Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 19:48

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De Boom
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017 17:07 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Het lijkt me leuk om hier ook een topic te openen, wat ik elders eens opende. "de Boom", om gezellig bij te kletsen met de boom, maar ook om jouw frustraties te uiten of ergens diepzinnig over te bomen, zonder direct er een topic over te openen. Het onder uit zak momentje van de dag. Want de Boom, daar kan je alles bij kwijt. Hij spreekt je niet tegen. Je hebt er een stevige steun aan. Heeft zijn begripvolle oor altijd te leen voor je en je kan er als het nodig is ook eens flink tegen aan trappen, zonder dat de boom over je heen valt. Maar boven al, een ideale plaats op je picknickmomentje bij te hebben a056.gif


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2017 19:11 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Wat mij frustreert, is dat ik streef naar het leven als christen en een voorbeeld wil zijn. Echter komt er dan altijd weer zo'n dag dat ik mijn woede om iemand niet kan beheersen en dan kan ik helemaal over de rode raken. In dit geval: een collega dat voortdurend negatief kritiek uit en ook niet echt mee te praten valt over wat er aan scheelt. Dan komt het er steeds tussendoor: "die jongen blijft altijd rustig. Hij staat met de handen in de zak als de hele boel stoort" en meer van dat soort uitspraken. Dan roept hij iets toe van een afstand, en als ik kom vragen wat dat nu was, zegt hij: "maakt niet uit jongen, doe maar waar je zelf zin aan hebt". En weer even later als ik per ongeluk met een stapel kratten tegen de noodlijn aan loopt, waardoor de hele lijn uit valt: "de beste wat we hebben!" Echt, dan flip ik op zo'n moment een keertje a049.gif

En daarna moet ik weer nederig mijn verontschuldigen over mijn gedrag a090.gif


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2017 07:44 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Daar ik nog steeds in de rouw ben ( verdriet , gemis ), maar het wonderwel gezien goed gaat met verwerking,
rust enz.... met mij en mijn gezin :
DANKZIJ Jezus-Christus .
Frustreert het mij dat , als alles rustig word in mijn hart de papierenmolen plots weer opdoemt .
De overheid laat in deze ook zijn wetten doorduwen ( geldkwesties , bezit ).
_________________________________
Maar ook in deze weet ik : beschermd te zijn door de HEER .
Hoogstens weer een onrustig nachtje of zo , om dan toch weer verder te kunnen .
Hallelujah : geprezen zij de Naam boven alle namen :
xxx Jezus-Christus xxx
-----
Liefs Franny


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2017 02:11 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Sterkte. Heb je jouw man verloren? Ik was even niet op dit forum geweest. Mooi dat je kracht weet te halen uit het geloof.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2017 06:15 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Broeder Gait schreef:
Sterkte. Heb je jouw man verloren? Ik was even niet op dit forum geweest. Mooi dat je kracht weet te halen uit het geloof.

Dankjewel Broeder Gait ,

-------------------------------------------------------
Dit gedichtje geschreven , zomaar , hoort bij mijn prive verwerkingsboekje !

Wat is het leven hier op aarde ?
Voor je het weet is het voorbij !
--
Hoe heb je geleefd hier op aarde ?
Met een hart van liefde of een van steen .
--
Waar ga je heen , wat breng je mee ?

wat laat je achter ?
Schatten die harten verwarmen of bezit waar ruzie over is !
--
God ziet alles , ook in het verborgene ,
HIJ is een Levende God : weet je wel !
Praal , stoef , geld , macht , ambitie en weelde
is in deze niet van tel .
--
Dit is zo aards , zo eigenzinnig
met beide voeten links of rechts
kerend en genegen naar het wereldse ,
niet denkende aan wat komen zal
--
Niet denkende aan je hart , dat word doorgrond ,
niet denkende aan de hemelsvreugde
--
Niet denkende aan het Kruis ,
dat men meedragen kan
Het Kruis van onze HEER ,
niet hopende op Zijn wederkomst .
--
Ach neen , wie was HIJ ook alweer ?
--
Beter is de liefde na te streven ,
in dit korte ijle bestaan .
In ware liefde voor mekaar
het delen van je hart :
in vreugde en lijden .
Dat is de goede strijd strijden !
--
De eindmeet is beslissend om,
voor de liefdevolle HEER te staan .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja , waar ga je heen ?, wat breng je mee ?,wat laat je achter ?
Mijn lieve zoon , ik weet het wel !

Rust nu maar zacht mijn lieve jongen , in de armen van de liefdevolle God !







____________________________________________________________________


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2017 19:59 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Mooi gedicht. Zo is het.. wanneer heb je jouw man verloren?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017 20:46 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Jezus is God en Hij bracht ons de boodschap van de naastenliefde. Hij stierf voor ons aan het kruis.
Dat is de eenvoud waarin God tot ons spreekt.
We kunnen hartstochtelijk verlangen naar geheimen uit het hiernamaals of geschriften die ergens opduiken van oude Bijbelse tijden, waarvan de inhoud niet in de bijbel is beland.
God verbergt zich echter niet achter zulke moeilijke mystieke zoektochten.
God bevredigd niet de nieuwsgierigheden van dergelijke spirituele zoektochten naar boodschappen van gene zijde en andere leringen hier op aarde.
God is dichtbij. Duidelijk aanwezig. Helder openbarend van wat ik kernachtig omschreef in de kernzin, waarmee ik begon.
Vaak als er strijd ontstaat met anders gelovigen, dan is het juist vanwege dit kruis. Het sterven van God voor onze zonden aan het kruis.
Het gebod van de naastenliefde wordt ondergesneeuwd door bijzaken die afleiden.

God is liefde, Hij spreekt in liefde en zond Zijn Zoon.
Geen nonsens leer verdringt zijn leer of stelt Hem voor als slechts een mens...
Geen Isa of iemand die een christusgeest vond. Hij is de Christus, die gestorven, begraven, opgestaan en ten hemel gegaan is.
Welke God is Hij? Hij stond op uit de dood en bevrijde mij!
Welke God zou dat doen?
Hij daalde neer van de troon om te sterven voor mijn zonden.
Hij bedacht zich voor geen seconden. Hij kwam arm op de wereld en stierf berooid aan het kruis.
Naakt, ontkleedt, gegeseld en doorstoken.
Hij heeft dat ene woord gesproken, wat mij het leven gaf!
"Het is volbracht!"


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017 20:53 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Waarom deed God dat?

Omdat Hij zich vanuit onbaadzuchtelijke liefde voor ons gaf.
Hij houdt van ons met heel Zijn hart, heel zijn Kracht en al Zijn Macht, ja alles wat in Hem is.
Wat kan ons scheiden van die immense Goddelijke liefde?
De grootste Liefde dat ons ooit bezocht heeft en zich voor ons opofferde op Golgota!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017 20:56 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017 06:44 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Mooi dank je Gait. Ja zo "eenvoudig" is het. Voor velen te eenvoudig. Maar er staat al in 1. Petri 2 vers 7: 7 Voor u die op Hem vertrouwt, is Hij kostbaar; voor mensen die niets van Hem willen weten, geldt wat in de Boeken staat: "De steen die door de bouwlieden afgekeurd werd, is de belangrijkste geworden, een echte hoeksteen." Zo is Christus niet alleen de onmisbare hoeksteen geworden, Hij is ook de steen waarover men struikelt en waaraan men zich stoot.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017 06:52 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Dat is absoluut waar. Hat is ook een struikelblok voor ze.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017 10:36 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Gods verlangen is echt om tot ons te spreken. Iets wat ik zelf wel het enge vind. Ik heb dan het idee dat het heel moeilijk is om in contact te komen met God.
We moeten rein en Heilig voor Hem staan. Echter is dat ook wat de duivel doet. Ons afleiden, fouten laten maken en dan een dilemma laten ontstaan om in contact te komen met God. Echter ook daarvoor stierf Jezus aan het kruis. Zodat we rein voor Hem staan. Al trappen we nog zo vaak in de val, Hij kan weer tot ons spreken, zoals in het hof van Eden tot de eerste mens. Zoals ook tot Henoch die wandelde met God. Ja, zonden belemmeren wel het contact, maar door Jezus in genade spreekt Hij ons toch aan. Zelfs Nebukadnezar sprak God aan in een droom. Zou Hij dan niet manieren weten om ons aan te spreken? Hoe meer we dat contact zoeken en hoe meer we Hem de gelegenheid geven tot ons te spreken, hoe krachtiger Jezus in ons aan het werk gaat en de Heilige Geest onze harten ook reinigt. Des te krachtiger kunnen we dan Zijn stem verstaan.

Toch blijft satan proberen ons te laten geloven, dat het oorverdovend stil is tussen God en jou.

Maar dat is niet zo. Sla de bijbel open en je hoort Hem tot je spreken. Luister naar jouw hart en Zijn stem van jouw geweten begint tot je te spreken. Luister naar jouw gedachten en Zijn wijsheid klinkt daarin door. Spreek met christenen en God spreekt dwars door hen heen tot jou! Overdenk dingen en de engelen van de hemel geven je de juiste gedachten. Maak beslissingen in jouw leven en God spreekt door heel jouw levensloop heen. Hij laat jou nooit los. Mensen stellen vragen over God en je kunt de juiste antwoorden geven, door Gods Geest die jou de juiste woorden geeft. Al is het nog vermengt met onze menselijke gedachtes die we elkaar aangeleerd hebben, God onderwijst ons steeds dieper en intiemer. We leren Hem steeds beter kennen en verwoorden Hem steeds meer naar de mensen toe, met de kracht van de liefde die we vanuit God met elkaar delen. Waarin is de Heilige Geest het krachtigst onder ons aan het werk? In de Liefde en de Wijsheid van God. Die ons komt door een sprekende God die in Jezus tot ons spreekt en al sprekende leven we door Zijn woorden.

God is niet stil, maar spreekt maar wat graag tot ons.

Kijk naar de natuur en Hij spreekt zelfs in de bries van de wind en het gefluit van de vogels. De rust van de natuur. De warmte van de zon. Het geeft je een beeld van hoeveel mooier de hemel zal zijn. We vluchten dan weg uit de hectiek van ons bestaan, door te genieten van de natuur. Het is zoals we deze wereld straks verlaten en dan Gods wereld mogen binnen gaan.
Nu al kunnen we het beleven in het klein, God die spreekt in ons hart, onze gedachten, door de mensen en ja zelfs in dromen of visioenen. God is altijd heel dicht bij.
Al kan je Hem nog niet goed horen of merk je zijn stem niet op, in de liefde van dierbaren komt Hij toch heel dicht bij. Hij woont in jou. Ja, jij bent vrij!
God zegt tegen jou: "kom hier Mijn kind, je bent werkelijk van Mij!"

Liefs, je hemelse Vader a194.gif


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017 11:04 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Dank je. Weet je ik denk dat de duivel wil dat we naar onze fouten kijken, maar die zijn i.d.d. vergeven in Jezus.
2. Kor. 5, vers 21 Want God nam Christus, Die geen zonde gedaan had, en belastte Hem met onze zonden. In ruil daarvoor rekent God de rechtvaardigheid van Christus aan ons toe.
En dat voor de zonden die er waren voor we tot geloof kwamen, maar ook voor de zonden erna.

Als we door ons geloof in Jezus, Gods verlossing binnengaan, dan krijgen we behalve onze verlossing ook een mantel van gerechtigheid om. Dat is niet onze eigen gerechtigheid, maar de gerechtigheid die Christus voor ons verwierf aan het kruis. Door zijn plaatsvervangend offer aan te nemen, worden we volledig bedekt met Jezus’ rechtvaardigheid. Geen aanklacht of beschuldiging vindt dan meer grond, want al onze zwakke karaktereigenschappen worden bedekt door die mantel. Dit betekent natuurlijk niet dat we niet meer hoeven werken aan de opbouw van ons karakter en onze levensheiliging. Maar we mogen dat doen in Zijn kracht; de schuld en de aanklacht kleven niet meer aan ons, want we zijn want we zijn ervan vrijgemaakt. We zijn beschermd met de mantel van Jezus’ gerechtigheid.

als we daarnaar kijken, naar Jezus, de boom des levens, en niet naar hetgeen in onze ogen niet goed of slecht is, dan kan God ook tot ons spreken, omdat Hij ons in Zijn Zoon ziet.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017 11:39 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Ja, het zou wel eens een geloofsoefening kunnen zijn. Niet onze daden, maar ons geloof in de genade en Gods hulp bepaald misschien de mate waarin Hij tot ons spreekt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Boom
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017 15:08 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
We moeten dan ook contact met Hem zoeken a176.gif


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.