Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 18:46

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Het Koninkrijk van God
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 10:42 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb een aankondiging die ik wil meedelen. Laat ons allen, samen met Christus, werken aan Zijn Koninkrijk. Velen geloven dat de wereld in de handen van de satan is, maar toch staat er geschreven dat Jezus zegt, dat alle macht in Hemel en op Aarde aan Hem is gegeven. Anderzijds staat er wel degelijk ook geschreven dat de wereld in handen van de satan is. Nu ben ik hier over beginnen nadenken, want hoe kan dat, dat enerzijds de macht over aarde en Hemel aan Jezus gegeven is en anderzijds de wereld nog steeds, op sommige vlakken, in handen van satan is. Ik kwam tot deze conclusie: Wanneer er een oorlog is, dan begin je bij het overnemen van 1 stad en van daaruit verspreid je je macht naar de andere steden tot dat je het hele land hebt overgenomen. Dit is het zelfde als Gods Koninkrijk. Het begon op verschillende plaatsen door het werk dat wij doen als Christenen, door hoe we andere behandelen, hoe we beslissen om ons leven te leven. Op die manier zijn wij allen soldaten van CHristus. Doordat de macht aan Christus is gegeven moeten wij naar Hem luisteren, en beginnen werken aan Zijn Koninkrijk. Wij zijn het licht, dat Hij ons gemaakt heeft dat de duisternis, die satan is, zal overwinnen. Wanneer een oorlog gestreden is en de leiders van de onderdrukkende zijde zijn allemaal gevangen, dan worden zij, en hun medeplichtigen, opgesloten in het gevang. Hetzelfde zal met de satan en zijn dienaren gebeuren. Eens het licht, dat Jezus Christus is en ons gemaakt heeft door in ons te zijn, alle duisternis heeft overwonnen(wanneer elke knie zal buigen voor Christus, onze enige en rechtmatige Koning) dan zal satan en zijn trawanten opgesloten worden in het gevang. Wij zitten in een oorlog mensen. En deze oorlog gaat niet over het innemen van enig land alleen. Het gaat over het innemen van mensen hun levens, hun manier van denken. Laat ons daarom laten zien hoe wij andere moeten behandelen want zo zullen andere een voorbeeld eraan nemen door te denken: zou ik beter andere ook niet op zulke manier behandelen? Laat ons samenwerken met Christus die alle macht heeft gekregen in Hemel en op aarde en laat ons samenwerken door aan Zijn Koninkrijk te bouwen zodat de heerschappij van satan volledig zal verdwijnen. In een oorlog, is de strijd nooit gestreden op een dag, het kan jaren duren. In deze oorlog kan het eeuwen duren, want elke dag worden er nieuwe soldaten geboren. Laat ons dat niet ontmoedigen, maar laat ons het bekijken als een kans om nieuwe mensen tot CHristus te brengen, zodat Zijn Koninkrijk over de gehele wereld kan verspreid worden en in ieders leven. Wees het voorbeeld dat jij wilt dat andere zijn. Wees het licht dat Jezus wilt dat wij zijn. Want alleen licht kan de duisternis overwinnen. Ja, de wereld word, op een zekere manier, nog steeds bestuurd door satan maar Jezus doet alles dat Hij kan om zijn heerschappij omver te gooien. En wij kunnen Hem daarbij helpen, door samen met Hem te bouwen aan Zijn Koninkrijk waar Hij, en Hij alleen, de rechtmatige Eigenaar van is. Onze Koning, Jezus CHristus.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het Koninkrijk van God
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 10:59 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Wees het voorbeeld dat jij wilt dat andere zijn. Wees het licht dat Jezus wilt dat wij zijn. Want alleen licht kan de duisternis overwinnen. Ja, de wereld word, op een zekere manier, nog steeds bestuurd door satan

Daar ben ik zeer zeker mee eens. We moeten zout en licht zijn in de wereld en dat kunnen we door Jezus.

Citeer:
maar Jezus doet alles dat Hij kan om zijn heerschappij omver te gooien. En wij kunnen Hem daarbij helpen, door samen met Hem te bouwen aan Zijn Koninkrijk waar Hij, en Hij alleen, de rechtmatige Eigenaar van is. Onze Koning, Jezus CHristus.

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Denk je dat Jezus alles doet wat hij kan om de heerschappij omver te gooien? Jezus heeft dat allang gedaan. Hij heeft satan aan het kruis overwonnen. Hij zou met een vinger kunnen snippen en de vijand moet gaan.
Maar Hij zal op ZIJN tijd weer terugkomen als de Zoon van God, niet als baby, maar als Heerser en Rechter, in koninklijke Heerlijkheid.
En hier op aarde zal het zijn als ten tijde van Noah. Daarom heet het ook dat wij weliswaar hier op aarde zijn maar niet van de aarde. We behoren nu al toe aan de Heer.
En daar mogen we voor anderen zoals je al schrijft licht zijn, totdat Hij weerkomt.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het Koninkrijk van God
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 11:13 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Waarom staat er dan geschreven dat diegene die in ons is sterker is dan diegene die in de wereld is? Er staat anderzijds ook geschreven dat Jezus alle macht heeft gekregen. Hoe leg je dat anders uit dan hoe ik het heb uitgelegd zonder tegendraads te zijn? Ook word er duidelijk verwezen naar wapenuitrusting die wij moeten aandoen. Men draagt enkel wapenuitrusting in oorlogstijd en wanneer men een soldaat is?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het Koninkrijk van God
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 21:10 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Waarom staat er dan geschreven dat diegene die in ons is sterker is dan diegene die in de wereld is? Er staat anderzijds ook geschreven dat Jezus alle macht heeft gekregen. Hoe leg je dat anders uit dan hoe ik het heb uitgelegd zonder tegendraads te zijn?

Dat is ook zo. Ik reageerde op je opmerking dat Jezus alles doet (dat betekent voor mij nu, op dit moment) om de heerschappij van satan omver te gooien.
En dat wij hem daarbij moeten helpen.En dat hoeven we niet.

Misschien legt de preek van Jos Douma het beter uit als ik het kan zeggen wat ik bedoel. Het koninkrijk dat er al is en toch nog moet komen.
http://www.josdouma.nl/blog/Van%20ideaal%20naar%20inspiratiebron.pdf

Trouwens de wapenrusting hebben we niet om voor de Heer te vechten en met hem samen te proberen satan weg te krijgen. Die hebben we om ons zelf te beschremen in de oorlog in de hemelse gewesten die er is op aarde. Satan zal ooit moeten gaan zodra de Heer terug komt om Zijn heiligen tot zich te halen. Dat weet hij en daarom gaat hij zo te keer.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het Koninkrijk van God
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2017 10:43 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Ik heb een aankondiging die ik wil meedelen. Laat ons allen, samen met Christus, werken aan Zijn Koninkrijk. Velen geloven dat de wereld in de handen van de satan is, maar toch staat er geschreven dat Jezus zegt, dat alle macht in Hemel en op Aarde aan Hem is gegeven. Anderzijds staat er wel degelijk ook geschreven dat de wereld in handen van de satan is. Nu ben ik hier over beginnen nadenken, want hoe kan dat, dat enerzijds de macht over aarde en Hemel aan Jezus gegeven is en anderzijds de wereld nog steeds, op sommige vlakken, in handen van satan is. Ik kwam tot deze conclusie: Wanneer er een oorlog is, dan begin je bij het overnemen van 1 stad en van daaruit verspreid je je macht naar de andere steden tot dat je het hele land hebt overgenomen. Dit is het zelfde als Gods Koninkrijk. Het begon op verschillende plaatsen door het werk dat wij doen als Christenen, door hoe we andere behandelen, hoe we beslissen om ons leven te leven. Op die manier zijn wij allen soldaten van CHristus. Doordat de macht aan Christus is gegeven moeten wij naar Hem luisteren, en beginnen werken aan Zijn Koninkrijk. Wij zijn het licht, dat Hij ons gemaakt heeft dat de duisternis, die satan is, zal overwinnen. Wanneer een oorlog gestreden is en de leiders van de onderdrukkende zijde zijn allemaal gevangen, dan worden zij, en hun medeplichtigen, opgesloten in het gevang. Hetzelfde zal met de satan en zijn dienaren gebeuren. Eens het licht, dat Jezus Christus is en ons gemaakt heeft door in ons te zijn, alle duisternis heeft overwonnen(wanneer elke knie zal buigen voor Christus, onze enige en rechtmatige Koning) dan zal satan en zijn trawanten opgesloten worden in het gevang. Wij zitten in een oorlog mensen. En deze oorlog gaat niet over het innemen van enig land alleen. Het gaat over het innemen van mensen hun levens, hun manier van denken. Laat ons daarom laten zien hoe wij andere moeten behandelen want zo zullen andere een voorbeeld eraan nemen door te denken: zou ik beter andere ook niet op zulke manier behandelen? Laat ons samenwerken met Christus die alle macht heeft gekregen in Hemel en op aarde en laat ons samenwerken door aan Zijn Koninkrijk te bouwen zodat de heerschappij van satan volledig zal verdwijnen. In een oorlog, is de strijd nooit gestreden op een dag, het kan jaren duren. In deze oorlog kan het eeuwen duren, want elke dag worden er nieuwe soldaten geboren. Laat ons dat niet ontmoedigen, maar laat ons het bekijken als een kans om nieuwe mensen tot CHristus te brengen, zodat Zijn Koninkrijk over de gehele wereld kan verspreid worden en in ieders leven. Wees het voorbeeld dat jij wilt dat andere zijn. Wees het licht dat Jezus wilt dat wij zijn. Want alleen licht kan de duisternis overwinnen. Ja, de wereld word, op een zekere manier, nog steeds bestuurd door satan maar Jezus doet alles dat Hij kan om zijn heerschappij omver te gooien. En wij kunnen Hem daarbij helpen, door samen met Hem te bouwen aan Zijn Koninkrijk waar Hij, en Hij alleen, de rechtmatige Eigenaar van is. Onze Koning, Jezus CHristus.

Lucas 17 :20 -32 Het Koninkrijk Gods is midden onder u , Mensenzoon ...........................
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1 Korintiers 3 : 7
Noch hij die plant betekent iets , , noch hij die begiet , maar alleen God , die de wasdom geeft .
8 .Die plant en die begiet staan op een lijn , al ontvangt wel ieder loon naar eigen arbeid .
9 . Wij zijn Gods medewerkers , gij zijt Gods akker , Gods bouwwerk .
11. Want niemand kan een ander fundament leggen , dan wat er reeds ligt , namelijk Jezus-Christus .
12 .Of men nu op deze grondslag verder gaat met goud , zilver , kostbare stenen , of hout , hooi en stro ,
13 van ieders werk zal de kwaliteit aan het licht komen .
De grote dag zal het aantonen , want deze verschijnt met vuur , en het vuur zal uitwijzen , wat ieders werk waard is .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lucas 10 : 62
Tot hem sprak Jezus :
Wie de hand aan de ploeg slaat , maar omziet naar wat achter hem ligt , is ongeschikt voor het rijk Gods .
Mattheus 8 : 22 :
Jezus zei hem : Volg Mij , laat de doden hun doden begraven .
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mattheus 25 :31-46
Het laatste oordeel ........................
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mattheus 13 : 36 - 41 Uitleg van de parabel en het onkruid ............................
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dag Jimmy ,
Ik vind wat jij geschreven hebt goed en betrek het ook op de eindtijd : de Grote dag .
Maar voordat men wil meewerken aan Gods Koningrijk of een leerling wil zijn van Jezus-Christus , moet men wel inzien of je HEM
waardig bent .Wat heeft men ervoor over om HEM te volgen .
Jezus-Christus is inderdaad de Koning boven alle Koningen .
Koning over Gods heilige stad Jeruzalem .
Toch ...
Wie Vader de Heilige Geest schenkt is niet aan ons , wij kunnen enkel getuigenis over ons geloof in Jezus-Christus laten zien .
In liefdevolle daden en Zijn Naam eren boven alle namen .
Het evangelie verkondigen en anderen liefdevol vermanen indien nodig .
Nemen zij het aan is de weg vrij om op stap te gaan met onze Heer , indien niet hebben wij enkel ons best gedaan en ligt de schuld bij hen .
Jezus-Christus spreekt duidelijk over de kinderen van satan en de kinderen van de hemelse Vader .
Men kan in principe er niets aan doen als mensen voor de heersende vorst van deze wereld kiezen , daar zij een versteent hart
hebben .Het zijn mensen zonder een geweten .
Satan is nog niet in de vuurpoel geworpen , en loopt rond als een briesende leeuw om te zien wie hij verslinden kan .
We leven nog in de genadetijd , en wie de liefde van God blijft afwijzen en met afgoderij praktijken
zijn hart blijft vullen ( het vlees , de zelfzucht , geweld , haat , misleiden , leugens ....) , ondanks Jezus-Christus Verzoeningsoffer , ze willen niets van HEM weten ,
niet horen wat HIJ ons wil leren : tja !
---------------------------
Misschien is het ook wel belangrijk om ons eigen hart te onderzoeken of we Jezus-Christus waardig zijn , voordat wij anderen
zeggen waar het op staat .
En ons afvragen : kijk ik al eens achterwaarts ? of ben ik hier misschien ontrouw in geweest ?
Kan ik vergeven ? Moet ik nog iets goedmaken bij een ander ?
Mag ik mij hier wel begeven ?
Verwacht ik de Heer Zijn terugkomst , ben ik waakzaam enz............................................................
--------------------------------------------------------------
De wereld ligt in oproer over de hoofdstad Jeruzalem .
Geweld , haat en chaos , dan denk ik :
Wat als de Heer vandaag of morgen terugkeert ?
Wie zal HIJ tot de Zijne rekenen ?
Diegene die vechten en bloedvergieten om een aards gebeuren , ( tempel ? .....)
of diegene die in denken en daden daar niet op gefocust zijn :
Maar gefocust zijn op HEM en de liefde Gods .
Jezus-Christus : Die de harten en nieren doorgrond !
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
xxx De liefde van God, de genade van Jezus-Christus en de gemeenschap met de Heilige Geest xxx
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Liefs Franny : aan iedereen !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het Koninkrijk van God
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017 23:54 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag allemaal,

Wat de wapenrusting betreft die in Efeze 6 staat beschreven, ik geloof dat we deze op aarde gebruiken en niet in de hemel of in de hemelse "gewesten". Het woordje "gewesten" is een toevoeging van vertalers. Het woord "hemelse" heeft te maken met het feit dat wij op aarde als christen een van de hemel afkomstige roeping hebben (Heb. 3:1-6) en dat we, om deze roeping te kunnen volgen en hetgeen wij aan geestelijke waarheden, geestelijke waarden en normen hebben, te kunnen verdedigen tegen de aanvallen van goddeloze geesten hier op aarde, deze wapenrusting van God nodig hebben (Efeze 6:10-20).

Michaël, de aartsengel, heeft volgens Openbaring bij de troonsbestijging van Jezus in zijn hemelvaart, een oorlog gevoerd in de hemel, en daarbij de satan en zijn demonen naar de aarde geworpen. Wij zijn dus gewaarschuwd dat de satan en zijn demonen het zaad van de vrouw die de geboden van God houden en het getuigenis van Jezus hebben, zullen vervolgen (Op. 12 in z'n geheel). In Efeze 1:3-23 zien we wat we aan zegeningen en krachten hebben ontvangen. Uit 1 Petr. 1:3-12 te vergelijken met Efeze heel hoofdstuk 3 zien we dat lang niet alles wat God voornemen betreft, aan de profeten en zelfs niet aan de engelen bekend was, en dat deze van de hemel/van God en Jezus afkomstige kennis naast aan de wereld, door de christelijke gemeente ook aan de onder God en Jezus staande en werkende overheden en machten (in de hemel is kennelijk ook een verdeling van taken en autoriteit zoals aartsengelen, cherubijnen, serafijnen, engelen en de 24 oudsten) bekend wordt gemaakt, zoals ook blijkt vanaf Op. 4 tot aan het eind van de Openbaring. In Openbaring wordt veel geopenbaard, ontvouwd, wat nog niet, of nog niet geheel, bekend was aan de voor-christelijke profeten en aan de engelen.

Wat mooi en leerzaam dat alles zo mooi bij elkaar komt en, goed gelezen en begrepen, bij elkaar past en een wonderbare boodschap is en dat ieder wordt uitgenodigd het levenswater gratis te drinken, aangespoord door de werking van Gods geest in de Bruid.

Mijn gedachten, voor wat het waard is.
Groet,
Elle

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het Koninkrijk van God
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017 10:53 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Openbaring 14 : 12-13
- Nu komt het aan op de volharding der heiligen ,
van hen die de geboden van God en het geloof in Jezus trouw bewaren .
En ik hoorde een stem uit de hemel die zei :
Schrijf op : Zalig de doden die in de Heer sterven ; van NU af aan .
Ja waarlijk zegt de Geest , laat hen uitrusten van hun moeiten , WANT hun daden vergezellen hen .
______________________________________________________________
Openbaring 7 : 9
-Dat zijn diegene die komen uit de grote verdrukking , die hun gewaden hebben witgewassen in het Bloed van het Lam .
Daarom staan zij voor de troon van God , en dienen Hem dag en nacht in Zijn tempel , en Hij die op de troon is gezeten zal Zijn tent over hen uitspreiden .
Zij zullen nooit meer honger of dorst lijden , geen zonnesteek of woestijngloed zal hen treffen .
WANT het Lam in het midden van de troon zal hun weiden en voeren naar de waterbronnen van het leven .
En God zal hun tranen van hun ogen afwassen .

_____________________________________________________________________________________________________
Het lied van de overwinning :Openbaring 15 :1
Toen zag ik een ander teken in de hemel , groot en wonderbaar : zeven engelen met zeven plagen :
die de laatste zijn , want hiermee bereikt Gods toorn zijn einde .
Ook zag ik een zee met glas vermengd , en hen die OVER het beest en zijn beeld en het getal van zijn naam hadden gezegevierd zag ik staan aan die zee .
Zij bespeelden de harpen Gods en zij zongen :
het lied van Mozes , de dienstknecht van God en het lied van het Lam :
Groot en wonderbaar zijn Uw daden ,
Heer God Allesheerser

Rechtvaardig en waarachtig zijn Uw wegen ,
Koning der eeuwen
Wie zou , o Heer , niet vrezen , en Uw naam niet verheerlijken ?

Want gij alleen zijt heilig.
En alle volken zullen komen en U aanbidden ,
omdat Uw gerechte oordelen openbaar zijn geworden .

_____________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________
Paulus ( Efeze ) :
Gedenk uw leiders , die u het eerst het woord van God verkondigt hebben .
Haalt u weer hun leven en de afloop van hun leven voor de geest ; neemt een voorbeeld aan hun geloof .
---
Maar God die rijk is aan erbarmen , heeft wegens de grote liefde , waarmee Hij ons heeft liefgehad , ons met Jezus-Christus ten leven gewekt , hoewel wij dood waren door onze zonde ;
Aan Zijn genade dankt gij uw redding , en Hij heeft ons , samen met Hem doen opstaan en zetelen in de hemelen
IN JEZUS-CHRISTUS

---
Paulus ( Hebreeen )
Neen gij zijt genaderd tot de berg Sion en de stad van de Levende God : het hemelse Jeruzalem !, en de duizendtallen engelen ,
de feestelijke en plechtige vergaderingen van de eerstgeborenen : die in de hemelen zijn ingeschreven .
Tot God , de rechter van allen en de geesten der rechtvaardigen , die de voleinding bereikt hebben tot JEZUS /
De bemiddelaar van een nieuw verbond , wiens vergoten Bloed , iets beters af roept dan het bloed van Abel .
Weigert niet naar Zijn Stem te luisteren !!
Zij die weigerden te luisteren naar de godspraak , die op aarde sprak , slaagden er niet in te ontsnappen ,
hoe zouden wij dan ontsnappen , als wij ons zouden afwenden , van Hem die uit de hemel spreekt
Toen heeft Zijn stem de aarde doen beven , nu geld Zijn belofte :
Nog eenmaal zal IK de aarde doen beven , en niet alleen de aarde ook de hemel .
De uitdrukking : nog eenmaal en dan niet meer -------------- wijst op een verandering van de geschapen dingen die aan het wankelen worden gebracht ;
Wat niet wankelt zal blijven
Ons is een Koninkrijk gegeven dat niet wankelt .
Laten wij daarom God danken en Hem aanbidden , zoals Hij het verlangt : met eerbied en ontzag .
Want onze God is een : Verterend vuur
------------------------
-----------------------
Wet en profeten ! Lucas
De wet en de profeten golden tot Johannes ;
sindsdien word de Blijde Boodschap van het Rijk Gods verkondigd en
iedereen tracht er met geweld binnen te komen .

Gemakkelijker vergaan hemel en hel , dan dat een haaltje van de Wet wegvalt .
Wie zijn vrouw verstoot en een ander huwt , pleegt echtbreuk , en wie een door haar man verstoten vrouw huwt , pleegt echtbreuk .
_________________
___________________
Daniel 7 : 13 + 14
Daniel 7 : 25


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.