Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 20 apr 2024 02:53

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: God is zo creatief!
BerichtGeplaatst: za 05 dec 2015 18:00 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: za 05 dec 2015 10:00
Berichten: 3
Ik heb hem op Credible geplaatst, maar hier verdient hij ook een plekje :-)

Ik weet niet 100% zeker of het echt van God is, maar het heeft me wel een antwoord en rust gegeven op mijn vragen.

Ik ben een tijdje "echt" christen, ik noemde me eerst wel een beetje christen maar ik leek meer op een Farizeeër. Maar goed, das een ander verhaal. :P In ieder geval, God heeft mij en mijn moeder naar het Ware Evangelie gebracht.

Ik ben dol op het beluisteren van preken. Ik lusiter en lees ook graag op het internet.

Ik had recentelijk een (gelukkig korte) periode van twijfel over het geloof, gelukkig heeft God me daarvan verlost. Vandaag luisterde ik naar een preek op internet en allerlei twijfels en enge gedachtes gingen in mij op, terwijl het een goeie preek was. Ik zocht op het internet (niet altijd zo slim mbt geloof) en iedereen spreekt elkaar tegen en vertelt lelijke verhalen over de pastor waar ik net naar luisterde. En ik vertrouwde geen enkele website meer. Ik wilde daarom naar een christelijk forum voor wat raad en ik kwam op dit forum terecht. Ik stuitte echter op een beveiligingsvraag: "Waar schrijft Paulus over in 1 Korinthe 13?" Mijn oog viel echter op hoofdstuk 12 "Gaven van de Geest":

Ten aanzien van de uitingen des geestes, broeders, wil ik u niet onkundig laten. Gij weet, dat gij, toen gij nog heidenen waart, u blindelings naar de stomme afgoden liet heendrijven. Daarom maak ik u bekend, dat niemand, door de Geest Gods sprekende, zegt: Vervloekt is Jezus; en dat niemand kan zeggen: Jezus is Here, dan door de heilige Geest.
Er is verscheidenheid in genadegaven, maar het is dezelfde Geest; en er is verscheidenheid in bedieningen, maar het is dezelfde Here; en er is verscheidenheid in werkingen, maar het is dezelfde God, die alles in allen werkt. Maar aan een ieder wordt de openbaring van de Geest gegeven tot welzijn van allen. Want aan de een wordt door de Geest gegeven met wijsheid te spreken, en aan de ander met kennis te spreken krachtens dezelfde Geest; aan de een geloof door dezelfde Geest en aan de ander gaven van genezingen door die ene Geest; aan de een werking van krachten, aan de ander profetie; aan de een het onderscheiden van geesten, en aan de ander allerlei tongen, en aan weer een ander vertolking van tongen. Doch dit alles werkt één en dezelfde Geest, die een ieder in het bijzonder toedeelt, gelijk Hij wil. - Bible.com

En woppa, al mijn twijfels over genezing en klankentaal verdwenen!

Prijs de Heer!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God is zo creatief!
BerichtGeplaatst: za 05 dec 2015 18:08 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: za 24 okt 2015 14:05
Berichten: 25
HalleluJah!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God is zo creatief!
BerichtGeplaatst: za 05 dec 2015 19:30 
Ja jammer genoeg wordt er dikwijls lelijk gesproken zodra het over genezing of tongentaal gaat. Maar prijs de Heer voor de gave die Hij ons geeft.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God is zo creatief!
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2015 07:59 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik denk dat iedereen soms eens twijfelt wat betreft je geloofsbeleving .Ook al is je geloof in de Heer Jezus-Christus zeer groot .
Mede omdat er verdeeldheid is als je op internet en dergelijke eens gaat rondneuzen .En de lasterpraat die er word rondgestrooid .
Maar dan denk ik weer : wie heeft het recht om je blijdschap , , geloof en liefde in de HEER Jezus-Christus af te nemen ,
waardoor het onrustig word in je hart .En de dankbaarheid voor alles wat de Heer voor ons gedaan heeft soms te vergeten.
---
Blijf in MIJN Liefde zegt de Heer , bij Mij kun je schuilen .Leer van Mij en vergaar schatten voor in de hemel : het Vaderhuis .

De gave van de H.G . blijven eeuwig bestaan .Want God is een Levende God !
Wie misbruik maakt van de Gave om er winst uit te slaan of anderen op een dwaalspoor te brengen :zijn geen goede arbeiders
van God .
Dan denk ik weer : wie of wat mijn hart onrustig maakt is het niet waard om mijn kostbare tijd in te steken .
Want als iemand lastert om zijn gelijk te halen of uit afgunst enz... dan denk ik :
Luister liever naar onze Lieve Heer waar HIJ zegt dat op alles wat uit onze mond komt , wij berecht zullen worden
door Vader .En alles wat Christus mij leert is zeer kostbaar waardoor ik rust en vrede krijg in mijn hart .

___

XXX Jezus-Christus XXX :

--- BLIJF in Mijn Liefde ---
Hallelujah Prijs de Heer


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God is zo creatief!
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2015 09:59 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: za 05 dec 2015 10:00
Berichten: 3
Bedankt voor al jullie mooie antwoorden! :-)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God is zo creatief!
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2016 16:58 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: za 24 okt 2015 14:05
Berichten: 25
Baby; Al opgewassen naar volwassenheid...??? Gaat snel hoor..! Volwassenen katten elkaar niet zo af zoals kinderen doen...
Inhoudelijk: Zelf mocht ik meermaals ervaren dat niemand kán zeggen Jezus Christus de HEERE te zijn dan door de Heilige Geest. Op wijze-vader.nl kan je onder "Persoonlijk" > "Getuigenis" 4e alinea over Maaike uit Assendelft e.e.a. lezen. Enne: Meestal zijn diegenen die iets niet kennen of meemaken sceptisch over wonderen en tekenen... Tja... Geloven wat Jezus Christus zegt is en blijft voor velen jammerlijk heel moeilijk... Gelukkig ben ook jij daarvan verlost, mogen er nog velen volgen..! HalleluJah


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God is zo creatief!
BerichtGeplaatst: za 23 jul 2016 19:07 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: ma 13 jun 2016 12:53
Berichten: 3
Mooi. Dat is helemaal waar


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God is zo creatief!
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017 15:13 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
BabyChristian schreef:
Ik heb hem op Credible geplaatst, maar hier verdient hij ook een plekje :-)

Ik weet niet 100% zeker of het echt van God is, maar het heeft me wel een antwoord en rust gegeven op mijn vragen.

Ik ben een tijdje "echt" christen, ik noemde me eerst wel een beetje christen maar ik leek meer op een Farizeeër. Maar goed, das een ander verhaal. :P In ieder geval, God heeft mij en mijn moeder naar het Ware Evangelie gebracht.

Ik ben dol op het beluisteren van preken. Ik lusiter en lees ook graag op het internet.

Ik had recentelijk een (gelukkig korte) periode van twijfel over het geloof, gelukkig heeft God me daarvan verlost. Vandaag luisterde ik naar een preek op internet en allerlei twijfels en enge gedachtes gingen in mij op, terwijl het een goeie preek was. Ik zocht op het internet (niet altijd zo slim mbt geloof) en iedereen spreekt elkaar tegen en vertelt lelijke verhalen over de pastor waar ik net naar luisterde. En ik vertrouwde geen enkele website meer. Ik wilde daarom naar een christelijk forum voor wat raad en ik kwam op dit forum terecht. Ik stuitte echter op een beveiligingsvraag: "Waar schrijft Paulus over in 1 Korinthe 13?" Mijn oog viel echter op hoofdstuk 12 "Gaven van de Geest":

Ten aanzien van de uitingen des geestes, broeders, wil ik u niet onkundig laten. Gij weet, dat gij, toen gij nog heidenen waart, u blindelings naar de stomme afgoden liet heendrijven. Daarom maak ik u bekend, dat niemand, door de Geest Gods sprekende, zegt: Vervloekt is Jezus; en dat niemand kan zeggen: Jezus is Here, dan door de heilige Geest.
Er is verscheidenheid in genadegaven, maar het is dezelfde Geest; en er is verscheidenheid in bedieningen, maar het is dezelfde Here; en er is verscheidenheid in werkingen, maar het is dezelfde God, die alles in allen werkt. Maar aan een ieder wordt de openbaring van de Geest gegeven tot welzijn van allen. Want aan de een wordt door de Geest gegeven met wijsheid te spreken, en aan de ander met kennis te spreken krachtens dezelfde Geest; aan de een geloof door dezelfde Geest en aan de ander gaven van genezingen door die ene Geest; aan de een werking van krachten, aan de ander profetie; aan de een het onderscheiden van geesten, en aan de ander allerlei tongen, en aan weer een ander vertolking van tongen. Doch dit alles werkt één en dezelfde Geest, die een ieder in het bijzonder toedeelt, gelijk Hij wil. - Bible.com

En woppa, al mijn twijfels over genezing en klankentaal verdwenen!

Prijs de Heer!


Mooie getuigenis!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.