Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 00:26

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wat als ?
BerichtGeplaatst: di 30 aug 2016 10:39 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik zit thuis en toch heb ik weet van de wereld .
Ik ben gelovig en toch zie ik veel ongelovigheid .
Wat als ieder mens , gelovig of niet : toch meer de schepping aanbid als de Schepper ?
Ben ik dan zo verkeerd als ik denk , wanneer mensen selfies van hun nemen , of foto s van een ander of van iets dat ze mooi vinden ?
Dat dit niet hoort bij kinderen van God ?
Ik denk niet dat ze telkens denken , ik trek een fotootje van mijzelf of een ander omdat ik God de Vader eer wil aandoen .
Wat als het er toch allemaal van belang is hoe wij ons gedragen ?
----
Wij moeten God toch ook vrezen ? ( staat in N.T. )
_____
Wat als God de Vader , het niet waardeerd dat de mens tekeningen van een gekroonde leeuw post , laat staan verkoopt , dit met betrekking tot ZIJN
ZOON ?
Of afbeeldingen van een lijdende Zoon ?
Kijk maar op google wat er gebeurd als je op afbeelding drukt .
Af ..... beeld Af.....
Ja ik weet wel niet doemdenken he ? Maar toch ......
Als God een Levende God is , die je niet ziet , maar wel voelt en hoort ,
waarom handelen Zijn scheppels niet alzo ?
_______
Nee ze moeten beeldspraak hebben .Afbeeldingen om hun standpunt te bewerken ,
om hun geloof te staven .
Zo ook de honderden boeken , cd , films om wakker te blijven in geloof .
Alsof het nog niet genoeg is wat onze Heer Jezus-Christus gedaan heeft .
Ik begrijp het niet , echt niet .
En dit vooral onder de gelovigen .
___
De gelovigen zeggen Jezus-Christus is de Hoeksteen , de Hogepriester maar snuitteren toch steeds maar weer in boeken van allerlei mensengedoe .
Hoe de H.G. werkt enz....
Dit terwijl Jezus-Christus voor elk mens die wil de H.G. aan ieder persoonlijk geeft .
Een persoonlijke aanraking .
Wij als gelovigen moeten mekaar toch niet meer met afbeeldingen bijwerken ?
Dat is goed voor de kindertijd .
Melk zeg maar .
Och ja , nieuwe tijden , nieuwe wetten zeker ???
Hop hop naar streling voor het oog !
En wat met het hart ????


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 15:38 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ik denk dat het zeker zo is dat de mensen in het algemeen de schepping meer aanbidden als de Schepper.
Maar..... ik vind ook dat dat we alleen met het goede voorbeeld er tegenin kunnen gaan. Ieder mens is voor zichzelf verantwoordelijk.
Ik weet niet of God het leuk vind of niet als er afbeeldingen van zijn zoon gemaakt worden als leeuw van Juda of wat dan ook.
Toch denk ik dat Gods gedachten ver boven onze uittorenen en zijn weg hoger is als welke weg ook.
Hij kan goed voor zichzelf opkomen en ooit zal de maat vol zijn dan zal iedereen HEM zien als wie HIJ is.
We kunnen niets doen om het te verhinderen. Ook niets om het te veranderen.
We maken het alleen onszelf moeilijk met zulke gedachtes.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 19:30 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Ik denk dat het zeker zo is dat de mensen in het algemeen de schepping meer aanbidden als de Schepper.
Maar..... ik vind ook dat dat we alleen met het goede voorbeeld er tegenin kunnen gaan. Ieder mens is voor zichzelf verantwoordelijk.
Ik weet niet of God het leuk vind of niet als er afbeeldingen van zijn zoon gemaakt worden als leeuw van Juda of wat dan ook.
Toch denk ik dat Gods gedachten ver boven onze uittorenen en zijn weg hoger is als welke weg ook.
Hij kan goed voor zichzelf opkomen en ooit zal de maat vol zijn dan zal iedereen HEM zien als wie HIJ is.
We kunnen niets doen om het te verhinderen. Ook niets om het te veranderen.
We maken het alleen onszelf moeilijk met zulke gedachtes.

Maar God deelt Zijn gedachten toch met ons ? Je mag geen afbeelding maken , op geen enkele wijze .
Je mag ook niet zweren , op niets .Want elk haar op ons hoofd heeft onze Vader geteld .
Hij weet wat wij nodig hebben als wij op Zijn Zoon vertrouwen .
Petrus zegt dat wij , de christenen ons moeten onthouden van bloed in vlees en vlees dat verstikt is .
Ook dat wij ons niet moeten inhouden met afgoderij .( en hoerderij ? )
Dus wat is dan afgoderij he .
Dat kan meer inhouden , dan dat wij denken .
Ons verstand is niets vergelijken met dat van God , ja dat is waar .
Maar God heeft ons alles laten weten , wat wij kunnen dragen en denken .
Beschreven in Zijn Heilige woorden en tot vervulling gebracht in Zijn Zoon .
De Weg , de Waarheid en het Leven .
Jij zegt dat wij het onszelf moeilijk maken .
Maar dan kan je ook zeggen dat wij het onszelf zo moeilijk gemaakt hebben : omdat wij zelf denken en doen .
En wat als wij ons goed voelen , maar toch verkeerd bezig zijn ?
En inderdaad men moet niet doppen en onrustig zijn .
Maar lauw en oppervlakkig zijn toch ook niet ?
Wat is anders het nut van Bijbelstudies om Gods wil te leren kennen als we niet dieper ingaan in Gods Woord .
Onze Levende God .
---------------------------
Bedankt voor je antwoord , ik weet dat je het lief bedoeld en dat waardeer ik ten zeerste .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: do 01 sep 2016 04:44 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Je hebt helemaal gelijk Franny.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat we alleen voor onszelf kunnen proberen zo te leven als we denken dat God het wil.
We zien overal onrecht en nog veel ergere dingen als een plaatje plaatsen.
Maar we hebben, al zien we wat er fout gaat, niet de macht het te verhinderen. Alleen door gebed dat de Heer het zal stoppen wat er fout gaat.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: do 01 sep 2016 06:25 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Je hebt helemaal gelijk Franny.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat we alleen voor onszelf kunnen proberen zo te leven als we denken dat God het wil.
We zien overal onrecht en nog veel ergere dingen als een plaatje plaatsen.
Maar we hebben, al zien we wat er fout gaat, niet de macht het te verhinderen. Alleen door gebed dat de Heer het zal stoppen wat er fout gaat.

Ja Koningsdochter , alleen door gebed .
En daar heb ik momenteel veel nood aan .
Want met mijn zoon gaat het niet goed, op het werk word hij vernederd .
Net heeft hij , zit al een tijd thuis wegens depressie mij dingen verteld die echt niet goed te praten zijn .Hij wilt het opgeven !
Ik ben blij dat het eruit is , maar hoe moet het nu verder he .
En zoals je ergens anders schreef kan een gemeente je daarbij helpen .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: do 01 sep 2016 07:50 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Heel erg als je kind zo gepest wordt ergens. Dat doet een moederhart net zo zeer alsof het haar zelf gebeurt.
Maar zoals je schrijft, we mogen onze harten niet laten neerdrukken door de dingen die er gebeuren.
Dat is soms heel moeilijk als je ziet dat er in je familie zulke problemen zijn en we voelen ons machteloos iets te doen.
We mogen weten dat ondanks de omstandigheden die we zien, de Heer overwinnaar is en de vijand overwonnen.
En met Hem zijn ook wij meer als overwinnaars.

Romeinen 8, 35: Wat kan ons ooit van de liefde van Christus scheiden? Onderdrukking? Nood? Vervolging? Honger? Ontbering? Gevaar? De dood?
36 Wij lezen in de Psalmen dat wij, omdat wij bij Hem horen, de hele dag de dood voor ogen hebben. Wij worden beschouwd als slachtschapen. (b)
37 Maar onder al die omstandigheden hebben wij, dank zij Hem Die zoveel van ons houdt, de overwinning!
38 Ik ben ervan overtuigd dat niets ons kan scheiden van Gods liefde, die in Christus tot uiting komt. De dood niet, het leven niet, engelen niet, regeringen niet, de dingen van vandaag niet, de dingen van morgen niet. Nee, er is geen enkele kracht die dat kan.
39 Hoe hoog we zijn gestegen of in welke diepte wij ons ook bevinden, niets in de hele schepping kan ons scheiden van Gods liefde, die ons gegeven is in Christus Jezus, onze Heer.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: do 01 sep 2016 10:35 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Amen !

Dankjewel lieve Koningsdochter voor jou bemoedigende woorden .
Want ja het doet echt wel verschrikkelijke pijn .

En ik heb niet zo veel kracht wat betreft in Jezus autoriteit te staan .
Dan vraag ik mij soms af als Jezus zegt dat je je familie moet achterlaten : want anders ben je HEM niet waardig .
Moet ik , omdat ik weet dat mijn zoon niet in Christus gelooft en ook de vruchten ervan zie , hem aan de kant schuiven ?
Ik heb onze Heer zo lief !
Ik kan niet anders dan blijven bidden dat onze Vader mijn kind en gezin : xxx Jezus-Christus xxx geeft .
Want bij HEM ligt ieders redding .
_______________________
Ik heb nog een andere zoon van ongeveer dezelfde leeftijd .Mijn oudste !
Ook hij gelooft niet , maar hij heeft het nu zo goed .
Een lieve vriendin , een huis : en al wat zijn hartje begeerd .
Terwijl mijn tweede zoon zijn pad zo zwaar is en beide hetzelfde gedaan hebben .

Ik denk soms dat het kwade mijn zoon opeist , omdat hij als baby een epilestische aanval gekregen heeft ,
En zijn verdere leven een is van pesterijen en verwaarlozing .
Meermalen ben ik hem bijna kwijt geweest , maar telkens trok ik hem erdoor .
Neen niet ik alleen , maar met hulp van de goede God .
Hij heeft niets om naar uit te zien .Het meisje waar hij verliefd op is en zijn laatste hoop op geluk is ook niet goed gekomen .
En dat terwijl hij echt wel geen slechte jongen is
En nu dit weer !
------
jA Jezus-Christus is overwinnaar en bij Hem schuil ik .
Het kwade is teniet .Heeft niets meer op te eisen , al doet hij nog zo zijn best .
Niet strijden tegen vlees en bloed : maar tegen de negatieve machten in de lucht .
En daar helpt onze HEER ons bij .
Zo is het wel he ?
___________________________________________________________________________________


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: do 01 sep 2016 12:00 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Franny,

Franny schreef:
En ik heb niet zo veel kracht wat betreft in Jezus autoriteit te staan .


Niemand heeft die kracht, jij niet, ik niet. Alleen Jezus heeft die Kracht. En, die Kracht staat ons allemaal tot beschikking, helemaal gratis en voor niks.

Franny schreef:
Dan vraag ik mij soms af als Jezus zegt dat je je familie moet achterlaten : want anders ben je HEM niet waardig .


Jezus zegt dit inderdaad, maar, waarom zegt HIJ dit, en tegen wie? HIJ weet dat er mensen zijn die familie boven HEM plaatsen. Voor sommigen is familie een afgod. Dat leert HIJ ons.

Je moet je familie kunnen verlaten, als het nodig is, als God dat van je vraagt. De boodschap is dat je Jezus moet liefhebben boven alles:

Matthëus 10
Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.

Jezus leert ons dat we niets boven HEM mogen stellen, geen geld, geen familie, geen werk of baan, helemaal niks. We mogen wel genieten van onze familie, ons geld, ons werk, van de natuur of van sport, zolang dit "genieten" geen afgod is of wordt. God wil dat we genieten, maar, boven alles dat we HEM lief hebben, boven alles.

Franny schreef:
Moet ik , omdat ik weet dat mijn zoon niet in Christus gelooft en ook de vruchten ervan zie , hem aan de kant schuiven ? Ik heb onze Heer zo lief !


Naar mijn mening is het antwoord NEE. Natuurlijk moet je dat niet. Zolang jij je zoon niet boven HEM stelt, is er niets aan de hand, en inderdaad:

Franny schreef:
Ik kan niet anders dan blijven bidden dat onze Vader mijn kind en gezin : xxx Jezus-Christus xxx geeft . Want bij HEM ligt ieders redding .


Dit is helemaal waar. Blijf bidden, blijf geloven in een wonder.

Franny schreef:
Ik denk soms dat het kwade mijn zoon opeist , omdat hij als baby een epilestische aanval gekregen heeft , En zijn verdere leven een is van pesterijen en verwaarlozing . Meermalen ben ik hem bijna kwijt geweest , maar telkens trok ik hem erdoor . Neen niet ik alleen , maar met hulp van de goede God . Hij heeft niets om naar uit te zien .Het meisje waar hij verliefd op is en zijn laatste hoop op geluk is ook niet goed gekomen . En dat terwijl hij echt wel geen slechte jongen is. En nu dit weer !

jA Jezus-Christus is overwinnaar en bij Hem schuil ik . Het kwade is teniet .Heeft niets meer op te eisen , al doet hij nog zo zijn best . Niet strijden tegen vlees en bloed : maar tegen de negatieve machten in de lucht . En daar helpt onze HEER ons bij . Zo is het wel he ?


Zo is het, Franny. De duivel is erop uit te vernietigen. Gebed is het sterkste wapen. Ik zegen jou en je familie in Naam van Jezus Christus! Jezus is Overwinnaar, en met HEM zijn wij dat ook. Ik bid dat het moment komt dat ongelovige familieleden en vrienden HEM ook zullen aannemen als Verlosser. Heb daar vertrouwen in, leg het bij HEM. Ook deze last heeft Jezus voor jou gedragen, Franny!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: do 01 sep 2016 13:56 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dankjewel Dirk .
Voor je lieve zegen in Jezus-Christus naam .
----------------------------------------
Jou woorden beuren mij op en bevestigen ook de enorme kracht en wijsheid die onze Heer aan ieder mens geeft die in HEM gelooft .
Om zo aan anderen weer door te geven en dit allemaal om op te bouwen .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: vr 02 sep 2016 06:25 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Dan vraag ik mij soms af als Jezus zegt dat je je familie moet achterlaten : want anders ben je HEM niet waardig .


Met die vraag zat ik ook ooit. Hoe bedoelde de Heer dat? Werd dat verlangt van mij?
Voor mij is het antwoord dat, als één van mijn kinderen, of al mijn kinderen (ik heb er 4) van me zou verlangen de Heer af te zweren of anders kwam hij of zij niet meer, dan moet ik voor de Heer kiezen. En dat zou ik ook doen. Gelukkig is dat niet zo.

Citeer:
Ik denk soms dat het kwade mijn zoon opeist , omdat hij als baby een epilestische aanval gekregen heeft ,
En zijn verdere leven een is van pesterijen en verwaarlozing .
Meermalen ben ik hem bijna kwijt geweest , maar telkens trok ik hem erdoor .
Neen niet ik alleen , maar met hulp van de goede God .


Ik kan dit w.s. beter begrijpen als je denkt, omdat er bij mijn 4 kinderen ook één bij is, waarvan je denkt waarom heeft zij alle ellende gekregen en de andere niet?
Ook bij mijn kleinkinderen is het van deze dochter die één kind heeft, dit kleinkind wat niet werken kan omdat ze zulke psychische problemen heeft.
Je kunt je afvragen, waarom Heer? Maar ik wil dat niet. Het is nog niet het einde en ik vertrouw erop dat de Heer ook met hen een plan heeft. Maar daarom bloedt wel je hart als je ziet waar ze al jaren en jaren doorheen gaan. Maar ik spreek iedere dag weer, leven en volle ( levens) overvloed over ze uit.
Joh. 10, 10: De dief komt alleen om te stelen, te doden en uit te roeien. Ik ben gekomen om mijn schapen leven in overvloed te geven.
11 Ik ben de goede herder. De goede herder geeft Zijn leven voor zijn schapen.

Ook voor jouw zoon Franny, de Heer heeft het laatste woord. Spreek uit dat Hij de bescherming is voor hem. Ga niet twijfelen want daaraan ga je kapot.

Citeer:
k heb onze Heer zo lief !
Ik kan niet anders dan blijven bidden dat onze Vader mijn kind en gezin : xxx Jezus-Christus xxx geeft .
Want bij HEM ligt ieders redding .


Amen, amen en amen. Liefs van me.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: vr 02 sep 2016 12:42 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Koningsdohter ,
Wat een lieve woorden vanuit je hart , ik waardeer dit zeer .
Wat jij schrijft is zo waar .
____
Ik heb ook 4 kinderen .Twee jongens en twee meisjes .
Vandaag las ik ergens dat wij het priesterschap op aarde mogen delen .
Ik denk dat dat mag van ieder kind van God .
Ik weet het wel zeker .
Dat wil voor mij ook zeggen dat elk kind van God dat op zijn manier mag doen en waar .
Ik bedoel dat ik het een klein beetje als een opdracht zie en dat mag je doen met de mogelijkheden die je gekregen hebt van God .
______
Bij mij is dat in mijn eigen huisje .
En vandaag heb ik een brief geschreven naar mijn zoon , een lange brief .
Maar waar het op neer komt is dat ik geschreven heb dat er maar EEN iemand je leed en pijn kent .
--------------------------------------------------------
Dit geld zowel voor mij als voor een ander .
Hoe kan je hart en ziel overleven in deze boze wereld en mensen die de liefde Gods nog niet kennen .
Voor mij ook is de HEER alleen gemachtigd om elkeens hart te genezen , redden , verlossen en te bewaren .
_________________________
Want aan ieders hart kan de liefde Gods geopenbaard worden .
En dat kan ook gewoonweg doen door eenzame en zoekende mensen te blijven helpen .
Je kan de Schrift zeer goed kennen , maar zonder liefde betekend het niets .
En zonder de hulp van Jezus kan de liefde al snel veranderen in haat OF onrust .
Zonder leiding van de H.G. is het lastiger om staande te blijven .
________________________________________
Alle wegen leiden naar Rome , maar er is maar EEN weg tot behoud .
En dat gegeven ga ik meer toepassen als iemand zich verloren voelt .
______________________________________
Zijn NAAM geschreven of ge-uit !
Ik zoek elke dag de woorden en liefde van onze HEER .
En jij hebt door Hem heen gesproken tot mij .
Waarvoor ik zeer dankbaar ben .
Zijn Brood mogen wij delen !
Dag lieve Koningsdochter , ik hoop dat mijn brief hem tot de HEER brengt , want ocharme : hij kent de liefde Gods nog niet !
En als ik bedenk dat zoveel mensen er nood aan hebben : de liefde van Jezus-Christus : breekt mijn hart .
Toch dan bedenk ik weer het volgende :
Hoop , geloof en liefde : waarvan liefde het grootste is .
Veel liefs en de allerbeste grtjs Francoise !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2016 10:47 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Even een update van de situatie .
Als blijkt dat al de moeite die ik doe ( mijn klein priesterschap ) tevergeefs is .
Als blijkt dat ze van of hij niets van de HEER wil weten , laat staan er moeite voor doen om eens Zijn Woord te lezen ,
en HEM blijven afwijzen
ja dan kies ik voor Jezus-Christus .
Hij komt op de eerste plaats .
_____
Ik weet dat er in het verleden dingen gebeurd zijn , die niet hadden mogen gebeuren .
En ieder draagt zijn pakje mee .
Ik heb dat pakje meegenomen ( als gelovig kind )in mijn huwelijk en dergelijke .
________
Als kind kreeg ik niet de liefde waar ik recht op had en dat liet sporen na .
Ik zou zo veel kunnen vertellen , en niemand treft hier blaam .
Een mens maakt onbewust fouten , bij gebrek aan comfort .
( ik doel hier op mijn gootmoeder die aan mijn moeder gevraagd had of ze op een kind van haar mocht passen , vanwege eenzaamheid !)
Ik heb daar enkele jaren vertoefd .
Mijn moeder gaf nog een kleiner zusje mee uit liefde voor mij .
Maar die kleine huilde zo veel dat ik alleen met grootmoeder en grootvader achterbleef .
Daar zijn dingen gebeurd , niets vreselijk :maar toch !: ik heb er trauma s mee opgelopen .
___________
En ja mijn huwelijk was niet zo wat het moest zijn .
Ik dacht , nu ga ik gelukkig zijn .Want God zegt : een man moet zich hechten aan zijn vrouw en zijn ouders verlaten .
Dat gebeurde niet , nog erger ! zijn ouders woonde 25 meter voor ons .
Niet zo erg misschien , maar daardoor heb ik de kinderen kwa opvoeding moeten delen en los laten .
En de kinderen ware de dupe .
Vooral mijn zoon die het verkeerde pad is opgegaan .
Wat ik wil zeggen is :
Ik heb steeds de liefde Gods gevoeld en kon steeds voort , maar was toch machteloos tegen de negatieve invloed wat
mijn kinderen betrof .
Nu ze zijn alle drie op de goede weg , daar zij sterk stonden op eigen kracht en toch liefde kregen .
Maar met mijn tweede zoon is het reeds mis gegaan in het begin vanwege het feit dat mama en papa steeds ruzie maakten om de naam ,
die ze hem gegeven hadden .En wat nog allemaal he ?
____________
Ja zoveel dingen uit het verleden die kunnen meespelen in een mensenleven ,
waarvan je denkt : er is voor mij niets goeds weggelegd .
Als ik bedenk dat mijn zoon steeds vernederd is als kind , in het gezin langs ..... kant , op school : ja overal .
Als ik bedenk hoe hij als kind toch gebeden heeft voor hulp maar niet kreeg .
Ja kun je hem dan kwalijk nemen als er niets goed in zijn leven komt dat hij het opgeeft ,
om alsnog de verkeerde weg op te gaan .
Wat is dat toch dat hem telkens weer blokkeert ?
En ja ik begin niet aan uitdrijving te doen of zo , alhoewel ik me zeer bewust ben van kwade machten .
Uit eigen ervaring .

Ik wil maar zeggen : waar ligt de grens om iemand uit je hart te sluiten .
____________________________________________
Men moet het kwade toch overwinnen met het goede ?
Ik ben heel blij als ik hoor dat mensen niet met zulk problematiek te kampen hebben .
En met mij gaat het goed , ik heb het verleden kunnen loslaten en krijg hulp van Boven .
Maar anderen ???
Misschien is dat ook wat Jezus bedoeld met wie HEM niet waardig zijn .
We moeten denk ik de smalle weg kiezen en in Jezus Liefde blijven .
Ook voor diegene die HEM nog niet kennen .
Als je in Zijn Liefde voor een ander blijft , ga je toch een ander niet snel uitsluiten ?
Maar naar HEM gaan voor begeleiding van wat te doen .
Blijven bidden voor alle mensen , ook voor diegene waarvan gebleken is dat kwade machten de Weg , de Waarheid en het Leven blokkeren .












____


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2016 11:55 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Lieve Franny, ik vind het heel erg wat ik lees. Wat er met jou gebeurd is als kind..... de trauma's die je daardoor gekregen hebt.
En nu het zelfde met je zoon. Ik voel hier de generatievloek in. Hoe hetgeen jou overkomen is nu weer verder gaat (verder gegaan is) met je zoon.
Ik weet niet of je ervoor bereid bent die te verbreken? Ik stuur een kleine aanleiding mee voor je. Een uitdrijving kan hooguit gebeuren als de persoon zelf ermee accoord gaat, maar een vloek verbreken kun je in de autoriteit van Jezus.

Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek van de wet door voor ons een vloek te worden, want er staat geschreven: Vervloekt is ieder die aan een hout hangt,
opdat de zegen van Abraham in Christus Jezus tot de heidenen zou komen,
en opdat wij de belofte van de Geest zouden ontvangen door het geloof.Galaten 3:13- 14

Generatievloeken verbreken
1. Vergeving
Zet alle generationele zonden, vloeken en gebondenheden in je familie op een rij. Vraag de Heilige Geest daarbij om degenen die nog verborgen zijn te openbaren. Vraag de Heer om vergeving van
specifieke zonden van vorige generaties die je nu op een rij hebt.
Spreek zelf ook vergeving naar je voorgeslacht uit.
Als je zelf zonde begaan hebt, toon dan berouw, bekeer je en vraag vergeving in Jezus’ Naam. Neem deze vergeving voor jezelf ook aan!
Matteüs 10:26; Lucas 8:17; 12:2
Daniël 9:1 6; 1 Johannes 1:9

2. Vloek verbreken
Verbreek alle vloeken, gebondenheden / banden en demonische bolwerken in de naam en de autoriteit van de Heer Jezus.
Lucas 10:19; 2 Korintiërs 10:4

3. Bevrijding
Ontvang vrijheid van de vloek door Jezus Christus.
Hij heeft je vrijgekocht met Zijn kostbare bloed.
Galaten 3:13,14; 1 Petrus 1:18.19

4.Erfenis
Stel je kinderen vrij van de vloek en de gevolgen van de vloek
Verzeker je gezin en familie van Gods erfenis, Zijn “goedertierenheid tot in het duizendste geslacht”.
Deuteronomium 7:9; Exodus 20:6

5. Zegen
Spreek de zegeningen uit Deuteronomium 28:1-14 uit over jezelf en je kinderen.
Leviticus 26: 40- 45; Deuteronomium 28:1-14

Dit heb ik overgenomen uit een boek van Frank en Catherine Fabiano: “Verlost van je verleden, ruimte voor de toekomst”,
Sorry dat het uit een boek is, je wilt dat niet zo graag, maar toch denk ik dat er mensen zijn die hier veel mee te maken hebben en ons dingen kunnen laten zien die belangrijk zijn.

Ik wens je heel veel sterkte in alles en vooral wil ik je zeggen, laat je kind niet los. Hij heeft het al moeilijk genoeg. Ook al wil hij (nog) niets weten van de Heer. Op jouw geloof en gebed ligt zegen van de Heer voor je kinderen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2016 14:18 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja Koningsdochter ik zal mijn kind nooit loslaten .
Bedankt voor je medeleven met mij , ons .
Ik ben zo blij met wat je geschreven hebt .
Dit noem ik hulp geven en moed inspreken waar het nodig is .
Ik zit hier anders maar te kniezen en te denken in mijn eentje .
Temeer omdat ik bewust ben dat er een vloek is uit het verleden .
___________
Ik zal in het kort proberen te schrijven wat er ook gebeurd is . ( als ik de kans krijg en het hier rustig blijft )
( Zo niet : dan denk ik dat er een vloek is wat betreft van de afgoden.
-Afgod van de slaap :Hypnos
-Afgod van de dood : Mors
-Afgod van de dromen : Morpheus

Ik kom uit een gezin waar 11 kinderen waren .
De jongste broer is op zijn 12 de het verkeerde pad opgegaan .
Mijn ouders woonden op een plaatst en op 50km ervandaan baatte ze een winkel uit .
Waar wij woonden , een gekocht kasteel dat gerenoveerd werd ,
Ik ben ôp mijn 12de definitief bij mijn ouders gaan wonen , in dat kasteel dus .
In de kelder van de hoeve die aan het kasteel grensde nam mijn broer van 12 zijn vrienden mee .
Ook jonge jongens van dezelfde leeftijd , maar ze experimenteerde reeds met dingen die niet deugde .
Mijn ouders werkten in die tijd in de winkel .
Op dat moment leefde mijn drie oudste broers met hun gezin ook op het kasteel .
De een baatte een chocoladebedrijfje , de andere twee deden zakens in autohandel .
Er was ruimte genoeg op dat landgoed .
Het kasteel werd voor dat mijn ouders dat gekocht hadden gebruikt als verbeteringsgesticht .
______
Mijn jongste broer zijn beste vriend was ( ik noem hem piet )piet en samen hebben ze op volwassene leeftijd handel gedaan in drugs .
Terwijl ze uiteraard zelf aan de harddrugs zaten .
Op later tijdstip kregen mijn al ouder wordende ouders ,zelfs de politie over de vloer enz
Mijn ouders hebben er alles gedaan om hem te helpen , zelfs junkies in huis gelaten en ook een dure auto gekocht enz....
Ook hulp gezocht met instanties , die wilde de kromme situatie thuis rechtzetten .
En vroegen aan de broers en zussen om sessies te volgen .Omdat mijn broer nooit het gevoel had dat hij bij hun terecht kon .
Maar het gezin wilde niet meewerken en alles is afgelast .
Met als gevolg dat de politie wilde dat mijn broer zijn compaan verraadde toen mijn broer op zijn eigen woondde .
Ik denk dat mijn broer piet verraad heeft met alle gevolgen vandien .
Mijn broer heeft geen gevangenis gekregen maar diegene die hij verraad heeft heeft zijn bende een opdracht gegeven .
Mijn broer heeft een ongeval gehad met de dood tot gevolg .
-----
Dezelfde piet is jaren later in onze buurt komen wonen , daar waar ik woon .
Mijn broer was reeds gestorven op 25 jarige leeftijd .
Met alle gevolgen van dien .
Veel buurtjongens hebben hem leren kennen en vonden de weg van de heroine .
-----------------------------------------------------------------------------------------
Mijn zoon was er erg aan toe , verschrikkelijk om te zien .En ik wist waar hij ging .
Eens vertrok hij weer , na mijn uitdrukkelijk smeken om het niet te doen .
Ik wist waar hij was en ging erheen .
Na wat wachten kwamen ze buiten .
Piet met zijn hond , kwade blaffende hond en mijn zoon .
Ik heb toen tegen piet gezegd :
ik hoop dat God het u vergeeft en hij daarop :
ja ik hoop dat uw broer vergeven is : de verrader .
Dit alles is jaren geleden gebeurd en heb piet reeds lang vergeven .
------------------------------------
Er is niets zo erg de dingen die je ziet en meemaakt als je een kind hebt dat rondloopt als een levend lijk .
Ook niet wat je doet om je kind te redden van criminaliteit en gevangenis .
Ik heb voor hem dosis heroine gegeven .
Verdeelde het in pakjes en gaf het hem .
Hij was thuis he , bij mij dan .
Niet op straat en in de complete verloedering met de dood tot gevolg .
Hij heeft zo vaak naar mij geluisterd waardoor hij niet in de criminaliteit gegaan is , alhoewel de opties openlagen voor veel geld te verdienen .
Ook al opnames gedaan voor ons alhoewel de hero hem zo gelukkig maakte .
Hij kreeg daar zo een gelukzalig gevoel bij en viel zo in slaap .
________________________
Ja , de hero brengt de dood , de afgoden en demonen doen hun werk .
Ik hoop dat ik niemand verdriet doe met mijn verhaal ,
want dan kan ik wel zeggen dat God met ons is .
Want hoe anders kan een harde man of ouders de kracht vandaan halen om hun kind te redden van de dood .
De zoon ook niet vergeten die steeds maar weer / liefer de afgoot koos dan zijn ouders iets aan te doen .
Wij als gezin van klein tot groot hebben hem nooit laten vallen .Ook al zagen en voelden wij zeer veel pijn .
Je kunt zien dat Jezus-Christus de dood overwonnen heeft .
De kwade machten hebben niets meer te zeggen , de vloek is verbroken .
Wij kunnen een koninkrijk op aarde hebben , niets staat ons in de weg .
Is dat niet mooi om verder te bouwen ?
Gelovig zijn en bidden :
Vader Uw wil geschiedde op aarde zoals in de hemel
En stel ons niet op de proef , maar bescherm ons tegen het kwade .
Meer kan ik niet zeggen , heb al zo een lange tekst .
______________________________
En Koningdochter niet droevig zijn of zo he : ik voel mij goed en het gaat weer beter met ons allemaal .
Wat in het verleden gebeurd is achter ons laten .
En nu ik over alles nadenk ben ik wat beschaamd dat ik mijn gezin niet tot zijn recht laat komen .
Met mijn geklaag dat ze niet gelovig zijn en zo .
Als je ziet wat zij ook meegemaakt hebben en toch nog hun broer en zoon liefhebben .
----------------
Herstellen en genezen kan toch alleen maar onze HEER .
Wij zijn nog steeds bij elkaar als gezin
Strijd zal er blijven zijn , maar ik geef de hoop nooit op want Emmanuel is bij ons he :

Geen machten nog krachten kan ons scheiden van de Liefde Gods .
Dag lieve zuster ! Tot binnenkort
Zonder jou steun had ik nooit in mijn hart laten kijken en daar heb ik wel wat behoefte aan .
Waarom beschaamd zijn tegenover een ander kind van God ?
Je vertrouwen kunnen geven aan een andere christen brengt bemoediging en vreugde teweeg .
Ik ben je dankbaar voor je tips in je vorige post , ook al komen ze uit een boek .
Mensen moeten mekaar helpen en dat heb jij bij deze gedaan .
Het boek koop ik niet , want jij schreef alles wat ik moet weten .
Nogmaals bedankt daarvoor .
Lieve grtjs Francoise !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat als ?
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2016 05:41 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Lieve Franny, wat een ellende in de familie waar je uitkwam schrijf je me en nu verder gaat in je eigen familie.
Maar zoals je schrijft, de vloek is verbroken en ik bid je toe dat er nu vrede en rust zal mogen komen in je familie.
En inderdaad niets kan ons scheiden van de liefde Gods. En jij als moeder mag ook voor je kinderen instaan en voor je man.

Ik wacht al 35 jaar dat mijn man zich tot de Heer bekeert. Maar... ook hier heeft God het laatste woord. Al duurt het todat hij zijn ogen zal sluiten.
Mijn zoon moet ook nog volgen en zijn kinderen. Maar ik kan alleen bidden, alleen of samen met anderen.

Ik wens je alles goeds Franny.

Romeinen 8, Wat kunnen wij hier nog over zeggen? Als God aan onze kant staat, wie zal dan tegen ons zijn?
32 God heeft immers Zijn eigen Zoon niet ontzien, maar Hem uitgeleverd terwille van ons allemaal. Zal Hij, nu Hij Zijn Zoon heeft gegeven, ons dan ook niet alles geven?
33 God heeft ons uitgekozen. Wie kan ons dan nog beschuldigen? God spreekt ons vrij van elke schuld.
34 Wie zou ons kunnen veroordelen? Christus Jezus is immers voor ons gestorven! Wat nog belangrijker is: Hij is uit de dood teruggekomen en zit aan de rechterhand van God, waar Hij onze belangen behartigt.
35 Wat kan ons ooit van de liefde van Christus scheiden? Onderdrukking? Nood? Vervolging? Honger? Ontbering? Gevaar? De dood?
36 Wij lezen in de Psalmen dat wij, omdat wij bij Hem horen, de hele dag de dood voor ogen hebben. Wij worden beschouwd als slachtschapen. (b)
37 Maar onder al die omstandigheden hebben wij, dank zij Hem Die zoveel van ons houdt, de overwinning!
38 Ik ben ervan overtuigd dat niets ons kan scheiden van Gods liefde, die in Christus tot uiting komt. De dood niet, het leven niet, engelen niet, regeringen niet, de dingen van vandaag niet, de dingen van morgen niet. Nee, er is geen enkele kracht die dat kan.
39 Hoe hoog we zijn gestegen of in welke diepte wij ons ook bevinden, niets in de hele schepping kan ons scheiden van Gods liefde, die ons gegeven is in Christus Jezus, onze Heer.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.