Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 19:01

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: GOD IS NIET OP ZONDENJACHT!
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018 08:54 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
1 Thessalonicenzen 5
Want God heeft ons niet bestemd tot toorn, maar tot het verkrijgen van de zaligheid, door onze Heere Jezus Christus

Wat komt er in je op, als je aan Sodom en Gomorra denkt? Gods toorn en vurig oordeel? De waarheid is dat God de mensen in Sodom en Gomorra niet wilde oordelen. God was niet op zondenjacht. God was op jacht naar gerechtigheid! De Bijbel bevestigt dit! Als God op zondenjacht was, zou Hij niemand toestaan Hem tegen te houden. Uit Genesis 18 weten we dat Abraham God smeekte Sodom en Gomorra te sparen. Abraham vroeg God of Hij Sodom zou vernietigen als Hij 50 rechtvaardigen daar zou kunnen vinden. Gods antwoord was:

Toen zei de HEERE: Als Ik in Sodom vijftig rechtvaardigen binnen de stad vind, dan zal Ik de hele plaats omwille van hen sparen.

Abraham herhaalde de vraag, vroeg God of hij de stad zou vernietigen als er slechts 40, 30, uiteindelijk slechts 10 rechtvaardigen gevonden werden. Iedere keer antwoordde God dat Hij de stad zou sparen omwille van de rechtvaardigen! Ik geloof dat God de stad ook zou sparen als Abraham zijn vraag bleef herhalen en slechts op één rechtvaardige uitkwam. Waarom? Omdat God op jacht was naar gerechtigheid!

Als God er toen niet op uit was om te vernietigen, dan zal God vandaag, wanneer Hij onze zonden al heeft geoordeeld in het lichaam van Zijn Zoon, er zeker niet op uit zijn te vernietigen! Aan het kruis droeg Jezus Gods oordeel, zodat wij niet meer geoordeeld worden! Tegenwoordig veroordeelt God ons niet voor onze zonden, omdat Hij de gerechtigheid van die ene Mens - Christus Jezus - heeft gevonden. Dus laat niemand je vertellen dat God je veroordeelt voor je zonden en je straft met kanker, ongelukken, mislukkingen of gebrokenheid. God zou onrechtvaardig zijn als Hij tweemaal dezelfde zonden bestrafte - in het lichaam van Jezus en dan in jouw lichaam! God is er niet op uit om jou te veroordelen. In plaats daarvan wil Hij jou iedere dag zegenen, niet omdat je het verdient, maar omdat Jezus in jouw plaats werd veroordeeld en gestraft!

Jezus gaf ons Zijn gerechtigheid, zodat wij vrijmoedig voor de troon van God kunnen komen om alles vrij te ontvangen, waar Hij voor geleden heeft en voor gestorven is!

Enige dat wij moeten doen is het aanbod van Jezus aannemen, in Hem geloven en Hem vertrouwen!

Heb je Christus nog niet aanvaard als Verlosser, maar wil je het wel? Bid dan bijvoorbeeld onderstaand gebed:

Hemelse Vader, ik kom tot U in de Naam van Jezus Christus, en vraag U om vergeving van al mijn zonden. Ik heb spijt van mijn zonden. Wees mij genadig! Ik open mijn hart voor U! Kom in mijn hart en reinig mijn hart van alle zonden. Ik geloof in de waarheid dat Uw bloed mij reinigt van al mijn zonden. Ik geloof het en ik dank U ervoor! Dank U voor de vergeving van al mijn zonden. AMEN.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.