Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 23 apr 2024 12:00

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 mar 2016 12:37 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Kobalt mijnen .
Als je een kijkje neemt op Wikipedia , weet je wat dat inhoud .
De volgende titel ( nieuws , januari 2016 ):
Appl , Samsung en Sony doen niets tegen kinderarbeid .( kinderen werken in kobaltmijnen )
--------------------------------------------------------
Een recente reportage gezien van erbarmelijke wegen in Congo , waarvan vrachtwagens gebruik MOETEN maken en passagiers een maand onderweg zijn , eer ze op hun bestemming geraken . Vermits ze heelhuids ter plekke aan komen .
Waarvan ze onderweg een koboltmijn paseren en Chinezen en dergrlijke hun grondstoffen uitputten door werlkieden in erbarbelijke toestanden de mijnen leeg te laten halen . En dat voor een hongerloon , waarbij de bazen er grandioze winst mee opslaan .
Als ik dan een man hoor zeggen, met de vraag , of het westen hun land zou financieren om hun wegen berijdbaarder te maken , ja dan
denk ik hoe rot de wereld wel niet is .Omdat het niet de eerste keer is dat zo een land , zo rijk aan grondstoffen , koffie , cacao , tabak ,
kobalt , diamanten enz.... steeds maar weer opnieuw word uitgebuit .
En ik vrees dat onze God dit niet voor altijd door de vingers blijft zien .
_____________
Nu ja ik PROBEER zo eenvoudig te leven en ben van het idee :
ik wist het , en deed iets !
En ja : daarom moet ik niets van een tablet of gesofticeerde gsm hebben .
Meer kan ik niet doen en dat weet God de Vader !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 10 mar 2016 10:28 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
In Lucas 19 : 8 zegt Zacheus , omdat hij zo blij is dat Jezus bij hem te gast wil zijn :
Heer bij deze schenk ik de helft van mijn bezit aan de armen en als ik iemand iets heb afgeperst geef ik het hem vierdubbel terug .
Jezus zegt daarop :
Vandaag is in dit huis , heil ten deel gevallen , want ook deze man is een zoon van Abraham .
10) De Mensenzoon is immers gekomen om te zoeken en te redden wat verloren ging .
----------------
Ja , als al de mensen ( iedereen in feite , buiten de armen ) op onze aarde de helft van hun bezit zouden weggeven aan de armen , plus
het onrecht dat ze anderen eventueel aangedaan hebben mits chantage en afpersing enz.....vierdubbel terug zouden geven !
____________
Er zouden geen arme mensen meer bestaan . !

----
Tja sommigen hebben te veel om hunne buik te swanjeren , terwijl anderen in mijnen moeten ploeteren om de luxelust van de rijken
( de middenklasse ook ) te bevorderen .
---
Wel vreemd dat in de luxe landen zoveel geweld , zelfmoorden , overconsumptie , enz.............. bestaat .
Toch nooit tevreden en gelukkig he : sommigen van hun .........
Wilt toch zeggen dat onze maatschappij grondig verziekt en corrupt is .Wee , wee de aarde !
Waarom is toch iedereen zo wild van die digitale wereldse snufjes .Wat is daar nu allemaal zo wonderlijk aan .
500 vrienden op Facebook , maar toch zo eenzaam ?
Erg om in een nepwereld te leven , nog erger wij hebben slaven die de rotte klusjes voor onze nepwereld opknappen .
Kerncentrale ??? De bron van energie ???
Welke energie ???


----------
Alleen Vaders richtlijnen brengen ware vreugde en rust .
Dankzij onze Heer Jezus-Christus kan iedereen bij de Vader komen .
----
Dank U Heer voor de :
Weg
Waarheid en het :
Leven
XXX Jezus-Christus XXX Naam boven alle namen !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 13 mar 2016 11:30 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Franny schreef:
Kobalt mijnen .
Als je een kijkje neemt op Wikipedia , weet je wat dat inhoud .
De volgende titel ( nieuws , januari 2016 ):
Appl , Samsung en Sony doen niets tegen kinderarbeid .( kinderen werken in kobaltmijnen )
--------------------------------------------------------
Een recente reportage gezien van erbarmelijke wegen in Congo , waarvan vrachtwagens gebruik MOETEN maken en passagiers een maand onderweg zijn , eer ze op hun bestemming geraken . Vermits ze heelhuids ter plekke aan komen .
Waarvan ze onderweg een koboltmijn paseren en Chinezen en dergrlijke hun grondstoffen uitputten door werlkieden in erbarbelijke toestanden de mijnen leeg te laten halen . En dat voor een hongerloon , waarbij de bazen er grandioze winst mee opslaan .
Als ik dan een man hoor zeggen, met de vraag , of het westen hun land zou financieren om hun wegen berijdbaarder te maken , ja dan
denk ik hoe rot de wereld wel niet is .Omdat het niet de eerste keer is dat zo een land , zo rijk aan grondstoffen , koffie , cacao , tabak ,
kobalt , diamanten enz.... steeds maar weer opnieuw word uitgebuit .
En ik vrees dat onze God dit niet voor altijd door de vingers blijft zien .
_____________
Nu ja ik PROBEER zo eenvoudig te leven en ben van het idee :
ik wist het , en deed iets !
En ja : daarom moet ik niets van een tablet of gesofticeerde gsm hebben .
Meer kan ik niet doen en dat weet God de Vader !


Ja, en als iedereen zo zou denken, dan hadden die arme mijnwerkers helemaal geen eten meer, dan raakten ze hun baantje dat ze nu nog hebben ook nog kwijt.

Zelfde met kleding van kinderarbeiders. Vreselijk. Maar als ze dat baantje ook niet meer hebben, hebben ze niets meer te eten.

De wereld is in zonde gevallen en wacht op Verlossing. Niet een verlossing die met mensenhanden is gemaakt maar op Verlossing door Jezus Christus, Onze Heer.

Leven uit Zijn Verlossende Werk, maakt je vrij van dit soort overwegingen die je binden. Maar wil je Zijn Offer aannemen, geloof je het?

Want als men uit zijn eigen goedheid wil blijven leven, dan redt men het niet. Dan moet men helemaal stoppen met eten en drinken bijvoorbeeld. Want met alles wat men juist wel of juist niet koopt, eet, of drinkt, doet men iets of iemand kwaad.

Ook die mijnwerkers in China hebben de Verlosser nodig.

De hele wereld heeft de Verlosser nodig. In grote delen van China is al geen zuurstof meer die schoon genoeg is om zonder mondkapje in te ademen. Enz. enz.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 13 mar 2016 11:48 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Tja , als je nog niet meer mag zeggen wat onrechtvaardig is in de wereld ?
En ik blijf medelijden hebben bij mensen die het moeilijk hebben omwille van het feit dat ze uitgebuit worden voor de luxe van diegene die het zich allemaal kunnen veroorloven .

Daarom denk ik zo veel mogelijk aan hun , ook al zijn ze ver weg enz....
Een sober leven is daarom toch niet een verkeerd leven ?
In denken en doen !!!
Brood op de plank inderdaad , maar moeten ze daarom uitgebuit worden ?
Kinderen ? Sommige verkopen hun lichaampje voor hun maagje te vullen .
Vreselijk gewoon . Ik probeer mijn geweten niet te laten sussen door een of andere goedpraterij over een overbodige luxe .
De media met hun leugens en zoetsappige verleidingen .

We moesten ons afzijdig houden van de wereld .
En wat kwaad is veroordelen .
En kinderarbeid en dergelijke is voor mij het pure kwaad .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 18 mar 2016 01:13 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Franny schreef:
Nu ja ik PROBEER zo eenvoudig te leven en ben van het idee :
ik wist het , en deed iets !
En ja : daarom moet ik niets van een tablet of gesofticeerde gsm hebben .
Meer kan ik niet doen en dat weet God de Vader !


http://www.tabaknee.nl/nieuws/nieuws/46 ... -in-de-usa

Citeer:

Kinderarbeid op tabaksplantages wordt meestal met ontwikkelingslanden geassocieerd. Zo weten we dat in Malawi naar schatting 78.000 kinderen op tabaksplantages werken. Sommigen zijn nog maar vijf jaar oud. Door huidcontact met de tabaksplanten krijgen ze dagelijks 54 milligram nicotine binnen. Dit is vergelijkbaar met het roken van vijftig sigaretten per dag, zie dit eerdere artikel op TabakNee.

Acute nicotinevergiftiging

Maar in een ontwikkeld land als de VS plukken dus ook kinderen tabak, al is niet bekend hoeveel precies. Van de verscheidene honderdduizenden kinderen die op Amerikaanse boerderijen werken, plukt een deel van hen tabak die onder andere bestemd is voor Philip Morris International. Maar ook voor British American Tobacco, China National Tobacco, Imperial Tobacco Group, Japan Tobacco Group, Lorillard en Reynolds American, aldus het rapport. En net als in Malawi dreigen deze kinderen gezondheidsschade op te lopen.

75 Procent van de geïnterviewde kinderen maakte melding van overgeven, misselijkheid, hoofdpijn, huidirritatie en brandende ogen. Margaret Wurth, een van de onderzoekers, zegt dat deze symptomen overeenkomen met die van een acute nicotinevergiftiging, vaak 'green tobacco sickness' genoemd (GTS), veroorzaakt door nicotine die het lichaam binnendringt via de huid bij het verwerken van de tabaksplanten.

Kinderen moeten soms 12 tot 14 uur onafgebroken op de tabaksplantages werken, in extreme hitte. Ze hebben geen plek om naar de WC te gaan en hun handen te wassen. Ze werken zonder veiligheidsinstructies (bijvoorbeeld bij het gebruik van scherpe instrumenten zoals bijlen en kapmessen of bij het op grote hoogte werken om tabak op te hangen). In 2012 werd melding gemaakt van ruim 1800 niet-dodelijke ongevallen op Amerikaanse tabaksplantages waarbij kinderen waren betrokken.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 21 mar 2016 14:27 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Als als als : is dus niet !
Geld zal nooit eerlijk verdeeld worden .Maar moeten we ons er dan maar gewoon bij neer leggen ?
Omdat geld een werktuig is van satan . En satan de vorst van deze wereld is ?
Omdat met geld alles te koop is . Zelfs je ziel ?





_____________________________________
Nu geld , geld geld geld , . Ik vind het laf van mensen die telkens anderen betichten van nijd en jaloezie
.Wat kan het mij schelen als iemand fortuinen bezit en welig kan genieten van zijn weelde .
Want eigenlijk moet je daarmee medelijden hebben . Want die personen hebben hun loon reeds gehad .
Maar waar ik het moeilijk mee heb zijn de welvaartpredikers die geliefd worden door gelovigen en de hemel worden in geprezen .
---------------------------
In 2013 , ( Amsterdam) volgende gebeurtenis van een welvaarts en pinkster -prediker .
Hij vraagt ( word vertaald door een nederlandse tolk ) aan de mensen om een donatie te doen in een envelop die ze krijgen van hem .
Hij zegt van te bidden voor je zaad ( geld ) en je hand op het geld te leggen .
Op de envelop schrijf je je naam , adres , email .
Hij zegt van je zaadniveau te verhogen ( wat anders dan geld te verhogen )En zegt ook nog dat je kredietkaarten kunt gebruiken .

Hij zegt dat de donaties naar zijn ministerie gaan .
_____________________
Als je dan ziet wat hij nog allemaal bezit buiten zijn vele ministeries : jawadde !
Het triestige is dan nog dat hij Gods Woord gebruikt om zijn doel te bereiken .Te walgelijk voor woorden .
Jammer genoeg is hij niet de enigste die met Gods Woorden , mensen geld aftroggelen .
En jammer genoeg gaat daardoor veel geld naar mensen die het gebruiken voor materialisme en een beetje voor behoeftigen .
Wie dien en steun je dan als gelovige ?
Nu van mij mag je die gelddienaars eren hoor .Je doet maar wat je niet laten kunt .
Ik blijf mijn best doen in ieder geval .
En laat mij niet in met charlatans .


Waarom zou ik ?
Doedeloekes en pierewietekes ...
Ben ik nijdig en jaloers op hun rijkdom denk je ???
Deels ook door inzicht tekort of zo ?
Oei , ik vrees dat het net andersom is !

Mijn Rijkdom is niet te koop !
Te kostbaar , een schatkist van puur goud
Het zit in mijn hoofd , en word dagelijks gevoed .
En dit krijg ik gratis en voor niets
XXX Jezus-Christus XXX
XX Het Levende Water en Levende Brood XXX
-----------------------------------------------------------------------


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.