Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 14:07

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Aanvaard elkaar.
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017 10:15 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Handelingen 5 38Daarom raad ik u aan u niet met deze mannen te bemoeien. Laat hen met rust. Want als hun ideeën en activiteiten mensenwerk zijn, komt er vanzelf een einde aan. 39Maar als ze van God komen, zult u er niets tegen kunnen beginnen. Dan loopt u gevaar tegen God Zelf te strijden.’

Hoevaak zien wij andere groepen die iets anders verkondigen dan wij? Hoevaak ziet een getuige van Jehova een dienaar van de sabbat? Hoe vaak ziet een man van het geloof een man van de volwassene doop? Hoevaak zien andere andere? Wanneer zij elkaar zien dan beslissen zij om elkaar te bekeren en in werkelijkheid bekeert er niemand maar zet ieder zijn eigen gedachten door. Er word gediscusieerd over en weer maar het is alsof een bal gevangen zit tussen twee muren. Hij kaats telkens van de ene muur naar de andere. Maar niemand leert uit zulke discussie en de muren blijven intact. Wij zouden eens moeten leren want deze wijze pharizeeer hier zie in deze vers. Ja hij was een farizeeer, maar deze boodschap van hem heeft een zekere wijsheid. Hoevaak zeggen wij van andere dat ze dwaalleer brengen, mensen, ik was en ben soms nog altijd, de ergste van allemaal. Ik ben de ergste van allemaal in alles lijkt het me soms wel. Als wij deze verzen in ons hart nemen dan zal ons beeld van elkaar veranderen. Wij hoeven elkaar niet meer te veroordelen of bekeren dan. Mensen, als u een andere groep ziet die iets anders verkondigt, laat ze dan doen. Want wie weet komt het wel van God en dan strijd u tegen God zelve. En als het mensenwerk is, zoals u vermoed, dan zal het wel eindigen. Laat daarom ieder zijn werk doen. Ookal vermoed u dat er misleiding in het spel is, ookal denkt u zelf juist te zijn en dat de andere verkeerd is. Als dat zo is, dan komt aan zijn werk uiteindelijk toch wel een einde. Maar als het niet zo is, dan loopt u het gevaar tegen God zelve te strijden. U kan praten met elkaar en de meningen delen, dat kan zeker maar behandel elkaar op een respectvolle manier. Dat moet ik ook nog leren soms. Het is wijs omdat te doen, want als de andere de Heilige Geest heeft en we zetten hem neer als satan, omdat zijn inzichten niet dezelfde zijn als de onze, lopen wij ook het gevaar de Heilige Geest te beledigen. Daarom is het goed, zelfs als wij zeker zijn van misleiding te zien, respectvol en vriendelijk te blijven, opdat als wij zelf misleid zijn, wij niet de onvergeefbare zonde tegemoet gaan. Wij zouden elkaar eens dringend moeten beginnen aanvaardden. Jezus heeft ons ook aanvaard, als Jezus zoals ons was, dan zouden enkel de Joden (zijn groepje) gered worden, maar Jezus heeft ook ons aanvaard en zich gericht tot alle volken van de aarde. Leer daarom elkaar aanvaardden, ook al vind u dat een ander dwaalleer brengt. Als dat zo is, dan zal daar wel vanzelf een einde aankomen. Ik moet dit zelf ook nog leren, te vaak denk ik juist te zijn en kom ik in conflict met anderen. Vaak komt daar ruzie van. Daarom zijn deze woorden, al zijn ze van een farizeeer, wijze worden:

Handelingen 5 38Daarom raad ik u aan u niet met deze mannen te bemoeien. Laat hen met rust. Want als hun ideeën en activiteiten mensenwerk zijn, komt er vanzelf een einde aan. 39Maar als ze van God komen, zult u er niets tegen kunnen beginnen. Dan loopt u gevaar tegen God Zelf te strijden.’

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.