Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 09:03

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wat is de Schepping?
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2017 07:31 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Kan iemand mij uitleggen wat er bedoeld word met de schepping? ‘De schepping ziet verlangend uit naar het moment waarop zal blijken wie de kinderen van God zijn. De hele schepping is namelijk onderworpen aan dood en verval, hoewel niet uit eigen vrije wil. God heeft dat gedaan als gevolg van de zonde. Maar er is hoop! Ook de schepping zal bevrijd worden uit de macht van dood en verval en dezelfde heerlijke vrijheid krijgen als de kinderen van God.’
‭‭Romeinen‬ ‭8:19-21‬ ‭HTB‬‬

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat is de Schepping?
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017 15:35 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Jimmy,

Ik geloof dat hiermee de gehele schepping wordt bedoeld die te lijden heeft van de zondeval en de gevolgen daarvan, dus de schepping op aarde, mens en dier, flora en fauna. Deze gehele schepping wordt verlost bij het duidelijk worden van wie werkelijk kinderen van God zijn. Wat mensen betreft, hun lichaam wordt verlost van de gevolgen van de zonde en wordt daardoor een nieuwe schepping, bevrijd van de aftakeling door onvergankelijkheid te ontvangen, bevrijd van de dood door het ontvangen van onsterfelijkheid (Rom. 8:18-24; 1 Kor. 15:42-58).

Hiermee is tevens duidelijk dat het oordeel tussen wie God dient/gediend heeft en wie God niet dient/niet gediend heeft nog niet is geweest waarbij dit alles zal gebeuren. We groeien nog allen afzonderlijk op, de tarwe en het onkruid, tot aan de oogst (Mat. 13:24-30 en de uitleg van deze gelijkenis in vers 36-43), waarna er wordt geoogst en het onkruid uit het koninkrijk van de Zoon wordt verwijderd, zoals in vers 41-43 wordt gezegd.

Groet,
Elle

Jimmy schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat er bedoeld word met de schepping? ‘De schepping ziet verlangend uit naar het moment waarop zal blijken wie de kinderen van God zijn. De hele schepping is namelijk onderworpen aan dood en verval, hoewel niet uit eigen vrije wil. God heeft dat gedaan als gevolg van de zonde. Maar er is hoop! Ook de schepping zal bevrijd worden uit de macht van dood en verval en dezelfde heerlijke vrijheid krijgen als de kinderen van God.’
‭‭Romeinen‬ ‭8:19-21‬ ‭HTB‬‬

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat is de Schepping?
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017 16:16 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik wist wel dat de schepping alle mensen zijn en dieren en de natuur maar hier staat dan eigenlijk dat alle mensen dezelfde heerlijkheid krijgen als de kinderen van God en dat begrijp ik niet zo goed want dat wilt dan zeggen dat de hele schepping zal vergeven worden?
Maar dat kan niet want het is duidelijk dat enkel diegene die in God geloven en het Goede Nieuws aanvaardden en in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest zijn gedoopt, en ook moet men geloven dat Christus uit de dood is opgewekt.
Maar hier staat dat de gehele schepping dezelfde heerlijkheid zal krijgen als de kinderen van God (de Kinderen van God zijn toch diegene die bovenstaande dingen doen dacht ik?)

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat is de Schepping?
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017 17:56 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Jimmy,

Het is dacht ik toch wel duidelijk dat niet alle mensen verlost worden, want het tekstgedeelte heeft het over de zonen Gods die verlost worden. Als dat zo is, dan kan met de verdere ganse schepping slechts de flora en fauna en de aarde zelf bedoeld zijn, althans zo begrijp ik het.

Dat blijkt ook uit wat ik naar voren bracht in Mat. 13 over de oogst.

Jimmy schreef:
Ik wist wel dat de schepping alle mensen zijn en dieren en de natuur maar hier staat dan eigenlijk dat alle mensen dezelfde heerlijkheid krijgen als de kinderen van God en dat begrijp ik niet zo goed want dat wilt dan zeggen dat de hele schepping zal vergeven worden?
Maar dat kan niet want het is duidelijk dat enkel diegene die in God geloven en het Goede Nieuws aanvaardden en in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest zijn gedoopt, en ook moet men geloven dat Christus uit de dood is opgewekt.
Maar hier staat dat de gehele schepping dezelfde heerlijkheid zal krijgen als de kinderen van God (de Kinderen van God zijn toch diegene die bovenstaande dingen doen dacht ik?)

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wat is de Schepping?
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017 18:05 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ja inderdaad dat geloof ik ook maar daarom dat deze passage een beetje verwarrend was voor mij

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.