Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 20 apr 2024 12:00

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: God kennen
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2015 17:22 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
N.a.v. onderstaande vraag / opmerkingen dit topic.

MarioDW schreef:
God leren kennen, ken jij God wel? Het is niet omdat je de Bijbel kent, dat je God kent hoor. Daar zal je beslist een beetje te klein voor zijn, denk je niet?


Kunnen we God kennen? Jazeker! Waarom? God is een levende God, tenminste, als we het over Jezus hebben, over God de Vader en de Heilige Geest. Met God kunnen we een relatie hebben.

En nee, ik ben niet te klein om God te kennen. Niemand is te klein om God te kennen. Sterker nog, wanneer we klein (nederig) zijn, zullen we HEM des te beter leren kennen. God wil een relatie met ons, Zijn Wil is zo sterk dat HIJ Zichzelf opoffert voor de mens. Is dat niet geweldig? Een Almachtige God die Zich opoffert voor kleine nietige mensen!?

Het is waar dat het kennen van de Bijbel geen garantie is om God te kennen. We kunnen God wel (leren) kennen door de Bijbel, maar velen lezen slechts over God in de Bijbel. De duivel kent de Bijbel door en door, de duivel kent God, maar heeft geen relatie met HEM. De duivel heeft verloren en gaat verloren. Door het bloed van Jezus zijn wij gered en is de Weg naar God de Vader voor ons geheel open. Neem Jezus aan als Verlosser, en leer God zo kennen! En, logischerwijs is een gevolg dat je de Bijbel wil lezen. Maar, het hebben van een relatie met onze Hemelse Vader is (veel!) meer dan het lezen van de Bijbel!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God kennen
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2015 09:47 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Dirk schreef:
Kunnen we God kennen? Jazeker! Waarom? God is een levende God, tenminste, als we het over Jezus hebben, over God de Vader en de Heilige Geest. Met God kunnen we een relatie hebben.

En nee, ik ben niet te klein om God te kennen. Niemand is te klein om God te kennen. Sterker nog, wanneer we klein (nederig) zijn, zullen we HEM des te beter leren kennen. God wil een relatie met ons, Zijn Wil is zo sterk dat HIJ Zichzelf opoffert voor de mens. Is dat niet geweldig? Een Almachtige God die Zich opoffert voor kleine nietige mensen!?

Het is waar dat het kennen van de Bijbel geen garantie is om God te kennen. We kunnen God wel (leren) kennen door de Bijbel, maar velen lezen slechts over God in de Bijbel. De duivel kent de Bijbel door en door, de duivel kent God, maar heeft geen relatie met HEM. De duivel heeft verloren en gaat verloren. Door het bloed van Jezus zijn wij gered en is de Weg naar God de Vader voor ons geheel open. Neem Jezus aan als Verlosser, en leer God zo kennen! En, logischerwijs is een gevolg dat je de Bijbel wil lezen. Maar, het hebben van een relatie met onze Hemelse Vader is (veel!) meer dan het lezen van de Bijbel!


Ik bedoel ECHT kennen, niet uit de Bijbel. Ik ga voor rechtstreeks bewijs nu. Ik ken God niet, ik was niet geboren, en ik durf NIET Zijn waarheid spreken, omdat ik ze niet ken. Ik kan ervan uitgaan, en ja hoor, zelf aan de hand van de Bijbel. Maar hoogmoed komt vaak ten val, en ik ga geen woorden in God's naam uitkramen, waarvan er geen bewijs is dat God die gesproken heeft. Ik ben te klein.
Ik zie dat je vaker naar mij toe, de Duivel en zijn pomperijen aanhaalt, en wees gerust, je mag het rechtuit zeggen, dat je vindt dat mijn uitspraken ingesproken werden door de Duivel hoor. Je hoeft dit niet te verbloemen, ik kan het verdragen.

Ja, ook voor een mens die logisch kijkt, zal hij ook de Bijbel lezen, want anders leert hij niets.

En even cru maar realistisch,... God schiep ons naar zijn even beeld. Logisch dat je instaat voor je eigen fouten dan. De fouten en zonden die wij maken, moeten wij ook de gevolgen van dragen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God kennen
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2015 10:57 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Oja nog even dit,... In de 4 evangelies, ons bekend door wie ze geschreven zijn, vind je verschillen in de verhalen. Wat niet betekend dat ze onjuist zouden zijn, maar dat we toch voorzichtig moeten zijn in interpretatie.

Wist je Dirk, wanneer men iets afbreekt tot tegen de grond, men het terug kan opbouwen, misschien wel sterker dan ervoor?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God kennen
BerichtGeplaatst: do 22 okt 2015 08:44 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
MarioDW schreef:
Oja nog even dit,... In de 4 evangelies, ons bekend door wie ze geschreven zijn, vind je verschillen in de verhalen. Wat niet betekend dat ze onjuist zouden zijn, maar dat we toch voorzichtig moeten zijn in interpretatie.


Voor het antwoord op dit punt, verwijs ik je graag naar http://gelooft.xsbb.nl/viewtopic.php?f=29&t=813909

MarioDW schreef:
Wist je Dirk, wanneer men iets afbreekt tot tegen de grond, men het terug kan opbouwen, misschien wel sterker dan ervoor?


Zeker, MarioDW. En, dit topic gaat over "God kennen". Hoe kunnen wij HEM leren kennen? Dat kan via de Bijbel, via mensen, visioenen en wonderen. Maar, HEM kennen is nooit in tegenstrijd met datgene we in de Bijbel lezen! Het is waar: Eerst moet het eigen ego worden afgebroken om HEM volledig te kennen! Sta jij dat toe?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God kennen
BerichtGeplaatst: do 22 okt 2015 13:37 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Dirk schreef:
MarioDW schreef:
Oja nog even dit,... In de 4 evangelies, ons bekend door wie ze geschreven zijn, vind je verschillen in de verhalen. Wat niet betekend dat ze onjuist zouden zijn, maar dat we toch voorzichtig moeten zijn in interpretatie.


Voor het antwoord op dit punt, verwijs ik je graag naar viewtopic.php?f=29&t=813909


hahahahahhaha, is dat een grap ofzo? Enfin jullie hebben bijna een eigen Bijbel geschreven met antwoorden,...
Nou goed, ik ga mij er echt niet mee bezighouden om alles te lezen, had het enige zin gehad, dan met plezier, maar hoe ik al kan vermoeden,heeft het geen zin om alles te lezen. Trouwens over tegenstrijdigheden heb ik mijn eigen mening kunnen vormen, in het voordeel zelfs van de Bijbel. Dus je hoeft mij niet te overtuigen hoor, is niet nodig. Ik ben niet zo koppig dat ik niet verder wil kijken dan mijn neus lang is.

Nu, ik had het eerder over kleine dingen,... Bijvoorbeeld bij de dood en heropstandig van Jezus. De één zegt 1 engel, de andere twee,... ook wat het balsemen betrof, was Jezus al gebalsemd, toch kwamen de twee OF drie Maria's om Jezus te balsemen,....... terwijl dat eigenlijk al gebeurt was enz,...
Dus kleine verschillen, maar ze zijn er. Je zou toch meer verwachten van Jezus zijn volgelingen, zeker als het gaat om hierover te getuigen,... niet? Men kan er zo zijn conclusies wel uittrekken. Maar we gaan dat niet doen.

Dirk schreef:
MarioDW schreef:
Wist je Dirk, wanneer men iets afbreekt tot tegen de grond, men het terug kan opbouwen, misschien wel sterker dan ervoor?


Zeker, MarioDW. En, dit topic gaat over "God kennen". Hoe kunnen wij HEM leren kennen? Dat kan via de Bijbel, via mensen, visioenen en wonderen. Maar, HEM kennen is nooit in tegenstrijd met datgene we in de Bijbel lezen! Het is waar: Eerst moet het eigen ego worden afgebroken om HEM volledig te kennen! Sta jij dat toe?


Mijn ego behoort tot mijn eigenheid, waarom zou ik dat dan willen afbreken. Het zijn Uw woorden dat dit in de weg zou staan om Hem te kennen, maar dat is Uw mening. U weet helemaal niet wat erin mijn hart leeft. Een hart heeft geen ego, mijn hersenen wel.
En hoe ik het hier zo ervaar, ben je duidelijk niet in staat om dit ooit te kunnen bemerken, zolang we Uw mening niet met een knieval willen bijtreden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God kennen
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2015 14:51 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
MarioDW schreef:
Mijn ego behoort tot mijn eigenheid, waarom zou ik dat dan willen afbreken. Het zijn Uw woorden dat dit in de weg zou staan om Hem te kennen, maar dat is Uw mening. U weet helemaal niet wat erin mijn hart leeft. Een hart heeft geen ego, mijn hersenen wel.
En hoe ik het hier zo ervaar, ben je duidelijk niet in staat om dit ooit te kunnen bemerken, zolang we Uw mening niet met een knieval willen bijtreden.


En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. (uit Markus 12)

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God kennen
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2015 15:25 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Dirk schreef:
En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. (uit Markus 12)


Ok Dirk, dat heeft terug een zéér mooie symboliek? Wat niet wil zeggen dat het daarom de oprechte bedoeling zou kunnen mislopen, dat is terug een andere zaak.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God kennen
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2017 20:45 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Dirk schreef:
N.a.v. onderstaande vraag / opmerkingen dit topic.

MarioDW schreef:
God leren kennen, ken jij God wel? Het is niet omdat je de Bijbel kent, dat je God kent hoor. Daar zal je beslist een beetje te klein voor zijn, denk je niet?


Kunnen we God kennen? Jazeker! Waarom? God is een levende God, tenminste, als we het over Jezus hebben, over God de Vader en de Heilige Geest. Met God kunnen we een relatie hebben.

En nee, ik ben niet te klein om God te kennen. Niemand is te klein om God te kennen. Sterker nog, wanneer we klein (nederig) zijn, zullen we HEM des te beter leren kennen. God wil een relatie met ons, Zijn Wil is zo sterk dat HIJ Zichzelf opoffert voor de mens. Is dat niet geweldig? Een Almachtige God die Zich opoffert voor kleine nietige mensen!?

Het is waar dat het kennen van de Bijbel geen garantie is om God te kennen. We kunnen God wel (leren) kennen door de Bijbel, maar velen lezen slechts over God in de Bijbel. De duivel kent de Bijbel door en door, de duivel kent God, maar heeft geen relatie met HEM. De duivel heeft verloren en gaat verloren. Door het bloed van Jezus zijn wij gered en is de Weg naar God de Vader voor ons geheel open. Neem Jezus aan als Verlosser, en leer God zo kennen! En, logischerwijs is een gevolg dat je de Bijbel wil lezen. Maar, het hebben van een relatie met onze Hemelse Vader is (veel!) meer dan het lezen van de Bijbel!


God woont in ontoegankelijk licht, is hij te kennen? Jezus zegt: Niemand
kent de Vader tenzij de Zoon. Jezus torpedeert hiermee alle relatieve
godskennis buiten hem om.
De overstelpende goedheid van God straalt ons toe in het gelaat van Jezus
Christus. In de voor sommige theologen strooien brief, die van Jacobus
staat: Dwaalt niet, mijn geliefde broeders. Alle goede gave en alle
volmaakte gift is van boven, van de Vader der lichten afkomende, bij welke
geen verandering is of schaduw van omkering. Even daarvoor staat: God kan
niet verzocht worden met het kwade, en Hijzelf verzoekt niemand.
Juist met het oog op ons spreken over de linkerhand van God, met zijn
schaduwbeeld, dat wij steeds in onze projekties menen waar te nemen van uit
ons dualiteitsdenken, doen wij vaak te kort aan de onkenbaarheid van God,
tenzij door de Zoon. Jezus, Jehoshua in het Hebreeuws, betekend God redt. Op
redden daar is Hij op uit.
In de eschatologische visioenen is in mijn visie niet de verschrikkelijke
machten die woeden het belangrijkste, maar het weten dat eens alle kwaad
zal hebben afgedaan. Weten dat God in Christus uiteindelijk redt van alle
ontreddering.

Het eerste woord van de Bijbel in Hebreeuws is Berisjiet
op deze site onder artikelen: Berisjiet, in den beginne, met de Eersteling schiep God.
De Hebreeuwse taal heeft meerdere lagen, zodat je nooit raakt uitgestudeerd.
Verwonderlijk dat Jezus in dat berisjiet is te herleiden zoals uitgelegd: you tube Jesus in Genesis.1.Te first word of the Bible.

Shalom.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God kennen
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2017 15:07 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Theo Bert ,
ik wilde je een tijdje geleden bedanken voor de link op you-tube .
Best interessant wat John Kostik te vertellen heeft .
Ik ben nog steeds in een verwerkingsproces , en luister graag naar alles wat met Gods Woord te maken heeft .
Zeker nu bij de drukte van de afgelopen dagen , is het meer dan welkom om tot rust te kunnen komen en na te denken :
dit op Boven gericht .
---
Ja te weten dat eens alle kwaad zal hebben afgedaan ! Hallelujah Hallelujah Hallelujah
Naam boven alle namen
XXX Jezus-Christus XXX
Aan HEM hebben we alles te danken !
_______________________________________
Nogmaals bedankt !

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil iedereen bedanken die hier posten , het dagelijks woord , de verschillende onderwerpen .
Dankjewel allemaal !

a200.gif
----
Liefs Franny


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God kennen
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2017 15:42 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
MarioDW schreef:
Dirk schreef:
MarioDW schreef:
Oja nog even dit,... In de 4 evangelies, ons bekend door wie ze geschreven zijn, vind je verschillen in de verhalen. Wat niet betekend dat ze onjuist zouden zijn, maar dat we toch voorzichtig moeten zijn in interpretatie.


Voor het antwoord op dit punt, verwijs ik je graag naar viewtopic.php?f=29&t=813909


hahahahahhaha, is dat een grap ofzo? Enfin jullie hebben bijna een eigen Bijbel geschreven met antwoorden,...
Nou goed, ik ga mij er echt niet mee bezighouden om alles te lezen, had het enige zin gehad, dan met plezier, maar hoe ik al kan vermoeden,heeft het geen zin om alles te lezen. Trouwens over tegenstrijdigheden heb ik mijn eigen mening kunnen vormen, in het voordeel zelfs van de Bijbel. Dus je hoeft mij niet te overtuigen hoor, is niet nodig. Ik ben niet zo koppig dat ik niet verder wil kijken dan mijn neus lang is.

Nu, ik had het eerder over kleine dingen,... Bijvoorbeeld bij de dood en heropstandig van Jezus. De één zegt 1 engel, de andere twee,... ook wat het balsemen betrof, was Jezus al gebalsemd, toch kwamen de twee OF drie Maria's om Jezus te balsemen,....... terwijl dat eigenlijk al gebeurt was enz,...
Dus kleine verschillen, maar ze zijn er. Je zou toch meer verwachten van Jezus zijn volgelingen, zeker als het gaat om hierover te getuigen,... niet? Men kan er zo zijn conclusies wel uittrekken. Maar we gaan dat niet doen.


Maar die verschillen zijn juist er het bewijs van dat het echt gebeurd is. Als meerdere mensen uit hun geheugen een gebeurtenis moet weergeven, en dat is wel eens getest, dan komen over de zelfde gebeurtenis verschillende getuigenversies uit. Gewoon simpelweg, omdat het geheugen niet zo scherp altijd is. Zo had ik het nog op het werk, dat Hassan aan mij vroeg of Meshjan er is. Ik zei hem niet gezien te hebben, maar later twijfelde ik daar over, en meende ik hem toch gezien te hebben, maar vraag me niet wie ik allemaal aan tafel zag bij het binnenkomen op mijn werk. Ik kan het me niet scherp meer herinneren. Echter weet ik wel dat ik daar van de chef de opdracht kreeg om op de heftruck te gaan zitten en even de krattenwasserij voor mijn rekening moest nemen, omdat Hassan er nog niet was. Die kwam even later en vroeg me toen of Meshjan er ook is

Zo gaan die dingen, vooral omdat de Bijbelverhalen vaak tientallen jaren later zijn opgesteld. Als het allemaal foutloos met elkaar overéén zou komen, dan zou het bewijzen dat de auteurs naast elkaar hebben geschreven en elkaar verhaal hebben overgeschreven bijvoorbeeld. Juist de verschillen, bewijst dat er vanuit het geheugen geciteerd is.

Bij Bijbelverhalen is het ook nog eens zo, dat niet de schrijvers van de verhalen bij al de gebeurtenissen aanwezig waren. Verschillende verhalen en gebeurtenissen worden opgesteld, aan de hand van wat anderen over die gebeurtenis er over gezegd hebben. Dat Lucas bijvoorbeeld het verhaal van Thomas ergens in verwerkt... zo kom je aan bijvoorbeeld een verschillend aantal Maria's en engelen op de proppen. Want wat zei Thomas nou ook weer, had hij het nu over een zekere Maria of meer vrouwen? Eén engel of twee? En dan houdt het geheugen je wel eens voor de gek en vult het geheugen iets voor waarheid in, waar het eigenlijk niet zo zeker van is.

Wat dit ook allemaal bewijst, dat is dat God niet de bijbel geciteerd heeft, zoals moslims geloven dat de Koran geciteerd is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God kennen
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2017 15:59 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
MarioDW schreef:
Dirk schreef:
Kunnen we God kennen? Jazeker! Waarom? God is een levende God, tenminste, als we het over Jezus hebben, over God de Vader en de Heilige Geest. Met God kunnen we een relatie hebben.

En nee, ik ben niet te klein om God te kennen. Niemand is te klein om God te kennen. Sterker nog, wanneer we klein (nederig) zijn, zullen we HEM des te beter leren kennen. God wil een relatie met ons, Zijn Wil is zo sterk dat HIJ Zichzelf opoffert voor de mens. Is dat niet geweldig? Een Almachtige God die Zich opoffert voor kleine nietige mensen!?

Het is waar dat het kennen van de Bijbel geen garantie is om God te kennen. We kunnen God wel (leren) kennen door de Bijbel, maar velen lezen slechts over God in de Bijbel. De duivel kent de Bijbel door en door, de duivel kent God, maar heeft geen relatie met HEM. De duivel heeft verloren en gaat verloren. Door het bloed van Jezus zijn wij gered en is de Weg naar God de Vader voor ons geheel open. Neem Jezus aan als Verlosser, en leer God zo kennen! En, logischerwijs is een gevolg dat je de Bijbel wil lezen. Maar, het hebben van een relatie met onze Hemelse Vader is (veel!) meer dan het lezen van de Bijbel!


Ik bedoel ECHT kennen.


God leren kennen, is vergelijkbaar met het leren kennen van mensen. Ik ken jou niet en jij kent mij niet. In dit topic lees ik voor het eerst posten van je. Vervolgens is het altijd de vraag of we elkaar willen leren kennen. Ik moet eerlijk zijn dat ik vrij nieuwsgierig in elkaar steek. Ik interesseer me in jouw denkbeelden en hoop dat een positief gesprek hierin kan ontstaan. Een mens heeft wel last van vooroordelen. Gezien hoe je schrijft, schrik ik wel een beetje voor het gesprek terug. Ik houd niet van gekissebis en merk vaak dat of fora gekissebis ontstaat. Ik heb het idee dat je moeite hebt met mensen die beweren God te kennen. Ik heb het idee dat mensen die zeggen God te kennen, bij jou een prikkelende reactie te weeg kan brengen. Ik vraag me dan vervolgens af of het wijs is als ik mijn overtuiging dan deel en of het veilig bij je is. Ik moet eerlijk wezen dat ik de mensen hier op het forum te slecht ken, om werkelijk heel mijn geloofsbeleving met hen te delen. Ik vertrouw het hier niemand toe. Eigenlijk is er maar slechts één die ik het helemaal toe vertrouw en dat is mijn eigen vrouw. Geen vriend, mijn moeder niet, niemand vertrouw ik verder heel mijn geloof toe en zelfs mijn vrouw, begrijpt mij lang altijd niet en ik haar niet, want daarvoor kennen we elkaar nog steeds niet goed genoeg.

En God? Ik leer Hem beetje bij beetje kennen. Vele ervaringen heb ik van momenten dat Hij tot mij sprak. Maar hoe? Dat houd ik liever voor me zelf zha.gif


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God kennen
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2017 23:34 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Citeer:
Eigenlijk is er maar slechts één die ik het helemaal toe vertrouw en dat is mijn eigen vrouw. Geen vriend, mijn moeder niet, niemand vertrouw ik verder heel mijn geloof toe en zelfs mijn vrouw, begrijpt mij lang altijd niet en ik haar niet, want daarvoor kennen we elkaar nog steeds niet goed genoeg.

En God? Ik leer Hem beetje bij beetje kennen. Vele ervaringen heb ik van momenten dat Hij tot mij sprak. Maar hoe? Dat houd ik liever voor me zelf zha.gif


Iedereen leeft zijn eigen leven. Gaandeweg heb ik geleerd om meer en meer mijn vertrouwen op Jezus te stellen. Jezus is de bron van liefde. Liefde wordt gedragen door vertrouwen. Die liefde moeten wij aan elkaar doorgeven. Ik wil ieder die oprecht belijdt : Jezus is Heer - Jashua ha Adonai zien als mijn broer of zus noemen in Christus. En daarom wil ik vertrouwen. Ook al lijkt dat misschien kinderlijk naïef om mij zo kwetsbaar op te stellen.
Ik heb onlangs na 53 jaar van mijn lief afscheid genomen. Wij waren zo gelukkig. Scheiden tut Weh. Misschien waren wij daarom wel zo intens verbonden omdat we een open brief voor elkaar waren. Daarbij was God steeds het kompas. De pijn van het gemis wordt verzacht door te weten dat mijn vrouw nu bij Jezus is in zijn heerlijkheid.
De les van het leven is om te gehoorzamen aan het grote gebod om lief te hebben. Tot God zal ik mij voortdurend dienen te richten in de vreze des Heren. Wonderlijk dat die immens grote God omziet in liefde naar kleine mensen die hij daarmee zin en doel in het leven geeft.
Shalom, een gezegend Nieuw jaar.
Theo Bert
Over de Vreze des Heren http://bijbel.startkabel.nl/forum/?id=1323

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God kennen
BerichtGeplaatst: za 30 dec 2017 12:49 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Theo Bert schreef:
Citeer:
Eigenlijk is er maar slechts één die ik het helemaal toe vertrouw en dat is mijn eigen vrouw. Geen vriend, mijn moeder niet, niemand vertrouw ik verder heel mijn geloof toe en zelfs mijn vrouw, begrijpt mij lang altijd niet en ik haar niet, want daarvoor kennen we elkaar nog steeds niet goed genoeg.

En God? Ik leer Hem beetje bij beetje kennen. Vele ervaringen heb ik van momenten dat Hij tot mij sprak. Maar hoe? Dat houd ik liever voor me zelf zha.gif


Iedereen leeft zijn eigen leven. Gaandeweg heb ik geleerd om meer en meer mijn vertrouwen op Jezus te stellen. Jezus is de bron van liefde. Liefde wordt gedragen door vertrouwen. Die liefde moeten wij aan elkaar doorgeven. Ik wil ieder die oprecht belijdt : Jezus is Heer - Jashua ha Adonai zien als mijn broer of zus noemen in Christus. En daarom wil ik vertrouwen. Ook al lijkt dat misschien kinderlijk naïef om mij zo kwetsbaar op te stellen.
Ik heb onlangs na 53 jaar van mijn lief afscheid genomen. Wij waren zo gelukkig. Scheiden tut Weh. Misschien waren wij daarom wel zo intens verbonden omdat we een open brief voor elkaar waren. Daarbij was God steeds het kompas. De pijn van het gemis wordt verzacht door te weten dat mijn vrouw nu bij Jezus is in zijn heerlijkheid.
De les van het leven is om te gehoorzamen aan het grote gebod om lief te hebben. Tot God zal ik mij voortdurend dienen te richten in de vreze des Heren. Wonderlijk dat die immens grote God omziet in liefde naar kleine mensen die hij daarmee zin en doel in het leven geeft.
Shalom, een gezegend Nieuw jaar.
Theo Bert
Over de Vreze des Heren http://bijbel.startkabel.nl/forum/?id=1323

Dank je voor het delen van jouw ervaring. Het lijkt me heel moeilijk om zonder je vrouw verder te gaan. Veel wijsheid en sterkte voor het komende jaar.
Mooi hoe je jouw "open boek" ervaring met me wilde delen. Heel herkenbaar.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.