Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 18 apr 2024 15:30

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 mar 2016 18:05 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag allemaal,

Vandaag heb ik het NT in de vertaling van John Wesley gekocht.
Het is een vertaling waarin hij ook zijn opvattingen in voetnoten vertelt.
Zoals jullie misschien weten is mijn hobby (naast genealogie/het onderzoeken van stambomen) het verzamelen van bijbelvertalingen en studiebijbels in het Duits, Engels en Nederlands en ook bron/grondteksten van het OT en NT.

Wie heeft het leven van John Wesley en zijn leeropvattingen wel eens nader bekeken, of is daar geen interesse voor?

http://www.amazon.de/dp/0880195789/ref= ... item_image

https://nl.wikipedia.org/wiki/John_Wesley

Groet,
Elle

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 02 mar 2016 22:10 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Elle schreef:
Vandaag heb ik het NT in de vertaling van John Wesley gekocht.


John Wesley werd bekend vanwege zijn opwekkingsbijeenkomsten, waarin bijzondere manifestaties van de Heilige Geest plaatsvonden. Was hij geen methodist? Ik wist niet dat Wesley een vertaling uitgegeven heeft. Hoe is deze tot stand gekomen? Kan je daar meer over duidelijk maken?

Positief punt van Wesley is het gegeven dat er veel nadruk op de persoonlijke beleving ligt. Naar mijn mening een zeer belangrijk punt, omdat de relatie met Jezus Christus centraal hoort te staan, en die relatie is voor ieder mens op vele facetten verschillend!

Ook de pinksterbeweging heeft wortels in het methodisme. John Wesley (1703-1791), de oprichter van het methodisme, wordt wel de grootvader van de pinksterbeweging genoemd. Hij legde de basis voor de pinksterleer, namelijk de doop met de Heilige Geest. Wesley verkondigde twee onderscheiden persoonlijke ervaringen: redding en heiligmaking. De eerste ervaring bestond uit de verlossing en wedergeboorte. Dit hield in dat de Christen vergeving van zonde ontving door het geloof in het verlossende werk dat Jezus Christus aan het kruis had volbracht. De tweede ervaring was de heiligmaking.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 02 mar 2016 23:04 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dirk,
Ik weet er zelf ook nog maar weinig over, maar weet wel dat hij ook het OT heeft vertaald en uitgegeven.
Zelf wacht ik nog op een studiebijbel die midden maart 2016 wordt uitgegeven, de Common English Bible, een recente nieuwe vertaling, met daarin de gedachten en commentaren van Wesley.

P.S. Ik kan wel inloggen hier, maar als ik dan iets heb geschreven, en wil het dan plaatsen/bevestigen dan ben ik ineens weer uitgelogd en moet ik opnieuw beginnen. Dat is heel frustrerend a032.gif

http://www.lcoggt.org/Wesley%20NT/new_testament.htm

http://goodnewsmag.org/2014/07/john-wes ... om-of-god/

http://www.imarc.cc/br/breckbill.html

Groet,
Elle

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mar 2016 08:29 
Offline
Site Admin

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 12:18
Berichten: 26
Elle schreef:
P.S. Ik kan wel inloggen hier, maar als ik dan iets heb geschreven, en wil het dan plaatsen/bevestigen dan ben ik ineens weer uitgelogd en moet ik opnieuw beginnen. Dat is heel frustrerend.


Dat is heel vervelend, Elle, vooral als het om langere stukken gaat. Misschien is het handig langere stukken voor te bereiden in een tekstprogramma, en die vervolgens in het forum te plaatsen? Mocht er dan iets niet goed gaan, dan heb je een kopie beschikbaar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mar 2016 12:10 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dat heb ik de laatste keer dan ook al gedaan, maar toch bedankt voor de tip!

gelooft schreef:
Elle schreef:
P.S. Ik kan wel inloggen hier, maar als ik dan iets heb geschreven, en wil het dan plaatsen/bevestigen dan ben ik ineens weer uitgelogd en moet ik opnieuw beginnen. Dat is heel frustrerend.


Dat is heel vervelend, Elle, vooral als het om langere stukken gaat. Misschien is het handig langere stukken voor te bereiden in een tekstprogramma, en die vervolgens in het forum te plaatsen? Mocht er dan iets niet goed gaan, dan heb je een kopie beschikbaar.

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.