Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 04:51

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Is Jezus God?
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017 12:18 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Is Jezus God en leg uit waarom je denkt van wel of van niet. Ik geloof van wel en om deze reden:
Johannes 13:19 (HTB)

Ik vertel het nu alvast. Als het dan gebeurt, zullen jullie geloven dat Ik ben die Ik ben.

Johannes 8:24 (HTB)

Daarom heb Ik gezegd dat u zult sterven zonder dat uw zonden vergeven zijn. Want als u niet gelooft dat Ik ben die Ik ben, zult u sterven zonder vergeving te hebben ontvangen.’

In het Oude Testament zegt God dat Hij is: Ik ben die ik ben

Exodus 3:14 (HTB)

‘Zijn naam is: Ik ben die Ik ben,’ was het antwoord. ‘Zeg maar tegen hen: “Ik Ben heeft mij gestuurd!”

In het Oude Testament staat duidelijk dat God de Here is en de enige verlosser

Jesaja 41:14 (HTB)

Ook al kijkt iedereen op u neer, wees niet bang, Israël, arm volk, want Ik zal u helpen. Ik ben de Here, uw verlosser, Ik ben de Heilige van Israël.

Jesaja 44:24 (HTB)

De Here, uw verlosser, die u maakte, zegt: ‘Alle dingen werden door Mij gemaakt, Ik strekte de hemelen uit. Ik maakte de aarde en alles wat zich daarop bevindt.

In het Nieuwe Testament word Jezus de verlosser genoemd en de Here:

Filippenzen 3:20 (HTB)

Wij zijn echter, al wonen wij hier op aarde, burgers van een stad in de hemel en van daar verwachten wij ook onze Verlosser, de Here Jezus Christus.

Ik ben benieuwd wat jullie denken en hoe julle het kunnen laten zien in de Bijbel. Ik ben ook benieuwd wat jullie op mijn punten te zeggen hebben

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is Jezus God?
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017 19:13 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Jezus is God, omdat Hij krachtens Zijn Vader onze Schepper is. a130.gif


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is Jezus God?
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017 19:15 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Ik ben het gewoon met je eens


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is Jezus God?
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2017 08:31 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
XXX Petrus : U bent de Christus : Zoon van de Levende God XXX
-----------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
Gebedje over geloof ( uit Bijbelstichting :Schooleditie : Het Nieuwe testament , met psalmen en gebeden )
______________________________________________________________________________________

Ik geloof dat ik nooit alleen ben .
God is bij mij . Hij is mijn Vader .
Hij heeft alles geschapen , ook mij .
Ik geloof dat God
deze wereld in zijn hand houd .
Hij heeft zijn Zoon , XXX Jezus-Christus XXX , gezonden :
Ik geloof dat Hij de Zoon van God is .
Hij werd op het kruis geslagen en stierf ,
om ons te bevrijden van zonde en schuld .
Hij is opgestaan .Hij is mijn broeder .
__
Ik geloof ook dat ik niet alleen ben .
Om mij heen is
de grote gemeenschap van de Kerk .
In alle landen en onder alle rassen ,
leeft God die de mensen liefheeft .
__
Ik geloof dat God voor mij het leven wil
en niet de dood ,
de blijdschap en niet het verdriet .
En dat Hij bij mij is , vandaag en voor altijd .
Amen
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De liefde van God , de genade van Jezus-Christus en de gemeenschap met de H.Geest !
Wens ik aan ieder !
Liefs Franny


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is Jezus God?
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2017 09:53 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
De liefde van God , de genade van Jezus-Christus en de gemeenschap met de H.Geest !
Wens ik aan ieder !


Amen. Heel duidelijk. Dank je wel Franny

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is Jezus God?
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017 13:04 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dank U Vader ,
Dank U Vader omdat U ons uit en met liefde hebt gemaakt .Voor U zijn wij niet het zoveelste nummer .Voor U staat onze naam bij onze geboorte niet enkel op papier .
Voor U hoeven wij niet door ellenlange wachtrijen , verschillende papiermolen en U jaagt ons niet verschillende richtingen uit
in tijden van nood .
U verwijst ons naar Uw Zoon Jezus-Christus en bidden tot U vermag zoveel meer .
U wil ook barmhartigheid , naastenliefde in onze harten leggen want liefde dekt tal van zonde .
U verwacht niet van ons dat wij hoogopgeleid zijn , populair , rijk en in aanzien bij mensen .
Want als wij dat niet zijn , hebt U ons evenzeer lief .
U wilt ons niet binden aan een fantasywereld , U wilt ons hart en verstand niet vullen met sprookjes , leugens , tovenarij , begeerte , geld en diens meer .
U wilt dat wij dicht bij U blijven , zodat wij niet gebonden raken aan de negatieve schijnwereld .
U wilt dat wij vrij zijn , vrij in Jezus-christus : Uw Zoon , onze Opgestane Heer !
----
U hebt ons zoveel gegeven waarmee wij aan de slag kunnen gaan .Waarmee wij kunnen werken en waarvan wij kunnen genieten .
De regenboog , zon , regen , voedsel , natuur , dieren , mensen .........................
U hebt ons emoties gegeven , U hebt ons ledematen gegeven en bovenal een hart van liefde en niet van steen .
U wilt ons leren van juiste keuzes te maken en niet met elke boot mee te varen die zich aanbied .
U wilt ons leren wat wij mogen uitspreken , tegen en van een ander .Ook ons doen en laten is van belang .
Zodat wij niet gebonden raken aan wereldse normen , maar afhankelijk zijn en in vertrouwen naar Uw Wijsheid mogen opzien .
Uw Woorden en daden overdenken .
----
Dank U Vader , dat U , Uw Zoon gezonden heeft , : het Levende Woord .
Dat door Jezus-Christus : Uw Kracht en Woorden , in onze harten : tot herinnering blijvend worden bewaard !
Uw liefdesboodschap in Woord en Daad .
Zodat wij mogen inzien wat U behaagt .
Dank U Vader dat wij geen nummer zijn , geen ID kaart alleen , maar dat wij zeer kostbaar zijn in Uw ogen .
U vergeeft , bent barmhartig : U bent Liefde .
----
Dank U Vader dat U ons vergeven hebt , door Uw Zoon Jezus-christus , Hij die nu bemiddelt tussen U en Uw kinderen .
HIJ die ons gekocht , vrijgemaakt heeft , door Zijn Kostbaar Heilig Bloed ! LAM GODS .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dank U Jezus-Christus , dat U ons de Weg blijft wijzen , om eenmaal aan te komen in het Heilig beloofde land .
Het nieuwe Jeruzalem
Dat U ons behoud en dit door alle kwaad en lijden heen .Zelfs voorbij de dood .
U bent Overwinnaar en Naam boven alle namen
U bent de Messiaanse Koning
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dank U Vader dat U vele woningen heeft in de hemel , voor al Uw kinderen :
Door XXX Jezus-Christus XXX : onze Heer !
__________
Amen !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is Jezus God?
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2017 17:15 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: do 24 nov 2011 23:23
Berichten: 67
Jimmy schreef:
Is Jezus God en leg uit waarom je denkt van wel of van niet. Ik geloof van wel en om deze reden:
Johannes 13:19 (HTB)

Ik vertel het nu alvast. Als het dan gebeurt, zullen jullie geloven dat Ik ben die Ik ben.

Johannes 8:24 (HTB)

Daarom heb Ik gezegd dat u zult sterven zonder dat uw zonden vergeven zijn. Want als u niet gelooft dat Ik ben die Ik ben, zult u sterven zonder vergeving te hebben ontvangen.’

In het Oude Testament zegt God dat Hij is: Ik ben die ik ben

Exodus 3:14 (HTB)

‘Zijn naam is: Ik ben die Ik ben,’ was het antwoord. ‘Zeg maar tegen hen: “Ik Ben heeft mij gestuurd!”

In het Oude Testament staat duidelijk dat God de Here is en de enige verlosser

Jesaja 41:14 (HTB)

Ook al kijkt iedereen op u neer, wees niet bang, Israël, arm volk, want Ik zal u helpen. Ik ben de Here, uw verlosser, Ik ben de Heilige van Israël.

Jesaja 44:24 (HTB)

De Here, uw verlosser, die u maakte, zegt: ‘Alle dingen werden door Mij gemaakt, Ik strekte de hemelen uit. Ik maakte de aarde en alles wat zich daarop bevindt.

In het Nieuwe Testament word Jezus de verlosser genoemd en de Here:

Filippenzen 3:20 (HTB)

Wij zijn echter, al wonen wij hier op aarde, burgers van een stad in de hemel en van daar verwachten wij ook onze Verlosser, de Here Jezus Christus.

Ik ben benieuwd wat jullie denken en hoe julle het kunnen laten zien in de Bijbel. Ik ben ook benieuwd wat jullie op mijn punten te zeggen hebben


Dan is Jezus JHWH volgens U ?

_________________
Gds geest is als de wind.
Je kunt het niet zien, maar je voelt het in heel je lichaam.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is Jezus God?
BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2017 07:59 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
YHWH kun je het best vertalen als I am who I am. Als je naar deze verzen kijkt heb je je antwoord:
Johannes 13:19 (HTB)

Ik vertel het nu alvast. Als het dan gebeurt, zullen jullie geloven dat Ik ben die Ik ben.

Johannes 8:24 (HTB)

Daarom heb Ik gezegd dat u zult sterven zonder dat uw zonden vergeven zijn. Want als u niet gelooft dat Ik ben die Ik ben, zult u sterven zonder vergeving te hebben ontvangen.’

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is Jezus God?
BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2017 12:09 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Petrus gaf antwoord op Jezus' vraag wie hij was, nl. de Gezalfde, de Zoon van de Levende God.

Hoewel een ieder vrij is om een bepaalde Bijbelvertaling/uitgave te gebruiken, zou ik persoonlijk nooit "Het Boek" gebruiken om iets te bewijzen, al heb ik wel de twee uitgaven ervan voor mijn bijbelcollectie. "Het Boek" is geen letterlijke vertaling maar zegt iets met andere woorden, het parafraseert , en verklaart dus iets door een omschrijving waarbij het woorden toevoegt.

Jimmy schreef:
YHWH kun je het best vertalen als I am who I am. Als je naar deze verzen kijkt heb je je antwoord:
Johannes 13:19 (HTB)

Ik vertel het nu alvast. Als het dan gebeurt, zullen jullie geloven dat Ik ben die Ik ben.

Johannes 8:24 (HTB)

Daarom heb Ik gezegd dat u zult sterven zonder dat uw zonden vergeven zijn. Want als u niet gelooft dat Ik ben die Ik ben, zult u sterven zonder vergeving te hebben ontvangen.’

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is Jezus God?
BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2017 13:27 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: do 24 nov 2011 23:23
Berichten: 67
Jimmy schreef:
YHWH kun je het best vertalen als I am who I am. Als je naar deze verzen kijkt heb je je antwoord:
Johannes 13:19 (HTB)

Ik vertel het nu alvast. Als het dan gebeurt, zullen jullie geloven dat Ik ben die Ik ben.

Johannes 8:24 (HTB)

Daarom heb Ik gezegd dat u zult sterven zonder dat uw zonden vergeven zijn. Want als u niet gelooft dat Ik ben die Ik ben, zult u sterven zonder vergeving te hebben ontvangen.’


Er zijn bijbel vertalingen die dit vers in Johannes 8 anders weergeven.

Zie: http://bijbel.opurk.nl/LeesVergelijk.php

STATENVERTALING
24 Ik heb u dan gezegd, dat gij in uw zonden zult sterven; want indien gij niet gelooft, dat Ik [Die] ben, gij zult in uw zonden sterven.

LUTHERVERTALING

Deswege heb ik u gezegd, dat gij sterven zult in uwe zonden; want indien gij niet gelooft, dat ik het ben, zo zult gij sterven in uwe zonden.

LEIDSCHE VERTALING

Daarom zeide ik u dat gij in uw zonden zult sterven; want indien gij niet gelooft dat ik het ben, zult gij in uw zonden sterven.

Als u naar de statenvertaling kijkt staat het woordje DIE tussen vierkante haken, dat wil zeggen dat dit woordje niet in de oorspronkelijk tekst voorkomt maar door de vertaler is toegevoegd om de tekst te verduidelijken.
De tekst wordt dus hier verduidelijkt volgens een bepaalde overtuiging.

Als men het woordje DIE weglaat, staat er gewoon IK BEN wat in de oorspronkelijk griekse tekst een vertaling is van ... ego eim ... er staat niet meer dan dat , maar ook niet niet minder .

Jezus begint zijn toespraken vaak met ik ben, vb ik ben de weg, ik ben de waarheid, ik ben het brood enzoverder.
Ik ben betekent volgens mij daarom niet ik ben Gd of de HEERE of JHWH, maar wat jezus volgens mij wil bedoelen is dat hij diegene is waarover de profeten hebben gesproken, .... De messias.

De farrizeeen geloofden niet dat hij, jezus de messias was,
Daarom zei Jezus, indien gij niet gelooft dat ik het ben ( de messias) zo zult gij sterven in uw zonden .
Nergens zegt Jezus, ik ben Gd.

Ik denk dat we elke uitlegging , of veronderstelling over Jezus moeten vergelijken met wat Jezus over zichzelf zei.
Al het andere is een ongeoorloofde toevoeging.

Enkele verzen verder laat Jezus blijken dat hij een ondergeschikte positie inneemt ten opzichte van zijn Vader JHWH.

Vers 27 luther vertaling
Maar zij begrepen niet, dat hij tot hen van den Vader sprak.
Vers 28
Toen zeide Jezus tot hen: Als gij des Mensen Zoon zult verhoogd hebben, dan zult gij erkennen, dat ik het ben, en niets van mijzelven doe, maar zo spreek, gelijk mijn Vader mij geleerd heeft.
Vers 29
En die mij gezonden heeft is met mij. De Vader laat mij niet alleen, want ik doe altijd wat Hem behaagt.

In hoofdstuk 17 bidt Jezus tot zijn Vader die hij den enigen waarachtigen God,
Noemt - statenvertaling –

Dit zijn enkele vb waaruit ik kan opmaken waarom ik niet in de Gdheid van Jezus kan geloven.


Mvg amadeus

_________________
Gds geest is als de wind.
Je kunt het niet zien, maar je voelt het in heel je lichaam.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.