Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 14:37

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Genezingen
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 21:26 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
God is onze Geneesheer. Toch zijn mensen ziek. In dit topic wil ik graag vragen van forumleden beantwoorden, en meer uitleggen over dit vaak lastige onderwerp. Vragen als:

- Waarom geneest niet iedereen?
- Wil God wel dat we genezen?
- Waar komt ziekte vandaan?
- Hoe zit het met Paulus' doorn in het vlees?

Het is niet de bedoeling gebedsgenezers te bekritiseren. Het is ook niet de bedoeling te oordelen. In dit topic wil ik proberen mensen te bemoedigen en daar waar nodig onderwijs te geven.

Alle vragen mogen en kunnen hier gesteld worden.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 06:37 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dirk schreef:
God is onze Geneesheer. Toch zijn mensen ziek. In dit topic wil ik graag vragen van forumleden beantwoorden, en meer uitleggen over dit vaak lastige onderwerp. Vragen als:

- Waarom geneest niet iedereen?
- Wil God wel dat we genezen?
- Waar komt ziekte vandaan?
- Hoe zit het met Paulus' doorn in het vlees?

Het is niet de bedoeling gebedsgenezers te bekritiseren. Het is ook niet de bedoeling te oordelen. In dit topic wil ik proberen mensen te bemoedigen en daar waar nodig onderwijs te geven.

Alle vragen mogen en kunnen hier gesteld worden.

Dag Dirk ,
Goed onderwerp , heel belangrijk ook .
Maar vragen stellen hieromtrent lijkt mij zo moeilijk .
Zou je per thema bv. eenzaamheid : aan de hand van de bijbel iets kunnen neerpennen ,
zodat mensen die vragen hebben verder kunnen ?
En eventueel antwoorden krijgen van ervaringsdeskundigen .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 07:42 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Dag Dirk ,
Goed onderwerp , heel belangrijk ook .
Maar vragen stellen hieromtrent lijkt mij zo moeilijk .
Zou je per thema bv. eenzaamheid : aan de hand van de bijbel iets kunnen neerpennen ,
zodat mensen die vragen hebben verder kunnen ?
En eventueel antwoorden krijgen van ervaringsdeskundigen .


Het is ook een lastig onderwerp, bijvoorbeeld omdat mensen zich snel gekwetst voelen, of om dat de waarheid niet altijd goed begrepen wordt. Ik ga zeker op deze punten in, en, zeker zullen er ervaringen van deskundigen en ook antwoorden geplaatst worden!

Belangrijk is te beseffen dat, en dat citeer ik drie Bijbelteksten:

Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

En Jezus zei tegen hen: Ik ben het Brood des levens; wie tot Mij komt, zal beslist geen honger hebben, en wie in Mij gelooft, zal nooit meer dorst hebben.

Jezus dan zei tegen de Joden die in Hem geloofden: Als u in Mijn woord blijft, bent u werkelijk Mijn discipelen, en u zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u vrijmaken.


Ik wil nog meer de nadruk gaan leggen op deze Waarheid: Jezus Christus. De Bijbel leert ons dat alleen Jezus ons vrijmaakt, de Bijbel leert ons dat diegenen die tot Hem komen geen honger en geen dorst meer hebben. Alleen die vrijheid biedt oplossingen. In dit topic wil ik uitleggen hoe we nog dichter bij deze vrijheid, dus deze waarheid kunnen komen. Ik zal dat inderdaad stapsgewijs doen. Mocht je vragen of suggesties hebben, Franny, stel ze gerust!

Ik wens jou het allerbeste en boven alles Gods Zegen!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 09:15 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dirk schreef:
Franny schreef:
Dag Dirk ,
Goed onderwerp , heel belangrijk ook .
Maar vragen stellen hieromtrent lijkt mij zo moeilijk .
Zou je per thema bv. eenzaamheid : aan de hand van de bijbel iets kunnen neerpennen ,
zodat mensen die vragen hebben verder kunnen ?
En eventueel antwoorden krijgen van ervaringsdeskundigen .


Het is ook een lastig onderwerp, bijvoorbeeld omdat mensen zich snel gekwetst voelen, of om dat de waarheid niet altijd goed begrepen wordt. Ik ga zeker op deze punten in, en, zeker zullen er ervaringen van deskundigen en ook antwoorden geplaatst worden!

Belangrijk is te beseffen dat, en dat citeer ik drie Bijbelteksten:

Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

En Jezus zei tegen hen: Ik ben het Brood des levens; wie tot Mij komt, zal beslist geen honger hebben, en wie in Mij gelooft, zal nooit meer dorst hebben.

Jezus dan zei tegen de Joden die in Hem geloofden: Als u in Mijn woord blijft, bent u werkelijk Mijn discipelen, en u zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u vrijmaken.


Ik wil nog meer de nadruk gaan leggen op deze Waarheid: Jezus Christus. De Bijbel leert ons dat alleen Jezus ons vrijmaakt, de Bijbel leert ons dat diegenen die tot Hem komen geen honger en geen dorst meer hebben. Alleen die vrijheid biedt oplossingen. In dit topic wil ik uitleggen hoe we nog dichter bij deze vrijheid, dus deze waarheid kunnen komen. Ik zal dat inderdaad stapsgewijs doen. Mocht je vragen of suggesties hebben, Franny, stel ze gerust!

Ik wens jou het allerbeste en boven alles Gods Zegen!

Lastig is het inderdaad , want je kunt gelovig zijn en met problemen zitten .
Dat kan van allerlei aard zijn .
Momenteel ga ik door een zeer moeilijke periode , maar red het wel dankzij mijn geloof in Jezus-Christus .
Ik red het wel en krijg van HEM de kracht , de liefde en genade die ik nodig heb : elke dag .
Ook al heb ik mindere momenten , ik weet dat HIJ bij mij is .
Plus ik heb mensen om mij heen die mij liefhebben en ik hen .
_____
Dus dan denk ik meer aan de mensen die gelovig zijn maar nood hebben aan de juiste woorden van de H.Schrift .
Of gelovigen die vriendschap en goede raad zoeken bij Bijbel getrouwe mensen.
Ik vind dat je er moed voor moet hebben ,
om in een kwetsbare toestand dan toch
in het openbaar je zielenleed te vertellen .
Zoals op een forum bv. he !
----

Toch denk ik dat als er iemand de eerste stap zet , de rest volgt .
-------
Ik wens je van harte heel veel suxes en hoop dat je veel mensen kunt verder helpen ,
samen met de andere forumgasten .
----


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 09:25 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Dus dan denk ik meer aan de mensen die gelovig zijn maar nood hebben aan de juiste woorden van de H.Schrift .
Of gelovigen die vriendschap en goede raad zoeken bij Bijbel getrouwe mensen.
Ik vind dat je er moed voor moet hebben ,om in een kwetsbare toestand dan toch in het openbaar je zielenleed te vertellen .
Zoals op een forum bv. he !


Ik weet niet of die "oplossing" er ook in Nederland is, maar hier in Zwitserland hebben we een christelijke Site waar je ten eerste veel informatie krijgt, maar wat ook belangrijk is, je kunt er anoniem heen schrijven met hetgeen je belast of wat je verdrietig maakt. Het is een stap die niet veel moed vraagt. Of op een begeleide chat.
Ik werk er zelf al zo'n 10 jaar aan mee met mails beantwoorden. Het is een aardig groepje mensen die hier meewerken, ook tamelijk wat voorgangers bv. voor de theologische vragen.
Ik heb hierdoor kontakten die soms al jaren duren en waarvan degeen weet dat al heeft ze een half jaar niets meer geschreven, ze kan het steeds weer doen.
Ik heb ook mogen beleven dat mensen zich bekeren na een tijdje begeleiding. Of ik kan ze aan iemand verwijzen, bv. een christelijke psychologin, als het probleem te complex is.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 09:36 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Koningsdochter schreef:
Ik weet niet of die "oplossing" er ook in Nederland is, maar hier in Zwitserland hebben we een christelijke Site waar je ten eerste veel informatie krijgt, maar wat ook belangrijk is, je kunt er anoniem heen schrijven met hetgeen je belast of wat je verdrietig maakt. Het is een stap die niet veel moed vraagt. Of op een begeleide chat.
Ik werk er zelf al zo'n 10 jaar aan mee met mails beantwoorden. Het is een aardig groepje mensen die hier meewerken, ook tamelijk wat voorgangers bv. voor de theologische vragen.
Ik heb hierdoor kontakten die soms al jaren duren en waarvan degeen weet dat al heeft ze een half jaar niets meer geschreven, ze kan het steeds weer doen.
Ik heb ook mogen beleven dat mensen zich bekeren na een tijdje begeleiding. Of ik kan ze aan iemand verwijzen, bv. een christelijke psychologin, als het probleem te complex is.


Dan maken we die oplossing! Heb je een link van deze site? Gaat alles in het Duits? Jij spreekt Nederlands, dus het moet niet al te lastig zijn dit concept ook voor het Nederlandse taalgebied bruikbaar te maken.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 09:56 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Zoals ik al eerder opmerkte is het de Waarheid die ons echt vrijmaakt! De waarheid is in God, in Jezus Christus. God wil dat het goed gaat met ons. Hoe? Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden. Al die andere dingen zijn ons eten, onze kleding, maar ook onze gezondheid. Wat zegt de Bijbel over genezingen? En, wat doen we ermee? Daarover later meer. Belangrijk is om goed op beseffen wat Gods Woord zegt. Het zijn woorden die ons bemoedigen, sterken en verder helpen in mindere tijden:

Enkele teksten:

Jakobus 5
Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen.

Psalm 147
Hij geneest wie gebroken zijn en verzorgt hun diepe wonden.

Spreuken 17
Een vrolijk hart bevordert een goede gezondheid.

Matteüs 10
Genees zieken

Jakobus 5
Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer. Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan.

1 Petrus 2
Door Zijn striemen bent u genezen.

Jesaja 53
Voor ons welzijn werd Hij getuchtigd, Zijn striemen brachten ons genezing.

Lucas 10
Genees de zieken die er zijn en zeg tegen hen: “Het ​koninkrijk van God​ heeft jullie bereikt.”

Exodus 15
Ik, de HEER, ben het die jullie geneest.

Zomaar enkele teksten, uit de vele honderden teksten. Hoe maken we dit actief in ons leven?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 12:18 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Dan maken we die oplossing! Heb je een link van deze site? Gaat alles in het Duits? Jij spreekt Nederlands, dus het moet niet al te lastig zijn dit concept ook voor het Nederlandse taalgebied bruikbaar te maken.


De Link is: www.livenet.ch

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 15:04 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
De Bijbel leert ons dus dat God onze Geneesheer is. We lezen het zowel in het Oude als Nieuwe Testament. Tevens lezen we zelfs dat het een opdracht is de zieken te genezen, en voor elkaar te bidden. De Bijbel is het Woord van God. Hoe kan het dat het erop lijkt dat veel gebeden niet verhoord worden? Hoe kan het dat veel mensen ziek zijn of ziek blijven? Hoe kan het dat er ook onder Christenen veel eenzaamheid en psychisch leed is? De Bijbel is toch duidelijk?

Matthéüs 21:22
En al wat gij gelovig zult begeren in het gebed, zult gij ontvangen.

Markus 11:24
Daarom zeg Ik u, alle dingen die gij biddende begeert, gelooft, dat gij ze ontvangen zult, en zij zullen u geworden.

Johannes 14:13
En al wat gij begeren zult in Mijn Naam, dat zal Ik doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde.

We moeten dus geloven dat wij dat ontvangen waarvoor we bidden.

De rode draad is dus geloof. Toen Jezus op aarde was, werd ieder persoon die Hem toestond hem te bedienen genezen. In de evangeliën wordt al 17 keer verteld dat Jezus alle zieken genas die aanwezig waren. Jezus sprak keer op keer weer woorden als "Ga heen, uw geloof heeft u gered" tegen iemand die niet kon lopen of tegen een blinde in Markus 10: Ga heen, uw geloof heeft u behouden. En meteen werd hij ziende en volgde Jezus op de weg.

Het gaat dus om geloof. Nu zullen sommigen zeggen "ik geloof het wel", maar aan de andere kant zijn de meeste mensen cynisch en geloven ze hier niet in. Het was iets van "vroeger" of mensen denken dat ze het niet verdienen. We moeten ons dus afvragen in hoeverre we geloven dat wij echt dat ontvangen waar wij om bidden, zoals de blinde graag weer wilde zien en de kreupele graag weer wilde lopen.

Ongeloof is een van de redenen dat een genezing uitblijft. Als ik dat zo beweer worden sommige mensen boos. Sommige mensen protesteren. Laten we eens bekijken hoe het Jezus in Nazareth verging. Het was Zijn woonplaats. We zouden verwachten dat de mensen op de hoogte waren van Zijn werk.

In Markus 6 arriveerde Jezus in Zijn vaderstad, Nazareth. De meeste inwoners van Nazareth verachtten Hem, ze zagen Hem slechts als de timmerman, maar wonderen, nee, zeker niet. Wat is het gevolg?

En Jezus zei tegen hen: Een profeet is niet ongeëerd, behalve in zijn vaderstad en bij zijn familie en in zijn huis. En Hij kon daar geen kracht doen, maar Hij legde slechts enkele zieken de handen op en genas hen. En Hij verwonderde Zich over hun ongeloof. En Hij trok de dorpen in de omgeving rond en gaf er onderwijs.

Een aantal zaken zijn opvallend:

1. Jezus kon geen kracht doen, de almachtige Jezus Christus was opeens machteloos!
2. HIJ genas slechts enkele zieken. Er waren dus wel enkele mensen die wel in Hem geloofden!
3. Jezus verwonderde Zich over het ongeloof. Hij was dus verbaasd, en vast ook verdrietig.
4. Jezus vertrok naar de dorpen in de omgeving, en gaf daar Zijn onderwijs.

Later wil ik hierop doorgaan en andere factoren belichten die genezing van ziel en lichaam belemmeren. Voor nu moeten we ons een aantal zaken afvragen:

1. Staan wij toe dat Jezus kracht doet bij ons? Zijn we zoals de bewoners van Nazareth?
2. Accepteren wij Zijn onderwijs, zoals we in de Bijbel kunnen lezen?
3. Geloven we echt dat HIJ ons geneest van onze lichamelijke en geestelijke ongemakken?

Het zijn een aantal aandachtspunten die ieder van ons eens in gebed aan God moet voorleggen. De Heilige Geest zal ons overtuigen. De Liefde van God is oneindig groot. Laten we volmondig JA zeggen tegen Zijn Liefde, in alle opzichten!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2017 07:14 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Mooie teksten Dirk , stuk voor stuk .
Maar wat met mensen die geloven in genezing : geestelijk en lichamelijk !
bidden , om de liefdevolle kracht en genezing van Jezus-Christus ,
en niet geholpen worden .
____
Wat doen zij dan verkeerd volgens jou ?
Of beter geformuleerd : volgens het Woord van God !
Het kan niet zijn dat het de wil van God is dat men lijd en toch lijden mensen .
Het kan niet zijn dat geloof te weinig is , want er zijn zeer gelovigen die niet genezen .
Kan het zijn dat mensen beproeft worden door God in lijden enz... , maar nooit harder dan dat je aankunt ?
Het kan niet anders zijn , want er is lijden , verdriet , miserie , armoede enz...ook onder de gelovigen .
Wat met kindjes die geboren worden met een zware handicap of bloedarmoede enz.... .
Of je krijgt een ongeluk en bent mentaal gecrasht .
Je bent ongeneeslijk ziek ?
----
Gelovig zijn , blijven : in lijden en ziekte kan veel verzachten door de kracht en liefde van God .
Die liefde van HEM die in een ander werkt , waardoor je door bemoediging de liefdevolle aandacht en zorg ontvangt ,
om weer door te kunnen .
Gelovig zijn kan een dimensie zijn die alles overstijgt , maar is weinigen toebedeeld .
__
Om een voordbeeldje te noemen .
Er was een aanstaande moeder die 3 of 4 maanden zwanger was .
De dokters hielden bij hoog en laag vast dat het kindje onherroepelijk gehandicapt zou zijn bij de geboorte
en zou sterven na de geboorte .
De moeder was zeer gelovig en legde haar zekerheid bij God en liet het kindje volgroeien .
Bij de geboorte bleek het een mooi en super gezond meisje te zijn .
-----
Ik beweer wel niet dat er genezing, terstond genezing kan zijn .Van Jezus ging een kracht en warmte uit ,
die alles overstijgt .
Maar niemand kan beweren dat alle diep gelovigen genezing bekomen .
Dus mijn vraag en punt is :
Wat met mensen die diep gelovig zijn , die toch lijden en niet genezen .
Graag een antwoord via de H.Schrift .Dankjewel op voorhand !
----
ps. Deze vraag is niet voor mij persoonlijk , maar in het algemeen bedoeld .


.
-


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2017 10:03 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Mooie teksten Dirk , stuk voor stuk .
Maar wat met mensen die geloven in genezing : geestelijk en lichamelijk !
bidden , om de liefdevolle kracht en genezing van Jezus-Christus ,
en niet geholpen worden .
____
Wat doen zij dan verkeerd volgens jou ?
Of beter geformuleerd : volgens het Woord van God !
Het kan niet zijn dat het de wil van God is dat men lijd en toch lijden mensen .
Het kan niet zijn dat geloof te weinig is , want er zijn zeer gelovigen die niet genezen .

Gelovig zijn kan een dimensie zijn die alles overstijgt , maar is weinigen toebedeeld .


Dat zijn goede vragen, en die ga ik ook allemaal behandelen, met Bijbelse onderbouwing. O.a:

- Waarom geneest niet iedereen? Doet men iets fout? Zo ja, wat?
- Belemmeringen voor genezingen.
- De oorsprong en oorzaak van ziektes. Is het Gods Wil dat iedereen geneest?
- Van theorie naar praktijk!

Mocht er vragen zijn, van jou, of een ander, stel ze gerust.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2017 17:34 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Dat het dagelijks brood belangrijk is, alszijnde het levende Brood, blijkt ook vandaag weer. Ik citeer uit het dagelijks brood, in de wetenschap dat het beseffen hiervan cruciaal is, verder zonder commentaar:

Koningsdochter schreef:
Zondag 30 juli 2017

Marcus 4:39

Toen hij wakker geworden was, sprak hij de wind bestraffend toe en zei tegen het meer: ‘Zwijg! Wees stil!’ De wind ging liggen en het meer kwam helemaal tot rust.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wowww. Hieruit spreekt zo'n autoriteit. Is het mij, is het jou bewust dat Jezus aan ons deze autoriteit ook gegeven heeft voordat Hij opgenomen werd in de Hemel en aan de rechterhand van Zijn Vader ging zitten.
Dank U Heer. laat mij deze autoriteit steeds meer bewust worden.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2017 17:57 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
We hebben aan de hand kunnen vaststellen dat:

1. Ziekte niet van God komt.
2. God wil dat we genezen.
3. Christenen de autoriteit van Jezus ontvangen hebben.
4. Het een opdracht is voor elkaar te bidden.
5. Het een opdracht is zieken de handen op te leggen.
6. Het een opdracht is zieken te genezen.

Wat zijn hindernissen? Waarom geneest niet iedereen? Zelfs mensen die erg vroom zijn, of zeer oprecht, of denken echt te geloven, genezen niet altijd. Ik noem enkele hindernissen. Ieder kan voor zichzelf deze punten te overdenken en God voor te leggen in hoeverre ons dit eigen is, en of we er ons bewust van zijn. Hoe lastig het ook is, soms heeft het helemaal niks met ongeloof te maken. Wedergeboren Christenen worstelen soms met deze kwestie.

Onwetendheid
Er zijn natuurwetten, er zijn ook geestelijke wetten. Als we voor een tegemoet komende trein gaan staan, zal deze ons overrijden. Waarschijnlijk overleeft niemand het. Het is een direct gevolg van de wet van impuls, een simpele natuurwet. Ook als we nooit van deze natuurwet gehoord hebben, zullen we toch slachtoffer worden van deze natuurwet. Het klinkt zo logisch, maar veel Christenen zijn niet op de hoogte van de geestelijke wetten.

Zonde
Sommigen worden kwaad wanneer we over de zonde spreken. God herinnert onze zonden niet meer, als we rechtvaardig zijn. Toch kan een zonde een ziekte veroorzaken. Niet altijd, maar soms wel. Wanneer ik dit zegt, denken sommigen dat hun ziekte het gevolg is van een zonde. Het is lang niet altijd het geval, maar, soms wel. In Johannes 5 geneest Jezus bij het bad van Bethesda een man. Er waren vele zieken in die plaats, maar slechts één persoon werd genezen. Later in het hoofdstuk blijkt dat de man helemaal niet wist wie hem genezen had. De Joden vroegen hem in vers 12: "Wie is de mens, die tot u gezegd heeft: Neem op en ga uws weegs?", vervolgens lezen we: "En de genezene wist niet, wie het was; want Jezus was ontweken, omdat er een (grote) schare op die plaats was. Daarna vond Jezus hem in de tempel en zeide tot hem: Zie, gij zijt gezond geworden; zondig niet meer, opdat u niet iets ergers overkome." Jezus zegt hier dat zonde nog iets veel ergers zou veroorzaken dan zijn verlamming. Hij verbond hier het gevolg ziekte aan zonde. Het is dus een mogelijkheid, niet altijd, maar soms wel! Iemand die drugs gebruikt, zal dus een belemmering ervaren. Als je dus kennis van een zonde in jouw leven hebt, en je wilt God geloven voor genezing, dan moet je breken met die zonde, want door die zonde geef je satan een rechtstreekse toegang om jou te belemmeren te ontvangen wat God in jouw leven wil doen. Immers, in Romeinen 6 lezen we: "Weet gij niet, dat gij hem, in wiens dienst gij u stelt als slaven ter gehoorzaamheid, ook moet gehoorzamen als slaven, hetzij dan van de zonde tot de dood, hetzij van de gehoorzaamheid tot gerechtigheid?" Het betekent niet dat, als je een wedergeboren Christen bent, satan je meester wordt in die zin dat je de redding verliest en naar de hel gaat, maar het betekent dat je satan een ingang in je leven geeft, als je in zonde leeft.

Negativiteit en het ongeloof van andere mensen
Veel mensen geloven niet in God. En, velen geloven wel in God, maar helemaal niet in het feit dat Hij nu nog geneest. Gebedsgenezers worden vaak belachelijk gemaakt. Mensen kijken vaak naar de buitenkant, en begrijpen niet dat er cultuurverschillen zijn. Wanneer we naar een genezingsdienst gaan, of een gebed beschouwen, in resp. Afrika, de V.S. en Nederland, dan zien we enorme cultuurverschillen. Mensen worden snel negatief, en oordelen snel. Het staat geloof in de weg. Een voorbeeld treffen we aan in Markus 6, waar Jezus in Zijn eigen vaderstad was en de mensen Hem niet erkenden omdat ze Hem als kleine jongen hadden gekend. Zij kenden Zijn vader en moeder, Zijn broers en zusters en respecteerden Hem niet zoals andere mensen deden. Ze keerden zich tegen Hem en bekritiseerden Hem. We lezen in Markus 6: "En Jezus zei tot hen: Een profeet is alleen in zijn vaderstad en onder zijn verwanten en in zijn huis ongeëerd. En Hij kon daar geen enkele kracht doen; alleen genas Hij enige zieken door handoplegging. En Hij verwonderde Zich over hun ongeloof. Hier staat dus niet dat Hij hier geen krachten wílde doen, behalve de handen op leggen bij enkele zieken, maar dat Hij het niet kón doen", ofwel door de negatieve gedachten en het ongeloof kon Jezus niet veel doen.

We moeten dus goed beseffen dat wij de autoriteit hebben. Wij zijn als het ware de Handen van Jezus Christus. Als wij mensen handen opleggen. We moeten vol vertrouwen en geloof, zonder negatieve gedachten en oordelen willen ontvangen wat God ons geeft.

Ter overdenking, en voor te leggen in gebed: Vraag God meer besef van de autoriteit die we hebben. Stel jezelf open voor alles wat Hij ons wil geven. Dank Hem voor het prefecte werk aan het Kruis.

Ik ga hier zeker op door. Mochten er vragen zijn, stel ze gerust!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: ma 31 jul 2017 05:15 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ik ben het volledig met je punten eens

Citeer:
1. Ziekte niet van God komt.
2. God wil dat we genezen.
3. Christenen de autoriteit van Jezus ontvangen hebben.
4. Het een opdracht is voor elkaar te bidden.
5. Het een opdracht is zieken de handen op te leggen.
6. Het een opdracht is zieken te genezen.


en toch kan ik Franny goed begrijpen. Ik heb /had dezelfde problemen.
Ik werk mee in de Healing Rooms in Davos en daar is het toch ook zo, dat we mooie dingen mogen zien, maar ook veel anders.
Ik zou niet durven zeggen dat de mensen die genezing willen ontvangen geen geloof hebben of wij die we bidden niet genoeg geloof hebben. Het is als schuld neerleggen bij iemand.
We hebben een medewerker in de Healing rooms die zelf longkanker heeft. Hij houdt vast aan hetgeen hij van de Heer gehoord heeft, dat hij genezen zal worden.
Hij bidt voor anderen hoewel hij zelf ziek is. Maar.... we zien al 4 jaar niets gebeuren. (hoewel hij eigenlijk al dood had moeten zijn) Dat frustreert soms.
Ik heb met die vragen geworsteld. Ook in mijn eigen familie. Maar ik heb geleerd erin te berusten dat de Heer niet altijd zo antwoord als we dit graag zouden willen.
Wij moeten ons deel doen, bidden. En wat God doet is niet onze zaak. HIJ is toch altijd nog boven alles wat we kunnen zien en begrijpen.
Wel weet ik dat Hij nooit ziekte geeft. Maar voor mezelf moet ik het laten staan. Randy Clark heeft een boek geschreven waar hij alleen over de mensen schrijft waar hij zoveel en lang voor gebeden heeft en die toch niet genezen zijn.
Maar hij zegt, als we alleen kijken naar degenen waar het niet lukt, dan geven we op. We moeten de opdracht van Jezus de zieken de handen op te leggen doen. Wat er dan gebeurt is Gods zaak.
Wel geloof ik dat het veel met onze gedachtes te doen heeft. Denken we als we bidden of laten bidden, oh, dank U Heer, ik ben genezen of staren we verder op eventuele symptomen?
Je ziet ik heb geen antwoord,maar voor mezelf neem ik de opdracht waar en wat er dan gebeurt laat ik los in Gods hand.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Genezingen
BerichtGeplaatst: ma 31 jul 2017 06:47 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Koningsdochter schreef:
en toch kan ik Franny goed begrijpen. Ik heb /had dezelfde problemen.
Ik werk mee in de Healing Rooms in Davos en daar is het toch ook zo, dat we mooie dingen mogen zien, maar ook veel anders.
Ik zou niet durven zeggen dat de mensen die genezing willen ontvangen geen geloof hebben of wij die we bidden niet genoeg geloof hebben. Het is als schuld neerleggen bij iemand.


Dank je, Koningsdochter. Ook in begrijp Franny, en jou ook. En, ga er maar van uit dat jullie niet de enige zijn met dergelijke ervaringen. Er lijkt dus een kloof te zijn tussen theorie en praktijk.

Ik heb enkele hindernissen voor genezingen (maar ook andere werken van God) gegeven. Inderdaad mogen we nooit oordelend mensen van "te weinig" geloof beschuldigen. Dat is in ieder geval niet de oplossing. Later wil ik eens aan de hand van gelovige mensen bekijken wat ongeloof is. Het klinkt tegenstijdig, maar juist diegenen die heel dicht bij Jezus stonden, hadden (af en toe) ongeloof. Ik bespreek dat in volgende bijdragen aan de hand van de directe volgelingen van Jezus, zoals Petrus.

Dan een vraag ter overweging: "Moeten wij iets "doen", en zo ja, wat, om van God iets te ontvangen, zoals een genezing?"

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.