Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 20 apr 2024 11:13

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De redding door Christus
BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2018 08:20 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Dankzij Christus en de genade van God hebben wij allen recht gekregen op het eeuwige leven. Enkel en alleen door Hem word ons dit geschenk toegeƫigend. Mensen, u kan de genade niet verdienen, wij kunnen dat niet omdat wij de genade in de eerste plaats niet verdienen. Wij verdienen Gods rechtvaardige toorn, maar God is zo goed en barmhartig dat Hij ons ervan wilt redden. Mensen, al dat u moet doen is Christus aannemen als uw Heer en verlosser. Al dat u moet doen is meer over Hem leren, door de Bijbel te lezen en dan worden al uw vragen beantwoord. Ik kan u wel zeggen wat u moet doen maar al deze dingen zullen vanzelf gaan want God geeft u alles dat nodig is. Hij heeft ons Christus gegeven, Hij heeft ons Zijn offer gegeven. Ik ben er zeker van dat de meeste onder u gedoopt zijn als baby, ook dat is een gift van God dat door uw ouders word volbracht. Wanneer u tot Christus komt zal de Heilige Geest zijn werk in u doen en dan krijgt u enkel meer en meer geloof. Het is mede dankzij dat geloof in Hem en het goede nieuws dat wij gered worden. Waarom moet ik dan nog zeggen wat u moet doen, als God in alles voorziet? Nee, ik zeg enkel nog maar hoe u tot God kunt naderen, en zelfs dat kunt u niet zonder Christus! Want het is Christus die ervoor gezorgd heeft dat u terug tot God kan naderen. Alles ligt bij Christus. Wij kunnen zeggen dat de Heilige Geest in alles voorziet en dat is enerzijds waarheid MAAR het is Christus, of de Vader, ik ben er niet zeker van, die deze Geest gestuurd heeft! Alles ligt bij CHristus. Wij hebben hem en hem alleen te danken. Wat moet u dus doen? Doe die Bijbel eens open. Lees het eens vooraleer ge uw gedacht er over maakt. Wees niet als een kind dat twijfelt over de wiskunde, terwijl hij nog geen eens een wiskunde boek heeft opengedaan. Stop met uw Godsbeeld te richten op wat mensen in dat geloof doen, ik zeg u, dan bestaat er zekers geen God! Laat u dus niet misleiden mensen en zoek de dingen eens op. Ik ben er zeker van dat als u het woord leest, u vele waarheden en morele schoonheid zult ontdekken! U kan altijd een studieboek of theologie boek ook lezen, dat zou uitermate goed zijn omdat er vele dwalingen zijn in de leer. Maar als u al begint met gewoon de Bijbel eens open te doen, of eens een paar keer naar de kerk te gaan, dan zou u mij verblijden! Alle eer ligt bij Christus. Zelfs dat ik verkondig, komt door Christus. Want Christus heeft het mij gevraagd, doormiddel van de Geest. Dat ik dit schrijf, komt door CHristus! Ik heb mij in niets op mezelf te beroemen, enkel op zwakheden. Maar door die zwakheden die ik heb, word de kracht van God groter want doormiddel van mijn eigen fouten kan de schoonheid van God, wanneer ik toch eens iets goed doe, tot volle uiting komen. Want al het goede dat ik doe, komt door God. Wij hebben allemaal fouten mensen, keer u toch naar Christus toe. Keer u naar Hem zodat u gewassen kan worden! Christus heeft Zijn bloed gegeven opdat onze zonden zouden vergeven worden! Als u al gelooft en vertrouwt op CHristus, laat dan niemand dat vertrouwen schaden! Laat niemand hetgeen God u gegeven heeft, waardeloos verklaren want zij zijn vijanden van God. Immers verklaren zij niet uw werken daarmee nietig, maar de werken van God zelve! Wees bemoedigd, ongelovige als gelovige. Christus is voor u beide gestorven. De ongelovige spoor ik aan over CHristus te leren en de gelovige spoor ik aan moed en stand te houden. Ik wens u allen de zegen van onze Heer Jezus Christus toe!

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.