Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 17:19

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Genade is gratis
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2017 10:49 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Een evangelist wilde mensen iets uitleggen over de betekenis van geloven en genade. Hij pakte een briefje van 200 euro uit zijn zak en vroeg aan de mensen die bij hem stonden wie het wilde hebben. Er waren verschillende reacties. Een deel van de mensen vertrouwde de evangelist niet. Anderen dachten dat er iets achter zou zitten of dat hij een grapje maakte. Het leek alsof er niemand was die het geld wilde hebben. Totdat er toch een jongen was die naar de evangelist toeliep en tegen hem zei dat hij het geld wel zou willen hebben. De evangelist keek de jongen vriendelijk aan en zei: "Alsjeblieft, jij mag het houden." Dankbaar nam de jongen het geld aan.

Ademloos wachtten de mensen af wat er nu ging gebeuren. Maar er gebeurde niets. "Mag hij het geld houden?", vroegen sommigen. "Natuurlijk", zei de evangelist, "het zou toch niet eerlijk zijn als ik iets wat ik eerst gegeven heb, weer zou afnemen?" "Als ik geweten had dat u het echt meende dan had ik het geld ook aangepakt", zeiden anderen."Ik heb het jullie eerlijk aangeboden", zei de evangelist, "maar er was verder niemand die het geld wilde hebben."

De mensen beseften maar al te goed dat alleen zij zelf er de oorzaak van waren dat ze het geld dat hun gratis aangeboden werd, niet hadden gekregen. Niemand had het gratis geld in ontvangst genomen, behalve die ene jongen. Hij geloofde eenvoudig wat de evangelist zei en ging met het geld naar huis.

God biedt ons alles aan, gezondheid, werk, kleding, financien, maar het mooiste en kostbaarste wat Hij heeft is Zijn Zoon Jezus Christus. En wij kunnen dat geschenk gratis (uit genade) ontvangen door het geloof:

Want alzo lief heeft God de wereld (er staat niet: "de uitverkoren mensen") gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe(Johannes 3).

Nemen wij dit geschenk (Jezus Christus) gratis aan, zoals de jongen dankbaar het biljet van 200 euro aannam, zonder wantrouwen, zonder iets te (moeten) doen?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.