Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 00:47

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Vergeven
BerichtGeplaatst: za 19 aug 2017 07:10 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik ken mensen , die ik moet vergeven , er is zoveel recent gebeurd :dat diepe wonden heeft nagelaten .
Zo diep dat als God niet met ons was , ons gezin verdeeld uiteengespat werd .
____
Maar ik moet dus vergeving hebben voor mensen die iemand , buiten mijzelf niet geholpen hebben ,
ja zelfs gelasterd , gekwetst enz ...
____
Vergeven gaat langzaamaan , je moet nog verwerken .
Maar ik weet dat God bij mij is , met ons .
Ik beleef dat , ik merk dat , daar de onderlinge liefde in ons gezin overwonnen heeft van de haat
die van buitenaf binnensloop .
Ik weet ook dat ik vooral de kleine leiding had in ons gezin , vanwege mijn geloof in de Heer .
Niet met bijbelse termen , maar door handelen .
Wat verbroken was heeft de Heer terug samen gebracht , en nog meer toegevoegd .
------
Wat mij betreft , ik begin stillekes aan hun meer en meer te vergeven .
Dan denk ik negatief over hun , waarom hebben jullie zo gehandeld, waarom waren jullie zo harteloos ,
waarom het protocol gebeuren volgen en niet werken met een liefdevol hart .
Maar dan denk ik weer en krijg hulp van Boven opdat mijn hart dat ziek is , genezing verkrijgt .
Zodat ik ook in deze vergeving krijg voor wat ik misdaan heb !
Zodat ik hun kan vergeven en het verdriet een plaatske krijgt .
Want ja wat moet ik vergeven ? Je mag niet strijden tegen vlees en bloed .
Je kan ook niet in iemand anders hart kijken , alleen hopen dat ze inzien waar ze eventueel fout waren ,
en er van leren .
Je mag je hart niet donker laten worden door het kwade zijn toedoen .
En ik moet zeggen , de Heer helpt mij , echt waar ! anders kon ik het niet dragen !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De Heer Jezus-Christus geeft mij rust en vrede , geen ander als HIJ .
Ik kan lachen , ook al heb ik verdriet ,
Ik krijg Water , ook al zat ik , wij , in de woestijn .
Dank U Jezus-Christus en hemelse Vader : dank U voor het Water dat leven doet .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Vergeven
BerichtGeplaatst: za 19 aug 2017 08:37 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik zou je zeer graag bemoedigen maar ik weet niet wat zeggen. De Bijbel aanhalen is makkelijk: je moet ieder vergeven. Maar het doen, dat is niet altijd even gemakkelijk. Ik weet dat omdat vele mij ook slecht behandelen.
Ik heb dan moeite met hun te vergeven maar dan vraagt altijd iets in mij: als je over hen zou moeten oordelen, zou je hen dan vergeven? En dan, ookal wil ik hun niet vergeven, zeg ik: ja dan vergeef ik hen zeker want de hel, dat verdienen ze nu ook weer niet.
Soms word het dan na een tijdje makkelijker om hen te vergeven in dit leven. Ik weet het het klinkt raar, want uiteindelijk ben ik dan nog wel kwaad op hen of teleurgesteld en kan ik hen niet echt vergeven, toch vergeef ik hen. Dat klinkt heel raar ik weet het. Maar ik ben zeker dat als jij het nu toepast jij ook zal denken: nee dat wens ik hun niet toe, die hel. Je zal hen dan nog niet onmiddellijk in dit leven vergeven, maar je ziet dan ook dat een deel van jouw hen wel wilt vergeven. En daar moet je blij om zijn want dat is een teken dat enkel uw vlees hen niet wilt vergeven maar je Geest wel. Ik weet echt niet goed wat zeggen en daarom zal ik voor je bidden

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Vergeven
BerichtGeplaatst: za 19 aug 2017 09:31 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ik denk ook dat vergeving een stap is, die we in geloof zetten. Ook al voelen we het niet en is de pijn er nog. Het is niet vergeven en vergeten. Het vergeten duurt soms langer.
Maar we handelen in gehoorzaam aan de Heer. Vooral we doen de boeien af die ook ons gebonden houden aan hetgeen gebeurd is.
Ik merk zelf ook dat het soms weer terugkomt. Ik heb vergeven en dan gebeurt er weer iets waardoor alles weer boven komt. Maar dan laat ik het weer bewust bij de Heer.
Wij zijn niet meer gebonden aan bitterheid en slechte gevoelens. Ik wens je sterkte Franny

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Vergeven
BerichtGeplaatst: za 19 aug 2017 11:49 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Ik denk dat er aan vergeven ook nog andere aspecten zitten:

1. Natuurlijk vergeven we iemand, omdat we iemand willen vergeven. Soms lijkt dit niet gemakkelijk, omdat er veel leed aangedaan is. Ik denk dan wel eens aan de Jood in het concentratiekamp die al zijn dierbaren verloren heeft, maar toch de kampbeulen kon vergeven. Ik heb zelfs eens een verhaal gelezen van een Jood die later getrouwd is met een kampbeul! Het lijkt onmogelijk, maar, misschien zien we hier ook een mooi symbool in? De Christen als bruid van Christus. God wil met ons "trouwen", terwijl wij Hem zoveel leed aangedaan hebben. Misschien kunnen we dat beseffen wanneer we mensen (proberen te) vergeven?

2. Vergeven doen we ook voor God. Vergeef ons, zoals wij vergeven ZIJN, toch?! Hoe willen wij vergeven zijn? Zie het niet als juk, immers, we zijn gered uit genade. Zie het als liefdesdaad. Laat God werken, de vrucht van e Heilige Geest is dan een logisch gevolg. Probeer het niet uit jezelf, maar probeer het uit Hem. De vrucht van de Heilige Geest: Liefde, Vreugde, Vrede, Geduld, Vriendelijkheid, Goedheid, Geloof (of: trouw, of: vertrouwen), Zachtmoedigheid, Zelfbeheersing (of: matigheid). Deze vrucht komt niet uit onszelf, maar uit Hem!

3. Vergeven is misschien wel gemakkelijk, en soms een keuze! Soms begint de keuze in ons "verstand". "Vergeven en vergeten" maakt het leven vaak ook een stuk gemakkelijker! Vergeven doen we dus ook voor onszelf! We laten daarmee iets achter ons, we denken er niet meer aan. Zolang we niet vergeven, is er een (kleine) last die we steeds meenemen. Ook die last kunnen we bij Hem neerleggen! Ruil last voor Zijn vrede, Zijn Liefde en Zijn Rust:

We kunnen dus gewoon ruilen! Luister maar eens:

https://www.youtube.com/watch?v=7AC7f292vhU

Ook nuttig om te lezen:

https://christenenvoorisrael.nl/isreality/auschwitz-overlevende-vergeeft-kampbewaker-in-rechtszaal/

Vriendelijkheid staat boven woede, en..... vriendelijkheid is een vrucht van de Geest. De vrouw in dit artikel zal vrede vinden en ontvangen.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Vergeven
BerichtGeplaatst: za 19 aug 2017 12:34 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dankjewel Jimmy en Koningsdochter voor jullie lieve woorden .
----
Ja echt wel , vergeven houd zo veel in .
Het leert zelfs dat je voor je eigen vijanden gaat bidden .
Het is niet iets dat een ander mens je kan leren , omdat je vijand in deze , meestal niet naar jou
komt om vergeving te vragen .En buitenstaanders niet begrijpen wat je doormaakt .
Ook word jezelf vaak belemmerd in het goede dat je wil doen voor een ander , door gebrek aan informatie
van hunne kant .Ze laten je in de kou staan , kappen af waar nood is , denken dat zij alles bepalen en in de hand hebben .
Omdat je weet dat veel in de doofpot word gestoken , en dat niet alleen bij ons .
Maar vergeven , kunnen vergeven is de mooiste daad die er is .
Ja Jimmy , jij zei het mooi : je wilt niet dat iemand in de hel gaat .
Tenslotte bepaald God wie de hel verdient , maar als wij niet bidden voor onze vijanden , ja dan kan
er zeker geen ommekeer komen in hun hart .En blijf je steken waar je was .
Een persoon zonder bekering en liefde En als zo een persoon sterft , wat dan .
Ik weet niet wie de H.Geest ontbind voor de hemel , of toch ik heb dat niet te bepalen !
___
Ook ik kan
voor een situatie komen te staan , waarbij ik het goed moet maken bij de ander ,
ook ik kan misschien het nooit meer goed maken bij de ander .
Dan denk ik dat Jezus Woorden , bid voor je vijand ook voor mij zeer nodig is .
Dan zou ik ook graag hebben dat God mijn hart beweegt en niet verhard laat .
Koningsdochter schreef:
Ik denk ook dat vergeving een stap is, die we in geloof zetten. Ook al voelen we het niet en is de pijn er nog. Het is niet vergeven en vergeten. Het vergeten duurt soms langer.
Maar we handelen in gehoorzaam aan de Heer. Vooral we doen de boeien af die ook ons gebonden houden aan hetgeen gebeurd is.
Ik merk zelf ook dat het soms weer terugkomt. Ik heb vergeven en dan gebeurt er weer iets waardoor alles weer boven komt. Maar dan laat ik het weer bewust bij de Heer.
Wij zijn niet meer gebonden aan bitterheid en slechte gevoelens. Ik wens je sterkte Franny

Ja zo kan men zeker het Licht weer laten schijnen in je hart en word je oog weer stralend .
Want het oog is het licht van je ziel .Zo kan je oog weer een ander aankijken met liefde , en je hand ook je vijand helpen in nood .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Vergeven
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2017 02:51 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Dirk,
Citeer:

Ik denk dan wel eens aan de Jood in het concentratiekamp die al zijn dierbaren verloren heeft, maar toch de kampbeulen kon vergeven. Ik heb zelfs eens een verhaal gelezen van een Jood die later getrouwd is met een kampbeul!
Citeer:

Inderdaad ,uit vergeving kan iets zeer groots voortkomen : liefde
Citeer:




3. Vergeven is misschien wel gemakkelijk, en soms een keuze! Soms begint de keuze in ons "verstand". "Vergeven en vergeten" maakt het leven vaak ook een stuk gemakkelijker! Vergeven doen we dus ook voor onszelf! We laten daarmee iets achter ons, we denken er niet meer aan. Zolang we niet vergeven, is er een (kleine) last die we steeds meenemen. Ook die last kunnen we bij Hem neerleggen!
Citeer:

Ja , vergeven met verstand is een stuk makkelijker , je laat het achter je en focust je op iets anders .
Mits je voorruit wil in het leven en dat eventueel compenseert met materieel goed .
____
Het hangt ook af met wat je geconfronteerd word .
Een persoon die misbruikt is als kind , draagt de gevolgen zijn hele leven met zich mee .
Sommigen zijn daarbij zwaar mishandelt .
En hun geest , ziel kent geen rust , is zo gewond dat het niet meer te helen is .
Geen dokter of pil , instantie : kan bereiken wat een liefdevol hart wel kan .
----------------
Elke situatie is anders :oftewel zit je middenin het kwade en hoopt niet op het kwade ,
oftewel zit je middenin het goede en hoopt op het goede om hulp , maar is het schijnhulp dus toch het
kwade .
Vergeven kan een langdurig proces zijn of een kort , hangt af van de situatie en of er de mogelijkheid
nog is om vergeving te geven en te krijgen .
Sommige mensen krijgen geen vergeving voor hun daden , dat moeten wij ook onder ogen durven zien .
En hiermee bedoel ik : diegene die ontbonden zijn voor de hemel .
_____________________
Bij mij gaat vergeven de goede kant uit , ook al zie ik de personen waar het om draait niet .
Vergeven kan je met je hart , het innerlijke en dat doorgeven aan betrokkenen .
Samen leren wat vergeven inhoud en waar het niet verder moet .
Het laten rusten waar anderen fout waren , ze met hun fouten niet confronteren en oprakelen ermee .
Ik vertrouw de goede God ook in deze , dat als HIJ bepaald wie het waard is om vergeving van HEM
te krijgen , ze het krijgen .
HIJ kent elk hart , Hij doorziet het verborgene , HIJ weet , HIJ verhard een hart en smelt een hart .
Wij mogen meehelpen om harten te verwarmen , te vergeven , te laten rusten waar God het zal overnemen .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Vergeven
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2017 20:20 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ik was vanavond in de dienst en daar hoorde ik een "preek" (het was niet echt een preek, maar een echtpaar wat hun leven met ons deelde.)
Er zijn daar heel moeilijke dingen gebeurd en ze hebben veel meegemaakt, op allerlei gebied. Veel pijn, ook lichamelijk, en moeilijkheden en niet weten waarom.
In ieder geval moest ik denken aan hetgeen Franny schreef dat het soms zo moeilijk is als er bv. misbruik en mishandeling is enz.
Ze lieten een foto van een blauwe vaas zien met grillig gevormde gouden lijnen.
Er is in China (of Japan) een kunst waar ze vasen extra kapot maken en dan met goud lijmen. Het zag er prachtig uit.
Hun boodschap was, dat we soms gebroken zijn en niet weten waarom we dingen moeten meemaken, dingen die gewoon erg zijn.
De scherven van ons leven eigenlijk. Maar als we het door God laten "lijmen" zal Hij het met goud doen en de vaas is mooier en waardevoller als ervoor.
Hij zei nog, we worden door moeilijke omstandigheden bitter of beter. Zij zijn duidelijk niet bitter geworden.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Vergeven
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2017 21:10 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Koningsdochter schreef:
Ik was vanavond in de dienst en daar hoorde ik een "preek" (het was niet echt een preek, maar een echtpaar wat hun leven met ons deelde.). Er zijn daar heel moeilijke dingen gebeurd en ze hebben veel meegemaakt, op allerlei gebied. Veel pijn, ook lichamelijk, en moeilijkheden en niet weten waarom. In ieder geval moest ik denken aan hetgeen Franny schreef dat het soms zo moeilijk is als er bv. misbruik en mishandeling is enz. Ze lieten een foto van een blauwe vaas zien met grillig gevormde gouden lijnen.
Er is in China (of Japan) een kunst waar ze vasen extra kapot maken en dan met goud lijmen. Het zag er prachtig uit. Hun boodschap was, dat we soms gebroken zijn en niet weten waarom we dingen moeten meemaken, dingen die gewoon erg zijn. De scherven van ons leven eigenlijk. Maar als we het door God laten "lijmen" zal Hij het met goud doen en de vaas is mooier en waardevoller als ervoor. Hij zei nog, we worden door moeilijke omstandigheden bitter of beter. Zij zijn duidelijk niet bitter geworden.


Ook wij hebben vandaag een mooie preek gehoord, waarin duidelijk gemaakt werd dat "juist geloven" van groot belang is. "Verkeerd geloven" kan rampzalige gevolgen hebben. Zo sterven er mensen in India omdat ze geloven dat ze hun koeien niet mogen eten. Voor ons is het van groot belang te beseffen wie wij in Christus zijn. Als het goed is, wordt alles nieuw na de wedergeboorte, en is het de bedoeling dat we ons denken gaan vernieuwen. De wedergeboorte is een moment (de redding). De vernieuwing van onze gedachten is een proces, zie het als een "opnieuw programmeren" van een computer. De oude software moet vervangen worden. Bij de mens moet dit ook gebeuren. Na de wedergeboorte zit de "oude software" nog in de gedachten van de mens. Hoe vernieuwen we deze software? Hoe vernieuwen we dit denken? Door Bijbel te lezen en een Bijbel-getrouwe kerk te bezoeken, ons door de Heilige Geest te laten onderwijzen en goed te beseffen wie we in Christus zijn. Vergeven hoort daarbij, en kan inderdaad een proces zijn.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Vergeven
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 06:38 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Ik was vanavond in de dienst en daar hoorde ik een "preek" (het was niet echt een preek, maar een echtpaar wat hun leven met ons deelde.)
Er zijn daar heel moeilijke dingen gebeurd en ze hebben veel meegemaakt, op allerlei gebied. Veel pijn, ook lichamelijk, en moeilijkheden en niet weten waarom.
In ieder geval moest ik denken aan hetgeen Franny schreef dat het soms zo moeilijk is als er bv. misbruik en mishandeling is enz.
Ze lieten een foto van een blauwe vaas zien met grillig gevormde gouden lijnen.
Er is in China (of Japan) een kunst waar ze vasen extra kapot maken en dan met goud lijmen. Het zag er prachtig uit.
Hun boodschap was, dat we soms gebroken zijn en niet weten waarom we dingen moeten meemaken, dingen die gewoon erg zijn.
De scherven van ons leven eigenlijk. Maar als we het door God laten "lijmen" zal Hij het met goud doen en de vaas is mooier en waardevoller als ervoor.
Hij zei nog, we worden door moeilijke omstandigheden bitter of beter. Zij zijn duidelijk niet bitter geworden.

Dankjewel Koningsdochter en Dirk om mij te schrijven , is bemoedigend .
Ik lees scherven , proces , goud ,juist geloven , God , bitter of beter enz....
Ik voeg dit daarom even toe !
Paulus in 2 Korintiers 4 :1
Daarom verliezen wij nooit de moed , nu wij door Gods ontferming met deze dienst zijn belast .
Wij hebben heimelijkheid en schaamte afgelegd , wij gaan niet met sluwheid te werk , wij vervalsen Gods woord niet .
De openlijke verkondiging van de waarheid is onze aanbeveling , bij alle mensen die ons voor het aanschijn
van God willen beoordelen.
En als er nog een sluier ligt over de boodschap die wij verkondigen , dan alleen voor hen die verloren gaan :
voor de ongelovigen , wiens geest door de god van deze wereld zozeer is verblind , dat zij de glans niet ontwarren van de heerlijkheid van Christus , die het beeld is van God .
Wij verkondigen immers niet onszelf , maar Christus Jezus , de Heer , onszelf beschouwen wij slechts ,
als uw dienaars om Jezus wil ;
Dezelfde God die gezegd heeft :
Licht moet schijnen in de duister , als een licht in onze harten opgegaan , om de kennis te doen stralen ,
van Zijn heerlijkheid , die ligt over het gelaat van Christus .

_______________________
Maar wij dragen deze schat in aarden potten , duidelijk blijkt dat de overgrote kracht van God komt ,
en niet van ons .
-Wij worden aan alle kanten bestookt , maar raken toch niet klem
-Wij zien geen uitweg meer , maar zijn nooit te einde raad
-Wij worden opgejaagd , maar niet in de steek gelaten
-Wij worden neergeveld ,maar gaan er niet aan dood
------------
Altijd dragen wij het sterven van Jezus in ons lichaam mee , want ook het leven van Jezus moet in ons lichaam openbaar worden .
Voortdurend word ons lichaam aan de dood overgeleverd om Jezus wil , opdat ook het leven van Jezus ,
zich zou openbaren in ons sterfelijk bestaan .
Zo verricht de dood zijn werk in ons en het leven in u .
__16 : Neen wij geven de moed niet op , al gaan wij ook ten onder naar de uitwendige mens , ons innerlijk leven vernieuwd zich van dag tot dag .
De lichte kwelling van een ogenblik bezorgd ons een alles overtreffende , altijddurende , volheid van glorie .
Wij houden het oog gericht niet op zichtbare , maar op het onzichtbare .
Wat wij zien gaat voorbij , de onzichtbare dingen duren eeuwig .
------------------------------
1 Jakobus 2
Broeders acht uzelf heel gelukkig , wanneer u allerlei beproevingen overkomen , want gij weet dat
de beproeving van uw geloof standvastigheid voortbrengt.
En de standvastigheid moet zich ten volle verwerkelijken , zodat gij volmaakt en onberispelijk zijt en in
niets te kort schiet .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vergeven , standvastigheid in geloof , Gods kracht in beproeving houd zoveel in .
Inderdaad er is zoveel leed , mishandeling enz....
Maar als je verhalen leest van mensen , jong of volwassen , waar Gods kracht aanwezig is verwondert ,
het je telkens weer en weer .
Neem nu van een vrouw die ontvoerd werd en door haar ontvoerder
in een kist gevangen gehouden werd , dit 7 jaar lang , 23 u per dag .
Bij haar redding , 7 jaar later zei ze : mijn geloof hield mij overeind .
Evangelist Richard Wurmbrand , standvastig gebleven ondanks de hel van de gevangenis .
Dit zijn maar twee verhalen uit de duizenden , twee verhalen van groot geloof in lijden ,
er zijn ook verhalen van kinderen die geleden hebben en nu lijden of mishandeld worden , sommigen
helpen anderen in het volwassen zijn , zij laten hun licht schijnen ondanks hun beproeving ,
anderen kiezen de verblindheid van de wereld .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Vergeven
BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2017 10:30 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Ik zou je zeer graag bemoedigen maar ik weet niet wat zeggen. De Bijbel aanhalen is makkelijk: je moet ieder vergeven. Maar het doen, dat is niet altijd even gemakkelijk. Ik weet dat omdat vele mij ook slecht behandelen.
Ik heb dan moeite met hun te vergeven maar dan vraagt altijd iets in mij: als je over hen zou moeten oordelen, zou je hen dan vergeven? En dan, ookal wil ik hun niet vergeven, zeg ik: ja dan vergeef ik hen zeker want de hel, dat verdienen ze nu ook weer niet.
Soms word het dan na een tijdje makkelijker om hen te vergeven in dit leven. Ik weet het het klinkt raar, want uiteindelijk ben ik dan nog wel kwaad op hen of teleurgesteld en kan ik hen niet echt vergeven, toch vergeef ik hen. Dat klinkt heel raar ik weet het. Maar ik ben zeker dat als jij het nu toepast jij ook zal denken: nee dat wens ik hun niet toe, die hel. Je zal hen dan nog niet onmiddellijk in dit leven vergeven, maar je ziet dan ook dat een deel van jouw hen wel wilt vergeven. En daar moet je blij om zijn want dat is een teken dat enkel uw vlees hen niet wilt vergeven maar je Geest wel. Ik weet echt niet goed wat zeggen en daarom zal ik voor je bidden


Het is nu een tijdje geleden dat je dit schreef , maar ik wil je bedanken omdat je spontaan voor mij wilde bidden .
____
Dankjewel hiervoor ! a200.gif
ps. Ja de hel mag men niemand toewensen !
------
liefs
Franny


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Vergeven
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2017 09:27 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Vergeven lukt me nog wel, maar ik vind het heel moeilijk om geen ruzie te krijgen met iemand die me onrecht aandoet. Het frustreert me dan hoe iemand doet. Ik verwacht dan beter inzicht van die gene. Mensen die elkaar kwaad aandoen is ook iets om medelijden mee te hebben. Door een gebrek aan Gods licht ontstaan de conflicten in deze wereld. Het is geestelijke armoede, waardoor het kwaad ontstaat. Je wens toch iedereen het Licht van God toe. Dat helpt me wel te vergeven, omdat mensen vaak niet door hebben waar ze mee bezig zijn. Een volgende stap zou voor me zijn, mijzelf te beheersen en me niet meer op de kast te laten jagen door anderen. Dat vind ik zelf persoonlijk heel moeilijk. Daarin moet ik wel eerlijk wezen dat ik dan wel eens wrok koester.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Vergeven
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2017 06:17 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Broeder Gait schreef:
Vergeven lukt me nog wel, maar ik vind het heel moeilijk om geen ruzie te krijgen met iemand die me onrecht aandoet. Het frustreert me dan hoe iemand doet. Ik verwacht dan beter inzicht van die gene. Mensen die elkaar kwaad aandoen is ook iets om medelijden mee te hebben. Door een gebrek aan Gods licht ontstaan de conflicten in deze wereld. Het is geestelijke armoede, waardoor het kwaad ontstaat. Je wens toch iedereen het Licht van God toe. Dat helpt me wel te vergeven, omdat mensen vaak niet door hebben waar ze mee bezig zijn. Een volgende stap zou voor me zijn, mijzelf te beheersen en me niet meer op de kast te laten jagen door anderen. Dat vind ik zelf persoonlijk heel moeilijk. Daarin moet ik wel eerlijk wezen dat ik dan wel eens wrok koester.

Fijn dat vergeven je goed lukt .
-------------------------------------------
Moeilijker is het voor een christen om je niet op stang te laten jagen .
Het is net alsof een ander ( ongelovig gedrag ? ) je uitprobeert in deze .
Ik zou je willen bemoedigen en zeggen :
-het is mooi als je weet dat het beter is om zulk negatief gedrag van anderen te blijven negeren .
Je krijgt er rust door en de anderen stellen vragen hoe het komt dat ondanks alles je rustig blijft .
__________________________________
Maar gemakkelijk is het niet : ik spreek uit ervaring .

-----
Liefs Franny


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.