Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 20:38

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 feb 2016 14:55 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
( Even tussen haakjes geschreven . Ik ben bewust van onze Heer Jezus - Christus : Zijn Kracht en Liefde )
---------------------------------
Ja ja ik ben nu reeds ongeveer 45 dagen rookvrij . Niet min al zeg ik het zelf .
Pieken van diepe dalen die recent nog de kop op staken . Onder andere gisteren en vele dagen ervoor .
De reden was dat ik mijn dagen wilde invullen met nuttige dingen .Dus de afgelopen dagen ben ik aan een lichte renovatie begonnen in huis .De deuren een verfje gegeven . De badkamerkast afgeschuurd enz...
Maar owee , ik voelde mij steeds maar weer wat beroerder achteraf .
Het zal wel te maken hebben met de ziekte van Graves die ik netjes onder controle had . Mits ik niet te veel stress en hooi op mijn vork nam .
Ik moet elke dag wel op tijd een rustpauze inroepen en vroeger deed ik dat met een sigaretje , tasje koffie en pc .

Het grappige was dat ik een tijdje op een spelletje gespeelt heb op een DS : Zelda genaamd . Mijn dochters hadden ook zo een spelleke en ik was intussen ver gevorderd . Maaaar ! ik kreeg er potverdriekes zenuwen van , als ik vast zat en het te moeilijk werd . Bach na die vervelende tablet , nu weer een nitendospelleke dat zo vervelend doet in mijne rustpauzes .
_______________
Dan maar wat tv- pauzes zeker !
O ja het nieuws , opbeurend zeg ! ???
Films afhalen ? Oei ook zo erg allemaal . De film over die vrouw die besneden was op haar vierde of vijfde levensjaar en later fotomodel werd . Zo verschrikkelijk , echt waar . Ik ben er niet goed van , maar toch wil ik het weten .Ik ben dan wel boos als ik hoor dat in Belgie en zo dat ritueel nog toegepast word . Gelukkig onder verdoving , maar toch : ik begrijp het niet .
____
Nu dus al bij al heb ik ingezien , mede doordat ik voelde dat ik terug ziek ging worden dat al die werken in het vlees en werken van het kwade te bezien , mij geen stap vooruit gebracht heeft . Ook mijn geestelijke behoeften kregen niet de invulling in vreugde van genezing en blijdschap , waar ik in het verleden zo bekent om stond .
( De graves ziekte werkt ook op je hersencellen en deprie staat op de loer )

____
Ik moet nu eenmaal aanvaarden dat voor mij alhoewel ik zeer krachtig en in sneltempo mijn huishouden en allerlei karweien tot een goed einde kon volbrengen in het verleden , dat dit nu volledig verleden tijd is .
Ja zeker !
Zo ook moet ik aanvaarden dat er in de Bijbel staat wee wee de aarde : dit vanwege de boze enz...
Maar ook laat het kwade u niet overwinnen , maar overwin het kwade door het goede .
En dat kan je / : lichamelijk en geestelijk door de instructies van onze Heer te aanhoren .


Maar vandaag : hiep hiep hoera , voel ik weer dat geluksgevoel , ondanks alles .

Ik nam en neem pauzekes , lees dan in de Bijbel ,bid een beetje , zoek bemoediging in de woorden van Paulus en op de pc kijk ik op YouTube enz...

En zoals Paulus schrijft aan Timotheus :
Het doel van het gebod is de liefde , dat voortkomt uit een rein hart , een goed geweten , en een ongeveinsd geloof .
Genade , barmhartigheid en vrede voor u vanwege :
God onze Vader en Christus-Jezus onze Heer

--------------------------------------------------------------------------------------
Dank U heer Jezus voor uw Liefde en bescherming !
Hallelujah , Hallelujah , Hallelujah
XXX Jezus-Christus XXX
Naam boven alle namen , voor nu en altijd !
XXX Koning BOVEN alle koningen XXX
van Jeruzalem : Gods heilige stad !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 20 feb 2016 04:11 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Geestelijke kracht, inzicht en invulling .
Franny , toen ik je verhaal las , dacht ik, God- mijn Vader- waar bent u in mijn werkelijkheid?
Het gaat er om voor mij, is de Heer de Aanwezige, of heb ik geen weet van Zijn nabijheid. Is de Heer JHWH , Ik ben er voor jouw, zoals Ik er voor jou zal zijn, binnen mijn bewustzijn? Ik weet dat God zijn liefde ieder wil geven die zijn Zoon aangenomen heeft als verlosser. Geef ik mijn HEMELSE vader alle liefde is Hem toekomt? Dat kan denk ik alleen, wanneer wij onze broeders en zusters in Jezus Christus lief hebben. Geestelijke kracht inzicht en invulling is daar waar Jezus de wijnstok is en wij de ranken de ranken zijn, want buiten Jezus kunnen wij niets.
Shalom, '

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 20 feb 2016 07:38 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Theo Bert schreef:
Geestelijke kracht, inzicht en invulling .
Franny , toen ik je verhaal las , dacht ik, God- mijn Vader- waar bent u in mijn werkelijkheid?
Het gaat er om voor mij, is de Heer de Aanwezige, of heb ik geen weet van Zijn nabijheid. Is de Heer JHWH , Ik ben er voor jouw, zoals Ik er voor jou zal zijn, binnen mijn bewustzijn? Ik weet dat God zijn liefde ieder wil geven die zijn Zoon aangenomen heeft als verlosser. Geef ik mijn HEMELSE vader alle liefde is Hem toekomt? Dat kan denk ik alleen, wanneer wij onze broeders en zusters in Jezus Christus lief hebben. Geestelijke kracht inzicht en invulling is daar waar Jezus de wijnstok is en wij de ranken de ranken zijn, want buiten Jezus kunnen wij niets.
Shalom, '

Helemaal waar hoor , wat je schrijft .
Het is dan ook maar even van mijnentwege een verhaal , een mededeling .
Maar lees jij nooit eens de krant ? Heb jij geen andere boeken buiten de Bijbel ? Ga jij niet om met mensen of geef je geen liefde aan hen die niet jou broeders en zussen in de Heer zijn ?
------------------
Maar misschien begrijp ik niet goed wat je schrijft . Alhoewel het op mij overkomt , alsof ik mijn geest alleen maar vul met werelds gedoe .
Tja , ik heb ooit ook iemand volledig verkeerd begrepen .
Het ging over een kerkelijke leidende persoon die ook op een forum actief was . Het onderwerp was de doop door onderdompeling .
Hij sprak op een bepaalt moment dat hij mij wilde dopen , ( ik woon in Belgie en hij in Nederland ) maar hij schreef ( ongeveer ) dat er eerst over de kosten beraadslaagt moest worden .
Ik dacht dat hij het over geldelijke kosten had en vond dat niet correct , want een doop vermengd met geld , daar moet een Christen tegen zijn ( zo ook trouwens wat genezingen betreft met handoplegging )
Natuurlijk had die man het over andere kosten , en doordat er een misverstand was , puur op verkeerde geestelijke woordinvulling ben ik nog steeds niet gedoopt , zoals in de Bijbel staat .
____________
Waar blijft de vreugde en blijdschap in ELK mens , als we geestelijk
weten en bewustzijn van God onze Vader en onze Heer Jezus !
---
Heer U bent met mij , bij mij ELKE DAG VAN MIJN LEVEN .Dat geeft zo een vreugde in mijn hart en die vreugde hoop ik ooit eens verankert te weten .
Zonder dat de boze steeds even de overwinning behaald .
Ik bedoel hiermee ook dat telkens ik weer die liefdevolle kennis en bewustzijn van dit gegeven ervaar , na strubbelingen ik soms op een forum niet goed begrepen word .
---
Maar ja dat zijn geestelijke menselijke gedachten die niet horen bij een christen zijnde .
Had ik maar het woord kosten begrepen als daadwerkelijke Geestelijke kosten ( rein hart , een goed geweten en een ongeveinsd geloof ) en niet de zichtbare kosten .
Soms is het wenselijk als er wat meer uitleg gegeven word in verband met een woord !
Maar ja we falen allemaal wel eens .Onbewust , zowel een predikant dan alsook een minder zichtbaar actief lid van de gemeente van de Heer .
-----
Vandaag is het voor mij een rustdag , een Heilige dag !
Velen zien dat zo niet , zoals ik niet zie het kerstmis gebeuren .
___
Maar ach , ooit zullen wij de volle kennis bereiken en alhoewel ik tegen kerstmis vieren in de kerk ben , ga ik misschien overwegen om zondags een kerk binnen te gaan .
Daar word nog steeds het Brood gebroken tot gedachtenis aan onze Heer . In die kerk zullen ook wel niet alle mensen broeders en zussen zijn in de Heer .
Ze zullen ook wel geloof veinzen en gewoon een traditie volgen .Oftewel stappen ze naar voor om een hostie te verkrijgen , maar hun hart is niet rein , vermits ze ruzie hebben met hun naaste , oftewel geen vergeving gevraagd hebben aan diegene die ze zeer hard gekwetst hebben .
__
Een deken is homo en getrouwd .
( eens heb ik een man luidop horen vloeken in een kerk )
Dan vraag ik mij af , moest die man niet bevrijd worden door iemand van aldaar ?
Ik wil maar hebben :
Vader ziet het hart aan en geeft ieder wat Hij bepaald .Hij is Rechter en Zijn Zoon , onze Heer Jezus-Christus !
Grote of kleine gaven , rijk of arm , theologisch geleerd of halve Bijbelkennis enz... zeer Geestelijk actief of minder op de voorgrond , van smorgensaf werken tot de avond
of alleen savons erbij komen om je steentje bij te dragen enz...:

Wij moeten elkaar dienen en niet jaloers zijn als God onze Vader zijn Liefde geeft aan ieder evenveel !
-----
Shalom en veel liefs








____


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2016 08:44 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 08:02
Berichten: 71
Theo Bert schreef:
Geestelijke kracht, inzicht en invulling .
Franny , toen ik je verhaal las , dacht ik, God- mijn Vader- waar bent u in mijn werkelijkheid?

Heb je het gevoel dat Hij ver weg is?


Citeer:
Geef ik mijn HEMELSE vader alle liefde is Hem toekomt? Dat kan denk ik alleen, wanneer wij onze broeders en zusters in Jezus Christus lief hebben. Geestelijke kracht inzicht en invulling is daar waar Jezus de wijnstok is en wij de ranken de ranken zijn, want buiten Jezus kunnen wij niets.
Shalom, '


Deze gedachte kunnen we ook terugvinden in 1 Joh.4:7-21. Als je zegt dat je God liefhebt, maar op hetzelfde moment je broeder haat, dan ben je een leugenaar. Duidelijke taal. Jezus leerde om zelfs je vijanden lief te hebben.

Petrus heeft daarin zijn les geleerd. Toen Jezus werd gearresteerd, sloeg hij met het zwaard het oor af van één van de mannen. Maar Jezus genas de man en zei: "Wie het zwaard oppakt, zal door het zwaard vergaan". Vergelding is dus niet de christelijke weg van zaken oplossen.
In 1 Petr.2:21,23 geeft hij aan dat hij heeft begrepen dat liefde bij christenen past. Jezus heeft het voorbeeld gegeven. Toen hij met lijden te maken kreeg, ging hij niet dreigen, terugschelden of kwaad met kwaad vergelden. Hij bleef zich aan God toevertrouwen. Wat een mooi voorbeeld voor ons.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2016 09:32 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
De Geestelijke kracht , Inzicht en Invulling kan ik alleen maar vinden in Gods Woord : de H.Schrift !
Daarom dat mijn vorige schrijven grotendeels een menselijk verhaal is .
Een geestelijke strijdverhaaltje . Zeer klein en onbeduidend .
---
Maar ach daarom zitten wij als schapen tussen de wolven en moeten wij vol vertrouwen blijven opzien naar onze Heer .
Voor mij betekend dat het volgende dat ik ontdekt heb dat de wolf wel overal te vinden is . Een wolf met schaapskleren .
In gemeenschappen , kerken , instanties , och ja noem maar op !
De wolf is niet zomaar een gewone zondaar zoals wij , Jezus schaapjes . Neen de wolf wil vernietigen , waarbij hij zijn liefste glimlach te voorschijn haalt en een klein kind daarmee in de val lokt , waarbij het kind beschadigd is voor zijn leven .
Maar onze Heer heelt , wat de wolf zijn schaapjes aandoet .
Soms niet onmiddellijk , maar er vind zo wie zo genezing plaats voor een gebroken hart en ziel .
---
Maar nu ? Als ik weet de wanddaden door infiltering van de boze in kerken en dergelijke , heb ik vragen aan andere gelovigen in de Heer !
Als je weet dat in het verleden er in een sportclubje kinderen misbruikt zijn , dan ga je toch niet je kind daar naar toe brengen ?
Een onbewust handelen , tot daar toe !
-------------
Ach ja , de druk van de omgeving is niet te onderschatten .Want neem nu je kind wil echt wel een voetballertje worden en
je weet dat de kinderen , daarvoor op kamp moeten en dergelijke ,
waarbij in het verleden onheuse dingen zijn gebeurd .: Hoor je dan geen stemmetje in je hart dat zegt : het kind is nog zo klein en ik vertrouw die zaak niet .
Maar dan ,
.... De buurvrouw zegt dan op een gegeven moment , ik laat mijne kleine op dat voetbalkamp gaan .Zo worden ze onder hun uit en slaan ze hun mannetje in de wereld . En dat onheuse voorval is jaren geleden . ????
Zou jij zwichten ?
Vragen die ik maar niet beantwoord krijg ,en ik doel meer op de goddeloze materie zoals :
-beeldenverering
-woeker-winst door Gods Woord te grbruiken
- kindermisbruik in de kerk
-vlees eten met bloed in
-de sabbatrustdag die zondagrustdag word , ergens weet ik veel ?
-enz.......... enz............
Maar ja velen zijn slappe gelovigen geworden , waaronder ik en verschuilen zch achter de apostelen met mooie woorden ,
of ze kopen boeken van gewone mensen om toch maar gevoed te worden om zo veel mogelijk de geestelijke strijd te ontlopen .
______________
Jammer , voor jullie en voor mij , maar we zullen toch moeten bewijzen dat we waardig bevonden worden voor het Koninkrijk van God !
----------------
Ik denk dat ik niet vaak meer op geloofsforums en dergelijke kom .
Ieder promoot zijn overtuiging en dergelijke .
Ik wil niet nog meer afdwalen door te diep in te gaan op andere hun visie en gedachtengoed , over onze aller God .
Temeer als ik soms lees hoe ze mekaar beledigen en snoeven over hun eigen gelijk en dat is volgens mij een kind van God onwaardig zijnde . Vermits we het Woord van God reeds gekregen hebben van God , door Zijn profeten , Zijn Zoon en Diens apostelen .
Ik ga ook niet naar een gemeenschap , kerk of dergelijke dat niet overeenkomt met Gods Woord .
Ook al zou het voor mij persoonlijk veel aangenamer worden .Want iets delen geeft vreugde he .Maar ik verkies een vreugde en vrede gebaseerd op God Woord . En gelukkig kan ik dat ook alleen en een beetje eenzaam zijnde .
Alhoewel ik goed moet beseffen dat ik niet alleen ben en mij niet eenzaam mag voelen en gedragen .
En dat besef en leerproces komt meer en meer tot volle bewustzijn . Dat ik mijn hart ten volle kan vullen met inzicht ,
invulling , Geestelijke kracht , steun en moed .
Enkel en alleen door Gods Woord !Zonder menselijke toevoeging van redenatie , boeken , filosofie en dergelijke .
Want sorry , maar ik heb niet vaak liefdevolle , bemoedigende , waakzame , en zinvolle weerwoorden gehoord .
Als ik bedenk dat niet een van jullie medegelovigen mij kon vertellen dat Corrie ten Boom mensen genas door
handoplegging enz... vind ik dat zo slapjes allemaal .
Of andere dingen die er toe doen voor gelovigen in de Heer .
-----
Maar ja ,
En ja die vreugde , die kennis , die rust en vrede is mijn streven en vind plaats in mijn hart .

Nu ga ik sluiten en sluit mij aan met Judit lied !
--------
Alles wat Gij geschapen hebt moet U dienen ,
want UW WOORD gaf alles het bestaan .
____________________________________________
Laat ons voor de Heer een loflied zingen , zingt een nieuw gezang voor onze God .
Heer Gij zijt verheven en roemwaardig ,
wonderbaar en onweerstaanbaar is uw macht .
ALLES wat Gij geschapen hebt moet U dienen ,
want UW WOORD gaf alles het bestaan .
Door UW GEEST ontvingen wij leven ;
niemand kan aan uw bevel weerstaan .Bergen glijden van hun grondslag neer als water ,
rotsen worden voor Uw Aanschijn week als was !
---
Offers zijn voor U van weinig waarde ,
vlees en vet verbranden vraagt Gij niet .
Maar wie U VREZEN , zijt GIJ STEEDS GENADIG ;
hen die U vereren maakt Gij groot . Amen !
PS. ( Judits lied is veel meer dan 2000 jaar oud )
Grtjs Franny


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 13:12 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
.

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 14:56 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Paulus zegt dat wij geen vreemdelingen en ontheemden meer zijn .
Wij zijn medeburgers van de heiligen en huisgenoten Gods .
En alles is toch gebouwd op het fundament van de apostelen en PROFETEN
Terwijl onze Heer Jezus-Christus zelf de Hoeksteen is
Elle schreef:
.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.