Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 09:19

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2018 14:16 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Romeinen 8
Wat zullen wij dan over deze dingen zeggen? Als God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?

Heb je te kampen met problemen in je leven? Misschien heb je huwelijks-problemen of financiële ellende? Misschien heb je problemen met je kinderen of ga je gebukt onder een ziekte? Wat zou je, als je te maken hebt met problemen of ziekte, hiertegen (moeten) zeggen? Weet je wat God wil dat je zegt? Hij wil dat je zegt: "Als God voor mij is, wie kan dan tegen mij zijn?"

Als je wist dat de minister-president of de koning voor jou was, zou je kunnen denken dat alles goed komt. Maar er is een veel Hogere voor jou! De Bijbel maakt ons duidelijk dat God, de Almachtige, de Schepper van de hemelen en de aarde, voor jou is! Over welk probleem kan jij je zorgen maken, als de Almachtige God voor jou is? Kan satan iets doen, als God aan jouw zijde is?

Als God altijd voor jou is, heb je geen enkele reden om te klagen. Bovendien hoef jij je geen enkele zorgen te maken over jouw toekomst ("Wat als dit gebeurt ... Wat als we niet genoeg hebben ..."). In het verleden blijven hangen of zorgen maken over de toekomst zal totaal niks veranderen. Kijk liever naar je Hemelse Vader! Omdat Hij er altijd voor jou is, kan en mag je erop vertrouwen dat Hij jou zal helpen en voor je zal zorgen!

God heeft Zijn Zoon gestuurd om voor jou te sterven. En Jezus gaf jou door Zijn offer, door Zijn bloed het recht op een overvloedig leven! Jezus geeft jouw leven een doel! Hij heeft met Zijn bloed jou vrijgekocht, waardoor jij mag leven in gezondheid! Jouw leven is niet afhankelijk van de economische omstandigheden, van oorlogen en conflicten! Nee, jij kunt van een leven zonder zorgen genieten, dankzij het bloed dat voor jou aan het kruis vergoten is! Je ontvangt al deze dingen niet omdat je ze verdient, maar omdat Jezus Zijn bloed heeft vergoten en jou daarmee het recht heeft gegeven om ze te hebben. Al deze zegeningen zijn voor, want God is voor jou! En als God voor jou is, wie kan er dan tegen jou zijn!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2018 06:31 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
GOD IS VOOR JOU, NIET TEGEN JOU!

De worsteling van Job is een levensles voor mij. Job is er van overtuigt, meer nog dan geloven is weten. Job zegt: 19: 25 Maar ik weet: mijn ​Losser​ leeft. en ten laatste zal Hij op het stof optreden.

Een Losser is in het oude Israel van de Bijbel iemand die vermogend is om zijn familie , die in slavernij is vervallen vrij te kopen. Staat Boaz niet in het voorgeslacht genoemd van Jezus, als richtingwijzer?
Boaz was zo"n losser.
" en laatste zal Hij op het stof treden." Dat betekent dat Hij in de werkelijkheid van Job zal binnentreden.
Job weet: Hij zal mij loskopen. Hij treedt mijn werkelijkheid binnen. Hij koopt mij vrij. Hij koopt mij vrij van de last van de zonde. De Aanklager, Satan, verliest zijn recht om aan te klagen, voor het gerecht. God stelt in Jezus Christus jij en mij vrij voor het Hemelse gerecht. God ziet je als een rechtvaardige.
Jij en ik zijn vrij gekocht. Dat is de Heilsboodschap voor ieder die het wil aannemen. Jezus wil jou en mij lossen, dat is vrijkopen. Opdat wij in vrijheid, in herstelde relatie met onze Hemelse Vader, zouden kunnen leven. Wij mogen zingen: Gij rechtvaardigen, verheugt u in de Here en looft zijn heilige naam.Psalmen 97:12
Daarom de oproep en aansporing tot een heilig leven. Het kostte, Jezus, onze Losser letterlijk Zijn bloed om jou en mij vrij te kopen. 1 Korinthe 6: 19 Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de ​Heilige​ Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? 20 Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam.
https://www.youtube.com/watch?v=KeVjB-SXqwU

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.