die trouwens niet bestaat) maar of je hem van harte hebt lief gehad. Of jij (en ik natuurlijk) volledig aan Hem toegewijd bent. Trouwens een opmerking ter zijde, aan de apostelen hoef ik mij niet toegewijd te voelen, die eer is alleen aan de Heer, maar ik neem het als Woord Gods wat ze schijven.
Ik zal nooit op anderen kunnen wijzen die het verkeerd deden, of de gemeente die lauw was, maar sta er in mijn eentje. Wat heb ik gedaan? Ben ik gewoon mee gedoppert?
Je leest toch overal in de eindschrijven dat er in iedere gemeente, ook in Laodicea, oprechte christen waren die hun weg daarin gingen en niet bij de grote groep hoorden?

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: zo 18 mar 2018 14:24 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dankjewel Koningsdochter voor je schrijven en verduidelijking .Veel wat je verduidelijkt hebt is mooi om te weten .
Mooi om te weten dat er gemeenschappen zijn die zeer dicht aanleunen bij de Hoeksteen Jezus-Christus .
Dat ik teleurgesteld ben in mijn gemeente en er weggebleven ben is zeer terecht , ik ben jaren op zoek geweest naar een andere gemeente , maar jammer genoeg is dat voor mij niet weggelegd .Jammer ? Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en mijn taak was misschien elders nodig .
Soms denk ik weleer , als ik bij een goede gemeente aangesloten was , ALS .....: was ik dan gespaard gebleven van rampspoed .En dat is ook wel weer triestig denken !
Want aan de andere kant : hoe komt het dat ik , ondanks alles nog niet verbitterd ben en mijn geloof niet verloren ben .
Dat ik nog veel zegeningen ervaar .
Dat komt toch door de H.Geest ? De Heer laat de Zijnen niet los !
------------
Ik vraag dingen aan de Heer en soms krijg ik antwoorden en soms ook niet .Men zegt om te streven naar de gave van de Geest , vooral profetie .Maar dit gegeven kan pas in een gemeente terecht komen denk ik .
Waar ik graag naar zou streven is de gave van genezing , ik vraag en bid ervoor , ik zou zo graag mensen helpen en zo
hen nog dichter bij de Heer Jezus-Christus te brengen .
Zo ook de liefde van de Heer laten zien . Maar het is de H.Geest die uitdeelt .
Het is de H.Geest die daarover gaat .Ik blijf evenwel vragen aan de Heer !


Citeer:

Ik bedoel met de opmerking dat het niet zo vaak voorkomt dat er over de zalving gesproken wordt omdat er zoveel te zeggen is over de bijbel.
Citeer:
De zalving is mooi , om het over te hebben .Zeker bij het komende paasgebeuren , vind je niet ?
Maar natuurlijk over de liefde die alles geeft wel. Niet zo direct waarschijnlijk. Het gaat vooral om de Heer en zijn volkomen werk. Ik kan het eigenlijk niet precies zeggen, er komt zoveel aan de beurt. Weet je, we kunnen alleen liefhebben omdat Hij ons het eerst lief had. Ook dat komt van Hem.


Maar weet je wat het probleem is Franny, en dat schrijf ik je echt vanuit mijn hart. God zal later nooit vragen of je wel in de perfekte gemeente ging, (die trouwens niet bestaat) maar of je hem van harte hebt lief gehad. Of jij (en ik natuurlijk) volledig aan Hem toegewijd bent. Trouwens een opmerking ter zijde, aan de apostelen hoef ik mij niet toegewijd te voelen, die eer is alleen aan de Heer, maar ik neem het als Woord Gods wat ze schijven.
Citeer:
Ja zo is het wel

Ik zal nooit op anderen kunnen wijzen die het verkeerd deden, of de gemeente die lauw was, maar sta er in mijn eentje. Wat heb ik gedaan? Ben ik gewoon mee gedoppert?
Je leest toch overal in de eindschrijven dat er in iedere gemeente, ook in Laodicea, oprechte christen waren die hun weg daarin gingen en niet bij de grote groep hoorden?[/quote]
Citeer:
Ja zo is het wel !Ik sta soms ook in mijn eentje , maar dan niet in een gemeente . En wat is op je eentje zijn als de Heer zeer dicht bij je is he .
___


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: zo 18 mar 2018 19:16 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Dat ik teleurgesteld ben in mijn gemeente en er weggebleven ben is zeer terecht , ik ben jaren op zoek geweest naar een andere gemeente , maar jammer genoeg is dat voor mij niet weggelegd .Jammer ? Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en mijn taak was misschien elders nodig .
Soms denk ik weleer , als ik bij een goede gemeente aangesloten was , ALS .....: was ik dan gespaard gebleven van rampspoed .En dat is ook wel weer triestig denken !


Ja jammer dat je niets vond, maar aan de andere kant is niet de gemeente zaligmakend, maar de Heer.Je gedachte dat je van rampspoed gespaard gebleven was als je een gemeente gehad had, zou ik maar gauw vergeten. Dat is absoluut de duivel die je zo iets influistert.
Mijn dochter gaat ook niet naar een gemeente waar ze woont, de reden doet er niet zoveel toe. Maar als ik zie hoe sterk ze in de Heer staat, petje af. en ze is in een situatie die heel erg meoilijk is. Na een huwelijk van 21 jaar, waarvan ze dacht dat het een goed huwelijk was, staat ze nu voor de scherven ervan met haar 2 kinderen. Maar ze houdt aan de Heer vast en is dicht bij Hem.
Het is onze realtie met Hem en niet onze gemeente lidmaatschap.
Ook bij jou is het heel fijn, heel mooi dat je niet verbitterd geraakt bent. Dat is door je relatie met de Heer.

Ja ik denk de gave van profetie is w.s. alleen in een gemeete omdat het ook getoetst moet worden, maar de gave van genezing.... begin gewoon te bidden voor de mensen.De gave van genezing heeft veel meer te maken met de woorden waarmee Jezus het Markusevangelie afsluit dat het de tekenen zijn die de gelovigen zullen volgen: op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen. Genezing is een teken van het Koninkrijk, want in de hemel zal geen ziekte meer zijn. Wat zou er gebeuren als wij gewoon zouden doen wat Jezus ons opdraagt en we daarbij ook geloven dat de Heilige Geest de gave van genezing geeft? En die opdracht gaat aan iedere gelovige, ook aan jou en mij. Dus gewoon doen lijkt me.

Citeer:
Ja zo is het wel !Ik sta soms ook in mijn eentje , maar dan niet in een gemeente . En wat is op je eentje zijn als de Heer zeer dicht bij je is he .

Amen
.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: ma 19 mar 2018 06:52 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
@ Koningsdochter

a200.gif a194.gif a200.gif


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: ma 19 mar 2018 20:54 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Franny schreef:
Jezus-Christus : ( Marcus 14 : 3-11 )+ (Mattheus 26 : 6- 16 )
-Voorwaar , Ik zeg u : waar ook ter wereld de Blijde Boodschap verkondigt zal worden , zal tevens ter herinnering aan haar
verhaald worden wat zij gedaan heeft .
_________________________________
Ter herinnering aan haar ! Hoe mooi deze woorden van de Heer , maar waarom word dat zo weinig gedaan in het christendom in combinatie met de Blijde Boodschap ?
Als je hoort naar de predikers , voormannen , priesters , en in het algemeen word er zo weinig over haar verteld .
Het Evangelie verkondigen en haar handelswijze met de Heer is toch een gegeven van de Heer zelf ?
_________________________________
Ik vind ook dat vrouwen vaak buiten de gemeenschap ( kerk ) gelaten worden .
En dat terwijl de eerste huiskerk van
Europa door Lydia ontstond ?
Prisca en Aquila stichtte na Korinte en Efeze de derde huiskerk op in Rome ?
Junia word apostel genoemd ?
Zo zijn er nog namen van vrouwen ( de ongetrouwde zussen :( profetessen ) van Filippus de evangelist .
__________________________________________________________

Volgens mij wilde Jezus ermee zeggen dat haar daad in de komende eeuwen overal ter wereld onder christenen wordt aangehaald. En dat heb ik ook vaak aangehaald horen worden. Het verhaal spreekt voor zich. Een preek voegt daar verder niet wat aan toe.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: wo 21 mar 2018 08:16 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Broeder Gait schreef:
Franny schreef:
Jezus-Christus : ( Marcus 14 : 3-11 )+ (Mattheus 26 : 6- 16 )
-Voorwaar , Ik zeg u : waar ook ter wereld de Blijde Boodschap verkondigt zal worden , zal tevens ter herinnering aan haar
verhaald worden wat zij gedaan heeft .
_________________________________
Ter herinnering aan haar ! Hoe mooi deze woorden van de Heer , maar waarom word dat zo weinig gedaan in het christendom in combinatie met de Blijde Boodschap ?
Als je hoort naar de predikers , voormannen , priesters , en in het algemeen word er zo weinig over haar verteld .
Het Evangelie verkondigen en haar handelswijze met de Heer is toch een gegeven van de Heer zelf ?
_________________________________
Ik vind ook dat vrouwen vaak buiten de gemeenschap ( kerk ) gelaten worden .
En dat terwijl de eerste huiskerk van
Europa door Lydia ontstond ?
Prisca en Aquila stichtte na Korinte en Efeze de derde huiskerk op in Rome ?
Junia word apostel genoemd ?
Zo zijn er nog namen van vrouwen ( de ongetrouwde zussen :( profetessen ) van Filippus de evangelist .
__________________________________________________________

Volgens mij wilde Jezus ermee zeggen dat haar daad in de komende eeuwen overal ter wereld onder christenen wordt aangehaald. En dat heb ik ook vaak aangehaald horen worden. Het verhaal spreekt voor zich. Een preek voegt daar verder niet wat aan toe.

Ik denk niet zozeer onder christenen alleen .
Ja een preek hoeft niet steeds , zolang men de mensen maar naar de Heer kan brengen .
Wat Hij gedaan heeft uit liefde voor ons .
____
Toch onderschat men evenwel de woorden van de Heer in deze : de herinnering aan deze vrouw .
Deze vrouw wist wie de Heer was en wilde de Heer eren met zicht op Zijn begrafenis .De mannen vonden het verspilt geld .
Johannes noemt specifiek Lucas ( de verrader ).
Men vergeet ook dat de H.Geest zeer dicht bij deze vrouw was , haar daden spreken voor zich .
____
De Goede Boodschap is toch ook de liefde van de Heer voor ieder van ons . ( ook diegene die de Heer nog niet kennen )
---------
Jezus verteld nog over vrouwen in het nieuw -Testament !
Vooral te maken met eren , liefde , vergiffenis , geloof , bevrijding :

-De Kananese vrouw
-De vrouw aan de put van Jacob
-Maria -Magdalena
en nog ...........................................!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het loflied van Maria ( moeder van Jezus )
De gezegendste vrouw onder alle vrouwen !!!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Blijde Boodschap !
BerichtGeplaatst: wo 21 mar 2018 12:47 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Ik denk niet zozeer onder christenen alleen .

Mar onder niet christenen heeft het toch geen zin over haar te vertellen?

Citeer:
Toch onderschat men evenwel de woorden van de Heer in deze : de herinnering aan deze vrouw .
Deze vrouw wist wie de Heer was en wilde de Heer eren met zicht op Zijn begrafenis .De mannen vonden het verspilt geld .
Johannes noemt specifiek Lucas ( de verrader ).(Aanmerking, foutje, dat was Judas)
Men vergeet ook dat de H.Geest zeer dicht bij deze vrouw was , haar daden spreken voor zich .

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.