Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 18:30

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018 18:39 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Eerst wil ik zeggen dat ik de oorspronkelijke pinksterkerken bewonder om de ontdekking van de gaven van de Geest. Het is hun ontstaansrecht, dat ze daardoor ontstaan zijn.
God deed geweldige dingen in hun midden en ik vele pinksterkerken vandaag de dag gaat dit Goddelijke werk door. De scherpe randjes van sommige pinksterkerken die beweerden dat andere kerken de Heilige Geest niet kennen is er gelukkig wat er van af. Steeds meer laten kerken zich erdoor inspireren en vindt er samenwerking plaats. Wonderen gebeuren gelukkig nu ook in de gevestigde kerken dankzij opwekkingen. Hoewel dat in de geschiedenis ook wel plaats vond, is er wel een vernieuwde aandacht ervoor gekomen, dankzij de pinksterbeweging. Broeders als Jan Zijlstra en de aanhang die ervoer uit vele kerken en ook buiten kerkelijken er op afkomen, vind ik een mooi voorbeeld van hoe God vandaag nog geweldig aan het werk is. Er heerst echter een nieuw gevaar, dat steeds meer in de wereld opduikt. Een vervangingsleer dat in "zogenaamde" pinksterkerken onder andere ook binnen sluipt. Deze gevaren kenden de eerste christelijke kerken in het boek Openbaring ook. Ze waren zuivere kerken van leer, maar een dwaling sloop binnen via mensen die zeggen bij hen te horen, maar niet echt van Jezus zijn. Christenen raakten in verwarring en namen "te goed gelovig" veel van die leringen aan. LET OP! Hierdoor zijn "ware christenen" destijds een dwaaleer gaan aanhangen. Het verschil tussen de waarheid en dwaling was voor hen moeilijk te maken. Het kon van alles zijn! De ene wilde de joodse wetten invoeren, de anderen wilden zonden goed praten, weer anderen beweerden dat door meer te zondigen, Gods genade toe nam. Er raakten christenen in gevecht onderling over de strijdvraag of nu geloof of goede werken er toe deden. Weer anderen wilden dure kerkgebouwen bouwen en een ceremoniële eredienst instellen met priesterlijke gewaden voor speciale priesters, die ook nog eens geld moesten gaan verdienen met hun werk. Leringen werden gedwongen om aan te nemen! Theologische opleidingen werden noodzakelijk gemaakt! Taken werden bij gewone gelovigen weg gehaald en aan speciale ambten toegekend! Een verschil tussen rijk en arm kwam steeds meer onder de gelovigen, terwijl eerst alles nog gemeenschappelijk gedeeld werd!

Zie nu komen we op een pijnlijk punt. Hoe kon dat toen mis gaan? Omdat men puur vertrouwde op wat de kerken bracht, ook wel goed moest zijn. Nu heerst er een cultuur dat wat nu eenmaal door de "zuivere" pinksterkerk gebracht wordt, ook wel zuiver en goed moet zijn! Zoals voorheen dus alles klakkeloos van de Nederlands Hervormde Kerk werd aangenomen, daarvoor van de Evangelisch Lutherse Kerk werd aangenomen en daarvoor van de Rooms Katholieke Kerk werd aangenomen en daarvoor dus alles klakkeloos van de eerste christengemeentes werd aangenomen. Zo nu dus alles van de "zuivere" pinksterbeweging.

Hoe pijnlijk is het dan als de volgende documentaire uitkomt, waarin de pinksterbeweging als een welvaartsevangelie wordt gepresenteerd, waarbij de waarheid berust op "Feiten". Een groep binnen de pinkstergemeente presenteert het welvaartsevangelie en wordt nu gedemonstreerd alsof heel de pinksterbeweging dit uitdraagt. Ik geloof het van niet, maar deze docu wil ik toch met jullie delen. Bekijk het en huiver over hoe een vervangsleer deze mooie kerk van binnen uit aanvalt en verzwakt. Zoals met de voorgaande kerken ook gebeurd is, zoals bij vele gemeentes die in het boek Openbaringen staat beschreven.

https://www.youtube.com/watch?v=5hFSDuI2AsI

Vooral vanaf de 13de minuut vind ik het huiveringwekkend worden. Maar de eerste minuten vind ik al erg genoeg.
Hoe een bijbelgedeelte bijvoorbeeld wat gaat over de talenten die God jou geeft om gebruikt te worden en niet in de grond te stoppen, wordt uitgelegd als een draaiboek van God om grote winsten op financieel gebied te maken. Het ontkracht de geestelijke betekenis dat de gelijkenis van Jezus ons wil vertellen.
Het grote geld en mensen die ermee werken is vaak de grote vijand van God. Onrecht wordt er mee bedreven.
Aan de top verdienen mensen veel geld, maar onder aan de ladder worden arbeiders misbruikt, onderbetaald en na tijdelijke contracten weer met onzekerheden op straat gezet.
Hoe ver is dit verwijderd van het ware hart van God, waarin alles eerlijk gedeeld wordt?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018 19:48 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Inderdaad een enge film. Waarbij ik die gemeente in Afrika nog het engste vind.

Maar w.s. hebben ze allebij nog nooit gehoord dat je niet God en de mammon dienen kunt.
Er wordt, vooral in Afrika, aan mensenverering gedaan en niet God geloofd en gedankt voor de relatie die we met hem mogen hebben.

Eng filmpje

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 01:17 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Absoluut. Ik verbaas me er ook over dat dit zomaar kan bestaan in de pinksterbeweging. Ik hoor hier nooit wat over.
Ik begrijp ook niet hoe dit heeft kunnen ontstaan. Teksten moeten volledig uit hun verband zijn gerukt.

Het zijn christenen die God aanbidden om door Hem beloont te worden. Alsof God op deze afgoderij zit te wachten.

Weet je wat je hier ziet? De hoer van Babilon. Het werk van de duivel in een pinksterjasje. Het kenmerkt de religie dat gemengd wordt met het hangen naar aardse goederen en geld.
Die kerk in Nigeria stelt zelfs presidenten in het land aan en zegent hen in. Zo ging dat met de staatskerken in Europa ook. De adel en de geestelijkheid gingen hand in hand samen, met macht en geld. Dure paleizen en kathedralen. Het is het oude in het nieuwe. Wat gebeurt er als je oude wijn in nieuwe zakken doet? Dan scheuren de zakken..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 04:05 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Het zijn christenen die God aanbidden om door Hem beloont te worden. Alsof God op deze afgoderij zit te wachten.


Inderdaad. Mij kwam opeens het woord Big spender. Ze willen de beloning, niet de relatie. Dat is inderdaad afgoderij.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 04:39 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Amen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 08:11 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
In Romeinen lezen we:

Maar de wet is bovendien ingekomen, opdat de misdaad te meerder worde; en waar de zonde meerder geworden is, daar is de genade veel meer overvloedig geweest;

Het betekent dus eigenlijk dat de Genade VEEL GROTER is dan onze zonde. Jezus heeft VEEL MEER betaald dan onze straf. Ik wil, mag en kan niet oordelen over Pinkstergemeenten. Feit is wel dat in veel kerken een aantal zaken worden onderwezen die zeer misleidend zijn, maar vaak niet zichtbaar. Ik pak er een aantal:

1. Een hardnekkige dwaling betreft de wederkomst. In sommige pinksterkerken, maar ook evangeliegemeenten, wordt het "kingdom now" onderwezen. Het gaat ervan uit dat de wederkomst van Christus in het verleden ligt. Gods Koninkrijk breidt zich langzaam uit over aarde. Christenen moeten hieraan meewerken. Het is on-Bijbels, en gaat uit van eigen inspanning. Ik geloof zeker dat Gods Koninkrijk ook in onze harten aanwezig is, maar, de wederkomst van Christus ligt in de toekomst: Leestip: http://185.10.99.25/~dirk01/opname.htm.

2. Wonderen en tekenen. In veel kerken worden deze ontkend. Ik geloof dat wonderen "heel gewoon" zijn. Ik geloof dat Christenen God behoorlijk limiteren.

3. Nieuwe Schepping. Ik geloof dat we na de wedergeboorte een nieuwe schepping zijn. Alles is door en uit HEM. Veel Christenen proberen "zelf" nog aan de slag te gaan, terwijl in Jezus alles al geschied IS. DAT zouden we moeten belijden. We hoeven niet te bedelen om iets dat al geschied is.

4. Wet en Genade. In veel kerken wordt er op twee gedachten gehinkt. Velen staan met een been in de Wet en een been in Genade. Hoe vaak hoor ik: inderdaad, Genade, maar.... Er komt vaak een "maar". Het oude is VOORBIJ, we leven nu uit en door Genade, omdat Jezus alles volbracht heeft. God wil ons OVERVLOEDIG zegenen in alle opzichten. HIJ herinnert onze zonden niet meer (Hebreeën 8). Kunnen we er dan op los leven?? Tja, kort door de bocht is het antwoord ja. Het heeft gevolgen voor ons leven op aarde. De vraag is "WILLEN we er op los leven of WILLEN we Jezus steeds beter leren kennen?" Ik hoop van harte dat laatste!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 14:52 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
We moeten dit ook niet aan pinkstergemeenten hangen. Ik verbaas me er wel over dat al die leren ontstaan zijn en vraag me af hoe dit kan.
Ik heb wel een vermoeden, namelijk dat mensen snel "klakkeloos" aannemen, wat "charismatische" leiders zeggen. Een Obama stem of een Trum stem komt als voorbeeld sterk over en geeft aanhang. Als mensen moeten we er toch vooral voor waken niet te snel op "de overtuigingskracht" van een "charismatische leider" af te gaan, maar naar de inhoud zelf te kijken.
Mozus was geen begaafde spreker. Hij had Aäron er bij nodig. Maar God koos hem! Laten we dus niet laatdunkend neerkijken op christenen die misschien niet zo goed uit hun woorden komen of een predikant die niet zo'n geweldige preek weet te geven kwa lengte of mooie zinsopbouw. Kijk naar de inhoud. Een hele kunst. Je kan zo nog van een zwerver leren en ook van verstandelijke gehandicapten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2018 18:30 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
We moeten dit ook niet aan pinkstergemeenten hangen.


Wist je dat armoede een vloek is? En wat is het tegenovergestelde van armoede? Precies: rijkdom. God wil dat het goed gaat met ons!

Jezus droeg de vloek van armoede; een vloek die wordt beschreven in Deuteronomium 28:48:
U zult uw vijanden dienen, die de HEERE op u af zal sturen, met honger en dorst, met naaktheid en gebrek aan alles.

Een aantal jaar geleden toen ik aan het preken was over Gods financiële voorziening, ontving ik een openbaring van de Heilige Geest die verder ging dan wat ik in mijn prediking had voorbereid. Toen ik voor de mensen stond en tot hen sprak, kreeg ik tegelijkertijd een innerlijk visioen van Jezus aan het kruis. Ik zag Hem daar op de afschuwelijke wijze die de Bijbel beschrijft. De Heilige Geest liet me vier aspecten van de vloek van armoede zien, en hoe Jezus die vloek volkomen heeft gedragen.

Ten eerste had Jezus honger – toen Hij werd weggebracht om gekruisigd te worden, had Hij bijna 24 uur lang niets gegeten.

Ten tweede had Hij dorst – ,,Ik heb dorst”, was een van zijn laatste woorden.

Ten derde was Hij naakt – de Romeinse soldaten hadden zijn kleren uitgetrokken en verdeelden deze onder elkaar.

Ten vierde ontbrak het hem aan alles – Hij had geen graf om in te worden gelegd, Hij had geen doodskleed om dat om Hem heen gewikkeld zou worden.

Jezus had helemaal niets. En waarom? Zodat Hij naar Gods eeuwige plan de volledige vloek van armoede voor ons droeg aan het kruis. In eerste instantie begreep ik de volledige toepassing niet die de Heilige Geest mij liet zien. Terugkijkend zie ik dat deze openbaring voor mij de basis is geweest voor het feit dat ik geloof dat God ons voorspoed wil geven – Hij wil dat het ons goed gaat! In de diepte van de omwisseling droeg Jezus de vloek van de armoede, zodat wij de zegen van Abraham zouden ontvangen, die God zegende ‘in alle dingen’

(Genesis 24:1); een zegen die door de Heilige Geest wordt uitgedeeld.

Dank U Jezus, voor uw werk aan het kruis. Ik proclameer dat U de vloek van de armoede volkomen voor mij hebt gedragen. En omdat U mijn armoede droeg, mag ik delen in de overvloed die U voor mij heeft bedoeld; genoeg om te leven, en zelfs nog meer om weg te geven. Amen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 10:09 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
@Bijbelonderzoeker, ik stem er mee in met hetgeen je schrijft. Maar ik kan makkelijk praten. Ik leef in Zwitserland in een welvarend land. Ook al hebben ik geen financiele rijkdom , Ik heb meer als genoeg te eten, een warm bed en een warme woning. Het gaat me goed.
De mensen in het filmpje hadden na een bepaalde tijd niet meer als ervoor. Alleen de leider vaart er wel bij. Daarom heb ik moeite als ik die dingen zie, hoor of wat dan ook.
Ik vind het erg aan manipulatie van mensen grenzen.
Hoewel ik het er toch mee eens ben dat Jezus arm werd, zodat wij door hem rijk mogen worden. 2. Kor. 8 vers 9: 9 U hebt toch de genade van onze Here Jezus Christus leren kennen? Hoewel Hij heel rijk was, werd Hij arm terwille van u, opdat Hij door arm te zijn u rijk zou maken.
Maar waarom is het in sommige landen niet te zien?
Het is gewoon een vraag die me soms bezig houdt.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 10:40 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Bijbelonderzoeker schreef:
Broeder Gait schreef:
We moeten dit ook niet aan pinkstergemeenten hangen.


Wist je dat armoede een vloek is? En wat is het tegenovergestelde van armoede? Precies: rijkdom. God wil dat het goed gaat met ons!

Jezus droeg de vloek van armoede; een vloek die wordt beschreven in Deuteronomium 28:48:
U zult uw vijanden dienen, die de HEERE op u af zal sturen, met honger en dorst, met naaktheid en gebrek aan alles.

Een aantal jaar geleden toen ik aan het preken was over Gods financiële voorziening, ontving ik een openbaring van de Heilige Geest die verder ging dan wat ik in mijn prediking had voorbereid. Toen ik voor de mensen stond en tot hen sprak, kreeg ik tegelijkertijd een innerlijk visioen van Jezus aan het kruis. Ik zag Hem daar op de afschuwelijke wijze die de Bijbel beschrijft. De Heilige Geest liet me vier aspecten van de vloek van armoede zien, en hoe Jezus die vloek volkomen heeft gedragen.

Ten eerste had Jezus honger – toen Hij werd weggebracht om gekruisigd te worden, had Hij bijna 24 uur lang niets gegeten.

Ten tweede had Hij dorst – ,,Ik heb dorst”, was een van zijn laatste woorden.

Ten derde was Hij naakt – de Romeinse soldaten hadden zijn kleren uitgetrokken en verdeelden deze onder elkaar.

Ten vierde ontbrak het hem aan alles – Hij had geen graf om in te worden gelegd, Hij had geen doodskleed om dat om Hem heen gewikkeld zou worden.

Jezus had helemaal niets. En waarom? Zodat Hij naar Gods eeuwige plan de volledige vloek van armoede voor ons droeg aan het kruis. In eerste instantie begreep ik de volledige toepassing niet die de Heilige Geest mij liet zien. Terugkijkend zie ik dat deze openbaring voor mij de basis is geweest voor het feit dat ik geloof dat God ons voorspoed wil geven – Hij wil dat het ons goed gaat! In de diepte van de omwisseling droeg Jezus de vloek van de armoede, zodat wij de zegen van Abraham zouden ontvangen, die God zegende ‘in alle dingen’

(Genesis 24:1); een zegen die door de Heilige Geest wordt uitgedeeld.

Dank U Jezus, voor uw werk aan het kruis. Ik proclameer dat U de vloek van de armoede volkomen voor mij hebt gedragen. En omdat U mijn armoede droeg, mag ik delen in de overvloed die U voor mij heeft bedoeld; genoeg om te leven, en zelfs nog meer om weg te geven. Amen.


God heeft nooit rijkdom belooft, wel overvloed. Dat zijn twee verschillende dingen. Het zal je aan niets te kort komen, maar dat gaat niet om wat er op jouw bankrekening komt te staan. Wat Jezus laat zien aan het kruis klopt. Hongerigen te eten geven. Dorstigen te dinken geven. Naakten kleden en daklozen een onderkomen bieden o.a.
In de wereld om me heen is er veel onrecht en ze worden ook vaak door christenen bedreven. De genen met de hoogste opleidingen krijgen het meest en dan ook nog eens in de welvarende landen. Zo heeft God ons dat "niet" geleerd. Eerlijk delen kennen de mensen niet, want deze wereld is door satan in grote onrecht vervallen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 10:42 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Koningsdochter schreef:
@Bijbelonderzoeker, ik stem er mee in met hetgeen je schrijft. Maar ik kan makkelijk praten. Ik leef in Zwitserland in een welvarend land. Ook al hebben ik geen financiele rijkdom , Ik heb meer als genoeg te eten, een warm bed en een warme woning. Het gaat me goed.
De mensen in het filmpje hadden na een bepaalde tijd niet meer als ervoor. Alleen de leider vaart er wel bij. Daarom heb ik moeite als ik die dingen zie, hoor of wat dan ook.
Ik vind het erg aan manipulatie van mensen grenzen.
Hoewel ik het er toch mee eens ben dat Jezus arm werd, zodat wij door hem rijk mogen worden. 2. Kor. 8 vers 9: 9 U hebt toch de genade van onze Here Jezus Christus leren kennen? Hoewel Hij heel rijk was, werd Hij arm terwille van u, opdat Hij door arm te zijn u rijk zou maken.
Maar waarom is het in sommige landen niet te zien?
Het is gewoon een vraag die me soms bezig houdt.


Nou mij ook hoor. Ik zou niet eens willen bulken in de centen, voor mij alleen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 10:51 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
God heeft nooit rijkdom belooft


Kan je dat Bijbels onderbouwen? Ik heb het trouwens niet over een banksaldo. Lees ook even mijn bijdrage hieronder goed door. Misschien kan je het daarmee eens zijn?

Broeder Gait schreef:
God heeft nooit rijkdom belooft
wel overvloed.

Wat is volgens jou het verschil tussen overvloed en rijkdom?

Broeder Gait schreef:
In de wereld om me heen is er veel onrecht


Dat ben ik met je eens. Er is trouwens een verschil tussen geld en geldgierigheid. Rijkdom om te genieten en te delen. Veel mensen genieten wel, maar delen niet, dat is waar. Nu naar de Bijbel. Wat lezen we, en laat daar je gedachten eens over gaan:

Het begrip “zegen” wordt meestal omschreven als een gunst van God zowel in geestelijk als materieel opzicht. Zegen heeft vaak betrekking op materiële zaken, zoals het bezit van land, vee, en goederen (bijv. Abraham, Genesis 13 vers 2).

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik spreek niet over een banksaldo. Ik geloof in overvloed in alle opzichten. Geld op zich is waardeloos. Geld krijgt pas een waarde wanneer we er iets mee doen. We kunnen het verspillen, we kunnen het "lekker aan onszelf besteden", we kunnen ervan genieten, we kunnen er evangelisatie van betalen, we kunnen het delen. Weet je wat ik geloof? Ik geloof dat God ons ook met geld zegent om van te genieten en te besteden aan evangelisatie en te delen met elkaar.

Rijkdom kan je ook zien als 'vrede', maar niet ‘gewoon’ vrede, maar diepe vrede. En, de Bijbel belooft deze vrede wel! Dus God belooft ons vrede! Helaas is de rijkdom van onze taal zo achteruitgegaan, dat het vandaag moeilijk is de volle diepte te vatten van wat God ons hier aanbiedt. Vandaag de dag heeft de wereld maar een zeer beperkt begrip van wat vrede werkelijk inhoudt. Als twee landen elkaar niet actief bestrijden met wapens, dan noemen we dat vrede. Maar er kan evengoed nog sprake zijn van haat, angst, boosheid, wederzijdse beschuldiging, gescheld en geweld. Desondanks spreken we van vrede. De Bijbel hanteert echter een veel hogere maatstaf. Het Hebreeuwse woord voor vrede is sjaloom. Dat houdt veel meer in dan de afwezigheid van strijd of oorlog. Het woord sjaloom is afgeleid van een woord dat ‘compleetheid’, ‘volmaaktheid’ of ‘heelheid’ betekent. Bijbelse vrede is dus volmaaktheid, compleetheid of heelheid… Het betekent dat er in ons leven niets ontbreekt. Iemand die dat soort vrede bezit, is een compleet mens met een rijk leven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 10:56 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Koningsdochter schreef:
Maar waarom is het in sommige landen niet te zien? Het is gewoon een vraag die me soms bezig houdt.


Wist je dat ook in arme landen het met veel gelovigen goed gaat? Zeker is er onderdrukking, ook in Zwitserland of Nederland. Ik geloof dat de Bijbel voor iedereen geldt, dus ook voor gelovigen in arme landen of in moslim-landen. Ik geloof tevens dat er een groot gebrek aan kennis is. Wat zegt de Bijbel: "mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan kennis". Er is een gebrek aan onderwijs. Daarom ben ik blij met het onderwijs van bijvoorbeeld Derek Prince, Joseph Prince, Creflo Dollar (ken je deze mensen?). Ik lees steeds meer en steeds vaker getuigenissen van mensen die bevrijd zijn van de vloek van armoede (en van andere vloeken en demonische bindingen). Vergeet ook niet dat er veel occultisme is, juist in arme landen en in moslim-landen. Er is dus "werk aan de winkel!"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 10:59 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
Nou mij ook hoor. Ik zou niet eens willen bulken in de centen, voor mij alleen.


Ik denk dat je dit niet mag zeggen. Ik geef een voorbeeld: er zijn mensen die door God rijk gezegend zijn, met miljoenen en miljoenen. Ze hebben het geld ingezet voor het evangelie, en hebben nu een wereldwijde bediening. De mensen voeren een heel normaal leven verder, in prive-opzicht. Stel nu dat God jou (of jullie?) wil zegenen met een flinke geldsom, en jij zegt: "ik zou het niet eens willen", zou je Gods zegeningen daar niet mee tegen houden? Misschien heeft God grote plannen met jou of jullie. Ken je de gelijkenis van de tong? Je kunt met je woorden richting aangeven. Mijn advies is zulke woorden niet uit te spreken! Als God jou of jullie wil zegenen met een flinke som geld, dan moet je het in dankbaarheid aannemen, en met God overleggen wat je ermee moet doen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 13:01 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Bijbelonderzoeker schreef:
Broeder Gait schreef:
Nou mij ook hoor. Ik zou niet eens willen bulken in de centen, voor mij alleen.


Ik denk dat je dit niet mag zeggen. Ik geef een voorbeeld: er zijn mensen die door God rijk gezegend zijn, met miljoenen en miljoenen. Ze hebben het geld ingezet voor het evangelie, en hebben nu een wereldwijde bediening. De mensen voeren een heel normaal leven verder, in prive-opzicht. Stel nu dat God jou (of jullie?) wil zegenen met een flinke geldsom, en jij zegt: "ik zou het niet eens willen", zou je Gods zegeningen daar niet mee tegen houden? Misschien heeft God grote plannen met jou of jullie. Ken je de gelijkenis van de tong? Je kunt met je woorden richting aangeven. Mijn advies is zulke woorden niet uit te spreken! Als God jou of jullie wil zegenen met een flinke som geld, dan moet je het in dankbaarheid aannemen, en met God overleggen wat je ermee moet doen!


Daar heb ik dan ook geen moeite mee broeder. In dat geval is het immers niet alleen voor mijzelf. En ik heb al meermalen honderden euro's ontvangen om te schenken aan anderen. a170.gif


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.