Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 25 apr 2024 00:35

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2017 14:28 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag allemaal,

Er is momenteel weer iets gaande in de seculiere wereld en in de christen-wereld en dat gaat over de vraag of Jeruzalem de "hoofdstad" is of zal mogen zijn, of juist niet, van de seculiere staat Israël in het Midden-Oosten. Hierover heb ik bepaalde gedachten geuit op CIP over dit onderwerp. Ik plaats ze ook hier, zodat we er eventueel een discussie over kunnen starten.

Groetjes,
Elle

In Hebr. 11:10 staat dat Abraham de stad met fundamenten verwachtte, de stad waarvan God de ontwerper en bouwmeester is. In Gal. 4:26 staat dat deze moederstad bestaat en deze stad wordt zowel in Hebr. 12:22 als in de Openbaring aan Johannes genoemd (Openb. 3:12-13; 21:9 - 22:5). Hebr. 12:22 e.v. zegt m.i. dat de stad waar de in Jezus als zijnde de Christus/Gezalfde van God gelovende Hebreeën tot genaderd zijn, het van de hemel/van God afkomstige Jeruzalem is, waarvan de inwoners in de hemel in het boek des levens van de grondlegging van de mensenwereld af, zijn en worden ingeschreven.

Ook aan degenen die bij deze Hebreeuwse christelijke gelovigen zijn gevoegd (de gelovigen in Christus vanuit de overige volken, Efeze 2:11-22), is deze van God afkomstige stad de moederstad. Dat Jeruzalem als hoofdstad van de seculiere staat Israël geclaimd wordt door zowel in de Wet als tot de vrijheid geroepen gelovige Israëlieten, als door Palestijnse gelovigen in Mohammed, is voor HEN een probleem, echter niet voor God. God heeft een ander, een nieuw, een van de hemel/van God afkomstige oplossing gegeven.

Dat is niet een stad die met letterlijke stenen en met beton en ijzerwerk is en wordt gebouwd, en waarvan letterlijke rotsachtige grond het fundament is. Het is een stad bestaande uit ware gelovigen van alle tijden, ook van de voor-christelijke tijden. Het is het volk van God bestaande uit het zaad van Abraham, de vader van alle ware gelovigen, die IN Christus zijn, gelovigen die het eigendom zijn van God en Christus en door het Zaad van Abraham, door het geloof in Christus, mede-erfgenamen zijn van de vervulling van de belofte aan Abraham (Gal. 3:26-29). Zij verwachten een van de hemel afkomstig vaderland, een beter vaderland. Daarom schaamt God zich niet voor dat soort gelovigen om hun God te heten/te worden genoemd, want Hij had hun al een stad bereid .......... (Hebr. 11:16 en context).

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2017 16:11 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: do 24 nov 2011 23:23
Berichten: 67
Elle schreef:
Dag allemaal,

Er is momenteel weer iets gaande in de seculiere wereld en in de christen-wereld en dat gaat over de vraag of Jeruzalem de "hoofdstad" is of zal mogen zijn, of juist niet, van de seculiere staat Israël in het Midden-Oosten. Hierover heb ik bepaalde gedachten geuit op CIP over dit onderwerp. Ik plaats ze ook hier, zodat we er eventueel een discussie over kunnen starten.

Groetjes,
Elle

In Hebr. 11:10 staat dat Abraham de stad met fundamenten verwachtte, de stad waarvan God de ontwerper en bouwmeester is. In Gal. 4:26 staat dat deze moederstad bestaat en deze stad wordt zowel in Hebr. 12:22 als in de Openbaring aan Johannes genoemd (Openb. 3:12-13; 21:9 - 22:5). Hebr. 12:22 e.v. zegt m.i. dat de stad waar de in Jezus als zijnde de Christus/Gezalfde van God gelovende Hebreeën tot genaderd zijn, het van de hemel/van God afkomstige Jeruzalem is, waarvan de inwoners in de hemel in het boek des levens van de grondlegging van de mensenwereld af, zijn en worden ingeschreven.

Ook aan degenen die bij deze Hebreeuwse christelijke gelovigen zijn gevoegd (de gelovigen in Christus vanuit de overige volken, Efeze 2:11-22), is deze van God afkomstige stad de moederstad. Dat Jeruzalem als hoofdstad van de seculiere staat Israël geclaimd wordt door zowel in de Wet als tot de vrijheid geroepen gelovige Israëlieten, als door Palestijnse gelovigen in Mohammed, is voor HEN een probleem, echter niet voor God. God heeft een ander, een nieuw, een van de hemel/van God afkomstige oplossing gegeven.

Dat is niet een stad die met letterlijke stenen en met beton en ijzerwerk is en wordt gebouwd, en waarvan letterlijke rotsachtige grond het fundament is. Het is een stad bestaande uit ware gelovigen van alle tijden, ook van de voor-christelijke tijden. Het is het volk van God bestaande uit het zaad van Abraham, de vader van alle ware gelovigen, die IN Christus zijn, gelovigen die het eigendom zijn van God en Christus en door het Zaad van Abraham, door het geloof in Christus, mede-erfgenamen zijn van de vervulling van de belofte aan Abraham (Gal. 3:26-29). Zij verwachten een van de hemel afkomstig vaderland, een beter vaderland. Daarom schaamt God zich niet voor dat soort gelovigen om hun God te heten/te worden genoemd, want Hij had hun al een stad bereid .......... (Hebr. 11:16 en context).


Dag Elle,

Volgens de vergelijking van Hagar en Sara in Galaten is het tegenwoordige Jeruzalem -- Hagar --in slavernij.
Het Jeruzalem dat vrij is, is het Jeruzalem dat boven is of het hemelse Jeruzalem naar het nieuwe geestelijke verbond.

Dit kan verschillende betekenissen hebben.

Het tegenwoordige Jeruzalem als hoofdstad heeft enkel betekenis voor de wetteloze man die plaats zal nemen in de herbouwde tempel waar men nu al voorbereidingen voor getroffen heeft.

http://messianieuws.nl/zal-derde-tempel ... wd-deel-1/

Deze wetteloze zal zich als Gd voor doen op de zogenaamde troon van Gd. 2 thess. 2:4

https://herzienestatenvertaling.nl/teks ... icenzen/2/

Ik geloof niet dat de huidige staat Israel, Jeruzalem als hoofdstad en de herbouw van de tempel van de hand van Gd komt.

5 Herinnert u zich niet dat ik u deze dingen zei, toen ik nog bij u was?
6 En u weet wat hem nu weerhoudt, opdat hij op zijn eigen tijd geopenbaard wordt.
7 Want het geheimenis van de wetteloosheid is al werkzaam. Alleen is er iemand die hem nu weerhoudt, totdat hij uit het midden verdwenen is.
8 En dan zal de wetteloze geopenbaard worden. De Heere zal hem verteren door de Geest van Zijn mond en hem tenietdoen door de verschijning bij Zijn komst;
9 hem, wiens komst overeenkomstig de werking van de satan is, met allerlei kracht, tekenen en wonderen van de leugen,
10 en met allerlei misleiding van de ongerechtigheid in hen die verloren gaan, omdat zij de liefde voor de waarheid niet aangenomen hebben om zalig te worden.
11 En daarom zal God hun een krachtige dwaling zenden, zodat zij de leugen geloven,
12 opdat zij allen veroordeeld worden die de waarheid niet geloofd hebben, maar een behagen hebben gehad in de ongerechtigheid.


Gr, amadeus

_________________
Gds geest is als de wind.
Je kunt het niet zien, maar je voelt het in heel je lichaam.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2017 20:33 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Amadeus en allen,

Persoonlijk geloof ik dat Sara het beeld is van het Abrahamitisch verbond en niet van het Nieuwe verbond, en Hagar inderdaad van het wetsverbond. De uitleg door Paulus van Jesaja 54:1 in Gal. 4:27 (21-31) is op een allegorische manier zoals hij zelf zegt in Gal. 4:24 (NBG-1951 "een diepere zin"). In Hebr. 11:8-16 wordt net als in Gal. 4 over een stad gesproken, naast het Jeruzalem wat met haar kinderen in slaverij is (vers 25) , het nieuwe, van de hemel afkomstige Jeruzalem, de moederstad (Gal. 4:26; Hebr. 11:10 en 16). Abraham heeft nooit onder de Wet gestaan en was dus vrij, vandaar dat ik in Sara het Abrahamitisch verbond zie. De gelovigen onder het Nieuwe verbond, zowel gelovigen uit Israël als uit de volken waren eerst slaven en werden bij geloof in Christus, het belangrijkste Zaad van Abraham (Gal. 3:16), vrij van de gevolgen van het niet houden van de Wet terwijl men onder de Wet was, en vrij van de zonden zonder Wet, waarbij het geweten de wet was volgens Rom. 2:14-16.
===================================================
Wat "de mens der wetteloosheid"/"de zoon des verderfs" betreft uit 2 Thess. 2, deze openbaart zich naar wat ik in 2 Thess. 2 lees, vóórdat Christus' dag/de komst van Jezus aanbreekt. Ook de afval van het geloof is vóór de komst van Jezus.

Ik zie daardoor meer dat de tempel in Thess. genoemd, niet een letterlijke tempel is, noch dat het de tempel is die in Ezechiël wordt genoemd.
In 2 Thess. gaat het over afval van het christelijke geloof, waardoor het lijkt dat er, zoals ook al door Paulus o.a. in Hand. 20:29-30 is voorzegd, dat dit in de geestelijke tempel, de christelijke gemeente plaatsvind. Paulus noemt op verschillende plaatsen in zijn brieven de christelijke gemeente een tempel (1 Kor. 3:16; 2 Kor. 6:16), of het huis Gods (1 Tim. 3:15; Hebr. 3:1-6; 1 Pet. 2:4-5). We zien deze afval al in de 1e eeuw beginnen te voorschijn te komen en het gaat daarna steeds verder tot op heden. De anti-christ gelovigen die zich uit de christelijke gemeente terugtrokken en toch ook weer probeerden om hun valse leer over de Christus bij de christelijke gemeenten binnen te brengen, werden misleiders genoemd in 1 Joh. 2:18-27; 4:1-6 en 2 Joh. :7-11.

Jezus zal het geheel aan afvalligen wegdoen bij zijn komst ten oordeel waarbij alle levenden en alle doden worden beoordeeld of ze waardig zijn voor het eeuwige leven of voor de eeuwige dood.
Bij het oordeel op de dag der wederkomst, door Jezus ook de oogst genoemd, is er voor ieder een definitieve beslissing (Mat. 13:24-30 met de uitleg in 36-43), Ook is in Mat. 13:47-50 nog een oogst van vissen die worden uitgezocht, waarna de ondeugdelijke vis wordt weggeworpen, niet geschikt voor enig ander gebruik. Dit impliceert dat er zowel voor de ongelovigen uit Israël als de ongelovigen uit de volken niet meer nog een kans is.

Sommigen zeggen dat het niet eerlijk van Jezus zou zijn om niet nog een kans te geven aan degenen die het evangelie niet gehoord hebben. Maar als ik Paulus lees in Rom. 1:18-23 (het getuigenis van het boek der natuur over de eeuwige kracht en goddelijkheid van God) en 2:14-16 (dat het geweten geldt als een wet) dan is niemand te verontschuldigen. Ieder kan op de één of andere manier weten dat er een Schepper is. Een tweede kans is kennelijk uitgesloten, ook als men de gelijkenissen van Jezus over de oogst en het sleepnet in ogenschouw neemt, naast wat Jezus in Mat. 25:31-46 zegt over het liefde in allerlei opzichten betonen aan de medemens die een broeder in natuurlijke zin is van de Zoon des mensen, Jezus de Christus. Daarom is kennelijk ook het oordeel een individuele zaak, waarbij we in gedachten moeten houden dat de gelovigen met Christus als Rechter op de één of andere manier de ongelovigen oordelen, zoals blijkt uit Hebr. 11:7; Lukas 11:31-32; Mat. 19:28; Lukas 22:28-30; 1 Kor. 6:2-3; Openb. 2:26-27; 3:21.

De verschillende profetieën in het OT waren steeds voorwaardelijk, d.w.z. dat ze slechts zouden worden vervuld aan de gehele natie Israël als de gehele natie Israël zich aan het verbond hield. Dat is min of meer nooit het geval geweest, en daarom zegt Paulus ook in Rom. 9:1-8 dat de profetieën slechts worden vervuld aan degenen die kinderen van de belofte aan Abraham waren en aan zijn zaad, daar niet allen die "van Israël" afstammen, ook werkelijk Israël en kinderen van de belofte zijn! Daarnaast zegt Paulus in Rom. 11 vanaf vers 1 dat Israël niet verstoten is. In het licht van Rom. 9:1-8 betekent dit, dat slechts de ware Israëliet degene is die het innerlijk is, en niet door het uiterlijke b.v. de besnijdenis van het vlees, maar de besnijdenis van het hart naar de Geest en niet naar de letter, de wet en het wethouden op een wettische manier (Rom. 2:25-29).

Zo zegt Paulus in Rom. 11:5-7, maar ook de context, dat er in Paulus' tijd slechts een overblijfsel van Israël was die de beloften ontving, omdat ze hadden geluisterd en geloof hadden gesteld in de Verlosser die in de 1e eeuw "uit Sion" kwam als vervulling van Jesaja 59:20 en hun zonden door het instellen van het nieuwe verbond door Jezus als middelaar tussen Israël en Juda, maar ook tussen gelovigen in Christus uit de volken (Jer. 31:33-34; 2 Kor. 3) en door Paulus worden aangehaald in Rom. 11:11-36, waarin hij ook zegt dat naast een gelovige van de wilde olijfboom ook de tot geloof in Jezus als de Christus en als de door God gegeven verlosser aan te nemen Israëliet, terug geënt kon worden op de saprijke gekweekte olijfboom, het Abrahamitisch verbond. Hierbij kunnen we ook nog b.v. Johannes 1:11-13 als bewijs daarvoor aannemen, zo men wil.

ALS er al vóór de wederkomst van Jezus een nieuwe tempel door bepaalde groepen Israëlieten, mede gesponsord door bepaalde christelijke groepen, wordt gebouwd op de tempelberg, dan moet er nog heel wat bloed vloeien en oorlog gevoerd worden (want de Islam laat de tempelbouw niet toe), dan heeft dat inderdaad niets met God te maken, maar meer met het zelf willen vervullen van de profetie van Ezechiël wat een tempel betreft. Deze groepen weten niet of vergeten kennelijk dat het "Lichaam van Jezus" de tempel geworden is in de 1e eeuw (Joh. 2:19-21 en context) en dat de christelijke gemeente ook het Lichaam van Christus wordt genoemd (Efeze 4:11-16). Ze erkennen kennelijk ook niet dat er al sinds de 1e eeuw een koninkrijk met Jezus als koning is (Kol. 1:13-14), Jezus die regeert te midden van zijn vijanden als vervulling van Ps. 110 en uiteengezet en geciteerd door Paulus o.a. in 1 Kor. 15:23-28 en 50-58, een koninklijk priesterschap, een heilige natie, een volk Gode ten eigendom is (1 Pet. 2:4-10) , en dat na de scheiding van de schapen en de bokken de schapen het koninkrijk ontvangen/beërven wat sedert de grondlegging der mensenwereld al voor hen was bereid (Mat. 25:34 en context), als vervulling van de beloften aan Abraham en aan zijn zaad, de landbelofte dus die naast in Genesis 12 en 17, ook in Ps. 37:9-11 NBG-1951 en Mat. 5:5 wordt genoemd.

In feite is de grote schare geredden in Op. 7 het resultaat van het reddingswerk van het begin tot het eind der geschiedenis, met daarin gelovigen zoals die van Hebr. 11 en alle latere ware gelovigen, dus ook de zogenoemde 144.000 gelovigen uit Israël vanaf de 1e komst van Jezus die geloof in Jezus hebben gesteld, een symbolisch getal wat de volheid van Israël onder het nieuwe verbond aanduidt, en eerstelingen worden genoemd (Openb. 14:4; Jak. 1:1 vergeleken met 18). Na Israël werd het geloof aan de Samaritanen en aan de overige volken gepredikt tot aan nu toe. Allen van deze geredden staan in het boek des levens en zijn Abrahams zaad en delen in de vervulling van de beloften aan Abraham en beërven de nieuwe schepping.

Het is nog een heel stuk geworden a108.gif .

Voor wat het waard is.

Ik ben mij er van bewust dat er mensen kunnen zijn op dit forum die het heel anders bekijken en eventueel hun wenkbrauwen optrekken over zoveel onbenul van mijn kant a102.gif .
Maar goed, dat zien we dan wel als het zover komt.

Groet,
Elle

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017 22:28 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: do 24 nov 2011 23:23
Berichten: 67
Elle schreef:
Dag Amadeus en allen,

Persoonlijk geloof ik dat Sara het beeld is van het Abrahamitisch verbond en niet van het Nieuwe verbond, en Hagar inderdaad van het wetsverbond. De uitleg door Paulus van Jesaja 54:1 in Gal. 4:27 (21-31) is op een allegorische manier zoals hij zelf zegt in Gal. 4:24 (NBG-1951 "een diepere zin"). In Hebr. 11:8-16 wordt net als in Gal. 4 over een stad gesproken, naast het Jeruzalem wat met haar kinderen in slaverij is (vers 25) , het nieuwe, van de hemel afkomstige Jeruzalem, de moederstad (Gal. 4:26; Hebr. 11:10 en 16). Abraham heeft nooit onder de Wet gestaan en was dus vrij, vandaar dat ik in Sara het Abrahamitisch verbond zie. De gelovigen onder het Nieuwe verbond, zowel gelovigen uit Israël als uit de volken waren eerst slaven en werden bij geloof in Christus, het belangrijkste Zaad van Abraham (Gal. 3:16), vrij van de gevolgen van het niet houden van de Wet terwijl men onder de Wet was, en vrij van de zonden zonder Wet, waarbij het geweten de wet was volgens Rom. 2:14-16.
===================================================
Wat "de mens der wetteloosheid"/"de zoon des verderfs" betreft uit 2 Thess. 2, deze openbaart zich naar wat ik in 2 Thess. 2 lees, vóórdat Christus' dag/de komst van Jezus aanbreekt. Ook de afval van het geloof is vóór de komst van Jezus.

Ik zie daardoor meer dat de tempel in Thess. genoemd, niet een letterlijke tempel is, noch dat het de tempel is die in Ezechiël wordt genoemd.
In 2 Thess. gaat het over afval van het christelijke geloof, waardoor het lijkt dat er, zoals ook al door Paulus o.a. in Hand. 20:29-30 is voorzegd, dat dit in de geestelijke tempel, de christelijke gemeente plaatsvind. Paulus noemt op verschillende plaatsen in zijn brieven de christelijke gemeente een tempel (1 Kor. 3:16; 2 Kor. 6:16), of het huis Gods (1 Tim. 3:15; Hebr. 3:1-6; 1 Pet. 2:4-5). We zien deze afval al in de 1e eeuw beginnen te voorschijn te komen en het gaat daarna steeds verder tot op heden. De anti-christ gelovigen die zich uit de christelijke gemeente terugtrokken en toch ook weer probeerden om hun valse leer over de Christus bij de christelijke gemeenten binnen te brengen, werden misleiders genoemd in 1 Joh. 2:18-27; 4:1-6 en 2 Joh. :7-11.

Jezus zal het geheel aan afvalligen wegdoen bij zijn komst ten oordeel waarbij alle levenden en alle doden worden beoordeeld of ze waardig zijn voor het eeuwige leven of voor de eeuwige dood.
Bij het oordeel op de dag der wederkomst, door Jezus ook de oogst genoemd, is er voor ieder een definitieve beslissing (Mat. 13:24-30 met de uitleg in 36-43), Ook is in Mat. 13:47-50 nog een oogst van vissen die worden uitgezocht, waarna de ondeugdelijke vis wordt weggeworpen, niet geschikt voor enig ander gebruik. Dit impliceert dat er zowel voor de ongelovigen uit Israël als de ongelovigen uit de volken niet meer nog een kans is.

Sommigen zeggen dat het niet eerlijk van Jezus zou zijn om niet nog een kans te geven aan degenen die het evangelie niet gehoord hebben. Maar als ik Paulus lees in Rom. 1:18-23 (het getuigenis van het boek der natuur over de eeuwige kracht en goddelijkheid van God) en 2:14-16 (dat het geweten geldt als een wet) dan is niemand te verontschuldigen. Ieder kan op de één of andere manier weten dat er een Schepper is. Een tweede kans is kennelijk uitgesloten, ook als men de gelijkenissen van Jezus over de oogst en het sleepnet in ogenschouw neemt, naast wat Jezus in Mat. 25:31-46 zegt over het liefde in allerlei opzichten betonen aan de medemens die een broeder in natuurlijke zin is van de Zoon des mensen, Jezus de Christus. Daarom is kennelijk ook het oordeel een individuele zaak, waarbij we in gedachten moeten houden dat de gelovigen met Christus als Rechter op de één of andere manier de ongelovigen oordelen, zoals blijkt uit Hebr. 11:7; Lukas 11:31-32; Mat. 19:28; Lukas 22:28-30; 1 Kor. 6:2-3; Openb. 2:26-27; 3:21.

De verschillende profetieën in het OT waren steeds voorwaardelijk, d.w.z. dat ze slechts zouden worden vervuld aan de gehele natie Israël als de gehele natie Israël zich aan het verbond hield. Dat is min of meer nooit het geval geweest, en daarom zegt Paulus ook in Rom. 9:1-8 dat de profetieën slechts worden vervuld aan degenen die kinderen van de belofte aan Abraham waren en aan zijn zaad, daar niet allen die "van Israël" afstammen, ook werkelijk Israël en kinderen van de belofte zijn! Daarnaast zegt Paulus in Rom. 11 vanaf vers 1 dat Israël niet verstoten is. In het licht van Rom. 9:1-8 betekent dit, dat slechts de ware Israëliet degene is die het innerlijk is, en niet door het uiterlijke b.v. de besnijdenis van het vlees, maar de besnijdenis van het hart naar de Geest en niet naar de letter, de wet en het wethouden op een wettische manier (Rom. 2:25-29).

Zo zegt Paulus in Rom. 11:5-7, maar ook de context, dat er in Paulus' tijd slechts een overblijfsel van Israël was die de beloften ontving, omdat ze hadden geluisterd en geloof hadden gesteld in de Verlosser die in de 1e eeuw "uit Sion" kwam als vervulling van Jesaja 59:20 en hun zonden door het instellen van het nieuwe verbond door Jezus als middelaar tussen Israël en Juda, maar ook tussen gelovigen in Christus uit de volken (Jer. 31:33-34; 2 Kor. 3) en door Paulus worden aangehaald in Rom. 11:11-36, waarin hij ook zegt dat naast een gelovige van de wilde olijfboom ook de tot geloof in Jezus als de Christus en als de door God gegeven verlosser aan te nemen Israëliet, terug geënt kon worden op de saprijke gekweekte olijfboom, het Abrahamitisch verbond. Hierbij kunnen we ook nog b.v. Johannes 1:11-13 als bewijs daarvoor aannemen, zo men wil.

ALS er al vóór de wederkomst van Jezus een nieuwe tempel door bepaalde groepen Israëlieten, mede gesponsord door bepaalde christelijke groepen, wordt gebouwd op de tempelberg, dan moet er nog heel wat bloed vloeien en oorlog gevoerd worden (want de Islam laat de tempelbouw niet toe), dan heeft dat inderdaad niets met God te maken, maar meer met het zelf willen vervullen van de profetie van Ezechiël wat een tempel betreft. Deze groepen weten niet of vergeten kennelijk dat het "Lichaam van Jezus" de tempel geworden is in de 1e eeuw (Joh. 2:19-21 en context) en dat de christelijke gemeente ook het Lichaam van Christus wordt genoemd (Efeze 4:11-16). Ze erkennen kennelijk ook niet dat er al sinds de 1e eeuw een koninkrijk met Jezus als koning is (Kol. 1:13-14), Jezus die regeert te midden van zijn vijanden als vervulling van Ps. 110 en uiteengezet en geciteerd door Paulus o.a. in 1 Kor. 15:23-28 en 50-58, een koninklijk priesterschap, een heilige natie, een volk Gode ten eigendom is (1 Pet. 2:4-10) , en dat na de scheiding van de schapen en de bokken de schapen het koninkrijk ontvangen/beërven wat sedert de grondlegging der mensenwereld al voor hen was bereid (Mat. 25:34 en context), als vervulling van de beloften aan Abraham en aan zijn zaad, de landbelofte dus die naast in Genesis 12 en 17, ook in Ps. 37:9-11 NBG-1951 en Mat. 5:5 wordt genoemd.

In feite is de grote schare geredden in Op. 7 het resultaat van het reddingswerk van het begin tot het eind der geschiedenis, met daarin gelovigen zoals die van Hebr. 11 en alle latere ware gelovigen, dus ook de zogenoemde 144.000 gelovigen uit Israël vanaf de 1e komst van Jezus die geloof in Jezus hebben gesteld, een symbolisch getal wat de volheid van Israël onder het nieuwe verbond aanduidt, en eerstelingen worden genoemd (Openb. 14:4; Jak. 1:1 vergeleken met 18). Na Israël werd het geloof aan de Samaritanen en aan de overige volken gepredikt tot aan nu toe. Allen van deze geredden staan in het boek des levens en zijn Abrahams zaad en delen in de vervulling van de beloften aan Abraham en beërven de nieuwe schepping.

Het is nog een heel stuk geworden a108.gif .

Voor wat het waard is.

Ik ben mij er van bewust dat er mensen kunnen zijn op dit forum die het heel anders bekijken en eventueel hun wenkbrauwen optrekken over zoveel onbenul van mijn kant a102.gif .
Maar goed, dat zien we dan wel als het zover komt.

Groet,
Elle


Dag Elle,

Dankjewel voor je reactie... een zienwijze is geen onbenul... :-)

Het wetsverbond of Mozaische wet, afgebeeld door Hager spruit voort uit het Abrahamitisch verbond, daarom vermoed ik dat Sara het nieuwe verbond afbeeld, de Wet van christus door Gds geest is vrij. Deze Wet openbaart niet de zonden zoals dit de bedoeling was van de Mozaische wet of de Wet aan Mozes gegeven.

Zonder het Abrahamitisch verbond zouden deze twee verbonden niet ontstaan zijn.

Het zaad van het verbond met Abraham is de messias, Jezus.
De uiteindelijke beloofde erfgenamen zijn diegenen die de messias hebben aanvaard, besneden zijn in het hart, ( wedergeboren zijn door Gds geest, opgenomen in het nieuwe verbond).
( Ik ben het met je eens dat dit niet is voorbehouden voor een sellect groepje. )

Hierdoor is er geen verschil meer tussen Jood en Griek.

Gds huidige volk, diegenen die wedergeboren zijn, is in de plaats gekomen van het Israel dat onder het mozaische wetsverbond stond.
Ik noem ze nu het geestelijk ( niet het letterlijke, of het oude dat onder de wet van Mozes stond. ) Israel omdat ze nu geleid worden door de Wet van christus ( geest van Gd) in dat nieuwe verbond.

Het nieuwe Jeruzalem of het Jeruzalem dat boven is, is niet het letterlijke Jeruzalem, maar het onzichtbare of geestelijke mede onder het nieuwe verbond.

De mens der wetteloosheid openbaart zich idd. Voor christus wederkomst, ik denk dat de mens der wetteloosheid letterlijk op de zogenaamde troon van David (of eigenlijk troon van Gd) zal gaan zitten.

Ik denk dat de god van deze wereld al geruime tijd geleden is begonnen met de voorbereideingen ervan.

De staat Israel is gesticht in 1948 door ROTCHILD een zionistische Jood. Zijn vader was een machtige bankier in de 19 de eeuw.
Was eens een smid in Duitsland, hield bezig met occultissme en had als Symbool de ster van de god REMFAN zie handelingen 7.

Deze ster is dan ook terug te vinden op de vlag van Israel.
Vele christenen denken dat dit de ster vankoning David is, dit is niet zo, Gds volk heeft nooit een ster als symbool gehad.

http://7gabriel73.punt.nl/content/2006/ ... -davidster

Gd heeft nooit dit teken gegeven als symbool voor zijn volk.

Jeruzalem is nu door Amerika als hoofdstad erkend.
Hierdoor zullen de spanningen nog verder oplopen onder diegenen die denken rechtmatig aanspraak te kunnen maken op de stad Jeruzalem en de tempel van Gd.
Eigenlijk heeft Gd nooit opdracht gegeven om de letterlijk tempel te herbouwen, doch is de basis ervan gelegd, voor de antichrist.

Hoe meer chaos, hoe meer redenen voor de Nieuwe Wereld Orde of NWO om een oplossing te bieden voor de problemen en hoe dichter we bij de werkelijkheid gaan komen van de volledige voltooiing ervan.
De NWO wordt meer en meer een feit.

Deze nieuwe wereld orde zal vrede en zekerheid uitroepen, maar de bijbel zegt dat ogenblikkelijk Gds dag zal komen. 1 Thess. 5
Deze valse vrede en zekerheid zal worden uitgeroepen in Jeruzalem
Wat stad van vrede betekend.
En hiermee is de volledige misleiding compleet.
Vele mensen waaronder ook gelovigen zullen deze valse tekenen geloven.

Verder ben ik het grotendeels eens met wat je schrijft.

Mvg, amadeus

_________________
Gds geest is als de wind.
Je kunt het niet zien, maar je voelt het in heel je lichaam.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2017 09:01 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Amen. Zo is het Elle en Amadeüs.
Jeruzalem is een geestelijke stad. Het aardse was om visueel duidelijk te maken, waar het geestelijk om draait.
Toch is God er ook voor de ware kinderen van God onder de joden. Hij beschermd ze. Waar ze ook zijn.
Even goed ook voor Zijn kinderen onder de Palestijnen.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.