Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 20 apr 2024 15:40

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2015 10:39 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: vr 23 okt 2015 19:02
Berichten: 11
Het is de typische menselijke denkfout; "ik" (de betreffende mens) denk dat iets niet goed is en dus zal het wel iets zijn wat God niet wil dat gebeurt. De typische menselijke trots en hooghartigheid; "hij" (de betreffende mens) denkt te weten hoe het allemaal moet gaan om "goed" te gaan en alles wat tegen zijn willetje ingaat zal wel niet van God komen.

God is almachtig, God heeft alles PERFECT geschapen. Als ik zie dat iets niet goed is, is er iets mis met mij, ik verkeer in staat van de zondeval, de val van mijn denken en voelen, de val dat ik, mens die niets weet, wel zou weten hoe het moet en niet moet. Maar ik buig MIJN wil voor ZIJN wil en zie dat alles goed is, perfect is. Zo simpel is het om het koninkrijk Gods te betreden, daarom kon Jezus aan het kruis ook zeggen dat de moordenaar nog heden met hem in het paradijs kan en zal zijn.

De misleiders in deze wereld willen jou verleiden te denken dat God niet almachtig is en dat God geen perfecte schepping heeft neergezet. Ze willen je verleiden te denken dat jouw willetje die zegt dat iets goed of slecht is, de maat van alle dingen is.

Luister niet naar deze tegenstrevers van Gods wil.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2015 17:38 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Blato schreef:
De misleiders in deze wereld willen jou verleiden te denken dat God niet almachtig is en dat God geen perfecte schepping heeft neergezet. Ze willen je verleiden te denken dat jouw willetje die zegt dat iets goed of slecht is, de maat van alle dingen is.


Klopt Blato, helemaal mee eens, zoals we in 2 Petrus 3 kunnen lezen:

Dit eerst wetende, dat in het laatste der dagen spotters komen zullen, die naar hun eigen begeerlijkheden zullen wandelen

En, ik ben het volledig met je eens dat God een perfecte wereld gemaakt heeft. De hele schepping was perfect:

En God zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed

Nu zijn er mensen die beweren dat zeer goed niet perfect is. Echter, Matthëus 19 leert ons wat goed is:

Niemand is goed dan Een, namelijk God

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.