Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 02:17

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 16:02 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag allemaal ,
Ik zit met vragen en krijg ze niet beantwoord door andere gelovigen .
En wat er overblijft is een onopgeloste zaak .Want de leegte kan een ander niet oplossen .
Een leegte kan niet gevuld worden , en eenzaamheid niet ongedaan maken door te surfen op internet .
Als geloof in Jezus-Christus het wapen is tegen de wereld ,
als de HEER ons behoed tegen de boze :
wat waar is :
waarom zoek ik dan steeds geloofsforums op ?
Dit zijn vragen aan mijzelf gericht die ik even met jullie wil delen .
Ja waarom surf ik en zoek herkenning in geloofsgenoten ?
Ze vergeven niet , ze verblijden een hart niet , ze zoeken de glorie van God niet tja wat zoeken en doen ze eigenlijk nog .Ze weten alles toch zo goed maar een lieflijk woord komt maar zelden voorbij gepaseerd .
Vrede en liefde zijn precies verborgen in een zoutloos tafereel van zand in de woestijn .
En o wee waar te graven en te spitten .
Ik stop met op het internet te koekeloeren , helpt mij geen stap voorruit .
Waarom zo dan ?
Omdat ik het beu ben te moeten lezen het over en weer gediscusieeer , het beledigen van medegelovigen .Ik ben het niet alleen beu , maar ik word er ook verdrietig van om telkens te constateren dat ee geen vrede onderling kan bestaan .
Mede omdat dat ook een voorwaarde is om kind van God te zijn :
de vrede te bewaren en je eigen hart te bewaren :
is het voor mij genoeg geweest . .
Voor mij is het geen meerwaarde meer als christen zijnde .
Daar het mij vandaag zeer duidelijk is overgekomen op Wie ik kan bouwen en Wie mij behoud .
Vooral het te weten dat geloof mijn grootste wapen is in de Wwereld , verblijd mijn hart waardoor een leegte opgrvuld word en mijn eenzaam hart verdwijnd .
Ik hoop voor jullie allemaal hetzelfde en ik wens jullie alle goeds toe van onze HEER Jezus-Cheistus :
die jullie net zo lief heeft als mij .
Tot slot : wat vroeg Jezus aan Petrus tot driemaal toe ? En wat moest Petrus doen ?
Heb jij MIJ lief !
HOED MIJN schapen ! .
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Grtjs van Franny en veel liefs aan iedereen die mij iets bijgeleerd heeft .
a200.gif a194.gif a200.gif


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 16:39 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Als geloof in Jezus-Christus het wapen is tegen de wereld , als de HEER ons behoed tegen de boze : wat waar is :waarom zoek ik dan steeds geloofsforums op ?


Goede vraag, Franny. Om geloof te delen? Getuigenissen te lezen? Soms hebben mensen vragen, uit belangstelling, soms om je een hak te zetten. Wanneer het gaat om belangstelling, moeten we elkaar aanvaarden.

Citeer:
Omdat ik het beu ben te moeten lezen het over en weer gediscusieeer , het beledigen van medegelovigen .Ik ben het niet alleen beu , maar ik word er ook verdrietig van om telkens te constateren dat ee geen vrede onderling kan bestaan .


Daarom hebben we Jezus zo hard nodig!

Citeer:
Tot slot : wat vroeg Jezus aan Petrus tot driemaal toe ? En wat moest Petrus doen ?
Heb jij MIJ lief ! HOED MIJN schapen ! .


Klopt. Jezus zei dit zelfs nadat Petrus HEM driemaal verloochend had!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016 18:11 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Dirk ,
Het gaat mij niet zo zeer om getuigenissen te lezen , of om mijn geloof te delen met anderen .
Alhoewel ik zeer blij word van mooie getuigenissen enz...
Maar waar ik niet mee om kan is dat vooral de waarheid niet gewaardeerd word .
Jij vind Benny Hinn benoemingswaardig , ik niet .
Ik heb aangetoond dat hij een dwaalleraar is .
Maar niemand op dit forum beaamde dat .
___
Het is toch de bedoeling dat medegelovigen elkaar steunen , ook waar het moeilijk is om toe te geven dat men ergens verkeerd dacht .
Een standpunt neerleggen om daarmee de Glorie en EER aan onze Heer toe te eigenen .
____
Geloof als wapen tegen de wereld ,:
Ik bedoelde hiermee :
Door je standvastig geloof de wereld achter je laten /
Je werelds denken:
denken aan je pensioen , begrafenis regeling en rituelen , spaarboekje , feesten ,
je eigen denken IN :angsten , idolen , begeerten , bezit enz..... weg ermee
Maar steeds naar Jezus-Christus kijken .
HIJ is de Eerste en de Laatste
Geen een mens mag omhoog gestoken worden , wij zijn allemaal gelijk
Er is er maar EEN die boven alles en iedereen uitsteekt !En die wij moeten volgen !
In liefde voor HEM . Dingen doen die onmogelijk lijken . Opofferingen naar elkaar toe , uit liefde voor HEM .
Uit liefde voor HEM , de wil navolgen van Zijn Vader .
Zodat wij waarlijk broeders en zussen van HEM mogen zijn .
Maar ach , wij blijven denken aan ons pensioen , en verre reizen .En denken : wij doen er een ander geen kwaad mee .
Tja , zo denken wij en stellen wij onszelf gerust .
Maar de vraag is natuurlijk : denken wij juist ????
_____________
Er moet veel meer zijn dan belangstelling , waardoor wij christenen mekaar aanvaarden .
Er moet liefde zijn voor de HEER / GROTE LIEFDE ;
Zo kunnen wij in ZIJN LIEFDE blijven .
___________________________________________________________
PS. Ik wil niemand veroordelen en in het verleden duiken wat Benny Hinn betreft ,
maar vind jij dan echt wel dat die persoon een Godsman is ?
Liefst een eerlijk antwoord , want dan weet ik tenminste hoe de vork in de steel zit , en kan ik dit hoofdstuk achter mij laten .
Ik had het je veel eerder rechtuit moeten vragen .
En aan Koningsdochter ook !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016 21:34 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Franny,

Je stelt mij een vraag, ik antwoord graag. Ik pak even een paar belangrijke zinnen eruit.

Franny schreef:
Jij vind Benny Hinn benoemingswaardig , ik niet . Ik heb aangetoond dat hij een dwaalleraar is . Er is er maar EEN die boven alles en iedereen uitsteekt !En die wij moeten volgen !

Maar de vraag is natuurlijk : denken wij juist ????

PS. Ik wil niemand veroordelen en in het verleden duiken wat Benny Hinn betreft ,
maar vind jij dan echt wel dat die persoon een Godsman is ? Liefst een eerlijk antwoord , want dan weet ik tenminste hoe de vork in de steel zit , en kan ik dit hoofdstuk achter mij laten .


Je hebt 100% gelijk dat er slechts EEN is die we moeten volgen, en die ENE is JEZUS, niemand anders. Verder moeten we niemand volgen, jou niet, mij niet, Benny Hinn niet. Is Benny Hinn een Godsman? Ben jij een Godsvrouw? Ben ik een Godsman? Ik hoop het van harte!

Ik denk dat ieder mens, dus jij en ik ook, en dus Benny Hinn ook, op bepaalde punten dwalen. Maar, dat maakt iemand nog geen dwaalleraar. Over Benny Hinn valt veel te zeggen, er wordt veel gekletst. Wist je dat hij zijn bediening in eerste instantie op de Arabische landen richtte, en wist je dat het hem heel veel gekost heeft? Het feit dat iemand fouten maakt, en dat doet Benny Hinn, maakt iemand nog geen dwaalleraar. Ik zal dat oordeel ook niet durven te geven. Vraag je af of hij mensen tot Jezus brengt, ondanks zijn tekortkomingen!

Ik probeer me niet bezig te houden met personen. Wat bereik je ermee? Twist en discussies. Ook voor Benny Hinn geldt dat er slechts EEN MEESTER is, en zo lang hij deze MEESTER wil dienen, zolang hij mensen tot Jezus brengt, ben ik voorzichtig met de benoeming "dwaalleraar". Vergeleken met Jezus zijn wij allemaal dwaalleraren, toch?! Laten we elkaar niet oordelen, maar laten we elkaar aanvaarden in de Liefde van Christus.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jul 2016 06:28 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Inderdaad , laten wij mekaar niet veroordelen en ook niet ophemelen .
Als wij allemaal gelijk zijn wat ons hart betreft , moeten wij elkander gelijk behandelen .
De een is niet meer of minder dan de ander .
Je kunt niet zeggen , ik ben van Benny , Franciscus , David Wilkerson enz....
Er moeten goede arbeiders zijn voor de oogst .Ten dienste van elkander ,
maar de arbeiders moeten rechtvaardig zijn , zo niet laat ze dan niet in ons midden .
------------------------------
Als wij schaapjes zijn die gehoed moeten worden door rechtvaardige herders , vraagt de herder toch ook niet aan de schapen ,
eerst even betalen voordat je gehoed word ?
Daar leert de Meester ons niets over , Hij zegt eerder : bid voor goede arbeiders , want de oogst is groot .
Vermits de wolf in schaapskleren rond gaat om via huichelarij en leugens de schaapjes binnen te doen en te roven .
Het is zeer mooi om mensen naar Jezus te brengen .Maar wil dat dan steeds zeggen dat het GEBASEERD is op de Hoeksteen
Jezus -Christus ?
Er zijn nu eenmaal valse leraars , of geen zuivere leraars .
_______
Als wij sterven nemen wij niets mee , dan enkel ons hart .
Ik denk niet dat Jezus kijkt naar het vele bezit dat je op aarde had , of naar de vele woorden die je gesproken hebt in ZIJN Naam.
Dat zijn menselijke behoeften en niet dingen die Boven zijn .
Ik denk dat de HEER je hart bekijkt en doorziet , tijdens je leven en erna .
_Hoe standvastig bleef jij in MIJ geloven ,
_Heb jij dingen achterwege gelaten om MIJ te volgen
_Had je veel liefde voor mekaar ?
Laat HIJ ons hart maar zuiveren : gratis en helemaal voor niets .
Zijn Koninkrijk is waarlijk , Zijn DEUR wil ik binnengaan .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jul 2016 17:21 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Inderdaad , laten wij mekaar niet veroordelen en ook niet ophemelen . Als wij allemaal gelijk zijn wat ons hart betreft , moeten wij elkander gelijk behandelen . De een is niet meer of minder dan de ander . Je kunt niet zeggen , ik ben van Benny , Franciscus , David Wilkerson enz....


Zo is het. En, niemand is volkomen. Niemand profeteert volkomen. Jij niet, ik niet, Benny Hinn niet, de dominee of voorganger in de gemeente niet. Slechts EEN is volkomen: Jezus Christus.

Citeer:
Er moeten goede arbeiders zijn voor de oogst .Ten dienste van elkander , maar de arbeiders moeten rechtvaardig zijn , zo niet laat ze dan niet in ons midden .


Zeker, en daar geldt precies hetzelfde voor.

Citeer:
Als wij schaapjes zijn die gehoed moeten worden door rechtvaardige herders , vraagt de herder toch ook niet aan de schapen , eerst even betalen voordat je gehoed word ?


Natuurlijk niet. Benny Hinn doet dit trouwens niet. Wel moet beseft worden dat evangelisatie en een bediening kostbaar is. Het evangeliseren in Arabische landen is een arbeidsintensieve en kostbare aangelegenheid. Niemand hoeft te geven, alles is op basis van vrijwilligheid. Je weet dat we een gemeente in Rwanda ondersteunen? De mensen in deze gemeente zijn straatarm. Soms sterven mensen letterlijk t.g.v. armoede. Niemand is verplicht te geven. Maar, zegt Jezus niet: Als je de armen voedt, voed je mij? Het valt me op dat er soms mensen zijn die veel commentaar leveren, maar zelf niets of weinig geven. Helaas wordt er weinig gegeven, ook door Christenen, en daarom komen grote lasten op slechts enkele schouders. Is dat niet een kwalijke zaak?

Citeer:
Daar leert de Meester ons niets over , Hij zegt eerder : bid voor goede arbeiders , want de oogst is groot . Vermits de wolf in schaapskleren rond gaat om via huichelarij en leugens de schaapjes binnen te doen en te roven .


Klopt, de oogst is groot, maar, waar zijn de arbeiders om de oogst binnen te halen?? Er zijn helaas weinig arbeiders.

Citeer:
Het is zeer mooi om mensen naar Jezus te brengen .Maar wil dat dan steeds zeggen dat het GEBASEERD is op de Hoeksteen Jezus -Christus ? Er zijn nu eenmaal valse leraars , of geen zuivere leraars .


Jezus is de HOEKSTEEN. Laat het oordeel aan God, doe gewoon je werk! Laat iedereen naar vermogen zijn of haar werk doen. Sta klaar voor HEM, laat je inzetten in Zijn leger. Laat HEM oordelen en beoordelen. Vertrouw erop dat werkers ook door HEM gestuurd en gecorigeerd worden. Alle eer komt uitsluitend Jezus toe!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 jul 2016 21:23 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja , Jezus-Christus is de HOEKSTEEN en daar moeten wij verder op bouwen .
Maar waar jij schrijft dat Benny Hinn niets vraagt dat klopt niet helemaal , niettemin hij ook goede werken doet .
Als wij zo iets weten , mag je dan zo maar dat feit negeren ?
Dat heeft toch niets met oordelen te maken , maar eerder met waakzaamheid .

Is het niet zo dat hij geld vraagt aan zijn leden , ten eerste om aanwezig te zijn op zijn conferentie en zelfs tijdens zijn preken en genezingen ?
Mogen wij als christenen niet argwanend zijn en alert blijven ?
Als predikers en genezers afwijken van het Evangelie is het onze taak als volgelingen van HEM ,
om niet onder invloed te komen van zo een personen .
Hij ( Benny ) dient volgens mij twee heren en dat mag niet van onze HEER die ons vrijgekocht heeft met ZIJN HEILIG BLOED .
Neen ik wil niet verder bouwen op bedrog en een schijnvrede .
_________________
Zo ook :en nu zeg ik harde woorden , kan ik niet met een schijnchristen ( die de Schrift kent EN alleen hoort maar niet handelt )
niet samenwerken .
Ik bedoel hiermee ook die het geloof als handelskaartje gebruiken en niet in waarheid met mekaar leven .
Jij oordeelt mij ergens ook vanwege het feit dat ik durf te zeggen en dingen aankaart .
Wij oordelen mekaar alleen maar als diegene DIE dat als een oordeel ziet , waar het alleen maar een vermaning is .
___
Je mag geen twee heren dienen Dirk .
Dat zijn Jezus woorden , niet de mijne .
Dus laten wij inderdaad het oordeel aan HEM over en niet mensen aanprijzen die het niet verdienen .
Wie ben jij dat je zo maar op een forum mensen mag aanprijzen ?
Weet jij dan met 100 pr. zekerheid dat jij zuiver bent in jou oordeel over Benny ,
Dat hij een persoon is om daadwerkelijk naar op te zien ?
Is jou oordeel juist ?
Tja , wat weten wij mensen over een ander zijn hart , niets toch ?.
Dat weet alleen onze Heer .
En ja , als jij ( of een ander ) mensen aanprijst , is het mijn taak om uit te zoeken of het werkelijk op waarheid IS berust .
Dan pas kan ik met een klare kijk mijn eigen conclusie toetsen aan Jezus WOORD .
Geloof als wapen tegen de wereld ,
is zo veel meer dan alleen maar huidige predikers volgen , of verschijningen in bepaalde streken .
Wij hebben ZIJN WOORD om allen te toetsen die beweren christenen te zijn .
Er zijn nu eenmaal schijnchristenen , en daar heb ik lieven niets mee te maken .
En hiermee bedoel ik vooral verkondigers die Gods Woord gebruiken voor eigen gewin.

Wie de kleinste christen is op aarde zal groot zijn in de hemel .
Wie geeerd word op aarde ( ook die Jezus na-bootsen ) is de kleinste in de hemel .
Is het niet zo dat wij het oordeel volledig aan God moeten overlaten ,
Alsook het aanprijzen ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 07:27 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Wij vragen ook geld, Franny, zie bijvoorbeeld op http://rwanda.gelooft.com/, omdat wij van mening zijn dat we onze rijkdom beter kunnen verdelen. Sommige mensen komen om van de honger, hebben totaal niets. Het geld beheren we, en besteden we op een zo goed mogelijke manier. Er is niets verkeerd aan om geld te vragen. Wist je dat heel weinig mensen gul zijn en veel geven? De meeste mensen vinden het geven van een tientje al een heel offer. En, juist daarom is er zoveel armoede en ellende. Misschien is het verstandiger ons af te vragen wat we zelf doen, hoeveel we zelf geven i.p.v. te kijken naar wat anderen doen.

Wat Benny Hinn betreft:

Franny schreef:
Ja , Jezus-Christus is de HOEKSTEEN en daar moeten wij verder op bouwen .
Maar waar jij schrijft dat Benny Hinn niets vraagt dat klopt niet helemaal , niettemin hij ook goede werken doet .Is het niet zo dat hij geld vraagt aan zijn leden , ten eerste om aanwezig te zijn op zijn conferentie en zelfs tijdens zijn preken en genezingen ?


Misschien weet jij iets van Benny Hinn dat ik niet weet, Franny? Dat kan natuurlijk. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er betaald moest worden voor een genezing.

Besef wel dat het heel veel geld kost om diensten voor tien duizenden mensen te organiseren. Besef dat het heel veel geld kost om te evangeliseren in moslim-landen.

Er is natuurlijk een verschil tussen een dienst (waar naar mijn mening nooit om een verplichte bijdrage gevraagd mag worden) en een evenement. Als een kerk een filmavond organiseert, om maar een voorbeeld te geven, heb ik er geen moeite mee dat daar een kleine bijdrage voor gevraagd wordt. Overigens is het heel normaal dat mensen hun kerk of gemeente finaniceel ondersteunen. Een gebouw moet betaald worden, de kachel moet branden, en, hoe meer er besteed kan worden aan evangelisatie en bestijding van armoede, hoe beter, wat mij betreft.

Citeer:
Hij ( Benny ) dient volgens mij twee heren en dat mag niet van onze HEER die ons vrijgekocht heeft met ZIJN HEILIG BLOED .


Ik constateer dat eigenlijk nergens. Benny Hinn is ook gewoon een mens, met zijn fouten, zoals jij en ik. Wat bewijst het? Dat we allemaal Jezus Christus hard nodig hebben! Ik zou niet weten welke heer Benny Hinn dient, behalve Jezus Christus? Maar, ik oordeel daar liever niet over, ik kan niet in zijn hart kijken, hoef, kan en mag ik niet.

Citeer:
Wie ben jij dat je zo maar op een forum mensen mag aanprijzen ?
Weet jij dan met 100 pr. zekerheid dat jij zuiver bent in jou oordeel over Benny ,
Dat hij een persoon is om daadwerkelijk naar op te zien ?


Niemand is een persoon om naar op te zien, helemaal niemand, behalve EEN: Jezus Christus. Volgens mij prijs ik Benny Hinn als persoon niet aan. Niemand is 100% zuiver, jij en ik ook niet. Als we een site of een forum moeten maken van 100% zuivere mensen, hebben we een lege pagina.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 09:50 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jij zegt dat wij een lege pagina gaan hebben omdat er geen 100 pr. zuivere mensen zijn .
Nu dat vind ik wel wat platjes .
Want inderdaad niemand is zonder fouten , en daarom mogen wij telkens vergeving vragen aan onze HEER ;
Maar hoe kan er een lege pagina komen , als je ziel en hart vol is van onze HEER Zijn Woord .
____
Christenen moeten elkaar bemoedigen door op te zien naar HEM , Zijn Woorden horen er naar handelen en dat delen .
Ik vind dat er te veel predikers en Schriftgeleerden de gelovigen aansporen om hun te volgen .
Gisteren las ik nog van iemand die beweerde dat als je niet in tongen spreekt je de H.Geest niet ontvangen hebt .
Ik denk omdat ze zelf zoiets ervaren hebben dat ze denken dat het zo hoort .
Maar dan vind ik dat je zeer sterk in je geloof moet zijn om je er niet door te laten ontmoedigen .

Daar waar onze Heer zo iets nooit beweerd heeft en de H.Geest VERSCHILLENDE gaven geeft aan wie Hij wil .
Jezus-Christus zegt zoveel meer , waar we over moeten nadenken en bijsturen .
Zodat wij terug de basis van Zijn Woorden ontdekken en delen .
Dat is het allerbelangrijkste en men moet oppassen dat wij dat niet vergeten door te veel te kijken naar anderen hun denkwijze en ervaringen in geloof .
Vandaag las ik in Mattheus 5:17-48 , 6:1-4, 6:25-34, 7:13-23
En als ik eerlijk mag zijn , opende de Heer mijn ogen opnieuw .
-----------------------------
Nu wat Benny Hinn betreft , heb ik mijn zegje gedaan en jij jou mening , dus is er hieromtrent geen eenheid en ga ik er niet verder over uitweiden .
Het gaat mij om de HEER Zijn Woorden en ik laat mij door niemands menselijk gelovig denken ontmoedigen .
En als HIJ zegt :
-pas op voor valse leraars
-geef aalmoezen in het verborgene
-de boze niet te weerstaan
-heb uw vijanden lief en bid voor wie u vervolgen
-ga in door de enge poort enz........................
Dan zijn dat WOORDEN die doordringen in mijn ziel .
________________
Nu vind ik het echt wel een beetje schandalig en triestig en ontmoedigend om de laatste woorden die jij zei in verband met een forum .
Lege pagina s ???? Hoe kan dat als je gelooft in de zuiverste en mooiste LEER
Namelijk van onze : xxx Koning , Heer , Genezer , Redder , Heiland , God met ons xxx en zooooo veeeeel meer !
Tja best wel jammer , want dan kan je ook stellen dat elk forum hetzij op Facebook en dergelijke niemand doet wat de Heer van ons vraagt .
En dat is ook een waarheid .
Want je kan zo gelovig zijn als iets ,
maar als een christen een andere christen uitmaakt voor dwaas om je standpunt te weergeven :ga je reeds in de fout .
En leg je Christus vermaning naast je neer .
Nu als je inziet dat je fout bent en vergeving vraagt aan de Heer en het goed maakt aan de ander ben je op de goede weg .
Tja ik kan nog uren verdergaan , dus aan mij zal het niet liggen van een lege pagina .
Ik hoef tenminste niemand bij te halen en te prijzen , geen enkele prediker , boek , film enz.....
Het geloof mag geen handelsgeloof worden .
Dat was het vroeger ook niet en dat mag het nooit zijn : ook niet in deze moderne tijd
Wij hebben ZIJN WOORD en Zijn apostelen .
En de Heer schenkt ons de H.Geest en de TROOSTER OM NIETS .
Zo kan je zelf zien wie de goede vruchten nastreeft en wie niet .

HIJ is mijn Heiland !
Geloof , hoop en liefde :
Waarvan de liefde het grootste is .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 11:07 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jezus zegt natuurlijk niet dat we uitsluitend moeten geven in het verborgene. Waarom ontvangen we? Om te genieten, maar ook om te delen met mensen die minder hebben. Jezus roept op in een beeldspraak: "Heb je twee jassen? Geef een aan iemand die geen heeft!", ofwel, we moeten delen met elkaar. De gemeente in Handelingen deed dit ook; delen met elkaar. Iemand die tekort heeft, ontvangt van iemand die overschot heeft. Dit gaat gelukkig lang niet altijd in het verborgene.

We ondersteunen een gemeente in Rwanda, we doen dit niet in het verborgene, maar heel open. Deze mensen zijn bitterarm. Eigenlijk moeten wij ons schamen hoe rijk we zijn, en hoe weinig we geven. Mensen sterven, omdat anderen niet kunnen of willen geven.

Meer over deze gemeente: http://rwanda.gelooft.com/

Ik kan, wil en mag niet in de harten kijken van mensen. Wat ik wel weet is dat er rijke mensen zijn die niet geven, er zijn ook rijke mensen die wel geven. Er zijn arme mensen die niet geven, er zijn arme mensen die wel geven. Geven doe je uit je hart, wat je hebt doet niet ter zake. Ik geloof wel dat iemand die veel geeft, iemand die gul is naar anderen, gezegend wordt (dat leert de Bijbel ons ook!). Waarom? Omdat wij alles wat van HEM is mogen beheren, en wie goed beheert, krijgt ook steeds meer om te beheren.

Denk aan het verhaal van de talenten. Degene die weinig had, deed er niks mee. Het werd hem afgenomen, het werd gegeven aan degene die veel had, omdat hij er veel mee deed. Misschien is dit een mooie gedachte ter overweging?!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 11:26 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik begrijp Dirk dat je niet verder gaat op wat ik geschreven heb , en ik respecteer dat wel hoor .
Om op jou schrijven verder te gaan : ik heb niets tegen gulle gevers en waardeer hetgeen jij vraagt .
____________
Maar ik kan hier niets mee om verder te bouwen wat dit forum betreft .
Een geloofsforum is in mijn ogen iets om elkaar te bemoedigen in Jezus-Christus LEER .
Omgezet in woorden , in schrijven .
Giften geven kan en doe ik in een gemeenschap die voor de armen en vluchtelingen zorgen .
Digitaal of zo is niet mijn ding .
____


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 14:32 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Een geloofsforum is in mijn ogen iets om elkaar te bemoedigen in Jezus-Christus LEER .


Dat ben ik volledig met je eens, Franny.

Citeer:
Giften geven kan en doe ik in een gemeenschap die voor de armen en vluchtelingen zorgen . Digitaal of zo is niet mijn ding .


Prima, daar zijn we het toch helemaal over eens? Digitaal of niet digitaal doet helemaal niet ter zake...

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 17:43 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dirk schreef:
Franny schreef:
Een geloofsforum is in mijn ogen iets om elkaar te bemoedigen in Jezus-Christus LEER .


Dat ben ik volledig met je eens, Franny.

Citeer:
Giften geven kan en doe ik in een gemeenschap die voor de armen en vluchtelingen zorgen . Digitaal of zo is niet mijn ding .


Prima, daar zijn we het toch helemaal over eens? Digitaal of niet digitaal doet helemaal niet ter zake...

Ja hoor Dirk , helemaal mee eens ! a063.gif
---
Maar dat digitaal gedoe is en blijft een digitaal gebeuren hoor .
En is niets voor mij : koekeledoe pierewiedoe !
Nog een grappig voorvalleke bij mijn thuisgenote , mijne man .
Mijne man is en blijft een speelvogel en heeft plezier in zeer veel dingen .
Onlangs heeft hij een drone gekocht .
Niet duur , amper 20 euro ( vind ik wel veel voor zo een prullekensding !) a102.gif
Hij ermee aan de slag maar hij kon niet overweg met het besturingsysteem .
Grappig om te zien hoe dat ding overal heen vloog .
En ja lang heeft het niet kunnen rondsnorren , want het ding hangt nu in onze dennenboom .
Nu reeds 2 dagen a234.gif want niemand kan dat uit onze hoge boom halen .
Maar ik weet dat mijne man een van deze dagen zijn stuntman gevoel gaat bovenhalen om alsnog dat ding te bewonderen .
Gekke man van mij he.
Grtjs Franny


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 22:00 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Maar dat digitaal gedoe is en blijft een digitaal gebeuren hoor . En is niets voor mij : koekeledoe pierewiedoe !


Zonder het digitale gedoe, konden we niet eens met elkaar mailen, enz. Maar, ook in het digitale zit een gevaar. Hoeveel mensen zijn verslaafd aan hun smartphone??

Citeer:
En ja lang heeft het niet kunnen rondsnorren , want het ding hangt nu in onze dennenboom . Nu reeds 2 dagen want niemand kan dat uit onze hoge boom halen . Maar ik weet dat mijne man een van deze dagen zijn stuntman gevoel gaat bovenhalen om alsnog dat ding te bewonderen . Gekke man van mij he.
Grtjs Franny


Ach, wel grappig, toch? Vroeger zat de kat in de boom, nu de drone.....

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 09:30 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja dat digitaal gedoe : vroeger brieven schrijven of een telefoontje doen .
Toen gebeurde er ook goede en kwade dingen , maar werd niet zo snel een wereldwijd geweten .
En pesten werd meestal door een groepje tewerkgesteld waar nu veel zelfmoorden gebeuren ,
omdat de groep op Facebook enorm groot is en wereldwijd gedeeld .
Het terrein van de duivel is enorm uitgebreid zo en de verslaving op zich is nog het minste .
Hoeveel kwaad word er niet bekokstooft in de digitale wereld van het internet ?
Pedofilie , bomaanslagen , gokken , porno enz......
---
Ook word er gemanipuleerd in het mediagebeuren .
Maar niettemin , alsook het allemaal gaat escaleren :
moeten wij opzien in geloof naar onze Heer Jezus-Christus :
hoe meer geweld , natuurrampen en duivelse praktijken ,
hoe meer we weten dat de duivel niet veel tijd meer heeft .
___
Zo ook moeten wij het kwade overwinnen door het goede .
___
Ikzelf heb geen bankkaart .Vraag me niet hoe dat komt : het is gewoon zo .
Als strakjes ook het betalen digitaal gaat gebeuren en caschgeld helemaal verdwijnt weten wij ook hoe laat het is .
Alles staat beschreven in de H.Geschriften .
Een leuke gedachte , neen verre van :
althans misschien wel :
want dat betekend ook dat de terugkomst van onze HEER niet lang meer op zich laat wachten .
___
Ik vraag mij af of de twee Getuigen in jutte zakken misschien reeds actief bezig zijn op de aarde ?
Als je zo naar het wereldklimaat kijkt : de hitte die enorm toeneemt , de regenvlagen en stormen , de rampen enz...
Ja ieder oog zal het weten als de Getuigen vermoord worden enz....
Dit dankzij het digitaal gebeuren , denk ik .
Zo weten wij ook dat God de Vader alles in de hand heeft en waar HIJ zegt van ZIJN GELIEFDE ZOON te gehoorzamen is dat
de KERN van heel het gelovig zijn .
Jezus-Christus zegt van voortdurend te bidden om gespaard te blijven van de grote verdrukking .
Alsmede God de tijd verlengd omdat niemand anders gespaard word .
___
De eindtijd is begonnen volgens mij nu ongeveer 2000 jaar geleden .
En onze enige redding is gehoorzaam zijn in de ZOON :
Bij HEM kunnen wij schuilen .
En zijn wij de kleine schaapjes gevrijwaard van de wolf in schaapskleren .
_


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.