Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 16 apr 2024 15:58

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 sep 2016 11:48 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Een brief van een stervende moeder aan haar jonge dochter is na vijftien jaar opgedoken in een tweedehands boek. Na een oproep in een plaatselijke krant werd de inmiddels 21 jaar oude Bethany Gash opgespoord.

Antiquair Gordon Draper vond de brief toen hij een stapeltje boeken doorpluisde. In een envelop zaten de brief en een foto van een vrouw met een meisje.

"Lieve Bethany (mijn kleine schat)", stond er boven de brief, waarin de moeder uitlegde dat een operatie om problemen met haar longen te verhelpen was mislukt. "Als papa je dit voorleest, betekent het dat ik ben gestorven en in de hemel bij de engelen woon."
Ik hoop dat je me niet vergeet, want ik zal altijd je moeder blijven.
Fragment uit de brief
De moeder vraagt haar dochter goed op haar konijn te letten en legt uit dat haar vader en opa goed voor haar zullen zorgen. "Ik zal van boven altijd op je passen. Als je een felle ster ziet zoals in het rijmpje twinkel twinkel kleine ster, dan ben ik dat."

De moeder sluit af me de woorden: "Ik hoop dat je me niet vergeet, want ik zal altijd je moeder blijven."

Verhuizing
Enkele dagen nadat de oproep in de Britse media was verschenen, wist de BBC Bethany Gash te traceren. Ze meldde dat haar moeder op 36-jarige leeftijd aan taaislijmziekte was overleden. Ze was de brief vijftien jaar geleden kwijtgeraakt bij een verhuizing.

"Ik had nooit gedacht dat ik ooit de brief weer zou zien", zei Gash tegen de omroep. "Dit is het laatste stukje dat ik heb van mijn moeder."

Verder vertelde Gash dat haar vader inderdaad de brief had voorgelezen na de dood van haar moeder. Daarna is de envelop waarschijnlijk in het boek gestopt om hem goed te bewaren.

Gash is inmiddels zelf moeder. Ze is van plan haar zoon Oliver, nu 19 maanden, de brief te laten zien als hij oud genoeg is om het verhaal te begrijpen.

Bovenstaand verhaal is best ontroerend. op NOS nieuws 9/9. Maar wat hebben mensen eraan?
Bij een uitvaartdienst die we bij woonden werd voor kinderen een verhaal van zelfde strekking gehouden. Is dat troost?
Is dat leugenachtige verhaal van sterretje gegeven door ongeloof?



Wat werkelijke troost is.
Wie gelooft, wordt gered
3 Alle eer aan God, de Vader van onze Heer Jezus Christus! Want Gods liefde is zo groot, dat hij Jezus Christus liet opstaan uit de dood. Daardoor is ons leven veranderd en zijn wij nieuwe mensen geworden. Nu kunnen we altijd op hem vertrouwen. 4 En we geloven dat we eeuwig bij hem zullen zijn. Dat is de beloning die in de hemel voor ons klaarligt. Het is een beloning die nooit verdwijnt, en nooit zijn waarde verliest. 5 Omdat we geloven, beschermt God ons met zijn kracht. En als het einde van de wereld komt, zal hij ons zeker redden.
6-7 Wees dus blij, ook al hebben jullie het nu een korte tijd heel moeilijk. Met die moeilijkheden wordt jullie geloof getest. Net zoals goud wordt getest in vuur. En jullie geloof is veel belangrijker dan goud! Want door je geloof ontvang je hemelse eer en rijkdom als Jezus Christus terugkomt.
8 Jullie hebben Jezus Christus nooit gezien, en toch houden jullie van hem. Jullie zien hem ook nu niet, en toch vertrouwen jullie op hem. Ja, jullie juichen van hemelse vreugde! 9 Want jullie weten, dat jullie gered zullen worden omdat jullie geloven. 1 Petrus Bijbel in gewone taal

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 09 sep 2016 15:16 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
U ziet overtreding, ik zie een teken van hoop.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.