Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 12:29

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 13:58 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: wo 21 jun 2017 11:04
Berichten: 29
Op youtube trof ik een filmpje aan van Willeke Roos. Ze is wonderbaarlijk genezen. Haar arts geeft ook een verklaring, zie https://www.youtube.com/watch?v=1G1_I-jd2IU.

Hoe denken jullie hierover?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 15:15 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ik kan aleen de Heer loven en prijzen voor het wonder van Willeke. Ik geloof dat we een god hebben die wonderen doet.Prijs zijn naam.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2017 07:11 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: wo 21 jun 2017 11:04
Berichten: 29
Koningsdochter schreef:
Ik kan aleen de Heer loven en prijzen voor het wonder van Willeke. Ik geloof dat we een god hebben die wonderen doet.Prijs zijn naam.


Inderdaad. En, het is allemaal genade. Ken je Joseph Prince?

https://www.youtube.com/watch?v=gWInlGvuVAA


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2017 11:15 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het valt te zien waar de genezing vandaan komt.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 15:11 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Het valt te zien waar de genezing vandaan komt.


Ik geloof dat de genezing van God komt. Ik geloof dat het een opdracht aan ons, christenen, is om mensen te genezen in naam van Jezus.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 15:18 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik geloof dat genezing ook van satan kan komen. er staat immers geschreven dat er zullen komen die grote wonderen en tekenen doen. Zoals genezing en demonen uitwerpen misschien?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 15:23 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Ik geloof dat genezing ook van satan kan komen


Dat geloof ik niet, of in ieder geval niet in Naam van Jezus. In de Bijbel lees ik nergens dat de duivel duivelen uitdrijft. Sterker nog, de discipelen kwamen bij Jezus, omdat een onbekende persoon demonen uitdreef en zieken genas. De discipelen wilden dat deze man stopte. Maar, Jezus zei: laat deze man. Wie in Mijn Naam geneest, moet je dat laten doen. De schriftgeleerden vielen Jezus aan, omdat Hij genas. Sommigen dachten zelfs dat Jezus in naam van de overste der demonen genas, zie Matt. 9: "Hij werpt de duivelen uit door den overste der duivelen". En Jezus was heel duidelijk in Zijn antwoord: "En indien Ik door Beëlzebul de duivelen uitwerp, door wien werpen ze dan uw zonen uit? Daarom zullen die uw rechters zijn."

Ik denk dus niet dat je moet beweren dat mensen die zieken genezen in Naam van Jezus, dit door de duivel doen. Ik weet niet of de duivel geneest, maar zeker niet in Naam van Jezus. Als iemand christen is, kan deze persoon zieken de handen opleggen. Dat leert de Bijbel ons.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 17:45 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ik denk dat als er genezingen gebeuren door bv. esoterische middelen of iets dergelijks is het van de duivel die de mensen wil paaien, maar owee als hij ze heeft. Ze zijn misschien lichamelijk genezen maar er volgen eigenlijk altijd psychische problemen.

En ja we hebben de opdracht zieken te genezen in de naam van Jezus. Ik dank de Heer ervoor dat we deze volmacht gekregen hebben.

Joseph Prince is voor mij een heel goede leraar van de genade van de Heer.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 18:26 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het is mogelijk dat jullie gelijk hebben.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 20:42 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Mattheus 7: 15-23
----------------------------------------------
Mijn persoonlijke mening .
Kijk naar de vruchten van elkeen die zogezegd genezer is .
Beoefend hij of zij de wil van God ?
Dient men twee heren ?
Geld en God !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 10:58 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Het is mogelijk dat jullie gelijk hebben.


Geen mens is perfect. Zolang Jezus gepredikt wordt en de eer naar Hem gaat, lijkt het mij goed.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 11:08 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Dus zolang Jezus gepredikt word is er geen sprake van dwaalleer? Daar heb ik toch andere ideeen over.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 11:14 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Dus zolang Jezus gepredikt word is er geen sprake van dwaalleer? Daar heb ik toch andere ideeen over.


Ik denk dat ieder mens dwaalt, de een meer dan de ander. Ik denk dat ik ook op sommige punten dwaal. Daarom wil ik niet oordelen over anderen. Als iemand leert dat Jezus de enige weg is tot verlossing en redding, dan is het heel goed mogelijk dat die persoon mijn broeder of zuster is, ook als ik het op sommige punten niet eens ben met die persoon. Ken jij twee mensen die precies hetzelfde denken en geloven?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 11:32 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Laat het mij dan gewoon vragen: er staat toch geschreven dat wij de Heilige Geest krijgen doormiddel van ons geloof? Zij beweren dat je die krijgt als je je door hen laat dopen. De last reformation.
Je krijgt dus een geest.
Maar in de Bijbel staat duidelijk dat je de Heilige Geest krijgt doormiddel van geloof.
Over welke geest hebben zij het dan?

Dit is zeer gevaarlijk, want de geest neemt bezit over hen en laat hen in tongen spreken en zieke, genezen en demonen uitwerpen.

Maar er staat geschreven dat er zulle komen die grote tekenen en wonderen doen zodat vele van de weg af zullen gaan.

Er staat ook geschreven dat zij zullen zeggen: wij hebben toch IN UW NAAM geprofeteerd en IN UW NAAM demonen uitgedreven en Jezus zal zeggen: ga weg van mij.

Dat zij de naam van Christus gebruiken heeft dus niet altijd betekenis.

Zij geloven ook dat een mens zonder zonde kan zijn, sterker nog, men moet compleet van de zonde afkeren. Dit kan goed klinken maar het kan ook een juk worden of erger nog: die mensen zien gewoon niet meer in dat ze zonde hebben. Ik heb al met vele van hen gesproken, die zondevrij zogenaamd waren en zichzelf en de andere Heiligen noemde, want dat stond geschreven, terwijl ze andere slecht behandelen. Ze zien het gewoon niet meer in. En daar zorgt net de Heilige Geest voor, dat je je zonden in ziet. Niet dat je opeens gelooft er geen meer te hebben.

Het gaat hier wel nog altijd over u openstellen voor een geest. Zij noemen het de Heilige Geest maar ik weet het niet, die krijg je door geloof, zoals geschreven staat, en die van hun moet je lid worden van het clubje en u door hen laten dopen.

Nee, dit zijn gewoon de volgende getuigen van jehova.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wonderbaarlijke genezing
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 11:34 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ze zijn misschien nog gevaarlijker want je word bezit van die geest.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.