Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 04:46

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 jan 2018 20:17 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik wil iedereen die tegen de Katholieke Kerk is iets vragen. Er word gesproken over het feit dat de Anti Christ een Paus zou zijn. Ik geloof al niet dat het de huidige Paus is dan maar dat ter zijde. Doordat men gelooft dat de Paus de antichrist is gaat men de Katholieke Kerk als vijand van God beschouwen. Maar ik lees net iets in de Bijbel en ik ga het delen:

2 Tessalonicenzen 2 3Laat je door niemand iets wijsmaken, op wat voor manier dan ook. Want eerst moet er nog iets anders gebeuren: eerst zullen heel veel mensen hun geloof kwijtraken. En eerst zal er een mens aan de macht komen die zich helemaal niets van God aantrekt. Hij zal een slecht mens zijn. 4Hij is de tegenstander van God. Hij is tegen de aanbidding van God. Hij zal zelfs in Gods tempel gaan zitten en beweren dat hij zelf God is. [ Hij zal zelf als god aanbeden willen worden. ]

Nu dat kan over een Paus gaan zeker en vast, laten we er van uitgaan dat het zo is. Het belangrijke is dat deze in de Tempel van God zit blijkbaar. Dus met andere woorden: als wat sommige zeggen klopt en 1 van de komende pauzen zal de antichrist zijn dan wilt dit duidelijk zeggen dat het Katholieke geloof de Tempel van God is! Want er staat duidelijk geschreven dat hij in de Tempel van God zal zitten. Snap ik het dan goed of snapt u het niet als u tegen de Paus bent, dan bent u tegen God! Want het is duidelijk: als de antichrist een Paus word dan is de Tempel van God waarin hij zit: Het Katholieke. Denk daar nog eens aan als u beweerd dat de antichrist de Paus is: het is beter dat u dan gewoon uzelf bekeert tot het Katholieke want blijkbaar is dat dan de Tempel van God. Nu het volgende, waarom kan het deze Paus niet zijn in mijn ogen? Om het volgende:

2 Tessalonicenzen 2 9Die wetteloze mens komt aan de macht door het werk van de duivel. Met de macht van de duivel zal hij allerlei bijzondere dingen en wonderen doen. Daarmee zal hij de mensen bedriegen. Lees ook Openbaring 13 vers 11-18. 10Hij stookt de mensen op om allerlei slechte dingen te doen. En de mensen die verloren gaan, zullen hem bewonderen en hem geloven. Ze zullen doen wat hij zegt. Dat komt doordat ze niet van de waarheid hebben gehouden die hen had kunnen redden. 11Daarom maakt God hen geestelijk blind en geloven ze de leugens. 12Zo straft Hij de mensen die de waarheid niet wilden geloven, maar liever slechte dingen bleven doen.

Wel dat doet deze Paus niet: ik heb hem nog geen enkel echt wonder zien doen noch spoort hij ons aan om het slechte te doen, neen integendeel, hij spoort ons aan om zo weinig mogelijk te zondigen. Ik zie veel videos van de Paus, ik weet wat hij verkondigt. Ik zie misschien geen videos over wat andere van de Paus zeggen maar wel veel van wat hij zelf zegt. Mij is altijd geleerd dat als je iemand wilt kennen je met die persoon moet praten, niet met iemand anders wat die denkt over die persoon.

Kortom: als het klopt wat al die vijanden van het Katholieke zeggen dat de antichrist een Paus zal zijn dan spoor ik u aan om na te denken over het feit dat er geschreven staat dat deze zal huizen in Gods Tempel. En dat kan niet anders dan verwijzen naar het Katholieke dan. En dan wilt dat zeggen dat het Katholieke Gods Tempel is.

Als je dus graag tegen het Katholieke wilt zijn vergeet dan maar vlug het idee van een Paus die antichrist is, want als dat zo zal zijn dan is het duidelijk dat het Katholieke de Tempel van God is.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 09 jan 2018 23:04 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: do 24 nov 2011 23:23
Berichten: 67
Jimmy schreef:
Ik wil iedereen die tegen de Katholieke Kerk is iets vragen. Er word gesproken over het feit dat de Anti Christ een Paus zou zijn. Ik geloof al niet dat het de huidige Paus is dan maar dat ter zijde. Doordat men gelooft dat de Paus de antichrist is gaat men de Katholieke Kerk als vijand van God beschouwen. Maar ik lees net iets in de Bijbel en ik ga het delen:

2 Tessalonicenzen 2 3Laat je door niemand iets wijsmaken, op wat voor manier dan ook. Want eerst moet er nog iets anders gebeuren: eerst zullen heel veel mensen hun geloof kwijtraken. En eerst zal er een mens aan de macht komen die zich helemaal niets van God aantrekt. Hij zal een slecht mens zijn. 4Hij is de tegenstander van God. Hij is tegen de aanbidding van God. Hij zal zelfs in Gods tempel gaan zitten en beweren dat hij zelf God is. [ Hij zal zelf als god aanbeden willen worden. ]

Nu dat kan over een Paus gaan zeker en vast, laten we er van uitgaan dat het zo is. Het belangrijke is dat deze in de Tempel van God zit blijkbaar. Dus met andere woorden: als wat sommige zeggen klopt en 1 van de komende pauzen zal de antichrist zijn dan wilt dit duidelijk zeggen dat het Katholieke geloof de Tempel van God is! Want er staat duidelijk geschreven dat hij in de Tempel van God zal zitten. Snap ik het dan goed of snapt u het niet als u tegen de Paus bent, dan bent u tegen God! Want het is duidelijk: als de antichrist een Paus word dan is de Tempel van God waarin hij zit: Het Katholieke. Denk daar nog eens aan als u beweerd dat de antichrist de Paus is: het is beter dat u dan gewoon uzelf bekeert tot het Katholieke want blijkbaar is dat dan de Tempel van God. Nu het volgende, waarom kan het deze Paus niet zijn in mijn ogen? Om het volgende:

2 Tessalonicenzen 2 9Die wetteloze mens komt aan de macht door het werk van de duivel. Met de macht van de duivel zal hij allerlei bijzondere dingen en wonderen doen. Daarmee zal hij de mensen bedriegen. Lees ook Openbaring 13 vers 11-18. 10Hij stookt de mensen op om allerlei slechte dingen te doen. En de mensen die verloren gaan, zullen hem bewonderen en hem geloven. Ze zullen doen wat hij zegt. Dat komt doordat ze niet van de waarheid hebben gehouden die hen had kunnen redden. 11Daarom maakt God hen geestelijk blind en geloven ze de leugens. 12Zo straft Hij de mensen die de waarheid niet wilden geloven, maar liever slechte dingen bleven doen.

Wel dat doet deze Paus niet: ik heb hem nog geen enkel echt wonder zien doen noch spoort hij ons aan om het slechte te doen, neen integendeel, hij spoort ons aan om zo weinig mogelijk te zondigen. Ik zie veel videos van de Paus, ik weet wat hij verkondigt. Ik zie misschien geen videos over wat andere van de Paus zeggen maar wel veel van wat hij zelf zegt. Mij is altijd geleerd dat als je iemand wilt kennen je met die persoon moet praten, niet met iemand anders wat die denkt over die persoon.

Kortom: als het klopt wat al die vijanden van het Katholieke zeggen dat de antichrist een Paus zal zijn dan spoor ik u aan om na te denken over het feit dat er geschreven staat dat deze zal huizen in Gods Tempel. En dat kan niet anders dan verwijzen naar het Katholieke dan. En dan wilt dat zeggen dat het Katholieke Gods Tempel is.

Als je dus graag tegen het Katholieke wilt zijn vergeet dan maar vlug het idee van een Paus die antichrist is, want als dat zo zal zijn dan is het duidelijk dat het Katholieke de Tempel van God is.


Dag Jimmy,

De tempel van Gd heeft altijd in Jeruzalem gestaan, de wetteloze zal volgens mij daar plaats nemen en van daaruit vrede over de aarde uitroepen.
Het katholieke geloof is volgens mij de hoer van Babylon waar de bijbel over spreekt.

De RKK bestaat uit verschillende heidense geloven( geestelijke hoererij ) met enkele gemaskeerde christelijk elementen.
Het is daarom dat de paus eigenlijk ook de PONTIFEX MAXIMUS is wat betekend...
hoogste priester van de romeinse godsdienst.
In de tijd van Jezus was vooral de MITHRAS cultus populair onder de romeinen.

In onze huidige tijd merken we dat de Paus meer en meer de banden aanhaalt met de islaam.
Er is al sprake van een CHRISLAM, een mengeling van het katholieke en moslim geloof.

Weer een vorm van geestelijke hoererij.

Mvg,
amadeus

_________________
Gds geest is als de wind.
Je kunt het niet zien, maar je voelt het in heel je lichaam.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 09 jan 2018 23:13 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Bedankt, ik ben Katholiek

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2018 06:42 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Jimmy schreef:
Bedankt, ik ben Katholiek

Jimmy ik zie je eigenlijk niet als katholiek, net zo min als ik mezelf al hervormd zie. Ik zie jou en mezelf als kinderen van de Heer. Dan hebben we deze etiketten niet meer.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2018 21:54 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Één van mijn beste vrienden is ook katholiek en bezoekt iedere zondag of zaterdag als het kan een mis. Ik geloof dat de hoer van Babilon niet zo zeer een kerkverband is, maar het hoereren van het christelijke met het wereldse. Een element die je overal in kerken als gevaar ziet. Ik geloof dat de eerste christengemeentes daar al last van hadden. Dure kerkgebouwen werden al snel gebouwd en priesters werden aangesteld met dure gewaden en met hun eigen leerstellingen, die af weken van de eenvoud van de eerste gelovigen. Het evangelie van Jezus is vrij simpel en overzichtelijk. Het draait niet om rituelen in een kerk, maar om de liefde van God en de Genade van Jezus.

De antichrist lijkt mij eerder een president. De Paus heb ik mijn bedenkingen bij, maar hij is niet de antichrist.
Ik denk dat de RKK ook meer vrijheid zou hebben om kerk te zijn, als ze geen Pausen hadden. Dat wel. Iedere parochie zou dan de Heilige Geest als Bisschop moeten hebben. Dan groeit de kerk vanzelf weer.. Het zou ook niet meer zo afhankelijk zijn van de kerkgebouwen. Huiskamers om samen te komen zou de kerk ook goed doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2018 22:07 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Wat ik hoopvol vind, is het werk van de Charismatische Vernieuwing in de RKK. Een voorbeeld voor me is Pater Amadeus, die ik eens hoorde spreken op een christelijk festival. En katholieke exorcist uit de charismatische beweging. Ik heb nog nooit zo'n opgewekte man gezien. Geen pinkstergelovige heb ik hem zien evenaren. Hij was ruim in de 80, maar zo blij als een kind als hij over God sprak. Daar kon hij wel uren mee vullen. Vol vuur was die man a194.gif


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018 11:06 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Ik wil iedereen die tegen de Katholieke Kerk is iets vragen. Er word gesproken over het feit dat de Anti Christ een Paus zou zijn. Ik geloof al niet dat het de huidige Paus is dan maar dat ter zijde. Doordat men gelooft dat de Paus de antichrist is gaat men de Katholieke Kerk als vijand van God beschouwen. Maar ik lees net iets in de Bijbel en ik ga het delen:

2 Tessalonicenzen 2 3Laat je door niemand iets wijsmaken, op wat voor manier dan ook. Want eerst moet er nog iets anders gebeuren: eerst zullen heel veel mensen hun geloof kwijtraken. En eerst zal er een mens aan de macht komen die zich helemaal niets van God aantrekt. Hij zal een slecht mens zijn. 4Hij is de tegenstander van God. Hij is tegen de aanbidding van God. Hij zal zelfs in Gods tempel gaan zitten en beweren dat hij zelf God is. [ Hij zal zelf als god aanbeden willen worden. ]

Nu dat kan over een Paus gaan zeker en vast, laten we er van uitgaan dat het zo is. Het belangrijke is dat deze in de Tempel van God zit blijkbaar. Dus met andere woorden: als wat sommige zeggen klopt en 1 van de komende pauzen zal de antichrist zijn dan wilt dit duidelijk zeggen dat het Katholieke geloof de Tempel van God is! Want er staat duidelijk geschreven dat hij in de Tempel van God zal zitten. Snap ik het dan goed of snapt u het niet als u tegen de Paus bent, dan bent u tegen God! Want het is duidelijk: als de antichrist een Paus word dan is de Tempel van God waarin hij zit: Het Katholieke. Denk daar nog eens aan als u beweerd dat de antichrist de Paus is: het is beter dat u dan gewoon uzelf bekeert tot het Katholieke want blijkbaar is dat dan de Tempel van God. Nu het volgende, waarom kan het deze Paus niet zijn in mijn ogen? Om het volgende:

2 Tessalonicenzen 2 9Die wetteloze mens komt aan de macht door het werk van de duivel. Met de macht van de duivel zal hij allerlei bijzondere dingen en wonderen doen. Daarmee zal hij de mensen bedriegen. Lees ook Openbaring 13 vers 11-18. 10Hij stookt de mensen op om allerlei slechte dingen te doen. En de mensen die verloren gaan, zullen hem bewonderen en hem geloven. Ze zullen doen wat hij zegt. Dat komt doordat ze niet van de waarheid hebben gehouden die hen had kunnen redden. 11Daarom maakt God hen geestelijk blind en geloven ze de leugens. 12Zo straft Hij de mensen die de waarheid niet wilden geloven, maar liever slechte dingen bleven doen.

Wel dat doet deze Paus niet: ik heb hem nog geen enkel echt wonder zien doen noch spoort hij ons aan om het slechte te doen, neen integendeel, hij spoort ons aan om zo weinig mogelijk te zondigen. Ik zie veel videos van de Paus, ik weet wat hij verkondigt. Ik zie misschien geen videos over wat andere van de Paus zeggen maar wel veel van wat hij zelf zegt. Mij is altijd geleerd dat als je iemand wilt kennen je met die persoon moet praten, niet met iemand anders wat die denkt over die persoon.

Kortom: als het klopt wat al die vijanden van het Katholieke zeggen dat de antichrist een Paus zal zijn dan spoor ik u aan om na te denken over het feit dat er geschreven staat dat deze zal huizen in Gods Tempel. En dat kan niet anders dan verwijzen naar het Katholieke dan. En dan wilt dat zeggen dat het Katholieke Gods Tempel is.

Als je dus graag tegen het Katholieke wilt zijn vergeet dan maar vlug het idee van een Paus die antichrist is, want als dat zo zal zijn dan is het duidelijk dat het Katholieke de Tempel van God is.

Er zijn vele antichristenen , die zich voordoen als goed maar achter gesloten deuren synagoge van de satan zijn .
Dus zou er in principe vele kerken gemeenschappen enz..., tempels van God kunnen gebouwd zijn .
Protestanse , katholieke, moskeeën , jehova enz... enz....
Het is niet omdat ze goed lijken in hun woorden dat ze het ook zijn .
Ik ga verder op feiten .
En daar ik katholiek opgevoed ben is het mijn taak om te zien of ze daadwerkelijk zonder blaam of smet zijn .
Ook natuurlijk omdat ik in Jezus-Christus Evangelie geloof en dat ik van daaruit vertrek .
----------------
Natuurlijk kan ieder mens individueel niet gestigmatiseerd worden vanwege het feit , welk geloof hij volgt of welke geloofsnaam hij
wil behouden .
Mij gaat het erom wat eerst verborgen was en nu tot uiting is gekomen in de katholieke roomse kerk : het vaticaan .
De heilige stoel enz....
De Maria aanbidding enz.... enz.....
Met het verborgene bedoel ik de duistere kant van het katholieke en de zijtakken alom .
De duistere kant in de middeleeuwen , maar de recentere duisternis wat betreft het kindermisbruik .
En er zijn nog zakens die aan het licht komen , waarbij men niet kan begrijpen dat zulke dingen gebeurd zijn en
misschien nog gebeuren .
Bv : de kinderen uit arme gezinnen die gecastreerd werden omdat de kerk verbood
onder Paus Clemens de zevende : dat vrouwen niet mee in het koor of in theaters mochten zingen .
Dit gedachtengoed door de paus bewerkt zeggende castratie is verboden : ...maar toegestaan ter ere van God .....?!
Hiermee plaatst deze persoon zich boven God , terwijl gelovigen toen !! misschien dachten : dat is een wonder van God :
een man die het Ave Maria zingt op een engelentoon .bv de man Allessandro Moreschi : de laatste castraat !
Pas in 1902 werd castratie verboden onder paus Leo de achtste .
-----------------------------------------------------------
Dan nog maar te zwijgen van wat er gebeurde met vooral jongetjes in weeshuizen , armenhuisjes enz....
Of getuigenissen van vrouwen die als kleine meisjes in een katholiek instantie werden gebracht door goedgetrouwe ouders maar
jarenlang de ergste dingen hebben meegemaakt en alleen de ontsnapten het na kunnen vertellen .
Dit allemaal in de 20 ste eeuw .
-----
Er is maar een Vader Een dat is de hemelse , er is maar Een Hogepriester en Een Tempel : XXX Jezus-Christus XXX
De duisternis doet zich voor als het Licht , maar misleid velen .
Broeder Gait schreef:
Één van mijn beste vrienden is ook katholiek en bezoekt iedere zondag of zaterdag als het kan een mis. Ik geloof dat de hoer van Babilon niet zo zeer een kerkverband is, maar het hoereren van het christelijke met het wereldse. Een element die je overal in kerken als gevaar ziet. Ik geloof dat de eerste christengemeentes daar al last van hadden. Dure kerkgebouwen werden al snel gebouwd en priesters werden aangesteld met dure gewaden en met hun eigen leerstellingen, die af weken van de eenvoud van de eerste gelovigen. Het evangelie van Jezus is vrij simpel en overzichtelijk. Het draait niet om rituelen in een kerk, maar om de liefde van God en de Genade van Jezus.

De antichrist lijkt mij eerder een president. De Paus heb ik mijn bedenkingen bij, maar hij is niet de antichrist.
Ik denk dat de RKK ook meer vrijheid zou hebben om kerk te zijn, als ze geen Pausen hadden. Dat wel. Iedere parochie zou dan de Heilige Geest als Bisschop moeten hebben. Dan groeit de kerk vanzelf weer.. Het zou ook niet meer zo afhankelijk zijn van de kerkgebouwen. Huiskamers om samen te komen zou de kerk ook goed doen.

Ja er zijn vele antichristenen .
Wat de kerk goed zou doen is geen celibaat , want vele homo , latijns gestudeerde theologen zijn zo geinflitreerd in de kerk .
De apostelen waren ook getrouwd .Veel evangelisten zijn getrouwd en brengen de boodschap van liefde over in wijsheid Gods .
Veel katholieke priesters geloven niet in het verhaal van Mozes : de splitsing van de zee , van Sara die op oudere leeftijd nog een zoon baarde enz......
Ik denk dat het tijd word dat de roomse katholieke kerk inziet dat ze zich boven de hemelse Vader :
wijsheid , liefde en richtlijnen stelt .
Als je bedenkt hoeveel procent er katholiek zijn en de kerk volgen , maar aan de andere kant de chaos die dat meebrengt in het rijke
westen .De scheidingen , de verwaarlozing van opvoeding van de kinderen de morele hulpkreten hier en daar .
Als hun leiderschap meer Godsgericht was , zou er meer zegeningen onder de mensen heersen en de liefde voor elkaar zegevieren .
De kerken lopen leeg omdat hun leiderschap ?? ............... vul zelf maar in .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018 23:46 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: do 24 nov 2011 23:23
Berichten: 67
Jimmy schreef:
Bedankt, ik ben Katholiek


Hallo Jimmy,

Geloof in God en Zijn Zoon Jezus is persoonlijk, dus niet aan een organisatie of stroming gebonden.
Wat ik heb geschreven is de waarheid, maak een studie van de RKK, hun rituelen en geboden dan zult U ondervinden dat zij halve waarheden verkondigen.
Hun leringen zijn heidens met enkele christelijke elementen zodat zij het christendom als staatsgodsdienst konden bombarderen.

Enkele punten om over na te denken.

Volgens de RKK is....

1 Maria is de koningin des hemels.
2 Jezus is de Heer van de kosmos
3 De Paus, Kardinalen en priesters hebben van de RKK autoriteit gekregen om zonden te vergeven
4 Zij verheerlijken in hun Latijnse liederen LUCUFER, de morgenster.
5 Hun rituelen zijn in basis.... terug te voeren naar de Egyptische zonneverering
6 kinderdoop, besprenkeling, is aanvaard voor Gd.

Neem dit niet persoonlijk, God heeft geen organisatie op aarde die bepaald wat anderen MOETEN geloven.
De RKK heeft dit altijd gedaan, Google naar concillie, zoek op en maak er een studie van....

Oprechte gelovigen worden door Gd zelf uitgekozen en worden door zijn geest geleid.
Gd bepaald, niet wij.
De geest van Gd onderwijst, leidt, organiseert, helpt, vergeeft, is liefde.
Daarom is Jezus onze tussenperoon en Hogepriester.

Lees openbaring 1 vers 13.... Johannes ziet Jezus in het heiligdom van de tempel die zich in de hemel bevindt.
In het allerheiligste staat de ark des verbonds, de ark was is ongeveer 500 voor christus verloren gegeaan.
Wel hij is niet verloren.... hij staat in de hemel.
Puntje 3 is hiermee toegelicht.

Vriendelijke groet,
amadeus

_________________
Gds geest is als de wind.
Je kunt het niet zien, maar je voelt het in heel je lichaam.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2018 17:19 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Lucifer betekend morgenster, ik ben die zever beu, als de paus over lucifer spreekt dan spreek hij over Jezus want Jezus word de Morgenster genoemd. Lucifer is enkel de Latijnse vertaling van het woord Morgenster. Doe mss zelf eerst eens wat onderzoek.


Openbaring 22:16 (SV1750)

Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster.

Van Jezus werd er ook geklaagt dat Hij durfde mensen te vergeven, ik ben blij dat u de Paus hetzelfde behandelt terwijl Jezus ons zegt om elkaar te vergeven. Zij doen enkel wat Jezus gezegd heeft en niet alleen de Paus zou dat moeten doen, als het een last is voor de mens, dan moet u hem vergeven. Zoals God ons vergeven heeft.$

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2018 17:33 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het ergste van al uw zever is dat ge nog tegen mij zegt om onderzoek te doen...
terwijl ge zelf een videotje doorgestuurd krijgt waarop de Paus het woord Lucifer zegt en in de beschrijving: Paus aanbid lucifer, de duivel!

Inplaats dan eens op te zoeken waarom de Paus dat zegt, neenee, het past in mijn beeld over het Katholieke waarbij de Paus de satan aanbid.
Yep dus dan ga ik tegen iedereen zeggen dat de Paus satan aanbid: hier is het videotje.
Wel ik heb het videotje al lange tijd geleden gezien, en in tegenstelling tot u ben ik gaan opzoeken, onderzoek doen dus, wat de Paus bedoelde. Iets dat u niet gedaan hebt anders had u niet zo dom geweest er een puntje van te maken.
Wel wat bleek, de Paus sprak in het Latijn over de Morgenster. Nu in de Bijbel word er zowel naar Jezus als satan naar Morgenster verwezen. Er word verwezen naar de morgenster die naar de aarde is geslingerd, maar Jezus noemt Zichzelf in Openbaringen ook de blinkende Morgenster.
De Paus heeft het dus over Jezus wanneer hij Lucifer aanhaalt in dat videotje dat je gezien hebt.
Denkt u nu echt dat alle Katholieke die daar zaten duivelaanbidders zijn? Nee die waren slimmer dan u en kennen de Latijnse taal en wisten dat de Paus het over Jezus had. Lijkt dat, ookal past het niet in u beeld, niet een beetje logischer mijn vriend?

Dit komt van wikipedia, ik zal de link erbij voegen zodat u alles kan lezen:
Lucifer is een Latijns woord dat letterlijk “lichtbrenger” betekent. In het Latijn duidt het meestal op de morgenster, terwijl het in het Nederlands vooral gebruikt wordt als aanduiding voor de duivel of, preciezer, de duivel voor zijn val.

In de Bijbel wordt de duivel nergens Lucifer genoemd. Dit gebruik van het woord “lucifer” is waarschijnlijk ontstaan door het samenvloeien van twee afzonderlijke mythen: de joodse mythe over gevallen engelen en de klassieke mythe over de morgenster. Een gangbare opvatting is dat de Bijbelse passage Jesaja 14:3–20, die over een zekere Babylonische koning gaat, in vers 12 aan de aldus ontstane mythe refereert. Deze passage is daarmee de belangrijkste grondslag geworden voor het gebruik van “Lucifer” als aanduiding voor de duivel.

In de Nederlandse Bijbelvertalingen komt het woord “lucifer” niet voor. In de Vulgaat komt het woord zesmaal voor en betekent dan “dageraad”,[1] “sterrenbeelden”[2] of “morgenster”.[3] In 2 Petrus 1:19 wordt met “lucifer” (morgenster) Jezus bedoeld.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lucifer_(religie)

Kan u even, aheum, wat onderzoek doen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2018 17:47 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
oohooh ze durven mensen vergeven, enkel God mag vergeven, hang Hem aan een paal!!!!
Wel God heeft 2000 jaar geleden al beslist om ons te vergeven, ge weet wel, toen Jezus stierf.
Ge gelooft in de genade voor uzelf maar andere kunt ge niet vergeven, waarom zout gij dan vergeven zijn?
Vergeven is aan God? Dat is waar, maar alle zonden worden vergeven dankzij Christus offer, wanneer een mens dus leed ondervind van zijn eigen zonden, die Jezus gedragen heeft tot aan het Kruis dan mag men die vergeven.
Want in werkelijkheid moeten wij elkaars lasten op ons nemen, inplaats van andere lasten op te leggen, dat wilt zeggen dat wij andere hun zonden moeten vergeven.
En die zever van: God beslist dat, ja dat is waar, God heeft 2000 jaar geleden al beslist ons allemaal te vergeven. Want er staat gescrheven dat ALLE zonden kunnen vergeven worden, behalve slecht spreken over de Heilige Geest.
Wel als alle zonden kunnen vergeven worden dankzij het offer van Christus, behalve die ene zonde, dan mogen priesters en de Paus andere vergeven van hun zonden tegenover God.
Daarmee vervullen zij de Wet van Christus die ons aanspoort om andere hun lasten te verlichten, zoals Jezus de lasten van andere verlichte. Misschien heeft u geen last van het gewicht van uw zonden, maar in het Katholieke begrijpt men dat dat op een mens kan wegen. DAAROM is de biecht vroeger ingeschaft, om de mensen van die last te bevrijden, en zo de Wet van Christus te vervullen:
Galaten 6:2 (SV1750)

Draagt elkanders lasten, en vervult alzo de wet van Christus.

DUs ja wij mogen andere zeker vergeven, want zij zijn vergeven, of gelooft ge misschien dat het Werk van CHristus enkel voor u geld. Ik ben zeveraars als u die halve dingen zeggen die nog geen eens halve waarheden zijn maar complete zever, grondig beu. En zeker al als ze nog eens tegen mij gaan zeggen van onderzoek te moeten doen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2018 17:53 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
In de Bijbel wordt de duivel nergens Lucifer genoemd. Dit gebruik van het woord “lucifer” is waarschijnlijk ontstaan door het samenvloeien van twee afzonderlijke mythen:


Je hebt helemaal gelijk, Jimmy. Nergens wordt de duivel Lucifer genoemd!

In de KJV komt Lucifer voor ("O Lucifer, son of the morning!"). Lucifer was een engel, de hoogste engel, hij was perfect, voordat hij viel. De duivel en Lucifer zijn inderdaad niet dezelfde personen. Lucifer is gevallen, daarna werd hij satan genoemd.

Wie was Lucifer? Wie is satan?

Wie was Lucifer eigenlijk? En wie is satan? Zijn deze twee dezelfde? Het antwoord lezen we in de Bijbel:

Ezechiël 28
Gij waart in Eden, Gods hof; alle kostelijk gesteente was uw deksel, sardisstenen, topazen en diamanten, turkooizen, sardonixstenen en jaspisstenen, saffieren, robijnen, en smaragden, en goud; het werk uwer trommelen en uwer pijpen was bij u; ten dage als gij geschapen werdt, waren zij bereid. Gij waart een gezalfde, overdekkende cherub; en Ik had u alzo gezet; gij waart op Gods heiligen berg; gij wandeldet in het midden der vurige stenen. Gij waart volkomen in uw wegen, van den dag af, dat gij geschapen zijt, totdat er ongerechtigheid in u gevonden is.

Lucifer was een gezalfde, overdekkende cherub. Een cherub is een engel, die betrokken is bij het aanbidden en prijzen van God, vermoedelijk het hoogste wezen dat ooit geschapen is. Het is duidelijk dat het hier niet over een mens gaat, maar over een geestelijk wezen, een (aarts?)engel (een gezalfde, overdekkende cherub).

Waar was Lucifer?

Uit Ezechiël 28 blijkt duidelijk: Gij waart in Eden, Gods hof

In Genesis 2 lezen we waar Eden was:

Ook had de HEERE God een hof geplant in Eden, tegen het oosten., hier was Lucifer dus. Het is duidelijk dat Lucifer dus niet voor de Schepping gevallen kon zijn, anders was hij niet in Eden, Gods hof!

En, omdat wij geloven in een letterlijke Schepping van zes dagen, is het duidelijk dat Lucifer een dikke zesduizend jaar geleden nog steeds de gezalfde, overdekkende cherub was. Lucifer was volkomen, ook dat lezen we in Ezechiël 28, tot het moment dat er ongerechtigheid in hem gevonden was. Dat was zijn val. Toen werd Lucifer de verleider, satan, ook dat maakt Ezechiël 28 ons duidelijk:

daarom zal Ik u ontheiligen van Gods berg, en zal u, gij overdekkende cherub! verdoen uit het midden der vurige stenen!

Lucifer viel dus na de Schepping, maar voor de zondeval, en werd zo de verleider, de leugenaar, de duivel, ofwel satan. In Lucifer werd ongerechtigheid aangetroffen, en die ongerechtigheid veroorzaakte zijn val. Lucifer was volmaakt geschapen, maar had ook een vrije wil. Lucifer nam een groot deel van de engelen mee in zijn val. Voor de engelen bestaat geen reddingsplan, voor de mens wel. Lucifer werd de duivel, na zijn val, ook wel satan genoemd. Hij was woest op God en verleidde en misleidde daarom de mens met zijn verschrikkelijke leugens.

In Eden, dus na de volledige Schepping, werden Adam en Eva verleid door de slang:

Genesis 3
Toen zeide de slang tot de vrouw: Gijlieden zult den dood niet sterven;

De slang loog, de slang was satan. De Bijbel bevestigt dit:

Openbaring 12
En de grote draak is geworpen, namelijk de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt, hij is, zeg ik, geworpen op de aarde; en zijn engelen zijn met hem geworpen.

Lucifer was een gezalfde cherub. Lucifer viel na de Schepping en was vanaf dat moment de duivel, satan. De duivel is de grote verleider en leugenaar. Het enige antwoord is Jezus Christus:

Lukas 4
En Jezus, antwoordende, zeide tot hem: Ga weg van Mij, satan, want er is geschreven: Gij zult den Heere, uw God, aanbidden, en Hem alleen dienen.

Wie "maakte" satan?

Sommigen denken of geloven dat God satan schiep. Immer, God heeft alle schepselen gemaakt. Inderdaad, God heeft satan geschapen, maar God heeft hem niet "gemaakt". Deze opmerking vraagt natuurlijk om nadere uitleg.

Waarschijnlijk is de overheersende gedachte en doctrine, dat God satan schiep. Maar in feite creëerde God Lucifer. Dat lezen we in Jesaja 14, waar de koning van Babylon genoemd wordt om satan te beschrijven:

Jesaja 14:12
Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraads; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken!

Deze tekst handelt over satan. Hier staat het woord ‘Morgenster’ (= Lucifer), waaruit blijkt dat God Lucifer geschapen heeft.

Ezechiël 28 laat zien dat Lucifer een goddelijke engel was. Hij was een heel machtige engel, de gezalfde cherub, die overdekte. God heeft hem zo geschapen heeft: een goddelijke engel met de naam Lucifer.

Sommigen geloven ook dat satan over een beschaving heeft geregeerd die bestond vóór de schepping van Adam. Finneas Dake is degene die dit in de 18e eeuw populair heeft gemaakt. In Dake’s Bijbelcommentaar staan daar uitgebreide aantekeningen van en velen hebben hun onderwijs daarop gebaseerd. Zij geloven dat tussen Genesis 1 vers 1, waarin God de hemelen en de aarde schiep en Genesis 1 vers 2, waar staat dat de aarde woest en leeg was, sprake was van een vernietigend oordeel van God over Lucifer en zijn koninkrijk en dat de aarde volkomen verwoest is. Dat vanaf Genesis 1 vers 2 gesproken wordt over de ‘her’ schepping, de schepping van de wereld die opnieuw plaatsvond. Degenen die dit geloven, zijn van mening dat dit de plek was waar satan in opstand kwam en dat demonen afkomstig zijn van deze vóór-adamitische beschaving en dat dit de oorsprong is van satan. Toen vervolgens Adam en Eva werden geschapen, werd satan toegelaten hier beneden op aarde, inclusief al zijn slechtheid en verderf. Men denkt dat God hem in de hof toeliet, zodat mensen een keus zouden hebben tussen goed en kwaad.

Zo zou het dus in zekere zin zijn. God die Zijn geschapen mens genomen heeft en in deze tuin geplaatst, waar dit woeste gemene kwaadaardige wezen aanwezig was, alleen maar om hen te beproeven en te zien hoe ze het er vanaf zouden brengen. Maar hoe vaak horen of lezen we de vraag: "als God een goede en liefdevolle God is, waarom Hij dan heeft toegestaan dat satan hier op aarde terecht kwam en Adam en Eva ging verleiden?" Het komt er eigenlijk op neer alsof je een klein kind in een tuin laat spelen, terwijl je weet dat daar een leeuw of een beer zit, die hem zomaar kan verscheuren en doden. Wij vinden zoiets onverantwoordelijk. In onze maatschappij halen wij kinderen weg bij ouders die hun kinderen niet beschermen, niet voor hen zorgen. Maar dan wèl beweren dat God satan in de hof van Eden losliet om Adam en Eva op de proef te stellen?

Hoe ging het dan wel? In de hof van Eden was satan nog steeds Lucifer. Hij was Gods "beste engel". Lucifer was daar niet om een verleiding te zijn voor Adam en Eva, maar juist om hen tot zegen te zijn!

Hebreeën 1:14
Allen dienende geesten, die uitgezonden worden ten dienste van hen, die het heil zullen beërven

Lucifer beging zijn overtreding pas in de hof van Eden

Engelen worden dus uitgezonden ten dienste van ons. God heeft Lucifer naar deze aarde gezonden, als een hemels wezen, om Adam en Eva een beschutting te zijn, om hen te dienen, ten dienste te zijn van hen die het heil zullen beërven. Hij was daar met een Goddelijke, hemelse opdracht, niet om Adam en Eva te verzoeken. Lucifer beging zijn overtreding in de hof van Eden.

Bijbelgedeelten die dit ondersteunen:

Ezechiël 28:11-12
Het woord des HEREN kwam tot mij: “Mensenkind, hef een klaaglied aan over de koning van Tyrus”

Dit is in eerste instantie gericht tot de koning van Tyrus, maar dit is hetzelfde principe als in Jesaja 14, waar in eerste instantie wordt gesproken tot de koning van Babylon en waar in vers 12 letterlijk wordt gezegd ‘Gij zijt de Morgenster (Lucifer)’ en dat laat zien dat hoewel er een fysiek persoon werd aangesproken, er in werkelijkheid gesproken werd tot de demonische macht die daarachter zat. Dat komt overeen met wat Jezus deed met Petrus in Matteüs 16, toen Hij Petrus aankeek, maar zei:

Ga weg, achter Mij, satan; gij zijt Mij een aanstoot, want gij zijt niet bedacht op de dingen Gods, maar op die der mensen

"Sprekend tot de koning van Tyrus," maar als je het verder leest maken enkele dingen het volkomen duidelijk dat dit niet echt spreekt tot de fysieke persoon, maar tot de demonische macht, satan zelf, die werkzaam was dóór deze koning van Tyrus. Dit spreekt dus over satan en dat wordt duidelijk door de dingen die er gezegd worden. Ezechiël 28:13-15
In Eden waart gij, Gods hof; allerhande edelgesteente overdekte u: rode jaspis, chrysoliet en prasem, turkoois, chrysopraas en nefriet, lazuursteen, hematiet en malachiet. Van goud was het werkstuk, waarin zij waren gevat en aan u vastgehecht; toen gij geschapen werd, waren zij gereed. Gij waart een beschuttende cherub met uitgespreide vleugels; Ik had u een plaats gegeven: gij waart op de heilige berg der goden, wandelend te midden van vlammende stenen. Onberispelijk waart gij in uw wandel, vanaf de dag dat gij geschapen werd, totdat er onrecht in u werd gevonden.

Dit beschrijft dus satan, en zegt heel expliciet – In de hof van Eden – en beschrijft hem nog steeds in zijn zondeloze, volmaakte staat! In plaats van dat God satan naar beneden stuurde en daar losliet om mensen (Adam en Eva) te verzoeken, geloof ik dat God Lucifer gezonden heeft, de gezalfde cherub, om dekking en bescherming te geven. Eén van de mooiste en beste engelen die Hij geschapen had, stuurde Hij naar beneden, naar de hof van Eden, om een dienaar te zijn voor de mensheid.

Satans overtreding, zijn rebellie tegen God, vond plaats in de hof van Eden, in Genesis 3, toen satan in de slang kroop en deze misbruikte om Eva te misleiden. Daar kreeg hij zowel Adam als Eva zover om van de verboden vrucht te eten. En dit is de logica hierachter. In Openbaring 12 lezen we dat de draak een derde van de sterren des hemels meesleepte naar de aarde. Velen leren dat satan een derde van de engelen nam en in opstand kwam tegen God. Satan zou nog niet eens hebben kunnen winnen als hij 100% van de engelen had mee kunnen slepen, laat staan als hij maar een derde van de engelen meekreeg! Hij was helemaal niet in staat om te winnen in een openlijk gevecht met God, waarin hij de positie van God rechtstreeks zou proberen aan te vallen. Wat hij in werkelijkheid deed, is het volgende. Lucifer zag, terwijl hij op aarde was om Adam en Eva te dienen, dat zij iets hadden dat hij niet had. Lucifers macht en autoriteit waren voorwaardelijk. Er is geen enkele reden te denken dat engelen op dezelfde wijze geschapen zijn als mensen. Toen de mens geschapen werd, kreeg hij onvoorwaardelijk gezag over de aarde:

Genesis 1:26-28
En God zei: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen. En God zegende hen en God zei tot hen: Wees vruchtbaar en word talrijk; vervul de aarde en onderwerp haar, heers over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt.

Ofwel, toen God de mens schiep, gaf Hij hem heerschappij, macht over de aarde, en daar wordt hier totaal geen beperking of voorwaarde aan verbonden. Dus als God zegt dat jij heerschappij, gezag, autoriteit hebt; dan doe jij het, moet jij onderwerpen, want het staat allemaal onder jouw heerschappij! God heeft nooit de bedoeling gehad dat de mens dat gezag en die autoriteit zou gebruiken op de manier als wij dat gedaan hebben, door het aan satan over te dragen. Máár, omwille van Gods eigen integriteit, kán Hij niet liegen. Hij zal nooit, zoals wij vaak doen, zeggen: "Sorry, fout, zo heb ik het niet bedoeld. Je bent niet in staat het goed te doen, dus jij mag niet langer over de aarde heersen." God kan niet veranderen. God geeft de mens de heerschappij! In de hof van Eden, toen Hij dat instelde, verbond Hij daar geen enkele voorwaarde, geen enkele beperking aan. Lucifer zag op dat moment dat de macht en het gezag waar hij de beschikking over had, gedelegeerd gezag was (afgeleid gezag) en dat wanneer hij God ongehoorzaam zou worden, zijn macht ogenblikkelijk weggenomen zou worden. Hij had niet eens de mogelijkheid om de macht die hij had te gebruiken tegen God. Er was totaal geen mogelijkheid dat satan rechtstreeks in opstand zou kunnen komen tegen God. Maar nu zag hij opeens geschapen wezens, Adam en Eva, die onvoorwaardelijk gezag en macht hadden.

Wat satan deed was het volgende. Hij zag dat Adam en Eva gezag over de aarde ontvangen hadden om er zonder enige beperking over te heersen. Tot op zekere hoogte maakte God Adam en Eva tot god over deze wereld:

Psalm 82:6
U bent goden, zonen van de Allerhoogste, allemaal.

Als je dit in de context beziet, spreekt dit over hoe God de mensen gemaakt had en heeft Hij tegen de mensen gezegd: ‘Jullie zijn goden.’ Niet met een hoofdletter G, niet in de zin van Goddelijk wezen, maar wij zijn geschapen in het beeld en de gelijkenis van God en ons is zoveel macht en gezag over de aarde gegeven, dat het aan ons is, om te regeren. En zo zijn we op een bepaalde manier god over deze aarde.

Psalm 115:16
De hemel is de hemel van de HERE, maar de aarde heeft Hij de mensenkinderen gegeven.

Hier lezen we dus dat God de aarde aan de mensheid heeft gegeven. Hij gaf ons letterlijk het gezag om te heersen over deze aarde. God is de schepper, maar Hij gaf ons de macht en autoriteit over deze aarde, zonder enige beperking, zonder grenzen.

In Jesaja 14 lezen we dat Lucifer jaloers was op God:

Ik zal als de allerhoogste God zijn, ik zal mijn troon vestigen boven de sterren des hemels, ik zal op de berg van het noorden zitten, ik zal …

Lucifer begeerde dus de plaats in te nemen die God bezat, maar dat was onmogelijk met de macht waarmee hij geschapen was. Als hij in opstand was gekomen zou dat gezag onmiddellijk zijn ingetrokken en zou hij vernietigd zijn. Maar Lucifer zag dat God aan de mensen iets gegeven had dat nooit aan engelen gegeven was. En dat was een onvoorwaardelijk gezag, zonder beperkingen. En, daarom had (inmiddels) satan in de gaten dat als hij erin zou slagen Adam en Eva te verleiden om zich aan hem over te geven en zodoende te rebelleren tegen Gods instructies, hij hen zover kon krijgen dat ze niet Gods- maar zijn instructies zouden opvolgen.

God had, om Zijn integriteit te bewaren en om achter Zijn Woord te blijven staan, Adam en Eva, onvoorwaardelijke en onbeperkte autoriteit gegeven over de aarde. En als zij ervoor kozen om die over te geven aan Lucifer - wat technisch gezien hun goed recht was om te doen - zou God onrechtvaardig zijn geweest als Hij had ingegrepen en iedereen had uitgeroeid. Als oordeel had Hij dat kunnen doen en had Hij er ook alle recht toe. Op die wijze heeft satan Adam en Eva in gijzeling genomen. Hij gokte op het feit dat God niet zou komen om de schepping die Hij gemaakt had weg te vagen.

God kwam iedere dag met Adam en Eva samen in de koelte van de avond (Genesis 3:8). Satan zag dat God zoveel van Adam en Eva hield, dat hij ervan uit ging dat God de gijzelaar niet zou doden. In zekere zin heeft hij vanaf die tijd Adam en Eva als schild gebruikt. Satan verschuilde zich achter hen en zei: ‘God, ze hebben mij deze autoriteit gegeven. Het was hun eigen keuze, ik heb ze niet gedwongen.’ Satan dwong Eva niet! Hij kwam met sluw bedrog! Adam en Eva gaven zich uit eigen vrije wil aan hem over. Dit is de overtreding die plaatsvond in de hof van Eden. Daarbij gebruikte hij Adam en Eva als gijzelaar. Hij zei: ‘God, als je mij iets wilt aandoen, moet je eerst Adam en Eva vernietigen, ze hebben het uit eigen vrije wil gedaan.’

Vanwege Gods grote liefde voor de mensheid liet God het toe dat satan de god van deze wereld werd. In plaats van hem uit te roeien en helemaal van voren af aan te beginnen liet God toe, wat wij deden. De mens heeft satan "gemaakt". Van oorsprong was het de bedoeling dat wij als god over deze wereld zouden heersen. Wij waren de absolute heersers en beheersers van deze wereld, en de mensheid gaf haar heerschappij en autoriteit aan Lucifer. God schiep Lucifer, satan "ontstond" nadat in Lucifer ongerechtigheid gevonden werd.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2018 18:00 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
... Lucifer is Latijn voor Morgenster: Jezus is de Morgenster Dirk...
Dus als de Paus een mis in het Latijn opvoert en over Lucifer spreekt dan spreekt hij over de Morgenster, Jezus... Mensen lief toch...
Welke idioot heeft het woord Lucifer eigenlijk aan satan toegeschreven, natuurlijk is er nu maar verwarring. Tis te begrijpen. Wat een idioot die zegt dat Lucifer satan is want Lucifer is Latijn voor morgenster en Jezus is de morgenster...

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2018 18:08 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Waarom worden er missen in het latijn gegeven ?
Ik heb nooit latijn gevolgd en moet dat ook niet kunnen denk ik om Gods Woord te horen ?
Dus ja , waar is dat allemaal goed voor : dat latijn !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2018 18:11 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
...

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.