Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 13:39

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017 15:47 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Volgens de Bijbel stond de zon een dag stil. Dat kan toch niet?

In Jozua 10 lezen we: "En de zon stond stil, en de maan bleef staan, totdat zich het volk aan zijn vijanden gewroken had. Is dit niet geschreven in het boek des oprechten? De zon nu stond stil in het midden des hemels, en haastte niet onder te gaan omtrent een volkomen dag"

Wetenschappelijk onmogelijk. Toch?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017 21:02 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik denk al eens iets gelezen te hebben over zulk evenement dat al lange tijd geleden gebeurt is maar ben niet zeker.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017 21:10 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Ik denk al eens iets gelezen te hebben over zulk evenement dat al lange tijd geleden gebeurt is maar ben niet zeker.


Als Jozua 10 de letterlijke waarheid beschrijft, is hier duidelijk sprake van een wonder! En, ik geloof dat wat er in de Bijbel staat waar is. Dus, gewoon aannemen!

Volgens onze huidige natuurwetten is het niet mogelijk dat de zon een dag stil kan staan! Toch is het gebeurd. Wij gaan er van uit dat Jozua 10 letterlijk genomen moet worden, en dat de zon daadwerkelijk een dag stil stond. Hoe kunnen de huidige natuurwetten genegeerd worden??

Wij geloven niet in de Big Bang. Toeval speelt geen rol. De natuurwetten werden in Jozua 10 niet genegeerd door toevaligheden, maar door de Maker van deze wetten, God zelf! Wanneer iemand een apparaat maakt, kan de maker het apparaat aanpassen wanneer hij of zij dat wil. De gebruiksaanwijzing doet niet ter zake. Een gebruiker heeft deze mogelijkheden niet of veel minder. God heeft het universum, inclusief alle wetten gemaakt. Ingrijpen behoort zondermeer tot Zijn mogelijkheden!

De Bijbel beschrijft veel wonderen! 2 Koningen 6: IJzer blijft drijven: "En de man Gods zeide: Waar is het gevallen? En toen hij hem de plaats gewezen had, sneed hij een hout af, en wierp het daarhenen, en deed het ijzer boven zwemmen", Jezus maakt van water wijn en in Johannes 6 loopt Jezus over water: "En als zij omtrent vijf en twintig of dertig stadien gevaren waren, zagen zij Jezus, wandelende op de zee, en komende bij het schip; en zij werden bevreesd". Iedereen kent het begrip natuurwonder! En ook tegenwoordig gebeuren er nog veel wonderen, zoals wonderbaarlijke genezingen. De wetenschap staat voor een raadsel!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 04:32 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Wat bij de mensen onmogelijk is (zou zijn) is bij Gor mogelijk. Hij heeft ook de natuurwetten in zijn hand. Ze zijn door hem ontstaan.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 22:27 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 21:55
Berichten: 71
Als je je realiseert wat het inhoudt dat de aarde draait om de zon, EN om z'n eigen as,
wat voor een enorme natuurkrachten daarmee gemoeid zijn,
en dat dat een dag lang op één of andere manier niet gebeurde:
Wat is God dan ongelooflijk machtig ...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2017 11:16 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Hij kon zelfs het water scheiden zodat Mozes er door kon. God heeft de natuurwetten gemaakt en weet hoe ze werken en kan ze dus zeker manipuleren.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 09:01 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Hij kon zelfs het water scheiden zodat Mozes er door kon. God heeft de natuurwetten gemaakt en weet hoe ze werken en kan ze dus zeker manipuleren.


Dat weet ik wel zeker. Iemand die computers maakt, weet ook hoe deze te programeren zijn.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.