Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 17:06

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 feb 2018 21:42 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Vaderland: Brief aan Diognetus.

Dit is een oud christelijk geschrift uit de 2e eeuw waarin van de christenen wordt gezegd:
"Zij wonen in Griekse en barbaarse steden, waarheen de omstandigheden hen brengen, en terwijl zij in kleding en woning en verdere leefwijze de gewoonte van de anderen volgen, brengen zij het buitengewone van hun bestaan toch tot openbaring.

Zij wonen in hun vaderland, maar als huurlingen. Zij dragen als staatsburgers alle lasten, en worden toch als vreemdelingen behandeld. Elk vreemd land is hun vaderland. En elk vaderland is hun vreem land. Zij wandelen op de aarde maar de hemel is hun vaderland.

Zij gehoorzamen aan de bestaande wetten, maar hun leven is boven de wetten. Zij hebben allen lief en worden door allen vervolgd. Men doodt hen en geeft hen juist daardoor het leven. Zij zijn arm en maken toch velen rijk. Zij lijden aan allesgebrek en hebben toch in alles overvloed. In het kort, wat in het lichaam de ziel is, dat zijn de christenen in de wereld."


*****************************************
Vallen christenen samen met de wereld? Jezus Christus zegt van niet.
19 Indien gij van de wereld waart, zou de wereld het hare liefhebben, doch omdat gij van de wereld niet zijt, maar Ik u uit de wereld uitgekozen heb, daarom haat u de wereld. Joh.15:19

19 Als jullie bij de wereld zouden horen, zou ze jullie hebben liefgehad als iets van haarzelf, maar jullie horen niet bij haar, want ik heb jullie uit de wereld weggeroepen. Daarom haat ze jullie. NBV.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2018 17:00 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Billy Graham overleden. Hij werd door vriend en vijand geliefd. Hij werd ook wel 'America's Pastor' genoemd.

Ook stond hij erom bekend in iedere preek talloze keren die beroemde woorden uit te spreken: 'The Bible says...'

Hij zei> My home is in heaven. I\m just travelling through this world.
Mijn thuis is in de hemel. Ik reis slechts door deze wereld.

"Op een dag zul je horen dat Billy Graham dood is," zei de evangelist eens over zijn eigen sterven. "Geloof er dan geen woord van. Ik zal meer levend zijn dan ooit. Ik ben dan alleen van adres veranderd. Ik ben dan de eeuwige aanwezigheid van God ingegaan.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 22 feb 2018 06:43 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Theo Bert schreef:
Billy Graham overleden. Hij werd door vriend en vijand geliefd. Hij werd ook wel 'America's Pastor' genoemd.

Ook stond hij erom bekend in iedere preek talloze keren die beroemde woorden uit te spreken: 'The Bible says...'

Hij zei> My home is in heaven. I\m just travelling through this world.
Mijn thuis is in de hemel. Ik reis slechts door deze wereld.

"Op een dag zul je horen dat Billy Graham dood is," zei de evangelist eens over zijn eigen sterven. "Geloof er dan geen woord van. Ik zal meer levend zijn dan ooit. Ik ben dan alleen van adres veranderd. Ik ben dan de eeuwige aanwezigheid van God ingegaan.

Wat mooi is die laatste zin. "Op een dag zul je horen dat Billy Graham dood is," zei de evangelist eens over zijn eigen sterven. "Geloof er dan geen woord van. Ik zal meer levend zijn dan ooit. Ik ben dan alleen van adres veranderd. Ik ben dan de eeuwige aanwezigheid van God ingegaan.
Die moet ik onrhouden.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 02 mar 2018 22:16 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag allemaal,

In dit draadje komt naar voren dat de hemel gelijk wordt verkregen bij de dood van een gelovige en dat dit tevens z'n eindpunt is.

Is er dan geen wederkomst meer nodig om Jezus de doden die in de graven zijn, te laten roepen uit het graf te komen om hen hun beloning of straf te geven, m.a.w. ten leven of ten oordeel te worden opgewekt (o.a. Joh. 5:28-29) ?

Is Abraham dan de hemel beloofd zodat ook in Christus (zijn Zaad) alle mensen die geloven, ook de hemel als eindbestemming hebben, m.a.w. gaan gelovigen de eeuwige aanwezigheid in bij God in de hemel? Gelovigen zijn erfgenamen van de belofte aan Abraham (Gal. 3:26-29). Wat is de belofte aan Abraham en aan zijn Zaad?

Groetjes,
Elle

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 03 mar 2018 08:27 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Elle schreef:
Is er dan geen wederkomst meer nodig om Jezus de doden die in de graven zijn, te laten roepen uit het graf te komen om hen hun beloning of straf te geven, m.a.w. ten leven of ten oordeel te worden opgewekt (o.a. Joh. 5:28-29) ?


In Lucas 23 lezen we: En Hij zeide tot hem: Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn.

De doden zullen inderdaad geoordeeld worden naar hun werken, en, het oordeel zal niet mild zijn. De levenden in Christus worden niet geoordeeld, die komen inderdaad direct aan op hun eeuwige bestemming. Die belofte is ons gedaan, daarvoor is Christus gestorven. Het oordeel is niet meer op ons (Christenen). Het oordeel (en Gods toorn) blijft wel op de wereld (de doden).

In 2 Korinthe 12 lezen we:

Ik ken een mens in Christus, veertien jaar is het geleden – of het in het lichaam gebeurde, weet ik niet; of buiten het lichaam, weet ik niet; God weet het – dat zo iemand tot in de derde hemel werd opgenomen. En ik weet van deze mens – of het in het lichaam of buiten het lichaam gebeurde, weet ik niet; God weet het – dat hij werd opgenomen in het paradijs en onuitsprekelijke woorden heeft gehoord, die het een mens niet is geoorloofd uit te spreken.

We hebben de gave van gerechtigheid al ontvangen, daarom zijn we de gerechtigheid Gods in Christus (Romeinen 5). Omdat we nu rechtvaardig zijn, zullen we niet meer geoordeeld worden, en inderdaad direct, na het aardse leven, aankomen in het paradijs (de hemel).

Want het loon, dat de zonde geeft, is de dood, maar de genade, die God schenkt, is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Here.

We hebben het eeuwige leven dus al ontvangen!

En dezen zullen heengaan naar de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen naar het eeuwige leven

We ZIJN rechtvaardig in Christus. God ziet ons door Jezus! We worden niet meer geoordeeld! We zijn al in HEM geoordeeld. Jezus heeft de straf gedragen, HIJ is voor ons een vloek geworden, HIJ is voor ons gemarteld, mishandeld. Aangezien een misdaad slechts eenmaal bestraft wordt, zullen wij - mits we Christus' aanbod aanvaarden - niet nogmaals gestraft worden.

Ik geloof dat tegenwoordig God ook nog tot mensen spreekt. In de eerste plaats via de Bijbel, maar daarnaast ook direct. Moslims zien Jezus in dromen en visioenen. Daarnaast zijn er tal van voorbeelden waaruit blijkt dat God de mens de hemel en de hel laat zien, zoals onderstaand voorbeeld. Ik geloof niet dat we na dit aardse leven "slapen", en wachten op een eind-oordeel en pas dan onze eeuwige bestemming in zullen gaan. De keuze wordt in dit leven gemaakt. Rechtvaardigen zullen direct naar het paradijs gaan, onrechtvaardigen zullen geoordeeld worden.

https://www.youtube.com/watch?v=kDBUusfS0EE

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 03 mar 2018 15:57 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
@ Dirk,

Dag Dirk,
Zoals ik lees en begrijp:

Jezus zegt zelf dat het eeuwige leven pas in de toekomende eeuw verkregen wordt, zoals blijkt uit Markus 10:28-30 en Lukas 18:28-30.

Paulus zegt in 2 Tim. 4:1 en 8 dat hij de krans der rechtvaardigheid pas ontvangt te dien dage, nl. bij de verschijning van Jezus om te oordelen.

Petrus zegt hetzelfde in 1 Petr. 5:4, nl. dat wanneer de opperherder verschijnt, de onverwelkelijke krans der heerlijkheid wordt verworven.

In jou bericht onderstreep jij : En dezen zullen heengaan naar de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen naar het eeuwige leven. Dit is niet een tussenconclusie, maar de eindconclusie die Jezus geeft in het eindoordeel over de schapen en de bokken in Mat. 25:31-46. Dat is ook in overeenstemming met hetgeen zowel Jezus als Paulus als Petrus zeggen in de voorgenoemde teksten. Pas bij het gezamenlijk oordeel voor de troon wordt de zegen en de vloek uitgedeeld en niet bij het sterven.

Bij het eindoordeel ontvangen degenen die aan de rechterhand van de mensenzoon staan, dan pas het koningschap/koninkrijk wat sedert de grondlegging der mensenwereld voor hen is bereid, niet eerder Mat. 25:34). En bij dat eindoordeel ontvangen degenen die aan de linkerhand van de mensenzoon staan, pas de eeuwige straf, niet eerder.

Ook de gelijkenis van de oogst in Mat. 13:24-30 en de verklaring ervan in de verzen 36-43 getuigen van het feit dat het oordeel waarbij men de beloning of straf ontvangt, pas bij de oogst is, nl. bij de voleinding der mensenwereld (vers 40 en 43) en niet wanneer men sterft. Het is een gezamenlijk opgroeien tot de oogst op de voleinding der wereld, en daarbij wordt het onkruid in de vurige oven geworpen, en de rechtvaardigen stralen dan als de zon in het koninkrijk van hun Vader (vers 43), zie ook Mat. 25:34 en Mat. 26:29.

Ze ontvangen dan pas de vervulling van de belofte aan Abraham, nl. de landbelofte waarover in Genesis een verbond is gesloten, en die in Ps. 37:9-11 wordt herhaald en die opnieuw door Jezus in de gelukkig-sprekingen in Mat. 5:5 nogmaals wordt beklemtoond.

Het paradijs waar Jezus over spreekt is niet iets in de hemel na het sterven, maar de belofte dat de boosdoener samen met Jezus in het paradijs op aarde zal zijn, de nieuwe schepping, anders gezegd de nieuwe hemel en de nieuwe aarde waarover Op. 21 spreekt.

Zoals Mozes een hemels visioen kreeg op de berg over wat hij moest maken, iets wat in Ex. 25:9 en 40; Hand. 7:44; Hebr. 8:5b staat vermeld en wat een copie van het hemelse was, zo kreeg Paulus ook een visioen/openbaring, beschreven in 2 Kor. 12 van hetgeen Gods bedoeling was met de nieuwe schepping. Voor God was het al werkelijkheid. Hij roept het niet bestaande tot bestaan alsof het bestaat (Rom. 4:17). Hij zag in een visioen in de derde hemel het paradijs wat God opnieuw schept als “nieuwe hemel/nieuwe aarde”. Hij zag iets toekomstigs, en hij hoorde onuitsprekelijke woorden die het een mens niet geoorloofd is uit te spreken.

Hoewel de dode gelovigen en dode ongelovigen echt dood zijn en moeten wachten tot de opstanding en het oordeel tot een opstanding ten leven en tot een opstanding ten oordeel (Joh. 5:28-29, waarbij ook de gelovigen voor de troon komen, zie 2 Kor. 5:10 en Rom. 2:16 en 14:10), is het wel zo dat wat God betreft de gelovigen, terwijl zij gestorven zijn, voor hem levend zijn (Lukas 20:37-38). Ze zijn opgeschreven in het boek des levens van het Lam, en zijn “in Christus” en komen niet in het veroordelend oordeel (Joh. 5:24). Maar het is een belofte die niet bij het sterven wordt vervuld, maar bij de wederkomst waarbij zoals ook Hebr. 11:39-40 zegt, men gezamenlijk te zelfder tijd het beloofde verkrijgt. Zij komen niet als afzonderlijke personen elk op een andere tijd tot volmaaktheid en tot eeuwig leven en tot heerlijkheid zoals ook al in het boven geschrevene is verklaard, maar allen in de toekomende eeuw.

De vervulling van de belofte is geborgd in Christus, het eeuwige leven is in Jezus (Joh. 14:6; 1 Joh. 5:11-13) en bij het oordeel op de dag der wederkomst/de oordeelsdag, ontvangt men van Jezus als Rechter en koning-hogepriester (Ps. 110) het beloofde eeuwige leven en onsterfelijkheid, en onvergankelijkheid (1 Kor. 15:23-28 en 42-58) .

Ik ben mij bewust van het feit dat het voor velen iets vreemds of "ketters" is wat ik schrijf, vooral voor degenen die in een onsterfelijke ziel geloven die bij de dood ontsnapt en hemelwaarts gaat in hun zienswijze, net als de zienswijze van de heiden Plato. In die zienswijze is de opstanding niet meer nodig, noch het oordeel op de oordeelsdag, want ieder heeft in die zienswijze bij z’n dood z’n plaatsje al verkregen in hemel of gehenna, de tweede dood.

Abraham verwachtte uit de hemel een stad, een uit de hemel gegeven vaderland, het beloofde land (Hebr. 11:8-16) het land waarin zij als vreemdeling vertoefden. Hij verwachtte niet dat hij naar de hemel zou gaan en al zijn geloofskinderen met hem, maar verwachtte dat hij z’n beloften vervuld kreeg vanuit de hemel door zijn Zaad, Jezus, en wel bij de wederkomst en het oordeel.

Voor wat het waard is ……..
Groet,
Elle

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.