Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 18 apr 2024 19:57

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Geestelijke wapenuitrusting
BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2018 19:20 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Een stelling:

Als je geen geestelijke wapenuitrusting hebt, komt satan jou voortdurend aanvallen, als je Gods wil doet. Zo dooft hij Gods opwekking in jou..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2018 19:43 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Wat denken jullie bij die stelling?
Wat houdt een geestelijke wapen uitrusting in?
Waarom is dat zo belangrijk?
Hoe valt satan ons aan?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2018 08:28 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: zo 04 jun 2006 20:21
Berichten: 26
Broeder Gait schreef:
Wat denken jullie bij die stelling?
Wat houdt een geestelijke wapen uitrusting in?
Waarom is dat zo belangrijk?
Hoe valt satan ons aan?


De tegenstander valt ons aan via ziekte, ellende, via mensen, misleidingen, occulte zaken, zoals yoga, reiki, boeddhisme, valse leer, evolutieleer en noem maar op.

God zij dank, die ons de overwinning geeft door onze Here Jezus Christus! (1)
Ik neem de hele wapenrusting Gods om stand te houden.
Mijn strijd is niet tegen vlees en bloed, maar tegen de boze machten van de duivel. (2)
Daarom stel ik mijn vertrouwen niet op mensen, maar de Allerhoogste God is mijn helper. (3)

Ik omgord mij met de waarheid, ontmasker al satans leugens (4), en wandel in openheid. (5)

Mijn hart bescherm ik met het pantser van gerechtigheid. (2)
Door mijn geloof in Jezus Christus ben ik rechtvaardig voor God. (6)

Mijn voeten zijn bereid dit evangelie van vrede met God te brengen.
Hierbij is mijn geloof het schild, dat alle brandende pijlen van satan dooft. (2)

Mijn gedachten bescherm ik met de helm van hoop op redding (7),
want ik weet welke gedachten God over mij koestert;
gedachten van vrede, om mij een hoopvolle toekomst te geven. (8)

Het zwaard van de Geest, Gods Woord, is mijn wapen. (2)
Daarmee overwin ik alle bolwerken en alle tegenstand tegen Gods waarheid. (9)
Daarbij bid ik voortdurend in de Geest, ook voor alle gelovigen. (2)

In Hem ben ik meer dan overwinnaar! (10)

Amen!

1. 1 Kor. 15:57
2. Efeze 6:11-18
3. Psalm 118:8
4. Joh. 8:44 en Efeze 5:11
5. Efeze 5:8
6. Rom. 3:22 en Gal. 2:16
7. 1 Thess. 5:8
8. Jer. 29:11
9. 2 Kor. 10:4
10. Rom. 8:37


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2018 18:43 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Mooie uiteenzetting a170.gif
Ik ga morgen de Bijbelteksten er ook bij zoeken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 15 feb 2018 18:58 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Schitterende Bijbelteksten ook! Ik heb heel wat ervan opgeschreven in een Bijbeltekstenschriftje die ik voor mijzelf bij houd, sinds kort.

Ik wil wat er uit lichten.
Efeze 5:11 zegt dat we niet moeten deelnemen aan de onvruchtbare werken van de duisternis, maar ontmasker ze veeleer.

Er valt wat te ontmaskeren! En wat is allemaal wel niet onvruchtbaar?
De duivel wil ons op allerlei manieren bij God wegzuigen.
Met veel drank probeert hij ons minder toerekeningsvatbaar te maken. Waardoor we niet meer zo waakzaam zijn.
Door roken probeert hij ons eerder de dood in te werken en een afgod in ons leven te brengen, waar we onze tijd mee doorbrengen.
Met clubs/disco's probeert hij ons een alternatieve tempel te bieden, in plaats van dat van God, waar hier geen geestelijke liederen, maar liederen van de afgrond ons inspireren tot buitensporig en oppervlakkig gedrag.
En als mensen je lasterend aanspreken, misschien juist wel door sommige christenen, dan zie je de geesten die jou daar doorheen aanvallen, om jou af te breken en van jouw geloof te brengen. Op een ander forum werd Dirk en mij gezegd dat we de Heilige Geest niet hebben en een welvaartsevangelie aanhangen, terwijl we helemaal niet begerig naar geld zijn!
Het trof me hoe Dirk boven die kritiek kon staan en een dikke huid leek te hebben. Dat brengt me tot het volgende:
Efez. 6: 16 "Neem bovenal het schild van het geloof op, waarmee u alle vurige pijlen van de boze zult kunnen blussen"
Op een conferentie leerde ik dat dit geloof inhoudt, dat je tegen satan die je met beschuldigingen als het bovengenoemde dikgedrukte aanvalt (om je tot geloof te brengen, dat je verloren bent) zegt: "er is geen veroordeling voor wie in Jezus Christus zijn!"
Dat moet je jouwzelf steeds voorhouden, dat wat anderen ook van je zeggen, dat je behouden bent in jouw geloof in Jezus Christus!
Niemand kan ons daarvan scheiden, zoals je dan ook liet weten in Romeinen 8:37, wat trouwens ook een deel van mijn trouwtekst is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 15 feb 2018 19:07 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Veel christenen zijn er, die andere christenen aanvallen op hun geloof. Dat moeten we minder doen. Dit is immers de manier waarom satan de christenen wil verzwakken, door ze in vertwijfeling te brengen over hun eigen geloof.
Je zal zien, dat als iemand zich in geloof uitspreekt met de waarheid van God, in het vertrouwen dat hij het van de Heilige Geest ontvangen heeft, dat er dan weer christenen zijn die hem erop aan valt, dat het niet van God zou zijn "en" niet waar zou zijn... Dit is dikwijls een manier van de duivel om onze vertrouwen op God aan te vallen en ons te doen twijfelen aan Zijn Werk in ons. We gaan dan denken dat het niet van de Heilige Geest komt, maar van zichzelf of nog erger: van dwaalgeesten/ demonen.
Ik ken iemand die niet meer weet welk geloof nu precies van God komt en welke van de duivel. In angst weet ze gewoon niet meer wat ze geloven moet!
O help! Laten we dan het grote wapen handhaven om ons weer bij de zekerheid van het geloof te brengen, wat je noemde:
Efez. 6: 16-17 "De zwaard van Gods Geest oppakken, wat het tot ons nemen van Gods Woord is, met een actief gebedsleven!"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2018 06:42 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Broeder Gait schreef:
Schitterende Bijbelteksten ook! Ik heb heel wat ervan opgeschreven in een Bijbeltekstenschriftje die ik voor mijzelf bij houd, sinds kort.

Ik wil wat er uit lichten.
Efeze 5:11 zegt dat we niet moeten deelnemen aan de onvruchtbare werken van de duisternis, maar ontmasker ze veeleer.

Er valt wat te ontmaskeren! En wat is allemaal wel niet onvruchtbaar?
De duivel wil ons op allerlei manieren bij God wegzuigen.
Met veel drank probeert hij ons minder toerekeningsvatbaar te maken. Waardoor we niet meer zo waakzaam zijn.
Door roken probeert hij ons eerder de dood in te werken en een afgod in ons leven te brengen, waar we onze tijd mee doorbrengen.
Met clubs/disco's probeert hij ons een alternatieve tempel te bieden, in plaats van dat van God, waar hier geen geestelijke liederen, maar liederen van de afgrond ons inspireren tot buitensporig en oppervlakkig gedrag.
En als mensen je lasterend aanspreken, misschien juist wel door sommige christenen, dan zie je de geesten die jou daar doorheen aanvallen, om jou af te breken en van jouw geloof te brengen. Op een ander forum werd Dirk en mij gezegd dat we de Heilige Geest niet hebben en een welvaartsevangelie aanhangen, terwijl we helemaal niet begerig naar geld zijn!
Het trof me hoe Dirk boven die kritiek kon staan en een dikke huid leek te hebben. Dat brengt me tot het volgende:
Efez. 6: 16 "Neem bovenal het schild van het geloof op, waarmee u alle vurige pijlen van de boze zult kunnen blussen"
Op een conferentie leerde ik dat dit geloof inhoudt, dat je tegen satan die je met beschuldigingen als het bovengenoemde dikgedrukte aanvalt (om je tot geloof te brengen, dat je verloren bent) zegt: "er is geen veroordeling voor wie in Jezus Christus zijn!"
Dat moet je jouwzelf steeds voorhouden, dat wat anderen ook van je zeggen, dat je behouden bent in jouw geloof in Jezus Christus!
Niemand kan ons daarvan scheiden, zoals je dan ook liet weten in Romeinen 8:37, wat trouwens ook een deel van mijn trouwtekst is.


--------------------------------------------------
Niet deelnemen aan de onvruchtbare werken der duisternis houd veel meer in dan alleen wat je omschrijft .
Gelovige mensen moeten niet steeds opnieuw opgewekt worden als ze aangevallen worden om hun zijn : toch ?
( Zo kan ik mij aangevallen voelen door jou schrijven : omdat ik rook , moet ik dan naar een ander geloofschristen gaan ,
die mij van het tegendeel overtuigd ? )

Zeker als men bewust is , dat men behouden blijft door het geloof in Jezus-Christus .
Ook als men weet dat Jezus-Christus het hart aanziet !
Als er onrust is in je hart , komt de Heer je ter hulp : door Zijn Woord !
----------------------------------------------------
Ontmaskeren heeft niet steeds met geloof te maken .
Al is dwaalleer er een van .
___
Denk ook eens wat er hedendaags uitkomt wat de onvruchtbare werken der duisternis zijn .
Bv .Bij Oxfam en artsen zonder grenzen .
Wat mij opvalt is dat de laatste tijd veel duisternis aan het licht komt !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2018 08:42 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Als gelovige moet je inderdaad niet steeds opnieuw opgewekt worden, als je aangevallen wordt door de duivel. Daarom is het geloof ook nodig om er boven te gaan staan. Ontmaskeren van de duisternis hoeft niet met het geloof te maken te hebben. Het is echter wel een gave van het scheiden van geesten, of ze uit God zijn.
2 op de 3 rokers sterft erdoor eerder. De duivel alleen heeft daar veel plezier van. God geeft de kracht om te stoppen met roken. Al is het niet gemakkelijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2018 08:45 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Niet deelnemen aan de onvruchtbare werken van de duisternis gaat inderdaad veel verder. De onvruchtbare werken van de duisternis zijn misschien wel te vergelijken met de werken van het vlees:

Het is bekend wat de werken van het vlees zijn, namelijk overspel, hoererij, onreinheid, losbandigheid, afgoderij, toverij, vijandschappen, ruzie, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, onenigheid, afwijkingen in de leer, jaloersheid, moord, dronkenschap, zwelgpartijen, en dergelijke; waarvan ik u voorzeg, zoals ik ook al eerder gezegd heb, dat wie zulke dingen doen, het Koninkrijk van God niet zullen beërven.

Afgoderij en toverij zijn werken van het vlees. Vaak worden ze zeer geraffineerd aangeboden, denk aan een cursus yoga, een cursus reiki, e.d. Het zijn werken van de duisternis, waar een Christen niet aan mee hoort te doen.

De werken van de duisternis worden altijd ontmaskerd. Franny gaf een goed voorbeeld. Van buiten lijkt het fraai, van binnen verrot. Waarom? Omdat Christus niet de Bron is! En, geen enkel mens kan goed doen uit zichzelf, zonder te zondigen.

In de zin "Niet deelnemen aan de onvruchtbare werken van de duisternis", treffen we het woord onvruchtbaar aan. Er moet dus ook iets vruchtbaars zijn, en dat "iets" is er: Jezus Christus. HIJ is de enige Bron waaruit we horen te putten. We zouden ons volledig afhankelijk van Hem moeten opstellen, zonder elkaar te oordelen (opbouwende kritiek is geen oordeel!). En, wanneer we vanuit die Bron leven, worden we door de Heilige Geest geleid:

Als u echter door de Geest geleid wordt, bent u niet onder de wet.

Gevolg:

De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. Daartegen richt de wet zich niet.

Deze vrucht kunnen we NIET ZELF produceren. Deze vrucht kunnen we slechts door Christus, door de Heilige Geest produceren, door ons volledig afhankelijk van Hem op te stellen. Doen we het niet, dan vallen we terug in de werken van het vlees, dus de onvruchtbare werken van de duisternis.

Wat roken betreft: waar heeft Franny het meeste aan? Ze weet dat het slecht is, ze kent de statistieken. Het heeft weinig tot geen zin een roker hier steeds mee te confronteren. Ook hier geeft Christus het antwoord. Niet wij, maar HIJ. Gebed is ons wapen, ook in de strijd tegen roken. Ook hier is HIJ voor gestorven. Als wij zwak zijn, maakt HIJ ons sterk.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2018 09:56 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dirk schreef:
Niet deelnemen aan de onvruchtbare werken van de duisternis gaat inderdaad veel verder. De onvruchtbare werken van de duisternis zijn misschien wel te vergelijken met de werken van het vlees:

Het is bekend wat de werken van het vlees zijn, namelijk overspel, hoererij, onreinheid, losbandigheid, afgoderij, toverij, vijandschappen, ruzie, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, onenigheid, afwijkingen in de leer, jaloersheid, moord, dronkenschap, zwelgpartijen, en dergelijke; waarvan ik u voorzeg, zoals ik ook al eerder gezegd heb, dat wie zulke dingen doen, het Koninkrijk van God niet zullen beërven.


Amen

Dirk schreef:
Afgoderij en toverij zijn werken van het vlees. Vaak worden ze zeer geraffineerd aangeboden, denk aan een cursus yoga, een cursus reiki, e.d. Het zijn werken van de duisternis, waar een Christen niet aan mee hoort te doen.


Amen , maar er zijn meerdere werken van het vlees dan dat jij aanhaalt .
Bv . Tradities en dogma S die niet horen bij het Evangelie .
Iets waar veel christenen nog geen afstand van kunnen doen

Dirk schreef:
De werken van de duisternis worden altijd ontmaskerd. Franny gaf een goed voorbeeld. Van buiten lijkt het fraai, van binnen verrot. Waarom? Omdat Christus niet de Bron is! En, geen enkel mens kan goed doen uit zichzelf, zonder te zondigen.

In de zin "Niet deelnemen aan de onvruchtbare werken van de duisternis", treffen we het woord onvruchtbaar aan. Er moet dus ook iets vruchtbaars zijn, en dat "iets" is er: Jezus Christus. HIJ is de enige Bron waaruit we horen te putten. We zouden ons volledig afhankelijk van Hem moeten opstellen, zonder elkaar te oordelen (opbouwende kritiek is geen oordeel!). En, wanneer we vanuit die Bron leven, worden we door de Heilige Geest geleid:

Als u echter door de Geest geleid wordt, bent u niet onder de wet.

Gevolg:

De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. Daartegen richt de wet zich niet.


Amen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dirk schreef:
Wat roken betreft: waar heeft Franny het meeste aan? Ze weet dat het slecht is, ze kent de statistieken. Het heeft weinig tot geen zin een roker hier steeds mee te confronteren. Ook hier geeft Christus het antwoord. Niet wij, maar HIJ. Gebed is ons wapen, ook in de strijd tegen roken. Ook hier is HIJ voor gestorven. Als wij zwak zijn, maakt HIJ ons sterk.


Broeder Gait schreef:
Als gelovige moet je inderdaad niet steeds opnieuw opgewekt worden, als je aangevallen wordt door de duivel. Daarom is het geloof ook nodig om er boven te gaan staan. Ontmaskeren van de duisternis hoeft niet met het geloof te maken te hebben. Het is echter wel een gave van het scheiden van geesten, of ze uit God zijn.


Amen

Broeder Gait schreef:
2 op de 3 rokers sterft erdoor eerder. De duivel alleen heeft daar veel plezier van. God geeft de kracht om te stoppen met roken. Al is het niet gemakkelijk.


Beste Dirk en Broeder Gait wat betreft het roken , de argumenten die jullie mij geven :
strijd , statistieken en het sterfgehalte zegt mij eigenlijk niets .
Als je zo begint , dan baseer je je op wereldgegevens en doe je mee aan angstcreatie .Ik wil ook helemaal geen goedkeuring van andere christenen ,
wat mijn roken betreft .
Het is wat het is ! en een strijd heb ik hieromtrent niet .Dat het slecht kan zijn ? Ja !
Het kan , maar hoeft daarom niet .

Wat sterven en de statistieken daaromtrent betreft : zo zijn er duizenden om op te noemen .
Roken kan een langzame dood veroorzaken , maar ook medicamenten , waterverontreiniging , luchtvervuiling , radioactiviteit enz......
Mentale ziektes enz...!Echt wel teveel om op te noemen .
Een plotselinge dood kan iedereen overkomen , zonder een sigaret gerookt te hebben ..Gefilosofeer kan ook van satan afkomstig zijn .
En dat probeer ik net zo weinig mogelijk te doen .
Satan kan je angst influisteren en je hart verontrusten : misleiden , verleiden : op allerlei manieren , maar wij hebben de HEER !
XXX Jezus-Christus XXX
Hij geeft rust in je hart en ziet je hart aan .
Hem vertrouwen in ALLES : ook wat betreft je levensweg tot aan je dood .
Een ander kan dat niet !!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2018 09:53 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Franny, de waarheid wordt er niet anders om. Of we nu wel of niet wat ermee doen. Ik heb afgelopen jaar nog een geliefde oom aan longkanker verloren en een schoonvader was dan weliswaar overleden aan wat anders, echter was zijn longcapaciteit al afgenomen door het roken, en dat takelde steeds verder af. Als hij daardoor zou komen te overleiden, dan zou hij geleidelijk aan gestikt zijn.
Des ondanks geloven we dat ze bij de Heer zijn. Echter had mijn oom nog in ons midden kunnen zijn en we hadden nog graag vele leuke momenten met hem gehad.

Ik gun jou de verlossing van jouw verslaving en zal voor jou bidden a176.gif
Maar je moet niks


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2018 11:55 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Broeder Gait schreef:
Franny, de waarheid wordt er niet anders om. Of we nu wel of niet wat ermee doen. Ik heb afgelopen jaar nog een geliefde oom aan longkanker verloren en een schoonvader was dan weliswaar overleden aan wat anders, echter was zijn longcapaciteit al afgenomen door het roken, en dat takelde steeds verder af. Als hij daardoor zou komen te overleiden, dan zou hij geleidelijk aan gestikt zijn.
Des ondanks geloven we dat ze bij de Heer zijn. Echter had mijn oom nog in ons midden kunnen zijn en we hadden nog graag vele leuke momenten met hem gehad.

Ik gun jou de verlossing van jouw verslaving en zal voor jou bidden a176.gif
Maar je moet niks

Dankjewel dat je wilt voor mij bidden , ondanks ik er niet om gevraagd heb .
a200.gif
Jammer dat je het blijft hebben over roken alleen en de eventuele gevolgen ervan .

Een geliefde moeten afgeven doet altijd pijn .Dat gemis en de pijn is niet te beschrijven .

Maar ook hierin begeleid en beschermd Jezus-Christus je .
___________________________________________________________________________________________
Men kan steeds blijven mijmeren : had men maar minder dit of dat tot zich genomen .
Had men zich maar beter verzorgd .....
Dan was mijn geliefde nog op deze aarde .
-----
Men kan ook denken :
- was ik wel liefdevol geweest tegen die persoon die heengegaan is .
--Ben ik hem vaak gaan bezoeken tijdens zijn ziekte .
- Heb ik veel harde en vernederende woorden tegen hun gesproken en heb ik het niet meer goed kunnen maken tussen ons .
Enz ....
___
Maar ook sommigen in de welzijnszorg , de dokters , overheden enz... laten hun hart door satan leiden , waardoor er veel pijn en leed veroorzaakt word .
Toch men moet steeds je eigen hart door geloof in Jezus-Christus laten beschermen , wetende dat als je zelf steken laat vallen : ZIJN WOORD
je steeds opnieuw recht doet gaan , voordat er onherroepelijke fouten zijn begaan .Fouten die niet vergeven worden .
Dat zijn dingen wat een gelovige zich kan afvragen en waartegen men zich kan wapenen als de geliefde nog bij ons zijn .
Valkuilen van satan zijn er genoeg .
Want dat zijn dingen die satan wil verhinderen : liefde voor elkaar in welke omstandigheden dan ook .
----


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2018 14:53 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: zo 04 jun 2006 20:21
Berichten: 26
Gaitema heeft wel gelijk. Het gaat niet alleen om het ongezonde aspect van het roken, maar ook waar het hart naar uit gaat. Een verslaving komt per definitie niet van God. Een verslaving is per definitie iets kwaads (goed, er zijn mensen die Jezus-verslaafd zijn, dat mag). Bevrijding is wel degelijk noodzakelijk.

De roker zal ik nooit veroordelen. God doet dat ook niet. De verslaving wel. Er zijn tientallen redenen waarom iemand met roken zou moeten stoppen:

1. Het is ongezond.
2. Het kost veel geld, dat veel betere besteed kan worden.
3. Een verslaving komt niet van God.
4. We dienen er God niet mee.
5. Werkelijke stress leggen we bij Jezus neer, niet bij een sigaret.
6. Roken is geen vrucht van de geest, maar een werk van het vlees.
7. Roken is slecht voor het milieu.
8. Roken is een slecht voorbeeld voor kinderen.
9. Roken stinkt.
10. Roken is tijdverspilling.
11. Roken veroorzaakt bosbranden, brandplekken in kleding.
12. Roken is slecht voor de conditie.
13. Roken is een langzame zelfmoord.

Kan iemand mij een argument geven waarom roken goed is, zonder allerlei andere zaken erbij halen die slecht zijn?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2018 14:53 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: zo 04 jun 2006 20:21
Berichten: 26
Bijbelliefhebber schreef:
Gaitema heeft wel gelijk. Het gaat niet alleen om het ongezonde aspect van het roken, maar ook waar het hart naar uit gaat. Een verslaving komt per definitie niet van God. Een verslaving is per definitie iets kwaads (goed, er zijn mensen die Jezus-verslaafd zijn, dat mag). Bevrijding is wel degelijk noodzakelijk.

De roker zal ik nooit veroordelen. God doet dat ook niet. De verslaving wel. Er zijn tientallen redenen waarom iemand met roken zou moeten stoppen, enkele daarvan:

1. Het is ongezond.
2. Het kost veel geld, dat veel betere besteed kan worden.
3. Een verslaving komt niet van God.
4. We dienen er God niet mee.
5. Werkelijke stress leggen we bij Jezus neer, niet bij een sigaret.
6. Roken is geen vrucht van de geest, maar een werk van het vlees.
7. Roken is slecht voor het milieu.
8. Roken is een slecht voorbeeld voor kinderen.
9. Roken stinkt.
10. Roken is tijdverspilling.
11. Roken veroorzaakt bosbranden, brandplekken in kleding.
12. Roken is slecht voor de conditie.
13. Roken is een langzame zelfmoord.

Kan iemand mij een argument geven waarom roken goed is, zonder allerlei andere zaken erbij halen die slecht zijn?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2018 17:33 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Mee eens. Roken is niet van de Geest, maar een behoefte van het vlees. De fabrikanten die de sigaretten maken gaan letterlijk over lijken. Was laatst nog uitvoerig in Kassa.
Hun doelgroep: tieners aan het roken krijgen. Volwassenen beginnen er niet meer aan. Als ze eenmaal Roken, blijven de sigarettenfabrieken grof geld aan ze verdienen.. en het is ontzettend moeilijk om te stoppen. De sigaretten worden bewust door de fabrikanten verslavend gemaakt.
Met God kan je echter er van af komen a170.gif


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.